Originally posted by pheno
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 alustaremontti
Collapse
X
-
Kai oli myös tarkotus vaihtaa nuo niveltangot? http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=74182
Ne kannattaa kyllä vaihella myös.
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostKai oli myös tarkotus vaihtaa nuo niveltangot? http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=74182
Ne kannattaa kyllä vaihella myös.316i e46 -04.
Ex. 525i e34 -91
Comment
-
-
Originally posted by aakoo View PostMitäs kaikkea tuollaisen KW1-satsin mukana nyt sitten tulee, ja mitä tarvii sen lisäksi vielä hankkia? Entä oliko näillä yläpäillä mittojensa mukaan joitain eroja kestävyydessä tms? Muistelisin lukeneeni ettei, mutta en nyt löytänyt kyseistä threadia mistään. Takanahan yläpäät olivat samanlaisia auton mallista riippumatta.
E34-korimalliin lähestulkoon minkä tahansa valmistajan coilover-satsia tilatessa tulee tolpat lähettää valmistajalle, joka pistää omat lelunsa alkuperäiseen jousijalkaan kiinni -> oma auto seisoo paikallaan, kunnes osat liikkuvat valmistajalle, osat kasataan siellä ja osat tulevat takaisin.
Ilmeisesti tuo jousijalka on jotenkin niin erikoisen mallinen tai jotain, että sen valmistaminen ei ole coilover-settien valmistajille kannattavaa.
Tilaukseen taitaa siis lähteä Bilsteinin B8:t ja Eibachin pro kit jouset. Nyt pitäisi vaan saada kokemuksia noista Eibacheista, ja mahdollisesti kuvia. Minkä verran esim. 35/10 satsi laskee etupäätä todellisuudessa?E34 535i -91 ikuisuusprojekti
Comment
-
-
Originally posted by aakoo View PostItselleni vastaten:
E34-korimalliin lähestulkoon minkä tahansa valmistajan coilover-satsia tilatessa tulee tolpat lähettää valmistajalle, joka pistää omat lelunsa alkuperäiseen jousijalkaan kiinni -> oma auto seisoo paikallaan, kunnes osat liikkuvat valmistajalle, osat kasataan siellä ja osat tulevat takaisin.
Ilmeisesti tuo jousijalka on jotenkin niin erikoisen mallinen tai jotain, että sen valmistaminen ei ole coilover-settien valmistajille kannattavaa.
Tilaukseen taitaa siis lähteä Bilsteinin B8:t ja Eibachin pro kit jouset. Nyt pitäisi vaan saada kokemuksia noista Eibacheista, ja mahdollisesti kuvia. Minkä verran esim. 35/10 satsi laskee etupäätä todellisuudessa?
D2:selta tulee coiloverit suoraan, mutta etupää on itse rakennettava/hitsattava orkkis tolppaan. Itelläni on tollaset D2DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Originally posted by aakoo View PostItselleni vastaten:
E34-korimalliin lähestulkoon minkä tahansa valmistajan coilover-satsia tilatessa tulee tolpat lähettää valmistajalle, joka pistää omat lelunsa alkuperäiseen jousijalkaan kiinni -> oma auto seisoo paikallaan, kunnes osat liikkuvat valmistajalle, osat kasataan siellä ja osat tulevat takaisin.
Ilmeisesti tuo jousijalka on jotenkin niin erikoisen mallinen tai jotain, että sen valmistaminen ei ole coilover-settien valmistajille kannattavaa.
Tilaukseen taitaa siis lähteä Bilsteinin B8:t ja Eibachin pro kit jouset. Nyt pitäisi vaan saada kokemuksia noista Eibacheista, ja mahdollisesti kuvia. Minkä verran esim. 35/10 satsi laskee etupäätä todellisuudessa?Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Originally posted by Carbonfiber View PostMiksei H&R jousia? Varmasti toimiva yhdistelmä B8:ien kanssa.
Foorumillaki vissiin yleisesti todettu H&R jouset hyväks, Eibachista en ainakaan ollut löytävinäni kauheesti kokemuksia.
Originally posted by Peltsii View PostD2:selta tulee coiloverit suoraan, mutta etupää on itse rakennettava/hitsattava orkkis tolppaan. Itelläni on tollaset D2
Alunperinki tohon KW:n variante 1:een päädyin sen helppouden takia. Palikat olisi voinut iskeä suoraan kiinni ja korkeuden säätää juuri haluamakseen.
Toisaalta ehkä ihan hyvä että toi KW unohtu. Iskarit kuulemma mitäänsanomattomat niitten satseissa..E34 535i -91 ikuisuusprojekti
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostD2:selta tulee coiloverit suoraan, mutta etupää on itse rakennettava/hitsattava orkkis tolppaan. Itelläni on tollaset D2
Originally posted by aakoo View PostLähinnä ihan kokeilunhalusta. Muutama tuttu toisen automerkin harrastaja kehunu noita Eibacheja ja pisti kiinnostamaan.
Foorumillaki vissiin yleisesti todettu H&R jouset hyväks, Eibachista en ainakaan ollut löytävinäni kauheesti kokemuksia.E34 Lenz 536ds -89
E34 osille tarve:
https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214
Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
Originally posted by T3BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
Comment
-
-
Originally posted by aakoo View Post
Jotenki miuta karmasee noi D2:t, en tiiä miks.
