Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 madallusjousista kokemuksia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6324
    • P-Pohjanmaa

    #76
    Originally posted by BMW View Post
    Onko tää 40mm oikeesti maksimi sitten...
    No ei otat vaan lyhyemmät iskarit..niin pelaa.
    Vakio tuubit toimii karkeasti n 40 mm madallukseen sen jälkeen alkaa pohjaamis ongelmat
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • nut
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 1613
      • Vaasa/Kauhajoki

      #77
      Originally posted by BMW View Post
      Millejä odotellessa...

      Mitäs nuo vakioiskarit tykkää 60-80mm tiputuksista?
      Saa unohtaa tosiaan vakioiskareilla tommoset pudotukset. Millejä veikkaisin tuossa KAWn satsissa olevan keulassa joku 330 kaaresta napaan. Noilla AP:n 60/40 seteillä tippuu keulasta 305-310 mm väliin muistaakseni, KAWn 80/25 setti menee suunnilleen samoihin kaiketi, ehkä jonku 5-10 mm matalampi taitaa vielä olla. Jossain vanhassa threadissa näitä oli oikeen hartaudella mittailtukin muistaakseni, itse ottaisin kyllä suosiolla tuon 80/25 madaltavan KAWn setin kunnon iskareilla.
      BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14349
        • Oulu

        #78
        Ite en lähtis edes 40mm madaltaan vakioiskareilla...
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • BMW
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 3822
          • California

          #79
          Originally posted by nut View Post
          Saa unohtaa tosiaan vakioiskareilla tommoset pudotukset. Millejä veikkaisin tuossa KAWn satsissa olevan keulassa joku 330 kaaresta napaan. Noilla AP:n 60/40 seteillä tippuu keulasta 305-310 mm väliin muistaakseni, KAWn 80/25 setti menee suunnilleen samoihin kaiketi, ehkä jonku 5-10 mm matalampi taitaa vielä olla. Jossain vanhassa threadissa näitä oli oikeen hartaudella mittailtukin muistaakseni, itse ottaisin kyllä suosiolla tuon 80/25 madaltavan KAWn setin kunnon iskareilla.
          kun noilla jousilla on nuo tiputuslupaukset vähän iltasadun puolella, niin paljonko etu jousien pitäisi pudottaa jotta keula ei ole enää perää korkeammalla?
          P
          R
          N
          D

          Comment

          • Alpina E34
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2005
            • 1122
            • Masku

            #80
            Riippuu varmaan millä koneella on, mutta ainakin Tds Touringissa K.A.W -60 etujouset ja vakio takajouset aiheuttaa hienoisen etukenon.

            Edit: Sori, eihän tässä tätä kysytty
            E34 Lenz 536ds -89

            E34 osille tarve:
            https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

            Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
            Originally posted by T3
            BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
            'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

            Comment

            • BMW
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 3822
              • California

              #81
              Originally posted by Alpina E34 View Post
              Riippuu varmaan millä koneella on, mutta ainakin Tds Touringissa K.A.W -60 etujouset ja vakio takajouset aiheuttaa hienoisen etukenon.

              Edit: Sori, eihän tässä tätä kysytty
              Se mitään, tässä ajattelin vain kerralla selvittää että mitä pitäisi alustaan ruuvata että loppuis toi keuliminen. En näe mitään järkeä tiputtaa jos auto keulii vähemmän madallusjousilla. Se joko keulii tai sit se ei keuli.

              Taitaa mennä tuon K.A.W:in puolelle sitten. En kyllä tiedä alanko iskareita vaihtamaan kun ei niitä monet ole vaihdelleet...
              P
              R
              N
              D

              Comment

              • pmtk
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2005
                • 1560
                • Iisalmi

                #82
                Originally posted by BMW View Post
                Millejä odotellessa...
                Eli, KAW:n 60/20 -jousilla otteessa on lukemat 330 mm sekä edessä että takana.
                E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

                Comment

                • BMW
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 3822
                  • California

                  #83
                  Originally posted by pmtk View Post
                  Eli, KAW:n 60/20 -jousilla otteessa on lukemat 330 mm sekä edessä että takana.
                  Taitaa mennä tilaukseen. Sullahan oli noi KAW:it myös takana? Pitääkö tuo lukema silmämääräisestikin paikkansa, ettei inssi ole laiskuuttaan ottanut mittaa vaan toisesta päästä ja "samalta näyttää toisessakin akselissa"?
                  P
                  R
                  N
                  D

                  Comment

                  • pmtk
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2005
                    • 1560
                    • Iisalmi

                    #84
                    Originally posted by BMW View Post
                    Taitaa mennä tilaukseen. Sullahan oli noi KAW:it myös takana? Pitääkö tuo lukema silmämääräisestikin paikkansa, ettei inssi ole laiskuuttaan ottanut mittaa vaan toisesta päästä ja "samalta näyttää toisessakin akselissa"?
                    On myös takana, ihan omin kätösin tuli laitettua. Ja ei ollu laiska inssi, kun konttorilla mittaili. Olin ite vieressä ihmettelemässä
                    E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

                    Comment

                    • BMW
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 3822
                      • California

                      #85


                      Onko tämä nyt allekirjoituksen autoon sopiva sarja, vähän erikoista että samat vieterit kävis 518i-540i:seen?
                      P
                      R
                      N
                      D

                      Comment

                      • pmtk
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2005
                        • 1560
                        • Iisalmi

                        #86
                        Originally posted by BMW View Post
                        http://66.196.80.202/babelfish/trans...a%3a66731.html

