Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 alustaremontti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wangel436
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 1029
    • Ylöjärvi

    Paljonko on yläpään kierteen halkaisija? 14mm vai 16mm se ratkaisee aikapaljon mitä tarvitsee vaihtaa :think Kun näitäkin eri variaatioita taitaa löytyä vähän mistä sattuu vuosimallista
    Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

    E61 530D ///M-sport




    Comment

    • larmatin
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 1118
      • Perttula

      Originally posted by Wangel436 View Post
      Paljonko on yläpään kierteen halkaisija? 14mm vai 16mm se ratkaisee aikapaljon mitä tarvitsee vaihtaa :think Kun näitäkin eri variaatioita taitaa löytyä vähän mistä sattuu vuosimallista
      siis vanhempi kierre oli 14löytyy.onko itse tolpat samanlaiset eli onko muuta eroa kuin ylälaakeri?
      onko se osa korista johon ne tulee kiinni samanlainen?

      Comment

      • Wangel436
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 1029
        • Ylöjärvi

        Tolppa ja kiinnitys on samanlainen,ainut ero on noissa yläpäissä.
        Tuohon 14mm kiertellä olevaan on yläpäänlaakeri halvempi huomattavasti(jousikuppi ja laakerointi erillään).
        Tuossa 16mm yläpäässä on jousen ylälautanen ja laakeri samaa pakettia(ja samalla myös iskarin yläpään kierre pidenpi kuin 14mm:ssä) ja hinta tais olla vähän reilut 100euroa kappale.
        Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

        E61 530D ///M-sport




        Comment

        • alspe
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 3399
          • Tre

          No voe hitto. Nyt kaivataan taas nopeasti apua.

          Ohjauksessa väljää, ei ollutkaan simpukan kiristyshomma vaan simpukan alla oleva kääntövarsi on väljä.
          Onko se siis kuvan numero 10?

          Apusimpukan hela on kai oikealla puolella autoa? Sen olen vaihtanut, mutta nykyinen väljyys on simpukan alla (vasemmalla autoa). Mistä hyvällä hintaa tuollainen osa? Kl-varaosat ei tunne sitä nettisivuillaan.

          tollainen on KL:ssä, mutta se kai on eri osa? Tuo on juuri ristinivel kuten nimikin sanoo.
          7021 Ohjausakselin alaristinivel

          Last edited by alspe; 01-02-2008, 08:12.
          G30 520d xDrive
          EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14509
            • Oulu

            Jahas, se ois Touringiin reaktiotankojen ja alatukivarsien vaihto jossain välissä. Mistäs noita kannattaa tilata, jos nyt ei OEM:ia halua laittaa? Semmoset jotka kestäs vähän pitempään ku 10tkm.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA (2.8l) '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • jappi
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2004
              • 206

              Originally posted by Wangel436 View Post
              Tolppa ja kiinnitys on samanlainen,ainut ero on noissa yläpäissä.
              Tuohon 14mm kiertellä olevaan on yläpäänlaakeri halvempi huomattavasti(jousikuppi ja laakerointi erillään).
              Tuossa 16mm yläpäässä on jousen ylälautanen ja laakeri samaa pakettia(ja samalla myös iskarin yläpään kierre pidenpi kuin 14mm:ssä) ja hinta tais olla vähän reilut 100euroa kappale.

              Niin, taitaapa olla kierteiden koot 12mm vanhemmassa ja 14mm uudemmassa. Ja tuo yläpään laakerointi taas riippuu autosta. Esim 88-mallisessa 535:ssa on tuo isompi möykky, kun taas samanikäissä 520:ssä on alustasta riippuen käytetty molempia malleja.

              Comment

              • Peltsii
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 7060
                • Turenki

                Originally posted by zener View Post
                Jahas, se ois Touringiin reaktiotankojen ja alatukivarsien vaihto jossain välissä. Mistäs noita kannattaa tilata, jos nyt ei OEM:ia halua laittaa? Semmoset jotka kestäs vähän pitempään ku 10tkm.


                Itse ostin motonetistä ja oli ainakin made in germany, kai ne sen kestää mitä muutkin Eikä kyllä nykypäivänä taida olla vitunkaan väliä valmistusmaalla..
                DUCATI 1098 RACING EVO

                Comment

                • alspe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 3399
                  • Tre

                  Originally posted by alspe View Post
                  No voe hitto. Nyt kaivataan taas nopeasti apua.

                  Ohjauksessa väljää, ei ollutkaan simpukan kiristyshomma vaan simpukan alla oleva kääntövarsi on väljä.
                  Onko se siis kuvan numero 10?

                  Apusimpukan hela on kai oikealla puolella autoa? Sen olen vaihtanut, mutta nykyinen väljyys on simpukan alla (vasemmalla autoa). Mistä hyvällä hintaa tuollainen osa? Kl-varaosat ei tunne sitä nettisivuillaan.

                  tollainen on KL:ssä, mutta se kai on eri osa? Tuo on juuri ristinivel kuten nimikin sanoo.
                  7021 Ohjausakselin alaristinivel

                  http://www.realoem.com/bmw/showparts...34&hg=32&fg=25
                  Itselleni vastaten, että ei simpukalta tulevassa ja reidetangolle menevässä vääntövarressa olekaan mitään puslaa joka voisi väljistyä. Siinä on vain boorit simpukan päässä ja raidetangon päässä reikä raidetangon nivelelle. Taitaa siis olla mulla simpukka vaan uberlöysässä tai ihan sökö. Toivottavasti ensimmäinen.
                  G30 520d xDrive
                  EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14509
                    • Oulu

