Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ruupanen
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 5155
    • Joensuu

    #61
    Mitäs tietäjät mieltä tälläisistä äänistä mitä kaverin M20 koneesta kuuluu (katso viedo kuvaa klikkaamalla).

    Öljynpaineet ok, käy jokaisella suht tasaseen. Voiskoha männäntappi olla kulunut niin horoksi, että se kilkattas?
    E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

    Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

    Comment

    • Jansu
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 315
      • Pori

      #62
      Iltaa!

      Olis pikku projekti edessä, elikkä omasta '92 e34 525i farkusta (pohja ihan ihan mätä, ruosteessa melkein koko kori) olisi tarkoitus siirtää tekniikka ja alusta toiseen koriin, joka on alunperin 525tds '95.

      Tuottaako sähköt harmaita hiuksia, vai meneekö johtosarja yhtään päittäin yhteen? Mitä sähkövermeitä joutuu vaihtamaan? moottorinohjaus, bensapumppu jne.?

      Kaikki info olisi paikallaan.
      -E34 525ia Touring
      -E36 323ia Touring ///M

      Comment

      • Roisto
        BTCF Member
        • Nov 2010
        • 2542
        • Kajaani

        #63
        Originally posted by bmw323it View Post
        Laturin hajoaminen aiheutti täsmälleen tällaiset oireet omassani viime syksynä. Lopulta jätti tiepuoleen. Mielenkiintoista oli laturin merkkivalon käyttäytyminen, ei syttynyt missään vaiheessa! Ja itseasiassa ei syttynyt sitten enää jälkeen päin edes akun latauksen jälkeen virrat kytkettäessä.

        Korjautui siis laturin vaihdolla. Vielä en ole ehtinyt tutkia vanhaa laturia, että mikä vikamoodi saa laturin merkkivalonkin käyttäytymään mainitulla tavalla.
        Mikä oli aikaväli ensioireista lopulliseen hyytymiseen? Ei taida nyt keretä rassaamaan, eipästä oo kyllä tähän hätään osia/rahaa, pitäs vielä huominen käydä töissä (40km suuntaansa) ni tietäs että ottaako sadekamppeet ja lenkkikengät varulta matkaan... Meinas jo ruveta töistä tullessa tulemaan itkunsekaista naurua kun vettä tulee kaatamalla ja pyyhkijät ei meinannu jaksaa yläasentoon asti

        Originally posted by kalevik View Post
        Useimmiten latauksen merkkivalo toimii siten että se saa maadoituksen laturin kautta/latausvalon polttimon kautta laturi saa herätevirran. Jos hiilet on totaalisen loppu, ei valo syty, koska ei saa maata säätimen kautta (yksinkertaistaistettu selitys).

        Jos laturi on kunnossa, mutta ei lataa (hihna poikki), valo palaa myös moottorin käydessä.

        Harvinaisessa tilanteessa jossa latausvalon poltin on rikki, se ei tietenkään pala, eikä laturi lataa. Tämän tajuaa yleensä liian myöhään

        Jos latausvalo ei pala vaikka virrat on päällä (kone ei käynnissä), voi laturivian varmistaa helposti kytkemällä laturin päähän tulevan latausvalon johdon suoraan maihin. Jos valo nyt syttyy, laturi/hiilet/säädin vaihtoon.

        Lisään vielä että latausvalon syttyessä ajon aikana ajoa _ei_ kannata jatkaa vaikka ajattelisikin että kyllä sähköt kotiin riittää. Useimmiten on kyseessä hihnaongelma, jolloin myöskään vesipumppu ei pyöri. Eikä kyllä ohjaustehostinkaan.

        Poikkeuksia toki löytyy, mutta tässä yleisimmät jutut.
        Pitäskö tästä nyt päätellä että hiilet finaalissa koska kun laittaa virrat päälle, niin latauksen merkkivalo toimii mutta sitten kun ajossa alkaa oireilemaan, merkkivalo pysyy mykkänä? Hihna näytti olevan ehjä ja paikallaan
        2001 E39 525iA
        1992 E34 "540i/5"

        Comment

        • kalevik
          BTCF Member
          • Apr 2009
          • 957
          • Salo

          #64
          Originally posted by Putkirunkkari View Post
          Mikä oli aikaväli ensioireista lopulliseen hyytymiseen? Ei taida nyt keretä rassaamaan, eipästä oo kyllä tähän hätään osia/rahaa, pitäs vielä huominen käydä töissä (40km suuntaansa) ni tietäs että ottaako sadekamppeet ja lenkkikengät varulta matkaan... Meinas jo ruveta töistä tullessa tulemaan itkunsekaista naurua kun vettä tulee kaatamalla ja pyyhkijät ei meinannu jaksaa yläasentoon asti



