Noniin, selvisipä se ulkolämpömittaripulma mistä joskus kauan sitten kyselin, kun viitsi vain tehdä asialle jotain. Oireena oli siis, että mittari näytti vain +78'c ja syynä tähän oli viallinen anturi, onneksi, eikä johdot. 
Kannattaa muuten sitä anturia irrotella virtojen ollessa pois päältä. Koska jostain syystä, kun auto keksii että on -37'c, menee sillä kauan palautua tästä järkytyksestä.
Mutta eihän näistä onneksi ongelmat lopu:
Nyt on sellainen probleema, että toisinaan tulee hyttiin voimakas jäähdytysnesteen tuoksu ja lasitkin saattavat huurtua--> lämppärin kenno paskana.
Vai onko kuitenkaan? Tuntuu, että tämä ilmenee yleisimmin pitkän seisonnan jälkeen ja kun hetken aikaa on lämmittimen kenno kuivunut tms. hajut ja huurut katovat. Eivätkä useimmiten tule takaisin vaikka lämpö ja paine systeemissä kasvaa joka minun logiikkani mukaan lisäisi vuotoa.
Kysymys kuuluu siis, että onko tuolla lämmityslaitteen kennon luona tiivisteitä tms liitoksia jotka kylmänä voivat tihkua ja lämpimänä sitten olla taas tiiviitä Onko tällaisesta kellään kokemuksia?

Kannattaa muuten sitä anturia irrotella virtojen ollessa pois päältä. Koska jostain syystä, kun auto keksii että on -37'c, menee sillä kauan palautua tästä järkytyksestä.
Mutta eihän näistä onneksi ongelmat lopu:
Nyt on sellainen probleema, että toisinaan tulee hyttiin voimakas jäähdytysnesteen tuoksu ja lasitkin saattavat huurtua--> lämppärin kenno paskana.
Vai onko kuitenkaan? Tuntuu, että tämä ilmenee yleisimmin pitkän seisonnan jälkeen ja kun hetken aikaa on lämmittimen kenno kuivunut tms. hajut ja huurut katovat. Eivätkä useimmiten tule takaisin vaikka lämpö ja paine systeemissä kasvaa joka minun logiikkani mukaan lisäisi vuotoa.
Kysymys kuuluu siis, että onko tuolla lämmityslaitteen kennon luona tiivisteitä tms liitoksia jotka kylmänä voivat tihkua ja lämpimänä sitten olla taas tiiviitä Onko tällaisesta kellään kokemuksia?
Comment