Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 alustaremontti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Radon
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 463
    • Suomi-Finland

    Originally posted by Lapa735ia View Post
    Pitäisi alkaa hommailemaan jostakin tuohon e34 toukkaan eteen uusia osia kolisevien tilalle ja ebayta tuli tuossa jo selailtua.

    Onko kenelläkään kokemusta autoteile Gödestä?

    Tuolta myyjältä löytyi mukavasti vaihtoehtoja myynnistä, mutta mikä näistä seuraavista olisi järkevin/paras vaihtoehto??

    Ohjauksessa ei tunnu väljää, mutta vänkärin puolella kolahtelee töyssyissä ja jarruttaessa reippaammin, tuntuu jonkin verran tärryyttävän joku tuolla vänkärin etunurkassa.





    Tuo yksi satsihan sisältää noita heloja+ jotain muuta, mitä noissa parissa vaihtoehdossa ole.
    Lähinnä mietin, että kannattaako ottaa tuollaista HD versiota? Onhan ne osat aavistuksen hintavampia, toisaalta tuossa alimmassa versiossa saisi enemmän osia suunnilleen samalla hinnalla.
    Tuon keskimäisen satsin ostaisin, nuo muuthan sisältää lisäksi ohjauksen hiluja, ennenmmin kannattaa juuri noita meyle hd kamoja ostaa kuitenkaan se vaihtohomma ei niin kivaa ole.

    Comment

    • [Snowboarder]
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2008
      • 2191
      • Karstula

      Moro,



      Osaako joku sanoa että käykö kyseiset alustan osat E34 535i vm90?
      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
      Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16400
        • Leppävirta

        Originally posted by [Snowboarder] View Post
        Ei tuossa ainakaan mielestäni lue mitään että mihin malleihin satsi on tarkoitettu.. ELi öö..
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E32 Diamantscwharz 750iL '94

        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • peto2
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2007
          • 8268
          • Järvikylä (Nakkila)

          Originally posted by Haju69 View Post
          Ei tuossa ainakaan mielestäni lue mitään että mihin malleihin satsi on tarkoitettu.. ELi öö..
          sopii kaikkiin e34 malleihin.. kun M5:n satsi sopii 518i:n ja toisinpäin

          alkuperäiseen kysymykseen: en silti välttämättä tuota halvinta settiä ottaisi
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • Purtsi123
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2008
            • 1011
            • Kuopio

            Originally posted by [Snowboarder] View Post
            Moro,

            http://shop.strato.de/epages/6190541...Vorderachse%22

            Osaako joku sanoa että käykö kyseiset alustan osat E34 535i vm90?
            En tiiä onko noissa sama homma kun motonetissa, eli myydään noilla värikoodeilla. Jos on, niin nuo on tarkotettu 530/535/540. Mikäli tuo reaktiotangon puslan muovi juttu on vihree niiku näyttäs.

            E: tosin tuskin niissä on muuta eroo kun puslien jäykkyydessä jos siinäkään.
            E61 525xda -08

            Comment

            • [Snowboarder]
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2008
              • 2191
              • Karstula

              Originally posted by peto2 View Post
              sopii kaikkiin e34 malleihin.. kun M5:n satsi sopii 518i:n ja toisinpäin

              alkuperäiseen kysymykseen: en silti välttämättä tuota halvinta settiä ottaisi


              Kiitoksia tästä tiedosta , ja tiedän ettei sitä halvinta välttämättä kannata ottaa, mutta "laadun" uskon olevan lähellä motonetti tasoa (eli ei todellakaan laadukasta) mutta kyseiset osat saa puolet halvemmalla tuolta. Kyselin myös alkuperäistä vastaavaa reaktiotankoa tarvike liikkeestä ja hinta oli 110e/kpl. Toki laittaisin alkuperäiset jos vaan olisi rahaa niihin sijoittaa.
              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
              Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

              Comment

              • Maza
                BTCF Member
                • Jul 2002
                • 4321
                • Kannus/Kokkola

                Noniin. Taas tuli talviautoksi hommailtua E34 ja jo vuosittaiseksi perinteeksi muodostunut alustaremppa olis taas edessä.

                Mitkäs on nyt viimeisimmät kokemukset noista Meyle HD kamoista ? Tekeekö niillä oikeasti jotain vai onko samanlaista kuraa kuin "muut ebay-kamat" ? Ainakin Mapco merkkiset roippeet oli täyttä sontaa varsinkin reaktiotankojen osalta. Suojakumit kovia koppuroita ja puslat oli kuin purkkaa. Molemmat korkkas alle 1000km ajolla.

