Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Täristää. Miksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Raputurkki
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 545
    • Suomi

    E34 Täristää. Miksi?

    Jälleen kerran tätä täristämisasiaa. Katoin searchilla, mutta en oikein löytäny ratkasua ongelmaani, joten otetaan asia taas kerran esille.

    Eli ongelmana on tärinä/vapina 70-90 km/h nopeuksissa. Ratti tärisee ja vapina tuntuu koko autossa. Nopeuden kasvaessa yli 90 km/h vapina loppuu.

    Autossa on aivan uudet iskarity ja jouset ja niiden vaihdon jälkeen vapina paheni lähes kaksinkertaiseksi. Vanhat jouset ja iskarit oli tosi väsyneet, joten ilmeisesti ne anto anteeks jotain väljyyttä jossain?

    Renkaat on tasapainotettu tänä keväänä, joten se ei liene ongelma. Lisäksi musta oli jännää, että laittaessani auton vapaalle n. 80 km/h nopeudessa vaihdekeppi heiluu aika runsaasti myös. Musta sen ei pitäis heilua ittekseen.

    Eli missäköhän ongelma piilee? Oiskohan jossain laakereissa vikaa, vai jossain alustan osissa liikaa väljyyttä?

    Mitä kannattaa ekaks kokeilla vaihtaa ongelman korjaamiseksi? Älkääkä sanoko, että autoa, bliis.
  • herja
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1649

    #2
    Vaihda etupäähän kaikki tukivarret kerralla niin pitäs rauhottua, maksaa joku 400e ite tehtynä...
    Retard Member

    Comment

    • LoudPipe
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 1434

      #3
      Kokeiles koiranluita. Mulla oli E28ssa ihan samat oireet (lukuunottamatta vaihdekeppiä), jotka korjaantui kun vaihtoi etupään koiranluut uusiin

      Comment

      • jappi
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2004
        • 206

        #4
        Reaktiotankojen puslat loppu.

        Comment

        • herja
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 1649

          #5
          Voi olla alatukivarsienkin...
          Retard Member

          Comment

          • Hevimies
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 1456
            • Savonlinna

            #6
            Puslaremontti edessä väittäisin. Aika monella, minä mukaanlukien, ollut niissä vika. Edestä kun vaihdat niin tärinä pienee ja siirtyy ratista takapuoleen. Sitten voitkin vaihtaa takaa kaikki puslat. Hyvä puoli on että suhteellisen edullista rempaa jos itse pystyy tekemään.

            Comment

            • Raputurkki
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2004
              • 545
              • Suomi

              #7
              Kiitoksia jo tässä vaiheessa avustanne!

              Lisäksi vielä kiinnostais tietää, mistä noita puslia kannattaa etsiä? Löytyykö esim. motonetistä ja paljonko niille tulee hintaa?

              Koiranluut on ainakin halpoja ja niitä tietääkseni saa motonetistä.

              Comment

              • Hevimies
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 1456
                • Savonlinna

                #8
                Motonetistä löytyy muistaakseni nimillä Alatukivarren sisähela ja tukitangon sisähela.

                Comment

                • JamBBa
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2003
                  • 362
                  • Vantaa

                  #9
                  Itellä ollu samaa ongelmaa.. Väljää ei ole missään, takakelkan puslat (oli ihan riekaleina) ja reaktiotangon puslat uusittu. Tutina noin 90-100 vauhdissa hävis kokonaan kun uusin vanteet. Mut nyt on alkanu taas vähän vapisee välillä, vanteet on taatusti edelleen suorat, reilu kuukausi sitten kaupasta kannettu. Mystistä?
                  Say NO to signatures!

                  Comment

                  • Hevimies
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1456
                    • Savonlinna

                    #10
                    Originally posted by JamBBa
                    Itellä ollu samaa ongelmaa.. Väljää ei ole missään, takakelkan puslat (oli ihan riekaleina) ja reaktiotangon puslat uusittu. Tutina noin 90-100 vauhdissa hävis kokonaan kun uusin vanteet. Mut nyt on alkanu taas vähän vapisee välillä, vanteet on taatusti edelleen suorat, reilu kuukausi sitten kaupasta kannettu. Mystistä?
                    Sulla on edessä vielä kaksi ja takana neljä riekaleista puslaa. Saattaa myös olla että vanteesta on tippunut joku tasapainotusmutikka irti. Nuo puslathan ei mitään tutinoita aiheuta eli syy on jossain muualla mutta kunnossa olevat puslat absorboi pienet tärinät pois.

                    Comment

                    • -Markus-
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2005
                      • 1463
                      • Ihan Savossa

                      #11
                      Reaktiotanko

                      Reaktiotangossa riittää tuohon pienenpieni väljyys.

                      Itsellä aiheutti vielä sen, että kun oikeanpuolen reaktiontanko oli väljä, niin kovasta vauhdista voimakkaasti jarruttaessa puolsi todella voimakkaasti vasemmalle.

                      Ja tuo väljyys ei siis estänyt leiman saantia.

                      On muuten äärettömän tiukassa irrottaa mokoma tanko...

                      Auto siis E34 farkku

                      Ford Mondeo Mk3 STW
                      VW E-Golf 2015
                      BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                      Comment

                      • Raputurkki
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2004
                        • 545
                        • Suomi

                        #12
                        Ajattelin, että uusin nyt alkuun noi koiranluut edestä ja puslat. Kattoo sitten miten auto siihen reagoi. Pistän tänne infoa tuloksista, kunhan vaan saan osat hankittua ja vaihdettua. Hyvällä tsägällä tänkin ongelman selvittelystä voi vielä olla jollekin muulle jotain apua.

                        Comment

                        • Raputurkki
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2004
                          • 545
                          • Suomi

                          #13
                          Niin joo, piti vielä kysyä, että kannattaako mun nyt hankkia e34 535:een noi e32 750:n puslat, kun jotain tollasta muistaakseni lueskelin vähän aika sitten?

                          Mul on muistikuva, että ne sopis suoraan ja olis jotenkin kestävämmät, muistanko oikein?

                          Comment

                          • Hevimies
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2004
                            • 1456
                            • Savonlinna

                            #14
                            Originally posted by Raputurkki
                            Niin joo, piti vielä kysyä, että kannattaako mun nyt hankkia e34 535:een noi e32 750:n puslat, kun jotain tollasta muistaakseni lueskelin vähän aika sitten?

                            Mul on muistikuva, että ne sopis suoraan ja olis jotenkin kestävämmät, muistanko oikein?
                            Taitaa olla niin ettei 750:n puslat käy mutta 735:n käy. 500-sarjan dieseleissä on itseasiassa samat puslat kuin 735:ssä. Laitoin kyseiset puslat omaan bensavessaan ja pitäisi olla kestävämmät kun on painavammalle keulalle tehty. Fyysiset mitat on identtiset.

                            Comment

                            • puuhajanne
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2004
                              • 45
                              • Jyväskylä

                              #15
                              ....

                              reaktiotangot ja alatukivarret vaihtoon. jos ei auta niin pyöränlaakerit. jos ei sekään niin tarkista laahaako käsijarru liikaa.
                              kuin tikku paskassa...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