Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 alustaremontti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marko.m
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2007
    • 332
    • Keminmaa

    Originally posted by pheno View Post
    Meinasin jo vaihtaa nuo takakynkkien (4kpl) puslat, mutta totesin että mitäs niitä ehjiä vaihtamaan. Tuntuvat olevan todella kestävää tavaraa. Rautakangella kun väänsi, niin joustivat sopivasti eikä yksikään niistä ollut rikki. Ei sinne kohdistu kovinkaan isoja voimia.

    Perän kumit onkin sitten eri juttu. Ne pitäiskin itekin tarkistaa tässä kun ehtii.

    Jos ton homman teet niin ois kiva nähdä kuvia missä kunnossa muut kuin apurungon puslat olivat.
    Joo voin ottaa kuvia jos tulee alettua hommiin. Nyt viikonloppuna ajattelin vaihtaa apurungon puslat. Samalla vois vähän silmäillä ja väännellä noita muita puslia.
    316i e46 -04.
    Ex. 525i e34 -91

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14509
      • Oulu

      Kai oli myös tarkotus vaihtaa nuo niveltangot? http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=74182

      Ne kannattaa kyllä vaihella myös.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA (2.8l) '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • marko.m
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2007
        • 332
        • Keminmaa

        Originally posted by zener View Post
        Kai oli myös tarkotus vaihtaa nuo niveltangot? http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=74182

        Ne kannattaa kyllä vaihella myös.
        No joo, kyllähän neki tietenkin sais vaihtaa. Vaikuttaa ilmeisesti myös puslien ikään?
        316i e46 -04.
        Ex. 525i e34 -91

        Comment

        • aakoo
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2008
          • 777
          • Espoo

          Originally posted by aakoo View Post
          Mitäs kaikkea tuollaisen KW1-satsin mukana nyt sitten tulee, ja mitä tarvii sen lisäksi vielä hankkia? Entä oliko näillä yläpäillä mittojensa mukaan joitain eroja kestävyydessä tms? Muistelisin lukeneeni ettei, mutta en nyt löytänyt kyseistä threadia mistään. Takanahan yläpäät olivat samanlaisia auton mallista riippumatta.
          Itselleni vastaten:
          E34-korimalliin lähestulkoon minkä tahansa valmistajan coilover-satsia tilatessa tulee tolpat lähettää valmistajalle, joka pistää omat lelunsa alkuperäiseen jousijalkaan kiinni -> oma auto seisoo paikallaan, kunnes osat liikkuvat valmistajalle, osat kasataan siellä ja osat tulevat takaisin.

          Ilmeisesti tuo jousijalka on jotenkin niin erikoisen mallinen tai jotain, että sen valmistaminen ei ole coilover-settien valmistajille kannattavaa.

          Tilaukseen taitaa siis lähteä Bilsteinin B8:t ja Eibachin pro kit jouset. Nyt pitäisi vaan saada kokemuksia noista Eibacheista, ja mahdollisesti kuvia. Minkä verran esim. 35/10 satsi laskee etupäätä todellisuudessa?
          E34 535i -91 ikuisuusprojekti

          Comment

          • Peltsii
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 7060
            • Turenki

            Originally posted by aakoo View Post
            Itselleni vastaten:
            E34-korimalliin lähestulkoon minkä tahansa valmistajan coilover-satsia tilatessa tulee tolpat lähettää valmistajalle, joka pistää omat lelunsa alkuperäiseen jousijalkaan kiinni -> oma auto seisoo paikallaan, kunnes osat liikkuvat valmistajalle, osat kasataan siellä ja osat tulevat takaisin.

            Ilmeisesti tuo jousijalka on jotenkin niin erikoisen mallinen tai jotain, että sen valmistaminen ei ole coilover-settien valmistajille kannattavaa.

            Tilaukseen taitaa siis lähteä Bilsteinin B8:t ja Eibachin pro kit jouset. Nyt pitäisi vaan saada kokemuksia noista Eibacheista, ja mahdollisesti kuvia. Minkä verran esim. 35/10 satsi laskee etupäätä todellisuudessa?

            D2:selta tulee coiloverit suoraan, mutta etupää on itse rakennettava/hitsattava orkkis tolppaan. Itelläni on tollaset D2
            DUCATI 1098 RACING EVO

            Comment

            • Carbonfiber
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 5224
              • Hki 43

              Originally posted by aakoo View Post
              Itselleni vastaten:
              E34-korimalliin lähestulkoon minkä tahansa valmistajan coilover-satsia tilatessa tulee tolpat lähettää valmistajalle, joka pistää omat lelunsa alkuperäiseen jousijalkaan kiinni -> oma auto seisoo paikallaan, kunnes osat liikkuvat valmistajalle, osat kasataan siellä ja osat tulevat takaisin.