          Pitäskö tästä nyt päätellä että hiilet finaalissa koska kun laittaa virrat päälle, niin latauksen merkkivalo toimii mutta sitten kun ajossa alkaa oireilemaan, merkkivalo pysyy mykkänä? Hihna näytti olevan ehjä ja paikallaan
          Tarkista ne hiilet, voi olla että ovat kuluneet just siihen rajaan että hiilen johto ottaa kiinni hiilen pitimeen ja estää kunnon kontaktin. Viilaa sitä rakoa vähän syvemmäksi. Jos rakenne on toisenlainen, varmista että johto ei muuten rajoita hiilen liikettä. Tämä siis hätäkikka joka oikeasti kuuluu tehdä pimeässä, sateella, keskellä ei mitään, melkein paljain käsin ja vielä jos on treffeille kiire niin aina parempi

          Tarkista kuitenkin se pääsulakekin, vaikka oireet kyllä viittaavat latausongelmaan. Samalla helppo tarkistaa kun irroitat akunkengän, jos siis akku takapenkin alla. Lataussäädintä ei kannata räplätä akku kytkettynä.

          Kait nyt jollain lähipiirissä, ellei sinulla itselläsi, volttimittari on, jolla tuon latauksen/sen puutteen voisi varmistaa?
          Last edited by kalevik; 19-05-2011, 17:24. Reason: Tuli vielä mieleen
          E61 525i, Suzuki VS1400
          Exät: Jaana, Susanna, Maija

          Comment

          • Roisto
            BTCF Member
            • Nov 2010
            • 2542
            • Kajaani

            #65
            Vaihdettiin jo hiilipakka/säädin. Jännän näköset hiilet sieltä löyty, toinen tappi oli pitkä ku nälkävuosi ja toinen kaput. Vissiin jotain patentteja sinne oli ex-omistaja(t) nuukuuksissaan tehny...

            Ihanan kallistakin vielä, 54 juuroa AD:llä. Serkun viiskolmevitoseen oli kuulemma 11€ Pakko oli vaan ostaa, vituttas jos olis jättäny hyllyyn ja huomenna aamuviideltä joutuis puolet matkasta juoksemaan... Katotaan aamulla onko oireet hävinny, jaksa lähteä enää tuonne ajelemaan. Tänks
            Last edited by Roisto; 19-05-2011, 18:47. Reason: lisää tekstiä
            2001 E39 525iA
            1992 E34 "540i/5"

            Comment

            • Suppe
              Bimmer Rookie
              • Sep 2003
              • 59
              • Tampere

              #66
              Kuinka yleistä että näissä E34:sissa on vielä jäljellä jonkinnäkönen pohjapanssari? Tuollainen varmaan pitäisi olla?


              Joku oli rakennellut tälläisenkin
              E34 525 -92

              Comment

              • Jansu
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 315
                • Pori

                #67
                Originally posted by Jansu View Post
                Olis pikku projekti edessä, elikkä omasta '92 e34 525i farkusta (pohja ihan ihan mätä, ruosteessa melkein koko kori) olisi tarkoitus siirtää tekniikka ja alusta toiseen koriin, joka on alunperin 525tds '95.

                Tuottaako sähköt harmaita hiuksia, vai meneekö johtosarja yhtään päittäin yhteen? Mitä sähkövermeitä joutuu vaihtamaan? moottorinohjaus, bensapumppu jne.?

                Kaikki info olisi paikallaan.
                onko kenelläkään tietoa tällaisesta swapista?
                -E34 525ia Touring
                -E36 323ia Touring ///M

                Comment

                • Radon
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 463
                  • Suomi-Finland

                  #68
                  Originally posted by Suppe View Post
                  Kuinka yleistä että näissä E34:sissa on vielä jäljellä jonkinnäkönen pohjapanssari? Tuollainen varmaan pitäisi olla?

