Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Roito
    replied
    Originally posted by j0niz View Post
    Käykö e32.sen rattiakseli virtalukkoineen e34.seen suoraan?
    Näyttäs olevan juu käypäsiä ristiin, virtalukossa jotain eroja tais olla jos kauk.säät. keskuslukko ja bägillisessä rattiakselissa eroa vs. bägitön ainakin ratin päässä

    up to 02/90 ainakin ristiin meneviä osia näyttäs realoem.

    Leave a comment:


  • j0niz
    replied
    Käykö e32.sen rattiakseli virtalukkoineen e34.seen suoraan?

    Leave a comment:


  • Roito
    replied
    Interior
    Driver’s glovebox
    Alternative steering wheels*
    Alternative gearshift lever knobs
    Lighted gearshift lever*
    First-aid kit
    Fire extinguisher*
    Rear door sunshades*
    Rear armrest with compartment
    Fold-down split rear seat
    Ski sack*
    Rear independently-switched reading lights*
    Rear window manual sunshade*
    Rear window power sunshade*
    Rear door oddments bins
    Trunk bins*
    Trunk mat
    Trunk net
    Trunk velour carpeting
    Luggage-area cover (Touring)

    Seating
    Heated front seats*
    Memory front seats, mirrors, and steering column
    Lumbar supports*
    Thigh supports
    Heated rear seats
    Rear seat headrests*
    Rear seat power headrests

    Electrical Systems
    Headlight / fog-light washers*
    Headlight-beam adjustment*
    Underhood light
    Intensive windshield- cleaning system*
    Pressure-adjusting wipers
    Parked heating system*
    Parked ventilation system
    Automatic air recirculation control
    Automatic air conditioning*
    Interior alarm sensor*
    Autodimming rearview mirror*
    Electric steering-column adjustment
    Navigation system*
    Mobile telephone*
    Refrigerator*
    Supplementary battery*
    CD changer*
    CD changer cover
    Rear fog lights
    Park distance control*

    Exterior
    Bodywork add-ons such as air dams, side skirts, rear spoiler*
    Moonroof
    Dual sunroof (Touring)
    Roof rack and carriers*
    Wide-angle outside rearview mirrors*
    Shadowline exterior trim
    Mudguards

    Mechanical Systems
    Automatic Stability Control+Traction
    Limited-slip differential
    Electronic Damping Control
    Self-leveling
    Trailer hitch*

    Usually Standard in the United States
    Front fog lights*
    Servotronic power steering
    Heated windshield washer nozzles*
    Air conditioning*
    Wood trim*
    Front independently-switched map lights*
    Cruise control*
    Leather steering wheel
    Airbag(s)
    Alarm*
    Power sunroof
    Heated outside rearview mirrors
    Remote central locking
    Lights-on warning*
    Full on-board computer
    Outside-temperature display*
    Check Control system
    Power windows*
    Leather seats (and door panels, seatbelt gaiters for late models; some 525s came with cloth)*
    Power seats, including seat base tilt and power headrests*
    Front seat armrests*
    Power locks
    Third brake light*

    Leave a comment:


  • Roito
    replied
    Originally posted by N-asentaja View Post
    Eli siis kysymys on oikeastaan aika mikkihiirimallia, mutta joku viisas joskus sanoi ettei mitään opi jos ei kysy. Ja siis itseähän e34 kori on aina säväyttänyt aivan suunnattomasti ja nyt haluaisinkin tietää, että löytyykö ns. FULLSPECK-listaa mistään eli listaa jossa olisi jokainen lisävaruste mitä kyseiseen korimalliin on saanut. Eli siis ei väliä onko lista alpinab10:stä 51ia:han. Pahoittelut jos ei kuulu topickiin.
    Tässä jotain, osassa markka-ajan hinnat perässä:

