Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14457
    • Oulu

    Ilmeisesti M50 öljypohjan tiivisteen vaihtoon on sama homma, ku M30 että konetta täytyy hivenen nostaa?
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • Kwame
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2006
      • 322
      • Ylöjärvi

      Suositelkaapa Tampereen kupeessa paikkaa, missä tarkastuttaa/lisäyttää 5hp18 automaattilootan öljyt?
      e60 530d -04

      e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
      e36 320i coupe M-sport -94,
      e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
      e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88

      Comment

      • Wangel436
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 1029
        • Ylöjärvi

        Kuinkas tuo 34:sen toukan takakontinlukko oikein purkautuu(onko edes purkautuvaa sorttia?), tarviiko lukko olla esim. auki asennossa että lukkopatruuna tulee pois lukkorungosta vai?. Omassa tuo lukko ihan jumissa ei saa konttia auki eikä lukkoon avaimella ja nytten on lukko käsissä,mutta eipä vaan purkaudu :think
        Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

        E61 530D ///M-sport




        Comment

        • ^Sleeper^
          Bimmer Rookie
          • May 2011
          • 119
          • Oulu

          Terveppäterve,

          Joo,eli tuli tuommonen e34 520i -88 ostettua projektiksi ja huomattiin,että alakerran laakerit ja kampura on ottanu ihteensä rikkoutuneen öljypumpun takia ja remontti tulisi maksamaan jonkunverran,niin nyt oon vähän miettiny jos laittaisi m20b25 koneen tuon m20b20 tilalle, eli mitähän kaikkea tuossa muutoksessa pitäisi alustaan tehdä, jotta menisi muutoskatsastuksesta läpi? Ja eikös koneet ole aikalailla samannäköisiä ulkoisesti,niin voisiko mennä läpi ilman muutoskatsastusta, vähän riskialtistahan tuo voi olla?

          Ja varmasti on tästäkin aiheesta keskuteltu,mutta ei nyt minun silmään sattunut.

          Kiitos näin etukäteen auttaneille.
          - E36 m50b28 turbo

          Comment

          • skubbe
            Bimmer Rookie
            • May 2011
            • 30
            • Oulu, Finland

            Tuli ostettua tuommonen 525tds touring työautoksi ja tottakai sitä piti saada ensimmäiseksi vähän lähemmäs tonttia. Tilailin sitten asiaa kummemmin tutkimatta tuon weitecin 60/40 alustasarjan, noh keulillehan se meni ku isä äitiin vaan sitten hoksasin että perkale tuollahan on hydraulisesti säätyvät takapään iskarit ja homma tyssäs ja nyt on keula tontisa ja perse pystyssä ku dx porollasa konsanaan..

            Merssuja jonku verra ropanneena muistelin et ainakin niissä pysty tuota perän korkeutta säätämään myös lyhyemmille jousille ja että jos sen tasosäädön meni poistaan niin koko auton ajettavuus muuttu huononpaan suuntaan ja paljon. Onko tässä nyt semmoista säätömahdollisuutta ja jos on niin kuinka tämän suoritetaan?

            Comment

            • ruupanen
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 5160
              • Joensuu

              Originally posted by ^Sleeper^ View Post
              Terveppäterve,

              Joo,eli tuli tuommonen e34 520i -88 ostettua projektiksi ja huomattiin,että alakerran laakerit ja kampura on ottanu ihteensä rikkoutuneen öljypumpun takia ja remontti tulisi maksamaan jonkunverran,niin nyt oon vähän miettiny jos laittaisi m20b25 koneen tuon m20b20 tilalle, eli mitähän kaikkea tuossa muutoksessa pitäisi alustaan tehdä, jotta menisi muutoskatsastuksesta läpi? Ja eikös koneet ole aikalailla samannäköisiä ulkoisesti,niin voisiko mennä läpi ilman muutoskatsastusta, vähän riskialtistahan tuo voi olla?

              Ja varmasti on tästäkin aiheesta keskuteltu,mutta ei nyt minun silmään sattunut.

              Kiitos näin etukäteen auttaneille.
              En minä, vaan muut pojathan noita on viskoneet M20B20 tilalle ilman muutoskastusta E30, sekä E34 kopissa, enkä kyllä ole kuullut ketään joka tuosta ois kiinni jäänyt. Oha noista varmasti jokut aikojen saatossa kusahtaneetkin, mut pieni on kiinnijäämisen riski.