                  Vakiona pohjassa taitaa olla vain muoviset suojat, jotka tietysti useasti jonnekkin hukkuneet/hajonneet, tuollainen oikein kunnon panssari on varmaan ollut lisävaruste tai vaan itä-euroopan vientimalleissa ;D

                  Comment

                  • FbonE
                    BTCF Member
                    • Jun 2006
                    • 878
                    • Pori

                    #69
                    noudattaakohan näissä kolinelosissa etutolppien koko vuosien mukaan mitään kaavaa? Kuulemma vuoden mukaa vaihtelee paksuus :/
                    Kulkineet:E61 525döö
                    ex: 320i e30 -85 upeecupee x 2, 316i e36 -97 sedan,E34 525tdsa Toukka, 520 Mosselman -89,e34 525iA,530i Touring manuääl,535i Sedan -89,525i Sedan -92,320i upeecupee rotta -86, E30 325 stroukki, jne...
                    -Pori Connection-
                    bemarilla ajaminen fiestan jälkeen on vähän kuin palkallinen vapaapäivä töistä...

                    Comment

                    • Eetu
                      Banned
                      • Oct 2008
                      • 2843

                      #70
                      Originally posted by Jansu View Post
                      Olis pikku projekti edessä, elikkä omasta '92 e34 525i farkusta (pohja ihan ihan mätä, ruosteessa melkein koko kori) olisi tarkoitus siirtää tekniikka ja alusta toiseen koriin, joka on alunperin 525tds '95.

                      Tuottaako sähköt harmaita hiuksia, vai meneekö johtosarja yhtään päittäin yhteen? Mitä sähkövermeitä joutuu vaihtamaan? moottorinohjaus, bensapumppu jne.?

                      Kaikki info olisi paikallaan.
                      Onko sitten kuinka pahasti laho se nykyinen kori, ettei sitä kannata tehdä enään?

                      Comment

                      • Jansu
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 315
                        • Pori

                        #71
                        Originally posted by Eetu View Post
                        Onko sitten kuinka pahasti laho se nykyinen kori, ettei sitä kannata tehdä enään?
                        on kyllä niin pommi, että pahaa tekee kun katsoo
                        -E34 525ia Touring
                        -E36 323ia Touring ///M

                        Comment

                        • baijeri88
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 958
                          • Mikkeli

                          #72
                          Originally posted by FbonE View Post
                          noudattaakohan näissä kolinelosissa etutolppien koko vuosien mukaan mitään kaavaa? Kuulemma vuoden mukaa vaihtelee paksuus :/
                          mun käsittääkseni sama kaikissa.
                          iskarin yläpään kokoa onkin sitten useempaa mallia, löytyy faqista
                          E36 Cab Atlantisblau
                          E92 325i


                          eX:
                          E39 525i, E36 325i
                          E34 Sedan Alpinweiss II
                          , 316 -87 & 316i -90

                          Comment

                          • -Markus-
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2005
                            • 1463
                            • Ihan Savossa

                            #73
                            Originally posted by Jansu View Post
                            Olis pikku projekti edessä, elikkä omasta '92 e34 525i farkusta (pohja ihan ihan mätä, ruosteessa melkein koko kori) olisi tarkoitus siirtää tekniikka ja alusta toiseen koriin, joka on alunperin 525tds '95.

                            Tuottaako sähköt harmaita hiuksia, vai meneekö johtosarja yhtään päittäin yhteen? Mitä sähkövermeitä joutuu vaihtamaan? moottorinohjaus, bensapumppu jne.?

                            Kaikki info olisi paikallaan.
                            Eikös näissä aika kätevästi ole nuo johtosarjat pikaliittimillä varustettu ? Että esim. koneen sähköt pitäs varmaan varmaan aika kätevästi saada vaihdeltuu.

                            Eipä tuossa varmaan kun autot vierekkäin työn alle ja kattelee miten on järkävin minkäkin sähköt tehdä.

                            Ford Mondeo Mk3 STW
                            VW E-Golf 2015
                            BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                            Comment

                            • Juhi$
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2009
                              • 1268
                              • Laukaa

                              #74
                              Originally posted by Suppe View Post
                              Kuinka yleistä että näissä E34:sissa on vielä jäljellä jonkinnäkönen pohjapanssari? Tuollainen varmaan pitäisi olla?


                              Joku oli rakennellut tälläisenkin
                              Vakiona on lasikuitu/muovi-seos katteet koneen/vaihteiston alla, kaksi erillistä osaa. Tuo kuvassa näkyvä on metallia ja myyty tietääkseni lisävarusteena.

                              Comment

                              • Haggis
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 1570
                                • Wackyland

                                #75
                                Tuli vaihdettua onnistuneesti iso ajotietokone pienen tilalle. Näyttää nyt pienestä poiketen itse mittariston teksti kentässä jos ulkolämpötila laskee alle +3. Saako mitenkään näkyyn muita tietoja ajotietokoneelta tohon mittaristoon hetkellisesti? Vilkun viiksi nappii ei ole.
                                Käyttis:Kia Optima TF

                                Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