Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Täristää. Miksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LIMPPU
    Newbiemmer
    • May 2005
    • 22
    • Fuengirola/Lohja

    #61
    Meitsillä sama vika, 90-110km/h ja kierrokset noin kahdessa tonnissa, tärisyttää niin että hyvä kun paikat pysyvät hampaissa. Minulla vika ilmeni kun menin ostamaan vakio kokoset renkaan eli E34 540iA touring, kirja näyttää etupäähän 235/45 17" ja taakse 255/40 17". Oli ennen alla 235/35 19", 275/30 19", takana pienet levityspalat. Vaihdettu on koiranluut, kardaanin puslat ja kumit, sun muut, mutta ei vaikuttanut tärinää yhtään vähentävästi. Kaipa se on vielä kokeiltava noi reaktiotankojen puslat vaihtaa.

    edit: Eli noilla 19" renkailla ei ollut minkäänlaista täristystä. Ei muuta kuin kauppaan ostamaan uudet 19".
    Last edited by LIMPPU; 08-07-2005, 15:40.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #62
      Taitaa uusissa vanteissasi keskitys olla johonkin muuhun kuin e34:een. E39?

      Comment

      • erkki
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2004
        • 352
        • Pori

        #63
        Mulla oli sama ongelma, joka korjaantu kun huomasin että vanteista puuttui 1,5mm keskitys renkaat.

        Comment

        • alspe
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 3402
          • Tre

          #64
          Originally posted by erkki
          Mulla oli sama ongelma, joka korjaantu kun huomasin että vanteista puuttui 1,5mm keskitys renkaat.
          Mulla oli sama homma, mutta vika ei poistunut. Hiukan väheni, mutta ei kokonaan poistunut.
          G30 520d xDrive
          EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

          Comment

          • jeps
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 1986
            • Espoo

            #65
            Onko joku tietoinen varmasta ratkaisusta mikä poistais tärinän tossa 90-105km/h nopeuksissa?
            Loppuen lopuks sydämmeen mahtuu vaan yks ämmä

            Comment

            • DiisseliKiisseli
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2004
              • 550
              • Uusimaa

              #66
              No eihän sitä tiedä mitä kaikkee sieltä on menny, mutta toi bandit1200:n mainitsemat raidetangonpäät ja keskitanko voi ainakin aiheuttaa murheita jos renkaat ei ole just täsmälleen tasapainossa.

              Kun katsoo noita kuvia sieltä ohjauksesta niin sieltähän löytyy 4kpl raidetangon päitä sekä vielä kaksi kappaletta jotain vastaavia keskitangosta. On se kumma jos niihin ei 200tkm aikana ole yhteenkään tullut yhtään välystä. Siinä on kuusi vikapaikkaa yhdessä akselissa. Tässä on varmasti syy myös moneen ohjauksen klappiin.

              Comment

              • valtteri
                Bimmer Rookie
                • Jan 2003
                • 40
                • Jkl

                #67
                Taitaa olla varsin yleinen E34:sen "ominaisuus" toi täristys!

                Ollaan vaihdettu kaverini TDS:ään tässä kesän mittaan alatukivarret, reaktiotangot, muutama rengas pari, sekä timmattu simpukkaa, mutta aina vaan pitää pientä vapinaa. Viime syksynä siihen on vaihdettu koko raidetanko. Kardaanin tukilaakerikin tuli vaihdettua, takimmainen ristikko tuntuu aavistuksen takertelevan.

                Simpukassa tuntuu olevan pieni välys, jota ei saa pois!
                Oletteko tutkineet/kiristäneet simpukkaa, tuntui ainakin tuossa pirssissä vaikuttavan eniten tuo simpukan kiristys.

