memebuy23buy

E34 Täristää. Miksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • henkka330d
    replied
    Originally posted by makkari View Post
    Ja tyhmä vastaus.
    Alatukivarret ja raidetangonpäät uusittu. Renkaat tasapainotettu ja asennettu uusilla keskityspaloilla. Käyty nelipyörä suuntauksessa.

    Oon nyt tässä lukenu näitä ja lähes kaikki sanoo että täristää jossain tietyssä vauhdissa. Itellä on 530d 2002 vm. ja auto täristää aivan tosi paljo mut pelkästään kun jarruttaa. Tuntuu koko autossa. Edellinen omistaja vaihtanu jarrut eteen ja taakse että saisi häviämään sen täryytyksen. Ite oon nyt kyllä jo aivan kyllästyny siihen ja aattelin laittaa auton kuntoon. Elikkä onko jollain kokemusta asiaan että onko vaihdettavat osan alatukivarret vai reaktiotangot? Ja olisi kiva saaha yhteydessä räjäytyskuvaa samaisesta alueesta mistä nuo löytyy. Auttakaaha viisaammat että saatais auto kulkeen ennenku menee kovin monet tekarit hukkaan. Ja auto nimen omaan täristää pelkästään jarruttaessa:think

    Leave a comment:


  • makkari
    replied
    Ja tyhmä vastaus.
    Alatukivarret ja raidetangonpäät uusittu. Renkaat tasapainotettu ja asennettu uusilla keskityspaloilla. Käyty nelipyörä suuntauksessa.
    Last edited by makkari; 12-10-2009, 17:52.

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    Originally posted by makkari View Post
    Mulla kans aikalailla ravistaa 90 vauhdissa. Oottekos itte tehneet puslia jostain kovemmasta materiaalista jota käytetään kilpa-autoissa? Oisko mitään järkee tehdä sellasia vai rikkooko vaan muut nivelet?
    Tyhmä kysymys. Oikean kokoinen keskireikä vanteissa? ja kaikki muu tarkistettu mikä tullut esille tässä topicissa?

    Leave a comment:


  • makkari
    replied
    Mulla kans aikalailla ravistaa 90 vauhdissa. Oottekos itte tehneet puslia jostain kovemmasta materiaalista jota käytetään kilpa-autoissa? Oisko mitään järkee tehdä sellasia vai rikkooko vaan muut nivelet?

    Leave a comment:


  • TeeDee
    replied
    Originally posted by TeeDee View Post
    Pistänpäs tännekin vitutus puolelta ihan suoraan copy pastea:

    Vituttaa. e34 525i vm90 tärisee ~ 85-90km vauhdissa & siitä ylemmissä nopeuksissa ja voimistuu kun jarruttaa samoissa nopeuksissa. Kaikki veikkaukset menivät osastolle reaktiotangot & raidetangonpäät noh raidetangot vaihtelin kokonaisuudessaan samoin reaktiotangot ja puslat ja ei hävinny mihinkää. Aurauskulmat säädin ei kadonnut. Noh tietty pitäs ehkä käydä nuo renkaat tasapainottaan jos se sitten siitä ois kiinni. Jos ei sillä ratkea niin alkaa hermot mennä

    Tämän jälkeen

    Renkaat tasapainotettu, ongelma ei hävinnyt. Alkaa epäilyttää, että vika löytyis joko jarruista tai kardaanista / voimansiirrosta. Kummastakohan alottelis. :/ Jostakin auton keskeltä/perästä (vaikea sanoa tarkasti) kyllä kuuluu ulinaa, jonka kyllä tärinöiden jälkeen seuraavaksi huollan. Rahaa kun on vaan rajatusti. Ideoita?

    Edittiä vielä, että pyöränlaakerit vaihdettiin eteen kolinan takia myös tärinän ilmestymisen JÄLKEEN. Eli sekin on poissuljettu.

    Etujarrulevyjen vaihdolla hävis melkein kaikki tärinät. Enää suurissa nopeuksissa kun kuoppaan tms ajaa niin jää silleen jännästi ihan hetkeksi tärisemään. Ei paha vaan vittumainen. Alatukivarret? Oikeastaan ainoa osa mikä on alustasta vaihtamatta

    Leave a comment:


  • Harri G
    replied
    No ei nuo kyllä hinnan kiroissa ole. Eka satsi on must. Lisäksi ehkä ottaisin apusimpukan helan tai sen koko varren.

    EDIT: taitaahan tuossa hela ollakin mukana.

    Leave a comment:


  • reivanen
    replied
    Elikkäs osuukos oikeeseen jos seuraavat pakatit tilais:





    Kannattaisiko vielä jotain laittaa samalla?

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    ^ Älä tilaa ATP:ltä, eivät ole kestäviä. Mieluummin tuolta: http://stores.shop.ebay.de/Autoteile...__W0QQ_armrsZ1

    Noiden kaveriksi vielä powerflexit alatukivarteen ja reaktiotankoon.

