E34 alustaremontti

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maza
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 4321
    • Kannus/Kokkola

    #256
    Originally posted by Kal.ju View Post
    Mites kun siellä sun täällä foorumeilla on mainittu että noita tukivarsia sun muita palikoita vaihtaessa loppukiristys pitäs tehdä renkaat "maassa" ja paino päällä. Onko se todellakin niin?? Miten olette ton toteuttaneet??

    Keväällä on itellä palikkajumppaa tiedossa, joten olisi hyvä saada jonkinlainen fakta tähän.
    Juu, ehdottomasti auto maassa kun suorittaa loppukiristyksen. Jossei oo mitään keinoa saada autoa ilmaan niin kyllä ne pultit saa kiinni vedettyä maassakin. Renkaat linkkuun vaan ja kiristelemään.

    Comment

    • Peltsii
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 7060
      • Turenki

      #257
      Originally posted by [Snowboarder] View Post
      Itselle vastaten, tilasin Autoteile Gödestä osat 19.9.10, osat saapuivat tänään 28.9, olen tyytyväinen toimitusaikaan(maksoin etukäteen), osat ovat merkkiä Pex, no niiden kestoiästä en voi vielä sanoa mitään, mutta tuli oikeanlaiset osat. Tosin taakse tilasin vahingossa vakaajatangon puslat vaikka piti ristipuslat, mutta ihan oma moka .
      Olen tilannut kyseisestä paikasta aiemminkin etupään alustanosia E32 bmw:hen, se sarja oli n.80e kalliimpi (merkkiä en muista), yhdessä reaktiotangossa oli jo suojakumi valmiiksi rikki, mutta vanha tilalle ja osat alle, kesti ainakin n5000km sen mitä minä itse kerkesin sillä ajella.

      Autoteile gödestä tilattu, hyllyssä olevat tavarat. Maksettu 16pvä. eikä ole vielä lähtenyt tulemaan :think Noh, kaipa ne sieltä tulee, alkaa vaan huolestuttavan pitkä aika jo olemaan..
      DUCATI 1098 RACING EVO

      Comment

      • Kal.ju
        BTCF Member
        • Mar 2003
        • 2890
        • Akaa / Toijala

        #258
        Kiitoksia nopeista vastauksista. Joo eli pitää sitten jotku rampit hommata tai jotain kikkailla.

        Comment

        • Purtsi123
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2008
          • 1011
          • Kuopio

          #259
          Originally posted by Maza View Post
          Juu, ehdottomasti auto maassa kun suorittaa loppukiristyksen. Jossei oo mitään keinoa saada autoa ilmaan niin kyllä ne pultit saa kiinni vedettyä maassakin. Renkaat linkkuun vaan ja kiristelemään.
          Mitäs haittaa tästä on jos on renkaat ilmassa kiristetty? Itse nimittäin unohdin koko homman reaktiotankoja vaihtaessa.
          E61 525xda -08

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14605
            • Oulu

            #260
            Originally posted by Purtsi123 View Post
            Mitäs haittaa tästä on jos on renkaat ilmassa kiristetty? Itse nimittäin unohdin koko homman reaktiotankoja vaihtaessa.
            Sisäpään helat jännittyy väärin ja rikkoutuu aika nopeasti.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA (2.8l) '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • Purtsi123
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2008
              • 1011
              • Kuopio

              #261
              Originally posted by zener View Post
              Sisäpään helat jännittyy väärin ja rikkoutuu aika nopeasti.
              Eli nekö ei siis pääse "pyörimään" siellä. No perhana. Pitääpä sitten päästää irti ja kiristää oikein. Onneks ei oo vielä ollu kun ehkä 1000km.
              E61 525xda -08

              Comment

              • pheno
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 1998
                • Tampere

                #262
                reaktiotangoissa löyty katsastuksessa pallonivelelestä väljää kuskinpuolelta. Vaihtelin uudet osat, niin kuskinpuolelta tuli suojakumin sisältä vettä ! jep jep... Ne oli mallia Meyle HD. Puslat oli molemmissa vielä hyväkuntoiset ja ehjät. Nehän on täyttä kumia. Kysymys tietty kuuluu miten voi mennävettä.. Oli siellä rasvaakin jonkun verran, mutta kuitenkin. No, nyt tuli laitettua lemförderin tangot ja 750i:n puslat. Ehkä ne kestää sitten paremmin.
                Last edited by pheno; 08-01-2011, 21:16.