                Houkuttelevan hintaisia paketteja näyttäs taas olevan tarjolla. Halvimmillaan ~250e hintaan sais uusia alustaan "kaikki" puslat, tukivarret ja nupit. Taitaa vaan olla fiksuinta panostaa hieman laatuunkin, jos ei halua jatkuvasti olla häärimässä auton alla.

                Comment

                • pheno
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1997
                  • Tampere

                  Originally posted by Maza View Post
                  Noniin. Taas tuli talviautoksi hommailtua E34 ja jo vuosittaiseksi perinteeksi muodostunut alustaremppa olis taas edessä.

                  Mitkäs on nyt viimeisimmät kokemukset noista Meyle HD kamoista ? Tekeekö niillä oikeasti jotain vai onko samanlaista kuraa kuin "muut ebay-kamat" ? Ainakin Mapco merkkiset roippeet oli täyttä sontaa varsinkin reaktiotankojen osalta. Suojakumit kovia koppuroita ja puslat oli kuin purkkaa. Molemmat korkkas alle 1000km ajolla.

                  Houkuttelevan hintaisia paketteja näyttäs taas olevan tarjolla. Halvimmillaan ~250e hintaan sais uusia alustaan "kaikki" puslat, tukivarret ja nupit. Taitaa vaan olla fiksuinta panostaa hieman laatuunkin, jos ei halua jatkuvasti olla häärimässä auton alla.
                  Mulla on ollu Meyle HD:n ylätukivarret about 60tkm ja tuntuis että vasemman puolimmainen pallonivel on antautumassa, senverran kolahtelee kuopissa. En usko, että se on koiranluu kun sen juuri vaihdoin (lemförder). Pääosin ajettu matka-ajoa.

                  Kokemukset on sellaset, että ne puslat on todella jäykät. Mutta kestävät. Eli hyvällä uudella asfaltilla menee nätisti, mutta huonolla tiellä tuntuu pientä vibraa sisätiloihin. Se on kyllä hyvä näissä jäykemmissä puslissa, että motarilla urissa ei pahemmin vetele.

                  Itse ehkä suosittelisin originaali BMW teileä, joku E32 750i:n pusla vois olla hyvä kompromissi kestävyyden ja mukavuuden kannalta..
                  Last edited by pheno; 23-09-2010, 21:55.

                  Comment

                  • peto2
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2007
                    • 8268
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    Originally posted by Maza View Post
                    Noniin. Taas tuli talviautoksi hommailtua E34 ja jo vuosittaiseksi perinteeksi muodostunut alustaremppa olis taas edessä.

                    Mitkäs on nyt viimeisimmät kokemukset noista Meyle HD kamoista ? Tekeekö niillä oikeasti jotain vai onko samanlaista kuraa kuin "muut ebay-kamat" ? Ainakin Mapco merkkiset roippeet oli täyttä sontaa varsinkin reaktiotankojen osalta. Suojakumit kovia koppuroita ja puslat oli kuin purkkaa. Molemmat korkkas alle 1000km ajolla.

                    Houkuttelevan hintaisia paketteja näyttäs taas olevan tarjolla. Halvimmillaan ~250e hintaan sais uusia alustaan "kaikki" puslat, tukivarret ja nupit. Taitaa vaan olla fiksuinta panostaa hieman laatuunkin, jos ei halua jatkuvasti olla häärimässä auton alla.
                    no tuo alle 1000km on kyllä niin nopea että sanon -virheellinen asennus ..oli sitten mitkä tahansa italialaiset osat niin ei ne nyt kyllä 1000km:ssä mene rikki
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • Maza
                      BTCF Member
                      • Jul 2002
                      • 4321
                      • Kannus/Kokkola

                      Originally posted by peto2 View Post
                      no tuo alle 1000km on kyllä niin nopea että sanon -virheellinen asennus ..oli sitten mitkä tahansa italialaiset osat niin ei ne nyt kyllä 1000km:ssä mene rikki
                      Kerro ihmeessä lisää niin osaa ensikerralla asentaa oikein ? Miten esim. reaktiotangot asennetaan "oikein" ettei suojakumit ja puslat ole paskana 1000km ajon jälkeen ? Varsinkin kiinnostaa noiden suojakumien osalta. Vaatiiko ne jotain erikoisvalmisteluita ennen asennusta ? Pitääkö ne mahdollisesti asentaa laboratorio-olosuhteissa ? Ehkä jopa asentaa lämmittimet suomen arktisia olosuhteita varten ? Puslienkin osalta oikea asennustekniikka kiinnostaa. Niitä kun hajosi kaksi sarjaa ennen vaihtoa powerflexeihin. Olishan ne ehkä kestänyt jossei ois käyttänyt keskimmäistä pedaalia ollenkaan. Joskus vaan on tarvetta jarrutellakin.
                      Last edited by Maza; 26-09-2010, 01:16.