Viikon nyt ajanut D2:lla, ja kyllä se hyvältä tuntuu!Säätöjäkin on kivasti. Ja onhan noissa 2 vuoden takuu! Ennen näitä oli eibach pro kit -40mm ja iskareista ei tietoa, mutta yhteen mun "referenssi kurviin"
mutkanopeus kasvoi 95kmh->110kmh uudella alustalla ennenku pito irtoo..
DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Ei nyt alustaan vaan enemmänkin ohjaukseen liittyen. Omasta säädin eilen rattimutterin ja ohjaussimpukan. Ei voi kun suositella kaikille. Paras lukiolaiskorjaus mitä olen tehnyt. Rattimutteria piti aika voimalla vääntää että nytkähti aukipäin, sitten kiristys ja lähti se metallinen kolina ohjauksen keskialueelta. Simpukkaa vielä 1/8 kierros kireämmälle ja avot, lähti väljät helevettiin
Vois sanoa kuten joku viisas aikanaan. "Perkele, nyt on E34 parempi pyöritellä kun koskaan".Last edited by Harri G; 11-06-2009, 07:20.E39 ja E91
Comment
-
-
Originally posted by Harri G View PostEi nyt alustaan vaan enemmänkin ohjaukseen liittyen. Omasta säädin eilen rattimutterin ja ohjaussimpukan. Ei voi kun suositella kaikille. Paras lukiolaiskorjaus mitä olen tehnyt. Rattimutteria piti aika voimalla vääntää että nytkähti aukipäin, sitten kiristys ja lähti se metallinen kolina ohjauksen keskialueelta. Simpukkaa vielä 1/8 kierros kireämmälle ja avot, lähti väljät helevettiin
Vois sanoa kuten joku viisas aikanaan. "Perkele, nyt on E34 parempi pyöritellä kun koskaan".E34 535 -91
ex.
E28 520 -84
Comment
-
-
Originally posted by x-men View PostMistä sitä simpukkaa saa kiristettyä? Kuinka tiukkaan tuo rattimutteri sitten pitää vääntää kun sen on ensin ottanut aukipäin?
Itse en ainakaan kehdannut kauheen kovaa vetää tuota rattimutteria kiinni, kun ratin etäisyyssäätö katos jo pienen väännön jälkeen.. Toki jakari, jossa on 50cm varsi, saatto hiukka vaikuttaa asiaan kanssa.
Pitää itse koittaa kanssa jos tuo simpukan säätäminen auttaisi jotain..E34 535i -91 ikuisuusprojekti
Comment
-
-
Originally posted by Toni 325i View PostMistä vois vikaa lähteä etsimään kun noin 100km/h vauhdissa alkaa vapinat tuntumaan penkissä asti? Auto on -89 535i. Ratin kautta sitä vapinaa ei tunnu..Originally posted by pheno View PostTakakelkan puslat ja niveltangot vaikuttaa aika paljon. Ja renkaat on oltava täysin pyöreät/suorat ja tasapainossa.
Omaan SOAPBOX e34tourinkiin vaihtui takakelkan puslat, ja acs-type II vanteet, niin vapina katosi täysin. Edestä vaihdoin myös koiranluut.
Comment
-
-
On tuo bimmeri ihme kapistus. Käytin sitä nosturilla ja väänneltiin kaverin kanssa jokaista liikkuvaa osaa auton alla ja ei minkäänlaista väljää yhdessäkään puslassa. Aurauskulmat on säädetty vajaa vuosi sitte ja silloin tilanne helpotti jonkin verran. Auto ei vaan kulje suoraan vaan vetelee ihan miten sattuu ja meinaan sitten ihan aikuisten oikeesti sitä vetelemistä
Takarenkaat on uudet ja edessäkin on pintaa n.5-6mm (235/40-18 edessä ja takana 245)
Ilmeisesti se vaan täytyy ostaa nuo puslat yms. tonne alustaan, koska pakkohan sen vian siellä on olla.
Toi auton yht´äkkinen vetäsy jonnekin päin on sekä vaarallista että TODELLA ärsyttävää
Comment
-
-
Originally posted by Poro View PostOn tuo bimmeri ihme kapistus. Käytin sitä nosturilla ja väänneltiin kaverin kanssa jokaista liikkuvaa osaa auton alla ja ei minkäänlaista väljää yhdessäkään puslassa. Aurauskulmat on säädetty vajaa vuosi sitte ja silloin tilanne helpotti jonkin verran. Auto ei vaan kulje suoraan vaan vetelee ihan miten sattuu ja meinaan sitten ihan aikuisten oikeesti sitä vetelemistä
Takarenkaat on uudet ja edessäkin on pintaa n.5-6mm (235/40-18 edessä ja takana 245)
Ilmeisesti se vaan täytyy ostaa nuo puslat yms. tonne alustaan, koska pakkohan sen vian siellä on olla.
Toi auton yht´äkkinen vetäsy jonnekin päin on sekä vaarallista että TODELLA ärsyttävääE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
Comment