Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kv1984
    replied
    Mikä on vialla, kun bemarin toinen takapyörä (tai ehkä molemmat) ulvoo jarruttaessa? Ääni ei ole mikään normaali jarrun vinkuna tai kitinä, vaan erikoisempi ääni, sellainen ulvahdus niin kuin olisin liikkeellä jollain halvatun kuormurilla, ja se kuuluu vain jarrutuksen lopussa, kun auto on jo lähes pysähtynyt. Jarrut toimii muuten ok mutta vinkuvat (paskat jarrupalat).

Leave a comment:

• akiasd
    replied
    Viittiskö joku mittaa E34 TAKA abs anturista metalliosan halkaisijan ja pituuden kärjestä muovikantaan. Kiitos etukäteen.

Leave a comment:

• MPV
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Onkohan noissa vuosimalleissakin mahdollista eroa?
    En kyllä puhelimella ryhdy vertailemaan etk:sta miten menee.
    En valinnut ollenkaan vuosimallia, kun tutkailin, eikä BMWfans tarjonnut kuin yhtä varaosanumeroa, joten hieman epäilen ettei vuosimallilla ole tällä kertaa vaikutusta.

Leave a comment:

• Muurahainen
    replied
    Onkohan noissa vuosimalleissakin mahdollista eroa?
    En kyllä puhelimella ryhdy vertailemaan etk:sta miten menee.

Leave a comment:

• MPV
    replied
    Originally posted by Klasu- View Post
    Mä tein hetki sitten tohon 535 sedaniin satularempan, niin takana oli tosiaan 38mm mäntä.

540 kiinnostais, että onko sielläkin sedanina toi 38mm mäntä.
    Ainakin bmwfansin mukaan 535i:n takajarrusatulan korjaussarjan (lisätietona FN 38, mitä tarkoittanee) varaosanumero on 34 21 1 159 171, kun taas 540i sedanin vastaava osa onkin 34 21 1 158 578. Tuo jälkimmäinen näyttää olevan myös touring malleissa koneesta riippumatta.

Leave a comment:

• Klasu-
    replied
    Mä tein hetki sitten tohon 535 sedaniin satularempan, niin takana oli tosiaan 38mm mäntä.

540 kiinnostais, että onko sielläkin sedanina toi 38mm mäntä.

Leave a comment:

• rgaweer
    replied
    Minä kun olin katsovani että satuloissa olisi sama varaosanumero sedanin ja touringin välillä
    Jaa:think Kyllä ainakin meikäläisen touringissa takajarrujen männän halkaisija on ollut tuo 40mm. Oli yhdet sedanin jarrut ylimääräisenä jossain vaiheessa, harmi kun ei tajunnut mitata. Näkemystäni puoltaa myös motonetin sivut missä touringit eritellään omaksi malliksi(varma lähde)

Leave a comment:

• Muurahainen
    replied
    Originally posted by rgaweer View Post
    On eroa. Kyllä touringissa on 40mm mäntä kun taas sedanissa pienempi 38mm. 540 jarruihin en ota kantaa.
    Minä kun olin katsovani että satuloissa olisi sama varaosanumero sedanin ja touringin välillä

Leave a comment:

• rgaweer
    replied
    Luulen että nuo suuremmat ovat kenties 540:ssä.
    Ei eroa touringin ja sedanin välillä.
    On eroa. Kyllä touringissa on 40mm mäntä kun taas sedanissa pienempi 38mm. 540 jarruihin en ota kantaa.

Leave a comment:

• Zoui
    replied
    Tuolla 540:n tankissa oli pohjalla irrallaan tuollainen maadoituskami, missä sen kuuluisi olla kiinni? Vai onko tuon täyttöaukosta joku vaan tunkenut huvikseen sisään.

Leave a comment:

• Tonton
    replied
    Originally posted by Kapanos View Post
    Miten tuo hiilikannu(?) kuuluu "oikea" oppisesti tukkia?
    Älä ainakaan tuki sitä. Avoin letkun pää vaikka rungon sisään tai muualle "avoimeen" tilaan

Leave a comment:

• Homer
    replied
    Originally posted by Klasu- View Post
    Riippuen tietysti niin tiloista, auton käyttötarpeesta ym, mutta mikäli edellämainitut taipuu, voin suositella melkein apurungon tiputtamista, ja kaikkien puslien uusimista, jos perästä haluaa tip-top.