              Ilmeisesti tuo jousijalka on jotenkin niin erikoisen mallinen tai jotain, että sen valmistaminen ei ole coilover-settien valmistajille kannattavaa.

              Tilaukseen taitaa siis lähteä Bilsteinin B8:t ja Eibachin pro kit jouset. Nyt pitäisi vaan saada kokemuksia noista Eibacheista, ja mahdollisesti kuvia. Minkä verran esim. 35/10 satsi laskee etupäätä todellisuudessa?
              Miksei H&R jousia? Varmasti toimiva yhdistelmä B8:ien kanssa.
              Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
              Z3 Roadster 2.8 '98
              isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
              ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
              Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
              Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

              Comment

              • aakoo
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2008
                • 777
                • Espoo

                Originally posted by Carbonfiber View Post
                Miksei H&R jousia? Varmasti toimiva yhdistelmä B8:ien kanssa.
                Lähinnä ihan kokeilunhalusta. Muutama tuttu toisen automerkin harrastaja kehunu noita Eibacheja ja pisti kiinnostamaan.

                Foorumillaki vissiin yleisesti todettu H&R jouset hyväks, Eibachista en ainakaan ollut löytävinäni kauheesti kokemuksia.

                Originally posted by Peltsii View Post
                D2:selta tulee coiloverit suoraan, mutta etupää on itse rakennettava/hitsattava orkkis tolppaan. Itelläni on tollaset D2
                Jotenki miuta karmasee noi D2:t, en tiiä miks.

                Alunperinki tohon KW:n variante 1:een päädyin sen helppouden takia. Palikat olisi voinut iskeä suoraan kiinni ja korkeuden säätää juuri haluamakseen.

                Toisaalta ehkä ihan hyvä että toi KW unohtu. Iskarit kuulemma mitäänsanomattomat niitten satseissa..
                E34 535i -91 ikuisuusprojekti

                Comment

                • Alpina E34
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2005
                  • 1122
                  • Masku

                  Originally posted by Peltsii View Post
                  D2:selta tulee coiloverit suoraan, mutta etupää on itse rakennettava/hitsattava orkkis tolppaan. Itelläni on tollaset D2
                  XYZ säädettävässä alustassa etutolpat myös turataan alkup. tolppaan.

                  Originally posted by aakoo View Post
                  Lähinnä ihan kokeilunhalusta. Muutama tuttu toisen automerkin harrastaja kehunu noita Eibacheja ja pisti kiinnostamaan.

                  Foorumillaki vissiin yleisesti todettu H&R jouset hyväks, Eibachista en ainakaan ollut löytävinäni kauheesti kokemuksia.
                  Kaverilla 535:ssa joku ~50/20 eibachin sarja. Ihan OK:lta tuntuu. Hieman ehkä pintakova.
                  E34 Lenz 536ds -89

                  E34 osille tarve:
                  https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

                  Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
                  Originally posted by T3
                  BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
                  'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

                  Comment

                  • Peltsii
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 7060
                    • Turenki

                    Originally posted by aakoo View Post



                    Jotenki miuta karmasee noi D2:t, en tiiä miks.

                    Viikon nyt ajanut D2:lla, ja kyllä se hyvältä tuntuu! Säätöjäkin on kivasti. Ja onhan noissa 2 vuoden takuu! Ennen näitä oli eibach pro kit -40mm ja iskareista ei tietoa, mutta yhteen mun "referenssi kurviin" mutkanopeus kasvoi 95kmh->110kmh uudella alustalla ennenku pito irtoo..
                    DUCATI 1098 RACING EVO

                    Comment

                    • Harri G
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 9041
                      • Iisalmi

                      Ei nyt alustaan vaan enemmänkin ohjaukseen liittyen. Omasta säädin eilen rattimutterin ja ohjaussimpukan. Ei voi kun suositella kaikille. Paras lukiolaiskorjaus mitä olen tehnyt. Rattimutteria piti aika voimalla vääntää että nytkähti aukipäin, sitten kiristys ja lähti se metallinen kolina ohjauksen keskialueelta. Simpukkaa vielä 1/8 kierros kireämmälle ja avot, lähti väljät helevettiin

                      Vois sanoa kuten joku viisas aikanaan. "Perkele, nyt on E34 parempi pyöritellä kun koskaan".
                      Last edited by Harri G; 11-06-2009, 07:20.
                      E39 ja E91

                      Comment

                      • x-men
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2007
                        • 162
                        • .....