    -209 lukkoperä 25% 6100mk
    -530 ilmastointi 21000mk
    -534 autom.ilmast. 37100mk
    -401 kattoluukku sähk. 12.800mk
    - metalliväri 6950mk
    - nahkat 16500mk
    -540 vakionopeudensäädin 4700mk
    -481 sportti jakkarat 7400mk
    -301/302 hälytin 6600mk
    -213/214 asc-luiston valvonta 14.800mk
    -339 shadow-line maalaus 1400mk
    -415 takalasin verho 1600mk
    -216 servotronic 2900mk
    -708 m-technic ratti ja nuppi 500mk
    -240 airbag 9800mk
    -220 taka-akselin maavarasäädin 9000mk
    -226 urheilullinen alusta 950mk
    -320 ilman tyyppimerkintää 0mk
    -400 kattoluukku mekaaninen 9800mk
    -458 molempien istuintein säätö sähköinen 13900mk
    -459 säätö sähköllä+muisti 19900mk
    -464 suksipussi 1600mk
    -465 kääntyvät takapenkit 6400mk
    -467 suora takapenkki 1350mk
    -472 etu kyynärnojat 2400mk
    -488 ristiselän tuki eteen vasen sähköllä 2300mk
    -489 sama mut oikealle 2300mk
    -499 niskatuet taakse sähköllä 4000mk
    -510 ajovalojen säätö 1300mk
    -529 raitisilma suodatin 2300mk
    -536 seisontalämmitin/tuuletin+ulkolämpömittari 13900mk
    -537 seisontatuuletus+ulkomittari 1300mk
    -560 lukuvalotaakse 1050mk
    - automaattivaihteisto 17000mk
    -210 abs
    -219 urheilullinen nahka ratti januppi
    -314 peilin lukon ja pesu suuttimien lämmitys
    -411 sähkö ikkunat etu/taka
    -553 pienois tietokone iv
    -556 ulkolämpötilamittari+digitaalikello
    -562 kartanlukuvalot eteen
    - Iso ajotietokone + ohjaus vilkkuviiksestä
    - ABS
    - Sumuvalot
    - Pesimien + peilien lämmitys
    - Lampun pesimet
    - Sähköikkunat

    704 M-Sport suspension
    659 radio business cd
    676 hifi loudspeakersystem
    528 automatic air recirculation control (auc)
    354 Green stripe windscreen
    428 warning triangle
    494 Seat heating f driver/front passenger.

    M5/7-series only (?)

    -täysnahkaverhoilu (laaja) (47300mk)
    -buffalonnahka (60500mk)
    Last edited by Roito; 06-10-2016, 07:12.

    Leave a comment:


  • N-asentaja
    replied
    Varustelista?

    Eli siis kysymys on oikeastaan aika mikkihiirimallia, mutta joku viisas joskus sanoi ettei mitään opi jos ei kysy. Ja siis itseähän e34 kori on aina säväyttänyt aivan suunnattomasti ja nyt haluaisinkin tietää, että löytyykö ns. FULLSPECK-listaa mistään eli listaa jossa olisi jokainen lisävaruste mitä kyseiseen korimalliin on saanut. Eli siis ei väliä onko lista alpinab10:stä 51ia:han. Pahoittelut jos ei kuulu topickiin.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Klasu- View Post
    Omassanikin jää katkaisinten merkkivalot toviksi oalamaan ovien lukitsemisen jälkeen, ominaisuudeksi olen mieltänyt.

    Tehtaalta tullut sähkölaseilla.
    Juu, hetken kuuluu palaakin lukitsemisen jälkeen.

    Leave a comment:


  • Klasu-
    replied
    Omassanikin jää katkaisinten merkkivalot toviksi oalamaan ovien lukitsemisen jälkeen, ominaisuudeksi olen mieltänyt.

    Tehtaalta tullut sähkölaseilla.

    Leave a comment:


  • rgaweer
    replied
    Originally posted by bimmer90 View Post
    Palamaanhan ne valot jäi.. johtonipuista vikaa etin,vaan ei löytyny..
    Mulla jää palamaan toisessa farkussa myös ikkunakatkaisimien valot kun ovet laittaa lukkoon, mutta sammuvat sitten jokusen tunnin kuluttua kun auto menee "nukkumaan". Olen mieltänyt tämän persoonallisuudeksi enkä sairaudeksi. Kyseisessä autossa on takana sähkölasit retrofitattu, mutta toisessa jossa ne on tehtaalta ei ilmiötä tapahdu. En tiedä liittyykö se jotenkin tähän?

    Palaako sulla valot vielä aamulla jos edellisenä päivänä laitat auton lukkoon?




    En jaksa uskoa että tuo tutina lakkaa noilla puslien vaihdolla, mutta kerro toki kun olet saanut vaihdettua että miten kävi

    Leave a comment:


  • jani73
    replied
    Originally posted by Kv1984 View Post
    Kiitti. Jos vielä tiedät mistä noita saa?
    Tuollakin näyttää olevan paksumpia varastossa. Itse tilasin sellaiset aikanaan ja otin niistä korjauspalat päihin.