              525 taitaa olla vakiona ABS, lie tolpat samat, vaikaaja(t)?
              E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

              Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

              Comment

              • BmwPunisher
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 7629
                • Lemu

                miten mahtaa olla, kun ilmeisesti ensimmäiset E34 touringit ovat tulleet linjalta -92 vuonna?
                niin mikä vuosimalli kuukausi raja se olikaan sen "EI VÄHÄPÄÄSTÖISEN" papereiden kanssa?
                -92 vuotinen taitaa olla pikkusen liian uusi?
                E70 X5 30d

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14457
                  • Oulu

                  Originally posted by BmwPunisher View Post
                  miten mahtaa olla, kun ilmeisesti ensimmäiset E34 touringit ovat tulleet linjalta -92 vuonna?
                  niin mikä vuosimalli kuukausi raja se olikaan sen "EI VÄHÄPÄÄSTÖISEN" papereiden kanssa?
                  -92 vuotinen taitaa olla pikkusen liian uusi?
                  520i Touringia on tullu ekat pihalle 11/90. Mutta kylläpä ne kaikki on vähäpäästösiä.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA (2.8l) '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • -Markus-
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2005
                    • 1463
                    • Ihan Savossa

                    Originally posted by skubbe View Post
                    Tuli ostettua tuommonen 525tds touring työautoksi ja tottakai sitä piti saada ensimmäiseksi vähän lähemmäs tonttia. Tilailin sitten asiaa kummemmin tutkimatta tuon weitecin 60/40 alustasarjan, noh keulillehan se meni ku isä äitiin vaan sitten hoksasin että perkale tuollahan on hydraulisesti säätyvät takapään iskarit ja homma tyssäs ja nyt on keula tontisa ja perse pystyssä ku dx porollasa konsanaan..

                    Merssuja jonku verra ropanneena muistelin et ainakin niissä pysty tuota perän korkeutta säätämään myös lyhyemmille jousille ja että jos sen tasosäädön meni poistaan niin koko auton ajettavuus muuttu huononpaan suuntaan ja paljon. Onko tässä nyt semmoista säätömahdollisuutta ja jos on niin kuinka tämän suoritetaan?
                    Takakallistuksenvakaajassa on kiinni tuo peränsäätövipu. sitä vaan löysään ja auto käyntiin ja säätämään. Jos löytyy ponni mistä käsin voi säädön tehdä niin hyvä.

                    Itsellä vastaava operaatio tulossa, mutta toiseen suuntaan. Pitäs saada autoo nostettua ennen talvee....

                    Ford Mondeo Mk3 STW
                    VW E-Golf 2015
                    BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                    Comment

                    • skubbe
                      Bimmer Rookie
                      • May 2011
                      • 30
                      • Oulu, Finland

                      Eli samallatavoin kuin mersussa, kiitoksia

                      Toinen juttu onkin sitten että ei kellään olisi suositella dieselkorjaamoa pohjois-pohjanmaan alueelta? Ilmeisesti nestepää antaa vähän kakkua ohitse ja tuossa kun mittailin vähän keskikulutuksia tuommoisessa leppoisassa matka-ajossa niin 15,5l/100km :think

                      Diesel Turusella kävin Oulussa vähän kyselemässä niin meinasivat että lähtevät lomille eivätkä kerkiä kuuden tunnin hommaa tekeen ennen sitä.. Pumpun tiivistely, huolto ja nestepään vaihto olisi homman juju, tietenkin jos joltakulta sattuu löytymään huollettu/ehjä pumppu 12mm nestepäällä niin tarjotkaa ihmeessä.

                      Comment

                      • Bimmero
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2010
                        • 343
                        • Harjavalta

                        Originally posted by skubbe View Post
                        Eli samallatavoin kuin mersussa, kiitoksia

                        Toinen juttu onkin sitten että ei kellään olisi suositella dieselkorjaamoa pohjois-pohjanmaan alueelta? Ilmeisesti nestepää antaa vähän kakkua ohitse ja tuossa kun mittailin vähän keskikulutuksia tuommoisessa leppoisassa matka-ajossa niin 15,5l/100km :think

                        Diesel Turusella kävin Oulussa vähän kyselemässä niin meinasivat että lähtevät lomille eivätkä kerkiä kuuden tunnin hommaa tekeen ennen sitä.. Pumpun tiivistely, huolto ja nestepään vaihto olisi homman juju, tietenkin jos joltakulta sattuu löytymään huollettu/ehjä pumppu 12mm nestepäällä niin tarjotkaa ihmeessä.
                        Tämmönen itellä tuli mieleen http://www.ppdiesel.com/
                        "Ehtiikö herneet pehmetä?" -J.A. Sandels-

                        e90 335i

                        Ex: e28 518i x2, e28 528i, e34 540ia x2, e39 525i, e38 740ia

                        Comment

                        • Parkkeri
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2006
                          • 54
                          • Kalajoki

                          [QUOTE=E39-530A;2397948]Pakko liittyä tähän kuoroon. Olen kyllä lukenut FAQ-alueelta läpi ketjun E34:sen alustaremontista pari kertaa ja vikaa voi olla missä vain (tutina). Ennen kuin rupean itse summittaisesti vaihtelemaan "helppoja" osia tai vien pajalle "vaihtaa kaikki", niin kysäisenpä mistä kannattaisi aloittaa. Oireet:

                          - Tutisee 80-90km/h vauhdissa, ei juurikaan muuten.
                          - Puoltaa voimakkaammin jarruttaessa ja puoltaa ajossa, jonka huomaa erityisesti moottoritiellä (suoraan ajetaan ratti vähän vinossa ~10astetta)
                          - Kardaanin tukilaakeri vinkuu ja valittaa. Ei jatkuvasti mutta erityisesti kylmänä
                          - Kolisee joka ikisessä tilanteessa, missä kori vain liikkuu suhteessa pyöriin. Ryömiminen epätasaisella parkkipaikalla riittää. On väljää ja kolisee edestäkin vähän, mutta suurin kolahdus tulee aina takaa (vaikka etupyörät vasta joustavat)
                          - Peräpää pukeilla "ajettaessa" luistonesto pois päältä (autossa myös lukkoperä) alkoi jossain vauhdissa, about 40-60km/h julmettu vapina.

