Mites kun siellä sun täällä foorumeilla on mainittu että noita tukivarsia sun muita palikoita vaihtaessa loppukiristys pitäs tehdä renkaat "maassa" ja paino päällä. Onko se todellakin niin?? Miten olette ton toteuttaneet??
Keväällä on itellä palikkajumppaa tiedossa, joten olisi hyvä saada jonkinlainen fakta tähän.
Juu, ehdottomasti auto maassa kun suorittaa loppukiristyksen. Jossei oo mitään keinoa saada autoa ilmaan niin kyllä ne pultit saa kiinni vedettyä maassakin. Renkaat linkkuun vaan ja kiristelemään.
Itselle vastaten, tilasin Autoteile Gödestä osat 19.9.10, osat saapuivat tänään 28.9, olen tyytyväinen toimitusaikaan(maksoin etukäteen), osat ovat merkkiä Pex, no niiden kestoiästä en voi vielä sanoa mitään, mutta tuli oikeanlaiset osat. Tosin taakse tilasin vahingossa vakaajatangon puslat vaikka piti ristipuslat, mutta ihan oma moka .
Olen tilannut kyseisestä paikasta aiemminkin etupään alustanosia E32 bmw:hen, se sarja oli n.80e kalliimpi (merkkiä en muista), yhdessä reaktiotangossa oli jo suojakumi valmiiksi rikki, mutta vanha tilalle ja osat alle, kesti ainakin n5000km sen mitä minä itse kerkesin sillä ajella.
Autoteile gödestä tilattu, hyllyssä olevat tavarat. Maksettu 16pvä. eikä ole vielä lähtenyt tulemaan :think Noh, kaipa ne sieltä tulee, alkaa vaan huolestuttavan pitkä aika jo olemaan..
Juu, ehdottomasti auto maassa kun suorittaa loppukiristyksen. Jossei oo mitään keinoa saada autoa ilmaan niin kyllä ne pultit saa kiinni vedettyä maassakin. Renkaat linkkuun vaan ja kiristelemään.
Mitäs haittaa tästä on jos on renkaat ilmassa kiristetty? Itse nimittäin unohdin koko homman reaktiotankoja vaihtaessa.
reaktiotangoissa löyty katsastuksessa pallonivelelestä väljää kuskinpuolelta. Vaihtelin uudet osat, niin kuskinpuolelta tuli suojakumin sisältä vettä ! jep jep... Ne oli mallia Meyle HD. Puslat oli molemmissa vielä hyväkuntoiset ja ehjät. Nehän on täyttä kumia. Kysymys tietty kuuluu miten voi mennävettä.. Oli siellä rasvaakin jonkun verran, mutta kuitenkin. No, nyt tuli laitettua lemförderin tangot ja 750i:n puslat. Ehkä ne kestää sitten paremmin.
Taidampa huomenna käydä motonetistä tuon "keskimmäisen raidetangon" ja yhden raidetangon pään hakemassa. Sittenpähän ajan kanssa näkee miten käy.
Marmorilta ois menny tilaukseen ja taitaa jäädä motonetin hinnat noin kolmasosaan.
Jos tilaat saksan ebaysta niin hinta jää lähes kolmasosaan motonetinkin hinnoista. Siis jos tilaa setin missä on kaikki etupään nivelet, laatu varmaan ihan yhtä "hyvää".
Kävipä kerrankin hyvä tuuri. Tuli huudettua Ebaysta melkolailla väljyksetön servotronic ohjaussimpukka 25 eurolla..... Myyjä ei oikeen tiennyt mistä ko. osa oli ja mikä sen kunto oli niin sen takia hinta tuollainen.
Nyt alkaa olla toukan ajettavuus lähellä sitä mitä se pitäisikin olla. Paitsi etupäästä on alkanut kuulua hiukan kolinaa jossain tilanteessa. Täytyy vielä nuo kolinat korjata pois ja käyttää vielä uudestaan kulmien säädössä ni sit on bueno!
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Hieno homma. Viime syksynä vaihdetuista reaktiotangoista jo pallonivelen kumi aivan totaalisen riekaleina ja pahoin pelkään, että nivelkin on jo väljä kolinoista päätellen. Kesti about 8kk ja noin 6000km.
Schmiedmannin tarvike reaktiotanko kyseessä. Olihan se tiedossa, ettei varmaan kovin hyvää laatua ole, mutta että noin hirveetä kuraa.
Edit: Mahtaako nuo Meyle HD:t kestää sen kauemmin?
Hieno homma. Viime syksynä vaihdetuista reaktiotangoista jo pallonivelen kumi aivan totaalisen riekaleina ja pahoin pelkään, että nivelkin on jo väljä kolinoista päätellen. Kesti about 8kk ja noin 6000km.
Schmiedmannin tarvike reaktiotanko kyseessä. Olihan se tiedossa, ettei varmaan kovin hyvää laatua ole, mutta että noin hirveetä kuraa.
Edit: Mahtaako nuo Meyle HD:t kestää sen kauemmin?
Omaan autoon leitettiin tänäkeväänä juurinki Lemföderin palikat, pitäs kestää.
Vaikuttivat muutenki huomattavasti laadukkaammilta jo päällisinpuolin vrt. halpispalikoihin.
Comment