Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • fore
    replied
    Originally posted by bimmer90 View Post
    Noniin.. Eli konetta koitettu pyörittää käsin,hyvin pyöri eikä missään kohtaa jumittanut. Moottorin maadoitus myös katottu kuntoon. Ei vaikutusta. Päävirtasulake kunnossa. Virranjakajan kansi oli aika heikossa kunnossa eli ne "klipsut" siinä kannessa aika huonona. Käsittääkseni seki vaikuttaa aika paljo..?

    Ens viikolla jos hakis uuden virranjakajan kannen ja tulpat ja kattois onko vaikutusta
    Voihan nuo virranjakajan kannen kontaktit putsata hapettumista. Kyllähän ne uudelleen hapettuu nopeammin, mutta saisi ainakin selvyyttää auttaisiko. Ettei tarvii heittää ongelmaa osilla, tulee muuten nopeasti pitkä lasku.

    Leave a comment:


  • jabaaa
    replied
    Originally posted by MPV View Post
    Ei kai siellä mitään kuormantunnistinta sentäs ole. Jos vuodot jarrujärjestelmän ulkopuolelle on varmasti suljettu pois, niin silloin vuoto voi olla järjestelmän sisällä takaisin säiliölle päin. Onko ABS-jarrrut? Itse tosin aloittaisin helpoimmasta ja vaihtaisin vielä varmuuden vuoksi jarruletkut molemmille puolille taakse. Voihan olla että toinen letku on vaurioitunut ja pääsee pullistumaan, jolloin paine laskee, mutta ei kuitenkaan vuoda (vielä).
    Kyllähän kun siellä hääräs auton reilu puol tuntia ja roplas joka ikisen letkun ja liittimen ni löytyhän sieltä vuotava jarruletku! onneks ei isompaa

    Leave a comment:


  • Klasu-
    replied
    Ja se dampperin ulkokehä on edelleen kiinteässä suhteeasa keskiosaan?

    Kuten sanottua, ei olisi ensimmäinen kerta. Ja jos se on irti, toiminta voi olla aivan mitä vaan väliltä kohtalainen käynti --> ei mitään eloa.

    Erittäin huonokuntoinen vj-kansi/pyörijä voi kyllä myös aiheuttaa tuollaista

    Leave a comment:


  • bimmer90
    replied
    Noniin.. Eli konetta koitettu pyörittää käsin,hyvin pyöri eikä missään kohtaa jumittanut. Moottorin maadoitus myös katottu kuntoon. Ei vaikutusta. Päävirtasulake kunnossa. Virranjakajan kansi oli aika heikossa kunnossa eli ne "klipsut" siinä kannessa aika huonona. Käsittääkseni seki vaikuttaa aika paljo..?

    Ens viikolla jos hakis uuden virranjakajan kannen ja tulpat ja kattois onko vaikutusta

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    Originally posted by jabaaa View Post
    Ois semmonen ongelma e34 525 tds:ssä eli ei takajarrut toimi, katsastukseen vein niin nousee sinne 1.0 pintaan ja sen jälkeen tippuu molemmilta puolilta 0.3 ja mitään vuotoja ei löytyny ja jarrut on myös ilmattu ja etujarrut toimii kyllä

    Joku puhui jostain kuormantunnistimesta että sillä vois olla osuutta asiaan mutta itse kun en oo tämmöseen aikasemmin törmänny niin jos joku asiasta ymmärtävä voisi jeesiä.
    Ei kai siellä mitään kuormantunnistinta sentäs ole. Jos vuodot jarrujärjestelmän ulkopuolelle on varmasti suljettu pois, niin silloin vuoto voi olla järjestelmän sisällä takaisin säiliölle päin. Onko ABS-jarrrut? Itse tosin aloittaisin helpoimmasta ja vaihtaisin vielä varmuuden vuoksi jarruletkut molemmille puolille taakse. Voihan olla että toinen letku on vaurioitunut ja pääsee pullistumaan, jolloin paine laskee, mutta ei kuitenkaan vuoda (vielä).

    Leave a comment:


  • jabaaa
    replied
    Ois semmonen ongelma e34 525 tds:ssä eli ei takajarrut toimi, katsastukseen vein niin nousee sinne 1.0 pintaan ja sen jälkeen tippuu molemmilta puolilta 0.3 ja mitään vuotoja ei löytyny ja jarrut on myös ilmattu ja etujarrut toimii kyllä

    Joku puhui jostain kuormantunnistimesta että sillä vois olla osuutta asiaan mutta itse kun en oo tämmöseen aikasemmin törmänny niin jos joku asiasta ymmärtävä voisi jeesiä.

    Leave a comment:


  • Roito
    replied
    Originally posted by bazi View Post
    Paljonko on kiristys momentti m40b18 moottorissa nokan pukeille ja hihnapyörälle?
    10nm pukeille ja 65 nm hihnapyörä

    Leave a comment:


  • bazi
    replied
    Paljonko on kiristys momentti m40b18 moottorissa nokan pukeille ja hihnapyörälle?