                        Onko tämä nyt allekirjoituksen autoon sopiva sarja, vähän erikoista että samat vieterit kävis 518i-540i:seen?
                        En osaa varmaks sanoa. Ite tilasin tuolta --> http://www.fahrwerke24.de/index_en.php

                        Kyseisen putiikin taulukkoa kun tuijottelee, 4- ja 6-koneisen jousten (60/20) koodi on "KAW003302" ja kasikoneille "KAW003315". Hinta on tosin sama. Joku viisaampii saa valaista eteenpäin. Tietty, voihan sitä aina s-postilla kysästä.
                        E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

                        Comment

                        • BMW
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 3822
                          • California

                          #87
                          Originally posted by pmtk View Post
                          En osaa varmaks sanoa. Ite tilasin tuolta --> http://www.fahrwerke24.de/index_en.php

                          Kyseisen putiikin taulukkoa kun tuijottelee, 4- ja 6-koneisen jousten (60/20) koodi on "KAW003302" ja kasikoneille "KAW003315". Hinta on tosin sama. Joku viisaampii saa valaista eteenpäin. Tietty, voihan sitä aina s-postilla kysästä.
                          Hyvä huomio. Tilaankin tuolta AT-tuningista. Hitto kun tekis mieli ottaa tuo 80-20 sarja mutta ei taida vakioiskarit kestää? Miten teillä on kestänyt tuon 60-20 sarjan kanssa vakioiskarit?

                          Täytyy tänään laittaa jo meiliä tuonne...
                          P
                          R
                          N
                          D

                          Comment

                          • Cock
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2003
                            • 752
                            • Tsadi

                            #88
                            Originally posted by BMW View Post
                            Hyvä huomio. Tilaankin tuolta AT-tuningista. Hitto kun tekis mieli ottaa tuo 80-20 sarja mutta ei taida vakioiskarit kestää? Miten teillä on kestänyt tuon 60-20 sarjan kanssa vakioiskarit?

                            Täytyy tänään laittaa jo meiliä tuonne...
                            Eipä nuo kummosesti kestä. Edelliseen 540:iin vaihdoin ensin pelkät vieterit, ei menny kauan kun tolpat sitten rupes oksentamaan. Ostin sitten bilsteinit. Alun alkaenkin verrattuna bilstein (lue kunnon iskarit) vs vakioiskari, vakioiskarilla ajettavuuskin oli ihan kuralla.

                            Osta vaan kunnon tolpat sinne kaveriksi niin saat kerralla hyvän, ei tarvii monta kertaa räjäyttää etupäätä auki. Kerran se vaan kirpasee
                            540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
                            Audi A6 C7 S-Line ABT

                            Comment

                            • BMW
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2004
                              • 3822
                              • California

                              #89
                              Originally posted by Cock View Post
                              Eipä nuo kummosesti kestä. Edelliseen 540:iin vaihdoin ensin pelkät vieterit, ei menny kauan kun tolpat sitten rupes oksentamaan. Ostin sitten bilsteinit. Alun alkaenkin verrattuna bilstein (lue kunnon iskarit) vs vakioiskari, vakioiskarilla ajettavuuskin oli ihan kuralla.

                              Osta vaan kunnon tolpat sinne kaveriksi niin saat kerralla hyvän, ei tarvii monta kertaa räjäyttää etupäätä auki. Kerran se vaan kirpasee
                              Tosiaan, kerran nuo jouset vaihtaa niin samallahan iskaritkin menis kun eivät näyttäneet pahanhintaisilta. Jos kerran iskarit joutuu vaihtaa, niin laittaa saman tein -80mm eteen? Ajaako tolla enää yhdestäkään hidasteesta ilman että öljypohja on auki?

                              Tulis makee etukeno look


                              Menikö oikein:

                              5 Serie Limousine und Touring, 530i, 540i, 8-Zylinder E 34 ab 8/90


                              Jouset:
                              coilsprings
                              80/20
                              KAW003316
                              207 €

                              Ja sitten vain eteen lyhkäset iskarit (onko nuo sitten myös K.A.W:it):
                              front shocks
                              36-0342-40 65 €

                              P
                              R
                              N
                              D

                              Comment

                              • Cock
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2003
                                • 752
                                • Tsadi

                                #90
                                Originally posted by BMW View Post
                                Tosiaan, kerran nuo jouset vaihtaa niin samallahan iskaritkin menis kun eivät näyttäneet pahanhintaisilta. Jos kerran iskarit joutuu vaihtaa, niin laittaa saman tein -80mm eteen? Ajaako tolla enää yhdestäkään hidasteesta ilman että öljypohja on auki?

                                Tulis makee etukeno look


                                Menikö oikein:

                                5 Serie Limousine und Touring, 530i, 540i, 8-Zylinder E 34 ab 8/90


                                Jouset:
                                coilsprings
                                80/20
                                KAW003316
                                207 €

                                Ja sitten vain eteen lyhkäset iskarit (onko nuo sitten myös K.A.W:it):
                                front shocks
                                36-0342-40 65 €

                                http://www.fahrwerke24.de/index_en.php
                                Joo, kyllä samalla vaivalla kannattaa laittaa ne tolpat, kun hilut on valmiiks pöydällä...vituttaahan se nyt ruveta kaivamaan niitä uudestaan pois alta kun iskarit on yökänny alta aikayksikön.

                                Noista k.a.w seteistä ei oo havaintoa itsellä.
                                540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
                                Audi A6 C7 S-Line ABT

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