                        Originally posted by Harri G View Post
                        Ei nyt alustaan vaan enemmänkin ohjaukseen liittyen. Omasta säädin eilen rattimutterin ja ohjaussimpukan. Ei voi kun suositella kaikille. Paras lukiolaiskorjaus mitä olen tehnyt. Rattimutteria piti aika voimalla vääntää että nytkähti aukipäin, sitten kiristys ja lähti se metallinen kolina ohjauksen keskialueelta. Simpukkaa vielä 1/8 kierros kireämmälle ja avot, lähti väljät helevettiin

                        Vois sanoa kuten joku viisas aikanaan. "Perkele, nyt on E34 parempi pyöritellä kun koskaan".
                        Mistä sitä simpukkaa saa kiristettyä? Kuinka tiukkaan tuo rattimutteri sitten pitää vääntää kun sen on ensin ottanut aukipäin?
                        E34 535 -91

                        ex.
                        E28 520 -84

                        Comment

                        • aakoo
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2008
                          • 777
                          • Espoo

                          Originally posted by x-men View Post
                          Mistä sitä simpukkaa saa kiristettyä? Kuinka tiukkaan tuo rattimutteri sitten pitää vääntää kun sen on ensin ottanut aukipäin?
                          Tossa noista kiristämisistä ja säätämisistä:


                          Itse en ainakaan kehdannut kauheen kovaa vetää tuota rattimutteria kiinni, kun ratin etäisyyssäätö katos jo pienen väännön jälkeen.. Toki jakari, jossa on 50cm varsi, saatto hiukka vaikuttaa asiaan kanssa.

                          Pitää itse koittaa kanssa jos tuo simpukan säätäminen auttaisi jotain..
                          E34 535i -91 ikuisuusprojekti

                          Comment

                          • gangsta
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2004
                            • 521
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by Toni 325i View Post
                            Mistä vois vikaa lähteä etsimään kun noin 100km/h vauhdissa alkaa vapinat tuntumaan penkissä asti? Auto on -89 535i. Ratin kautta sitä vapinaa ei tunnu..
                            Originally posted by pheno View Post
                            Takakelkan puslat ja niveltangot vaikuttaa aika paljon. Ja renkaat on oltava täysin pyöreät/suorat ja tasapainossa.

                            Omaan SOAPBOX e34tourinkiin vaihtui takakelkan puslat, ja acs-type II vanteet, niin vapina katosi täysin. Edestä vaihdoin myös koiranluut.

                            Comment

                            • Poro
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2008
                              • 49

                              On tuo bimmeri ihme kapistus. Käytin sitä nosturilla ja väänneltiin kaverin kanssa jokaista liikkuvaa osaa auton alla ja ei minkäänlaista väljää yhdessäkään puslassa. Aurauskulmat on säädetty vajaa vuosi sitte ja silloin tilanne helpotti jonkin verran. Auto ei vaan kulje suoraan vaan vetelee ihan miten sattuu ja meinaan sitten ihan aikuisten oikeesti sitä vetelemistä
                              Takarenkaat on uudet ja edessäkin on pintaa n.5-6mm (235/40-18 edessä ja takana 245)
                              Ilmeisesti se vaan täytyy ostaa nuo puslat yms. tonne alustaan, koska pakkohan sen vian siellä on olla.
                              Toi auton yht´äkkinen vetäsy jonnekin päin on sekä vaarallista että TODELLA ärsyttävää

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8973
                                • Kellokoski

                                Originally posted by Poro View Post
                                On tuo bimmeri ihme kapistus. Käytin sitä nosturilla ja väänneltiin kaverin kanssa jokaista liikkuvaa osaa auton alla ja ei minkäänlaista väljää yhdessäkään puslassa. Aurauskulmat on säädetty vajaa vuosi sitte ja silloin tilanne helpotti jonkin verran. Auto ei vaan kulje suoraan vaan vetelee ihan miten sattuu ja meinaan sitten ihan aikuisten oikeesti sitä vetelemistä
                                Takarenkaat on uudet ja edessäkin on pintaa n.5-6mm (235/40-18 edessä ja takana 245)
                                Ilmeisesti se vaan täytyy ostaa nuo puslat yms. tonne alustaan, koska pakkohan sen vian siellä on olla.
                                Toi auton yht´äkkinen vetäsy jonnekin päin on sekä vaarallista että TODELLA ärsyttävää
                                Eipä niitä pieniä välyksiä ja murtumia oikein näe ennen kuin sen tukivarren irroittaa. Tukivarret, reaktiotangot ja raidetangot+keskitanko+apusimpukan hela vaihtoon. Sitten helpottaa viimeistään. Tilaat ebaysta lemföderiä tai meyleä niin saa kohtuu hinnalla laatuosaa alustaan.
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