    Leave a comment:


  • JaniR
    replied
    Originally posted by Klasu- View Post
    Hyvin suurella todennäköisyydellä syyllinen on juurikin se oikean etuoven lukkomoottori, joka on vuosien varrella menettänyt tehonsa.

    Itselläni viallinen lukkomoottori toimi siten, että avatessani lukituksen muualta, kuin siitä renaavasta ovesta, avautuivat, ja heti perään sulkeutuivat kaikki muut lukot.
    Tämä ongelma - kuten myöskin kyseisen oven toimimaton/satunnaisesti toimiva lukitus korjaantuivat ko. lukkomoottorin vaihdolla.

    Eli renaava lukkomoottori kykenee siis aiheuttamaan kaikkien muiden lukkomoottorien epämääräisen toiminnan.
    Kiitos vinkistä. Täytyy tutkia kunhan kerkiää.

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Erehdyinkö nyt ratista?
    32341162097

    hain tämän e34 alta vm. 94 loppupäästä. Lieneekö vaukutusta asiaan.
    Tämähän se varmaan tekikin. Itse en valinnut auton vuosimallia ollenkaan.Tuo mun antama numero on 3/94 asti ja sun numero alkaen 4/94. Molemmat näyttäs olevan nimeltään sports steering wheel 2 ainakin kuvan otsikon perusteella, mutta kuvan perusteella se sun antama numero olis varmaan se oikea "salmiakki".

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by MPV View Post
    Sports II-ratti? Eli airbägillinen 32 34 1 161 982 ?
    BMW fans kertoo että olisi käytetty: E36, E34 ja E31
    Erehdyinkö nyt ratista?
    32341162097

    Tuon yhteydessä ei mainita e36:sta.

    hain tämän e34 alta vm. 94 loppupäästä. Lieneekö vaukutusta asiaan.

    Ja joo bägillinen salmiakki kyseessä.

    Siis tämä tuote mutta onko tämä tarkoittamani salmiakki? http://www.realoem.com/bmw/enUS/part...&q=32341162097

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Luin hyvän tietopläjäyksen e34 rattivaihtoehdoista tuolta englanninkieliseltä foorumilta. http://forum.bmw5.co.uk/topic/54844-...wheel-options/

    Minulla on autossa ns. salmiakkiratti eli tuon mukaan sports II ratti

    Onko tuo aivan identtinen e36 ja e34 autoissa?

    Lähinnä mietin että onko jotain eroa offsetissa?

    Realoem antaa e34 ratille lisäksi vain e39 ja e31 autot.

    Pitää varmaan purkaa ratti ja katsoa mikä osanumero löytyy.
    Sports II-ratti? Eli airbägillinen 32 34 1 161 982 ?
    BMW fans kertoo että olisi käytetty: E36, E34 ja E31

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Luin hyvän tietopläjäyksen e34 rattivaihtoehdoista tuolta englanninkieliseltä foorumilta. http://forum.bmw5.co.uk/topic/54844-...wheel-options/

    Minulla on autossa ns. salmiakkiratti eli tuon mukaan sports II ratti

    Onko tuo aivan identtinen e36 ja e34 autoissa?

    Lähinnä mietin että onko jotain eroa offsetissa?

    Realoem antaa e34 ratille lisäksi vain e39 ja e31 autot.

    Pitää varmaan purkaa ratti ja katsoa mikä osanumero löytyy.

    Leave a comment:


  • Klasu-
    replied
    Hyvin suurella todennäköisyydellä syyllinen on juurikin se oikean etuoven lukkomoottori, joka on vuosien varrella menettänyt tehonsa.

    Itselläni viallinen lukkomoottori toimi siten, että avatessani lukituksen muualta, kuin siitä renaavasta ovesta, avautuivat, ja heti perään sulkeutuivat kaikki muut lukot.
    Tämä ongelma - kuten myöskin kyseisen oven toimimaton/satunnaisesti toimiva lukitus korjaantuivat ko. lukkomoottorin vaihdolla.

    Eli renaava lukkomoottori kykenee siis aiheuttamaan kaikkien muiden lukkomoottorien epämääräisen toiminnan.

    Leave a comment:


  • JaniR
    replied
    Mistäköhän mahtaisi johtua että ovien lukitus aukeaa omia aikojaan? (välissä tunteja? kun esim. työpäivän jälkeen on ovet lukitsematta vaikka varmasti olen lukkoon kääntänyt)
    Oireena myöskin se että oikea etuovi ei mene lukkoon ja auki muualta avaimella kääntämällä, mutta kun kartturin ovesta kääntää lukkoon niin kaikki menee ja aukeaa kyllä.

    Edit: kyseessä 1993 530iA sedan

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