    Leave a comment:


  • reivanen
    replied
    Niinhän se on että tuossa ostamassani 540:ssä tutisee alkaen 90 vauhdissa, ohjauksessa on väljää ja kolisee kuopissa.

    Ebaystä löytyi aika kattava korjaussarja 250euron hintaan ja pitäis olla suht. laadukkaita palikoita.

    Onkos tuommosesta setistä kokemuksia? Jos kerralla laittas kaikki kuntoon niin pitäs olla huolettomii kilometrejä alustan osalta sitten, ja hintakin on varsin realistinen.

    LINK

    Vai riittäisiköhän tämä hieman pienempi korjaussarja

    LINK
    Last edited by reivanen; 15-07-2009, 12:59.

    Leave a comment:


  • jsa014
    replied
    Originally posted by Morkai View Post
    Pultit löysällä vanteesta/laakeri loppu
    Tukivarret? Raidetangot? Jarrulevyt? Renkaissa selkäheittoa?

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Originally posted by BavariaPower View Post
    Autona e34 540...vänkärin puolen etu pyörä alkaa ravistaa 100km/h jälkeen niin ettei uskalla kovempaa ajaa...vanteet juuri tasapainotettu...reaktiotangot ja puslat(powerflex) just vaihdettu molemmin puolin...missään muualla ei väljää katsastuksessa ilmennyt...:think
    Pultit löysällä vanteesta/laakeri loppu

    Leave a comment:


  • TeeDee
    replied
    Pistänpäs tännekin vitutus puolelta ihan suoraan copy pastea:

    Vituttaa. e34 525i vm90 tärisee ~ 85-90km vauhdissa & siitä ylemmissä nopeuksissa ja voimistuu kun jarruttaa samoissa nopeuksissa. Kaikki veikkaukset menivät osastolle reaktiotangot & raidetangonpäät noh raidetangot vaihtelin kokonaisuudessaan samoin reaktiotangot ja puslat ja ei hävinny mihinkää. Aurauskulmat säädin ei kadonnut. Noh tietty pitäs ehkä käydä nuo renkaat tasapainottaan jos se sitten siitä ois kiinni. Jos ei sillä ratkea niin alkaa hermot mennä

    Tämän jälkeen

    Renkaat tasapainotettu, ongelma ei hävinnyt. Alkaa epäilyttää, että vika löytyis joko jarruista tai kardaanista / voimansiirrosta. Kummastakohan alottelis. :/ Jostakin auton keskeltä/perästä (vaikea sanoa tarkasti) kyllä kuuluu ulinaa, jonka kyllä tärinöiden jälkeen seuraavaksi huollan. Rahaa kun on vaan rajatusti. Ideoita?

    Edittiä vielä, että pyöränlaakerit vaihdettiin eteen kolinan takia myös tärinän ilmestymisen JÄLKEEN. Eli sekin on poissuljettu.
    Last edited by TeeDee; 03-07-2009, 15:58. Reason: Unohtu mainita

    Leave a comment:


  • BavariaPower
    replied
    Autona e34 540...vänkärin puolen etu pyörä alkaa ravistaa 100km/h jälkeen niin ettei uskalla kovempaa ajaa...vanteet juuri tasapainotettu...reaktiotangot ja puslat(powerflex) just vaihdettu molemmin puolin...missään muualla ei väljää katsastuksessa ilmennyt...:think

    Leave a comment:


  • HILLOPAALLIKKO
    replied
    Itellä on nyt vaihdettu eteen jarrulevyt, reaktiotangot ja koiranluut ja jarrutustärinät on todella ikävät.

    Palat jäi vaihtamatta kun niissä oli vielä pintaa hyvin.

    Voikohan alatukivarret ja ohjauksen osat (raidetangot, keskitanko, hela) aiheuttaa tuon tärinän kun tuntuu vaan pahentuneen osien vaihdolla. Seuraavaks ku otan etupäätä auki voisin heittää vanhat levyt paikalle ja kokeilla miten käyttäytyy niillä.

    Lisäksi jarruttaessa tuntuu että auto puoltaa vuorotellen kummallekkin puolelle ja katsastuksessa kuskin puolelta löytyi vähemmän tehoja kuin apukuskin puolelta (sallituissa rajoissa)

    Tosiaan autossa ei ole mitään mainitsemisen arvoisia tärinöitä 0-160 km/h eli kovin isoja väljiä ei voi löytyä.

    Voikohan "väärät" reaktiotangot aiheuttaa tätä (sisäpään puslan osanumero muihin e34 sopiva, ei M5)
    Last edited by HILLOPAALLIKKO; 01-07-2009, 11:42.

    Leave a comment:


  • -Antsa
    replied
    Originally posted by Purtsi123 View Post
    Mulla myös. Entisetkin soviterenkaat oli mutta vähän huonossa kunnossa. Uudet tilalle nii johan loppu tärinä.
    sama homma täällä, autossani on e39 orkkis vanteet eli keskireikä on niissä isompi ja kyllä tärräsi. mutta töistä otin soviterenkaat ja loppu väpätys.

    Leave a comment:

Working...
X