                    Originally posted by Peltsii View Post
                    Itse ostin motonetistä ja oli ainakin made in germany, kai ne sen kestää mitä muutkin Eikä kyllä nykypäivänä taida olla vitunkaan väliä valmistusmaalla..
                    Joo, täytyy kattella. 230€ ois motonetistä koko setti.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA (2.8l) '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • alspe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 3399
                      • Tre

                      Originally posted by alspe View Post
                      Itselleni vastaten, että ei simpukalta tulevassa ja reidetangolle menevässä vääntövarressa olekaan mitään puslaa joka voisi väljistyä. Siinä on vain boorit simpukan päässä ja raidetangon päässä reikä raidetangon nivelelle. Taitaa siis olla mulla simpukka vaan uberlöysässä tai ihan sökö. Toivottavasti ensimmäinen.
                      Vastailen taas itselleni. Kääntövarsi olikin vain booreiltaan löysässä simpukan päässä. No, löytähän sieltä taas väljä pallokin keskimmäisen raidetangon päästä kun simpukan kiristi tiukaksi.
                      G30 520d xDrive
                      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                      Comment

                      • Jyrki_82
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2005
                        • 18

                        Onkos kukaan tehnyt täyttä huoltoa touringin alustalle jossa vielä kaupanpäälle automaaginen peränkorkeuden säätö. Tarkoitus olis alottaa iskareista, jousista ja takakelkan puslista. Muut vaihdetaan sitä mukaa kun todetaan väljäksi. Lähinnä mietityttää sen korkeudensäädön poisto. Normaalit madallusiskarit nykyisten tilalle. Onkohan kukaan mahtanut tehdä ja mitä kaikkea kilkettä siihen tarvii? Lisäks luin myös joistain antureista jotka pitäis poistaa käytöstä?

                        Ja autohan oli 525i touring vm92 ilman vanosta.

                        Comment

                        • Wangel436
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2002
                          • 1029
                          • Ylöjärvi

                          Originally posted by Jyrki_82 View Post
                          Onkos kukaan tehnyt täyttä huoltoa touringin alustalle jossa vielä kaupanpäälle automaaginen peränkorkeuden säätö. Tarkoitus olis alottaa iskareista, jousista ja takakelkan puslista. Muut vaihdetaan sitä mukaa kun todetaan väljäksi. Lähinnä mietityttää sen korkeudensäädön poisto. Normaalit madallusiskarit nykyisten tilalle. Onkohan kukaan mahtanut tehdä ja mitä kaikkea kilkettä siihen tarvii? Lisäks luin myös joistain antureista jotka pitäis poistaa käytöstä?

                          Ja autohan oli 525i touring vm92 ilman vanosta.
                          Miksi se takapään säätö pitää saada pois toiminnasta,jos kerran toimii muuten moitteettomasti? Kun saahan se takapään pudotettua muutenkin alemmas, haulla löytyy siihen ohjeet jos et ole tietoinen?
                          Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

                          E61 530D ///M-sport




                          Comment

                          • racing02
                            BTCF Member
                            • Nov 2004
                            • 2051
                            • Riihimäki

                            Originally posted by Jyrki_82 View Post
                            Lähinnä mietityttää sen korkeudensäädön poisto. Normaalit madallusiskarit nykyisten tilalle. Onkohan kukaan mahtanut tehdä ja mitä kaikkea kilkettä siihen tarvii? Lisäks luin myös joistain antureista jotka pitäis poistaa käytöstä?

                            Ja autohan oli 525i touring vm92 ilman vanosta.
                            Koita haeskella searchilla. Minä olen tehnyt. Laitoin iskarit ja yläpäät. Jätin vanhat tasonsäädön jouset ja tuli just hyvä. Kun oli useampi koppa olutta kyydissä niin tuli herjaa tasonsäädöstä mistä varmaan olis päässyt eroon anturia roplaamalla.

                            Mulla ehkä on jossain vielä ohje tasonsäädön poistoon. Kysele privalla jos tarvista.

                            Comment

                            • Jupex
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2007
                              • 41
                              • Seinäjoki

                              Kuinka on?? Kun tuntuu, että aina kevään tullen alkaa 520i:n etupää kolisemaan. Oon aina vaihtanut vain rikkinäiset tukivarret. Taas kun kevät tekee tuloaan, tuntuu ja kuulostaa siltä, että taas on jotain vaihdettava. Aina oon ns laatukamaa lyöny alle, mutta ei tunnu auttavan. Silti joka kevät joku kolisee.

                              Luuletteko, että jos tilaan ebaysta tuollasen "Satz Querlenkerin", jossa on kaikki tarvittava etupäähän, niin pääsen tästä ongelmasta...vai pitääkö siltikin taas vuoden päästä vaihtaa uutta palikkaa alle.

                              Voiko noita tukivarsia joku oikein noin niinku kuluttaa, vaan tuleeko ne kaikki vain joskus tiensä päähän? Voisin tilata tuon satsin, jos sillä pääsee edes kaksi vuotta kerralla eteenpäin. Tilaa sitten vaikka uuden samanlaisen
                              E30 316
                              E30 320i
                              E30 316i
                              E34 520iA
                              E34 525tds touring
                              E39 530i touring individual
                              E34 M5 3.6

                              Comment

                              • nazqul
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2008
                                • 37
                                • Toijala town

                                Näyttää siltä että te kaikki jotka tilaatte saksasta noita alusta roinia, niin osaatte saksaa. Ite kattelin olin vähän pihakka kuin lumiukko.
                                Noh just vasta hommasin ton 540sen ja kun luin tätä threattia tajusin, et just siks se vetelee kun alusta vetelee viimeisiään.
                                Eli pärnäsen korjaamolle molle molle...:think
                                Best hobby i ever had, was under my wife....... #"¤%Bullshit correct answer is e34

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