                Comment

                • jeps
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 1986
                  • Espoo

                  #68
                  ite kanssa pariin e34:n vaihtanu vaikka mitä... mutta ikinä ei oo saanu vikaa poistettua... reaktiotankoja en oo viel kokeillu vaihtaa.. kannattaako edes yrittää? Pitäskö vaan tottua tohon pieneen jympyttämiseen? :( Toisilla etuvanteillaki kokeilin, mutta eroa ei ollut. Nyt olis erittäin asiallista jos joku kunnon spesialisti keksis miten tuon "ominaisuuden" sais kokonaan pois

                  btw, kahdessa muussa e34:ssa ei kyseistä ongelmaa ikinä ilmennyt.. ees lievänä :o
                  Loppuen lopuks sydämmeen mahtuu vaan yks ämmä

                  Comment

                  • tumppu86
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 900
                    • E-pohjanmaa

                    #69
                    Voiko tärinään 90-120km/h vauhdissa vaikuttaa kulunut etupyöränlaakeri?Nimittäin oikeanpuoleinen on jo väljä.Muualta ei löytyny väljää kuin laakerista.Entäs sitten kitkarenkaat?Kun nehän on aika pehmeitä,että voisko sekin vielä vaikuttaa?

                    Comment

                    • Xhawk
                      OBTCF Member
                      • Jul 2004
                      • 2326
                      • Kierrosalueella (hki)

                      #70
                      Mulla alko E30 täristämään 80-90 km/h vauhdissa ku vaihdoin eteen molemmille puolille alapallonivelet. Pitäsköhän käyttää nelipyöräsuuntauksessa vai pitääkö ihan suosiolla vaihtaa ne muutkin puslat sun muut?
                      "Position One, Position One"
                      Punainen miesten voimisteluauto

                      BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

                      Comment

                      • Leka
                        BTCF Member
                        • Sep 2003
                        • 7701
                        • Vilppula

                        #71
                        Originally posted by jeps
                        ite kanssa pariin e34:n vaihtanu vaikka mitä... mutta ikinä ei oo saanu vikaa poistettua... reaktiotankoja en oo viel kokeillu vaihtaa.. kannattaako edes yrittää?
                        Kannattaa, sillä noin 95% noista vapinoista johtuu reaktiotakojen puslista. Reaktiotangon pallonivel jää yleensä ehjäksi jollei kovin kauan aja "vika päällä". Tarkista myös ettei etujarrut jää kantamaan.

                        E34:n vapinoista tulee FAQ:iin kattava paketti infoa kunhan saan sen toivottavasti piakkoin tehtyä valmiiksi.
                        sigpic

                        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                        Comment

                        • tumppu86
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2003
                          • 900
                          • E-pohjanmaa

                          #72
                          Originally posted by Leka
                          Kannattaa, sillä noin 95% noista vapinoista johtuu reaktiotakojen puslista. Reaktiotangon pallonivel jää yleensä ehjäksi jollei kovin kauan aja "vika päällä". Tarkista myös ettei etujarrut jää kantamaan.

                          E34:n vapinoista tulee FAQ:iin kattava paketti infoa kunhan saan sen toivottavasti piakkoin tehtyä valmiiksi.
                          Onko ne ihan tolla nimellä myynnissä eli reaktiotankojen puslat?

                          Comment

                          • Leka
                            BTCF Member
                            • Sep 2003
                            • 7701
                            • Vilppula

                            #73
                            Originally posted by Tpo
                            Onko ne ihan tolla nimellä myynnissä eli reaktiotankojen puslat?
                            On ja niiden jäykimpien E31 840/850, E32 740/750 reaktiotangon puslien osa# on 31 12 1 136 607, ovh. oli vuosi sitten KL:ssä 43€/kpl.
                            Last edited by Leka; 26-07-2005, 18:51. Reason: Hintakorjaus puslille...
                            sigpic

                            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                            Comment

                            • paranoid
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2004
                              • 106

                              #74
                              Originally posted by Leka
                              On ja niiden jäykimpien E31 840/850, E32 740/750 reaktiotangon puslien osa# on 31 12 1 136 607, ovh. oli vuosi sitten KL:ssä 48€/kpl.
                              Vähän aikaa sitten kyselin juuri samoja osia, hinnaksi ilmoittivat 35e/kpl

                              Tosin Tampereelta ainakin loppu ja pitkälti ensi kuun puolella seuraavan kerran tulossa lisää. Itse jouduin tyytymään niihin pykälää "löysempiin" pusliin (tds/pikkuseiskat?) kun jotain oli pakko heti saada. 31e/kpl maksoivat nämä.

                              Comment

                              • tumppu86
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2003
                                • 900
                                • E-pohjanmaa

                                #75
                                Onko nämä alkuperäiset sitten miten huonoja ja miten kalliita ovat?Ja niitä vissiin tarvii yhen puslan per puoli?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