Paljonko on yläpään kierteen halkaisija? 14mm vai 16mm se ratkaisee aikapaljon mitä tarvitsee vaihtaa :think Kun näitäkin eri variaatioita taitaa löytyä vähän mistä sattuu vuosimallista
Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....
Paljonko on yläpään kierteen halkaisija? 14mm vai 16mm se ratkaisee aikapaljon mitä tarvitsee vaihtaa :think Kun näitäkin eri variaatioita taitaa löytyä vähän mistä sattuu vuosimallista
siis vanhempi kierre oli 14löytyy.onko itse tolpat samanlaiset eli onko muuta eroa kuin ylälaakeri?
onko se osa korista johon ne tulee kiinni samanlainen?
Tolppa ja kiinnitys on samanlainen,ainut ero on noissa yläpäissä.
Tuohon 14mm kiertellä olevaan on yläpäänlaakeri halvempi huomattavasti(jousikuppi ja laakerointi erillään).
Tuossa 16mm yläpäässä on jousen ylälautanen ja laakeri samaa pakettia(ja samalla myös iskarin yläpään kierre pidenpi kuin 14mm:ssä) ja hinta tais olla vähän reilut 100euroa kappale.
Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....
Ohjauksessa väljää, ei ollutkaan simpukan kiristyshomma vaan simpukan alla oleva kääntövarsi on väljä.
Onko se siis kuvan numero 10?
Apusimpukan hela on kai oikealla puolella autoa? Sen olen vaihtanut, mutta nykyinen väljyys on simpukan alla (vasemmalla autoa). Mistä hyvällä hintaa tuollainen osa? Kl-varaosat ei tunne sitä nettisivuillaan.
tollainen on KL:ssä, mutta se kai on eri osa? Tuo on juuri ristinivel kuten nimikin sanoo.
7021 Ohjausakselin alaristinivel
Jahas, se ois Touringiin reaktiotankojen ja alatukivarsien vaihto jossain välissä. Mistäs noita kannattaa tilata, jos nyt ei OEM:ia halua laittaa? Semmoset jotka kestäs vähän pitempään ku 10tkm.
Tolppa ja kiinnitys on samanlainen,ainut ero on noissa yläpäissä.
Tuohon 14mm kiertellä olevaan on yläpäänlaakeri halvempi huomattavasti(jousikuppi ja laakerointi erillään).
Tuossa 16mm yläpäässä on jousen ylälautanen ja laakeri samaa pakettia(ja samalla myös iskarin yläpään kierre pidenpi kuin 14mm:ssä) ja hinta tais olla vähän reilut 100euroa kappale.
Niin, taitaapa olla kierteiden koot 12mm vanhemmassa ja 14mm uudemmassa. Ja tuo yläpään laakerointi taas riippuu autosta. Esim 88-mallisessa 535:ssa on tuo isompi möykky, kun taas samanikäissä 520:ssä on alustasta riippuen käytetty molempia malleja.
Jahas, se ois Touringiin reaktiotankojen ja alatukivarsien vaihto jossain välissä. Mistäs noita kannattaa tilata, jos nyt ei OEM:ia halua laittaa? Semmoset jotka kestäs vähän pitempään ku 10tkm.
Itse ostin motonetistä ja oli ainakin made in germany, kai ne sen kestää mitä muutkin Eikä kyllä nykypäivänä taida olla vitunkaan väliä valmistusmaalla..
Ohjauksessa väljää, ei ollutkaan simpukan kiristyshomma vaan simpukan alla oleva kääntövarsi on väljä.
Onko se siis kuvan numero 10?
Apusimpukan hela on kai oikealla puolella autoa? Sen olen vaihtanut, mutta nykyinen väljyys on simpukan alla (vasemmalla autoa). Mistä hyvällä hintaa tuollainen osa? Kl-varaosat ei tunne sitä nettisivuillaan.
tollainen on KL:ssä, mutta se kai on eri osa? Tuo on juuri ristinivel kuten nimikin sanoo.
7021 Ohjausakselin alaristinivel
Itselleni vastaten, että ei simpukalta tulevassa ja reidetangolle menevässä vääntövarressa olekaan mitään puslaa joka voisi väljistyä. Siinä on vain boorit simpukan päässä ja raidetangon päässä reikä raidetangon nivelelle. Taitaa siis olla mulla simpukka vaan uberlöysässä tai ihan sökö. Toivottavasti ensimmäinen.
Itse ostin motonetistä ja oli ainakin made in germany, kai ne sen kestää mitä muutkin Eikä kyllä nykypäivänä taida olla vitunkaan väliä valmistusmaalla..