                Comment

                • -Markus-
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2005
                  • 1463
                  • Ihan Savossa

                  #263
                  Taidampa huomenna käydä motonetistä tuon "keskimmäisen raidetangon" ja yhden raidetangon pään hakemassa. Sittenpähän ajan kanssa näkee miten käy.

                  Marmorilta ois menny tilaukseen ja taitaa jäädä motonetin hinnat noin kolmasosaan.

                  Ford Mondeo Mk3 STW
                  VW E-Golf 2015
                  BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                  Comment

                  • Tuiske
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 1442
                    • Lempäälä

                    #264
                    Originally posted by -Markus- View Post
                    Taidampa huomenna käydä motonetistä tuon "keskimmäisen raidetangon" ja yhden raidetangon pään hakemassa. Sittenpähän ajan kanssa näkee miten käy.

                    Marmorilta ois menny tilaukseen ja taitaa jäädä motonetin hinnat noin kolmasosaan.
                    Jos tilaat saksan ebaysta niin hinta jää lähes kolmasosaan motonetinkin hinnoista. Siis jos tilaa setin missä on kaikki etupään nivelet, laatu varmaan ihan yhtä "hyvää".
                    Corvette C4 LT4 TURBO
                    Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

                    Comment

                    • -Markus-
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2005
                      • 1463
                      • Ihan Savossa

                      #265
                      Kävipä kerrankin hyvä tuuri. Tuli huudettua Ebaysta melkolailla väljyksetön servotronic ohjaussimpukka 25 eurolla..... Myyjä ei oikeen tiennyt mistä ko. osa oli ja mikä sen kunto oli niin sen takia hinta tuollainen.

                      Nyt alkaa olla toukan ajettavuus lähellä sitä mitä se pitäisikin olla. Paitsi etupäästä on alkanut kuulua hiukan kolinaa jossain tilanteessa. Täytyy vielä nuo kolinat korjata pois ja käyttää vielä uudestaan kulmien säädössä ni sit on bueno!

                      Ford Mondeo Mk3 STW
                      VW E-Golf 2015
                      BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                      Comment

                      • Purtsi123
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2008
                        • 1011
                        • Kuopio

                        #266
                        Hieno homma. Viime syksynä vaihdetuista reaktiotangoista jo pallonivelen kumi aivan totaalisen riekaleina ja pahoin pelkään, että nivelkin on jo väljä kolinoista päätellen. Kesti about 8kk ja noin 6000km.

                        Schmiedmannin tarvike reaktiotanko kyseessä. Olihan se tiedossa, ettei varmaan kovin hyvää laatua ole, mutta että noin hirveetä kuraa.

                        Edit: Mahtaako nuo Meyle HD:t kestää sen kauemmin?
                        Last edited by Purtsi123; 23-05-2011, 12:36.
                        E61 525xda -08

                        Comment

                        • aakoo
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2008
                          • 777
                          • Espoo

                          #267
                          Originally posted by Purtsi123 View Post
                          Hieno homma. Viime syksynä vaihdetuista reaktiotangoista jo pallonivelen kumi aivan totaalisen riekaleina ja pahoin pelkään, että nivelkin on jo väljä kolinoista päätellen. Kesti about 8kk ja noin 6000km.

                          Schmiedmannin tarvike reaktiotanko kyseessä. Olihan se tiedossa, ettei varmaan kovin hyvää laatua ole, mutta että noin hirveetä kuraa.

                          Edit: Mahtaako nuo Meyle HD:t kestää sen kauemmin?
                          Yksi lause.

                          Lemförder.
                          E34 535i -91 ikuisuusprojekti

                          Comment

                          • Kal.ju
                            BTCF Member
                            • Mar 2003
                            • 2890
                            • Akaa / Toijala

                            #268
                            Originally posted by aakoo View Post
                            Yksi lause.

                            Lemförder.
                            +1

                            Omaan autoon leitettiin tänäkeväänä juurinki Lemföderin palikat, pitäs kestää.
                            Vaikuttivat muutenki huomattavasti laadukkaammilta jo päällisinpuolin vrt. halpispalikoihin.

                            Comment

                            • VaihtoVirta
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 558
                              • Kuusamo

                              #269
                              Ja mikäli parasta haluaa, on siihen vastaus lemförder + powerflex.

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14605
                                • Oulu

                                #270
                                Originally posted by VaihtoVirta View Post
                                Ja mikäli parasta haluaa, on siihen vastaus lemförder + powerflex.
                                S-kone mieheltä olen kuullut, että vain tiskiltä haettu orggis tukivarsi orggis helalla kestää. Eikä siihen tietenkään ole vaikea yhtyä.
                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X