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14509
                        • Oulu

                        Itse tein testin reaktiotankojen kanssa. Tilasin halvimmat varret ebaystä, ilman sisäpään heloja koska niihin tuli lexit.

                        Varsia vaihtaessa otin suojakumit vanhoista ja lisäsin vaseliiniä... Nyt on menty ~4000km ja varret on vieläkin täysin välyksettömät.

                        Ainoa vikahan noissa halvoissa varsissa on se rasvan vähyys ja suojakumin kestävyys. Sisäpään hela reaktiotangoissa on hyvä olla powerflex.
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA (2.8l) '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • Kwame
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2006
                          • 322
                          • Ylöjärvi

                          Pyydetäänpä teiltä vähän villejä veikkauksia seuraavaan ongelmaan:-

                          Takaa, selvästi kuskinpuolelta, renkaan paikkeilta, kuuluu klonksutusta, mikä voimistuu kaasun asennosta riippuen ja/tai kun paino kallistuu kuskinpuolelle. Ääni lakkaa kokonaan noin kahdeksassakympissä, mutta ilmenee moottoritienopeuksissa jyrinänä jos esimerkiksi peräpää kevenee töyssyssä. Painotan vielä että silloinkin jyrinä tulee selvästi vain vasemmalta puolelta. Kerran kun erehdyin vian aikana painamaan liikkeelle lähtiessä kaasua reippaammin voimistui klonsuna niin pahasti, että tuntui jopa pientä pompotusta/nykivää liikehdintää tuolta vasemmanpuolen takarenkaan kieppeiltä. Veikkasin ensin vetaria, mutta voiko ilmentyä noin pahana? Auto on nyt pihassa pukeilla ja kaikki näyttää/tuntuu ainakin silmämääräisesti olevan ihan kunnossa. Autona toimii e34.
                          e60 530d -04

                          e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
                          e36 320i coupe M-sport -94,
                          e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
                          e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88

                          Comment

                          • [Snowboarder]
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2008
                            • 2191
                            • Karstula

                            Originally posted by [Snowboarder] View Post
                            Kiitoksia tästä tiedosta , ja tiedän ettei sitä halvinta välttämättä kannata ottaa, mutta "laadun" uskon olevan lähellä motonetti tasoa (eli ei todellakaan laadukasta) mutta kyseiset osat saa puolet halvemmalla tuolta. Kyselin myös alkuperäistä vastaavaa reaktiotankoa tarvike liikkeestä ja hinta oli 110e/kpl. Toki laittaisin alkuperäiset jos vaan olisi rahaa niihin sijoittaa.

                            Itselle vastaten, tilasin Autoteile Gödestä osat 19.9.10, osat saapuivat tänään 28.9, olen tyytyväinen toimitusaikaan(maksoin etukäteen), osat ovat merkkiä Pex, no niiden kestoiästä en voi vielä sanoa mitään, mutta tuli oikeanlaiset osat. Tosin taakse tilasin vahingossa vakaajatangon puslat vaikka piti ristipuslat, mutta ihan oma moka .
                            Olen tilannut kyseisestä paikasta aiemminkin etupään alustanosia E32 bmw:hen, se sarja oli n.80e kalliimpi (merkkiä en muista), yhdessä reaktiotangossa oli jo suojakumi valmiiksi rikki, mutta vanha tilalle ja osat alle, kesti ainakin n5000km sen mitä minä itse kerkesin sillä ajella.
                            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                            Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                            Comment

                            • Kal.ju
                              BTCF Member
                              • Mar 2003
                              • 2883
                              • Akaa / Toijala

                              Mites kun siellä sun täällä foorumeilla on mainittu että noita tukivarsia sun muita palikoita vaihtaessa loppukiristys pitäs tehdä renkaat "maassa" ja paino päällä. Onko se todellakin niin?? Miten olette ton toteuttaneet??

                              Keväällä on itellä palikkajumppaa tiedossa, joten olisi hyvä saada jonkinlainen fakta tähän.

                              Comment

                              • [Snowboarder]
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2008
                                • 2191
                                • Karstula

                                Itse olen tehnyt kiristyksen lavettinosturilla, auto on silloin ns. normaalissa asennossa, jos kiristää puslat renkaat ilmassa ollessa -> pusliin kohdistuu kokoajan vääränlainen jännitys ja voi hajottaa puslat nopeastikkin. Näin ainakin joku viimeksi neuvoi kun oli reaktiotankojen vaihto edessä.
                                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                                Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