Isot kiinnikepuslat vaihtuu kyllä kohtalaisen simppelisti ja nopeasti, mutta eivät korjaa kaikkia ajettavuuteen liittyviä ongelmia enää näiden ikäisistä autoista.

Takatukivarsien puslat ovat yksi ongelmapaikoista. Ne kulahtavat samaan tapaan, ja tämä vaikuttaa suoraan pyöränkulmiin, ja niiden muuttumiseen eri ajotilanteissa.

Projektista tekee ikävän se, että tekemistä on jonkinverran, ja auto on liikuttelukelvoton ilman apurunkoa, eli seisoo paikallaan prokkiksen alusta loppuun.

Itse juuri prokkiksen tehneenä voi kyllä todeta, että oli suuri parannus ajettavuuteen. Perä ei tunnu enää osallistuvan ohjaamiseen lainkaan, ja jousituskin tuntuu ottavan epätasaisuudet nyt tosi hienostuneesti, mieto tömähdys vaan.
    Muita autoja kolme että sinänsä tuo kolmenepa vois seisoo vaikka koko talven,mutta pitkiä aikoja ei voi tallissa seisottaa eli menis ulkoilma hommiksi mahdollisesti.Ja kuume ois kova saada katsastettua ja ajoon nopsaan,mutta kopsahtaa ikävästi persaus ni ennen leimaa uusia ne suosiolla.Täytyypäs harkita muittenkin laittamista samalla.
    Originally posted by Purtsi123 View Post
    Löytyy myös motonetista suoraan hyllystä.
    Tätä pähkäilin eilen kanssa että oisko,mut en uskonu ni en käyny kyselee.Kiitos,menen kiiruusti hakemaan tuosta 4 kilsan päästä!

Leave a comment:

• Purtsi123
    replied
    Originally posted by Homer View Post
    And the toinen kysymys että noita lasinnostimen valkoisia muovisia ohjureita mitkä kiskoilla liikkuu,niin saakohan hyllytavarana Kl:stä tai marmorilta? -94 sedan malli kyseessä.
    Löytyy myös motonetista suoraan hyllystä.

Leave a comment:

• Klasu-
    replied
    Riippuen tietysti niin tiloista, auton käyttötarpeesta ym, mutta mikäli edellämainitut taipuu, voin suositella melkein apurungon tiputtamista, ja kaikkien puslien uusimista, jos perästä haluaa tip-top.

Isot kiinnikepuslat vaihtuu kyllä kohtalaisen simppelisti ja nopeasti, mutta eivät korjaa kaikkia ajettavuuteen liittyviä ongelmia enää näiden ikäisistä autoista.

Takatukivarsien puslat ovat yksi ongelmapaikoista. Ne kulahtavat samaan tapaan, ja tämä vaikuttaa suoraan pyöränkulmiin, ja niiden muuttumiseen eri ajotilanteissa.

Projektista tekee ikävän se, että tekemistä on jonkinverran, ja auto on liikuttelukelvoton ilman apurunkoa, eli seisoo paikallaan prokkiksen alusta loppuun.

Itse juuri prokkiksen tehneenä voi kyllä todeta, että oli suuri parannus ajettavuuteen. Perä ei tunnu enää osallistuvan ohjaamiseen lainkaan, ja jousituskin tuntuu ottavan epätasaisuudet nyt tosi hienostuneesti, mieto tömähdys vaan.

Leave a comment:

• Roito
    replied
    Originally posted by Homer View Post
    And the toinen kysymys että noita lasinnostimen valkoisia muovisia ohjureita mitkä kiskoilla liikkuu,niin saakohan hyllytavarana Kl:stä tai marmorilta? -94 sedan malli kyseessä.
    Hyvällä säkällä on suoraa hyllyssä, tai sitten aika nopealla toimitusajalla saa luultavasti tilattuakin.

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