    Vaikka noinkin pienet palat vaihdoin, niin ovia piti projektin jälkeen säätää, että meni kiinni.

    Leave a comment:


  • Kv1984
    replied
    Kertokaas te fiksummat yleisimmät syyt sille, miksi bemmi nykii ja laiskottelee lähinnä vain sadekelillä? Puola(t) halki? Mitä?
    Ja siis 525 M50 kyseessä.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by bimmer90 View Post
    Palamaanhan ne valot jäi.. johtonipuista vikaa etin,vaan ei löytyny..
    Kuinka olet todennut liitokset ehjäksi?

    Leave a comment:


  • E39-530A
    replied
    Originally posted by Klasu- View Post
    Kyllä, juurikin noita meinasin.

    Ja tosiaan tuon seuraavan kuvan puslat nro2 ovat taka-apurungon koriin kiinnittävät, etummaiset. Nämä autoosi on vaihdettu.

    Takana on kolmas kiinnityspiste, kuvan pultti 18. Tässäkin on kumikannake, hiukan erilainen vaan. Jostakin syystä tämä kannake ei kuulu tuon räjäytyskuvan sisältöön, löytyi joltain muulta sivulta.
    Meinasin jo mennä pyörälle päästä näistä puslista, mutta katsoin kuvaa väärin päin. Tämä selvensi paljon. Otetaan siis työlistalle tukivarsien puslat ja mahdollisesti se kuvassa näkymätön kumikannake. Jos näiden jälkeen ja vetarien ja niiden kumien tarkastamisen jälkeen vielä jää tutinat päälle, niin sitten on kardaanin asennuksessa tai vielä vaihtamatta olevassa nivelessä pakostikin jotain hämärää. Kiitokset vielä!

    Leave a comment:


  • Klasu-
    replied
    Kyllä, juurikin noita meinasin.

    Ja tosiaan tuon seuraavan kuvan puslat nro2 ovat taka-apurungon koriin kiinnittävät, etummaiset. Nämä autoosi on vaihdettu.

    Takana on kolmas kiinnityspiste, kuvan pultti 18. Tässäkin on kumikannake, hiukan erilainen vaan. Jostakin syystä tämä kannake ei kuulu tuon räjäytyskuvan sisältöön, löytyi joltain muulta sivulta.

    Leave a comment:


  • bimmer90
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Seuraa sammuuko ikkunakytkimien valot vai jääkö ne palamaan lukittuasi ovet. Jos jää palamaan kannattaa vikaa etsiä takapenkin alta löytyvistä paksuista johtonipuista. Siellä siis sellaisia nippuja joissa johtoja yhdistyy. Yhdyskohdat hapettuu ajan kanssa. Uudelleen yhdistämällä vaikka juottaen asia korjaantuu.
    Palamaanhan ne valot jäi.. johtonipuista vikaa etin,vaan ei löytyny..

    Leave a comment:


  • E39-530A
    replied
    Originally posted by Klasu- View Post
    Kyllävain, eli apurungon ja korin väliset puslat (etummaiset) on uusittu.

    Elikkä 4kpl alatukivarsien puslia on ilmeisesti vielä vaihtamatta, nämä syyniin.
    Väljät alatukivarren puslat sallivat renkaille edestakaisen liikkeen kiihdytettäessä/jarrutettaessa, ja pyöränkulmat voi muuttua myös joustossa ei halutulla tavalla.

    Tämävoi aiheuttaa tärinää ja rengaslähtöistä vollotusta.

    Ja sitten on tietysti se worst-case skenaario, perästä krymppi pettänyt ja sallii pinjonille pitkittäisliikettä. En pidä todennäköisenä, mutta onhan näin vanhoissa kaikki mahdollista.
    Ahaa. Tukivarsille ja niiden puslille ei muistaakseni ole tehty mitään. Ne voisi vaihdattaa seuraavaksi. Tarkoitatko näitä osia (osa 2)?



    Tuli noista vaihdetuista puslista mieleen, että ne taitavat olla ne isot, jotka tulevat pystyyn, eli nuo (osa 2):



    Olisiko ne sittenkin taaemmat vai katsonko vain väärin päin?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