Joo, täytyy kattella. 230€ ois motonetistä koko setti.
Itselleni vastaten, että ei simpukalta tulevassa ja reidetangolle menevässä vääntövarressa olekaan mitään puslaa joka voisi väljistyä. Siinä on vain boorit simpukan päässä ja raidetangon päässä reikä raidetangon nivelelle. Taitaa siis olla mulla simpukka vaan uberlöysässä tai ihan sökö. Toivottavasti ensimmäinen.
Vastailen taas itselleni. Kääntövarsi olikin vain booreiltaan löysässä simpukan päässä. No, löytähän sieltä taas väljä pallokin keskimmäisen raidetangon päästä kun simpukan kiristi tiukaksi.
Onkos kukaan tehnyt täyttä huoltoa touringin alustalle jossa vielä kaupanpäälle automaaginen peränkorkeuden säätö. Tarkoitus olis alottaa iskareista, jousista ja takakelkan puslista. Muut vaihdetaan sitä mukaa kun todetaan väljäksi. Lähinnä mietityttää sen korkeudensäädön poisto. Normaalit madallusiskarit nykyisten tilalle. Onkohan kukaan mahtanut tehdä ja mitä kaikkea kilkettä siihen tarvii? Lisäks luin myös joistain antureista jotka pitäis poistaa käytöstä?
Onkos kukaan tehnyt täyttä huoltoa touringin alustalle jossa vielä kaupanpäälle automaaginen peränkorkeuden säätö. Tarkoitus olis alottaa iskareista, jousista ja takakelkan puslista. Muut vaihdetaan sitä mukaa kun todetaan väljäksi. Lähinnä mietityttää sen korkeudensäädön poisto. Normaalit madallusiskarit nykyisten tilalle. Onkohan kukaan mahtanut tehdä ja mitä kaikkea kilkettä siihen tarvii? Lisäks luin myös joistain antureista jotka pitäis poistaa käytöstä?
Ja autohan oli 525i touring vm92 ilman vanosta.
Miksi se takapään säätö pitää saada pois toiminnasta,jos kerran toimii muuten moitteettomasti? Kun saahan se takapään pudotettua muutenkin alemmas, haulla löytyy siihen ohjeet jos et ole tietoinen?
Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....
Lähinnä mietityttää sen korkeudensäädön poisto. Normaalit madallusiskarit nykyisten tilalle. Onkohan kukaan mahtanut tehdä ja mitä kaikkea kilkettä siihen tarvii? Lisäks luin myös joistain antureista jotka pitäis poistaa käytöstä?
Ja autohan oli 525i touring vm92 ilman vanosta.
Koita haeskella searchilla. Minä olen tehnyt. Laitoin iskarit ja yläpäät. Jätin vanhat tasonsäädön jouset ja tuli just hyvä. Kun oli useampi koppa olutta kyydissä niin tuli herjaa tasonsäädöstä mistä varmaan olis päässyt eroon anturia roplaamalla.
Mulla ehkä on jossain vielä ohje tasonsäädön poistoon. Kysele privalla jos tarvista.
Kuinka on?? Kun tuntuu, että aina kevään tullen alkaa 520i:n etupää kolisemaan. Oon aina vaihtanut vain rikkinäiset tukivarret. Taas kun kevät tekee tuloaan, tuntuu ja kuulostaa siltä, että taas on jotain vaihdettava. Aina oon ns laatukamaa lyöny alle, mutta ei tunnu auttavan. Silti joka kevät joku kolisee.
Luuletteko, että jos tilaan ebaysta tuollasen "Satz Querlenkerin", jossa on kaikki tarvittava etupäähän, niin pääsen tästä ongelmasta...vai pitääkö siltikin taas vuoden päästä vaihtaa uutta palikkaa alle.
Voiko noita tukivarsia joku oikein noin niinku kuluttaa, vaan tuleeko ne kaikki vain joskus tiensä päähän? Voisin tilata tuon satsin, jos sillä pääsee edes kaksi vuotta kerralla eteenpäin. Tilaa sitten vaikka uuden samanlaisen
Näyttää siltä että te kaikki jotka tilaatte saksasta noita alusta roinia, niin osaatte saksaa. Ite kattelin olin vähän pihakka kuin lumiukko.
Noh just vasta hommasin ton 540sen ja kun luin tätä threattia tajusin, et just siks se vetelee kun alusta vetelee viimeisiään.
Eli pärnäsen korjaamolle molle molle...:think
Best hobby i ever had, was under my wife....... #"¤%Bullshit correct answer is e34
Comment