                          * HUOM. Autossa on aluperäisvanteet 15" (samanlaiset kesä/talvi) Tutina ja kolina vähäisempää talvinakella, koska ne ovat ylikokoa (215/65"15). Jouset ja iskarit on vaihdettu viimeisen parin vuoden sisään.

                          Mitä on tehty: eipä vielä juuri mitään. Jarrut taakse vaihdettu (levyt, palat, satuloiden herkistely ja käsijarrun säätö). En odottanutkaan tämän mihinkään vaikuttavan, paitsi peruuttaessa kuuluvan vinkunan loppumiseen, jonka se tekikin.

                          Eli mitä arvon asiantunteva E34-kolinaraati neuvoo? Onko kardaani tai sen tukilaakeri asennettu väärin? Kierros kaikkea uusiksi alustasta?[/QUOTE


                          Ite vaihoin jarrulevyt uusiin niin loppu tutinat ja ne jotka otin pois ei ollu ku pari vuotta vanhat jostain syystä oli menny vaan kieroon...ja sitte jos keskiörankaat puuttuu vanteista niin ainaki mulla tärrää niin pirusti olettaen tietenki että renkaat vanteisiin pitää laittaa

                          Comment

                          • Parkkeri
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2006
                            • 54
                            • Kalajoki

                            [QUOTE=Parkkeri;2399614]
                            Originally posted by E39-530A View Post
                            Pakko liittyä tähän kuoroon. Olen kyllä lukenut FAQ-alueelta läpi ketjun E34:sen alustaremontista pari kertaa ja vikaa voi olla missä vain (tutina). Ennen kuin rupean itse summittaisesti vaihtelemaan "helppoja" osia tai vien pajalle "vaihtaa kaikki", niin kysäisenpä mistä kannattaisi aloittaa. Oireet:

                            - Tutisee 80-90km/h vauhdissa, ei juurikaan muuten.
                            - Puoltaa voimakkaammin jarruttaessa ja puoltaa ajossa, jonka huomaa erityisesti moottoritiellä (suoraan ajetaan ratti vähän vinossa ~10astetta)
                            - Kardaanin tukilaakeri vinkuu ja valittaa. Ei jatkuvasti mutta erityisesti kylmänä
                            - Kolisee joka ikisessä tilanteessa, missä kori vain liikkuu suhteessa pyöriin. Ryömiminen epätasaisella parkkipaikalla riittää. On väljää ja kolisee edestäkin vähän, mutta suurin kolahdus tulee aina takaa (vaikka etupyörät vasta joustavat)
                            - Peräpää pukeilla "ajettaessa" luistonesto pois päältä (autossa myös lukkoperä) alkoi jossain vauhdissa, about 40-60km/h julmettu vapina.

                            * HUOM. Autossa on aluperäisvanteet 15" (samanlaiset kesä/talvi) Tutina ja kolina vähäisempää talvinakella, koska ne ovat ylikokoa (215/65"15). Jouset ja iskarit on vaihdettu viimeisen parin vuoden sisään.

                            Mitä on tehty: eipä vielä juuri mitään. Jarrut taakse vaihdettu (levyt, palat, satuloiden herkistely ja käsijarrun säätö). En odottanutkaan tämän mihinkään vaikuttavan, paitsi peruuttaessa kuuluvan vinkunan loppumiseen, jonka se tekikin.

                            Eli mitä arvon asiantunteva E34-kolinaraati neuvoo? Onko kardaani tai sen tukilaakeri asennettu väärin? Kierros kaikkea uusiksi alustasta?

                            Ite vaihoin jarrulevyt uusiin niin loppu tutinat ja ne jotka otin pois ei ollu ku pari vuotta vanhat jostain syystä oli menny vaan kieroon...ja sitte jos keskiörankaat puuttuu vanteista niin ainaki mulla tärrää niin pirusti, olettaen tietenki että renkaat vanteisiin pitää laittaa

                            Comment

                            • Wangel436
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2002
                              • 1029
                              • Ylöjärvi

                              Originally posted by -Markus- View Post
                              Takakallistuksenvakaajassa on kiinni tuo peränsäätövipu. sitä vaan löysään ja auto käyntiin ja säätämään. Jos löytyy ponni mistä käsin voi säädön tehdä niin hyvä.

                              Itsellä vastaava operaatio tulossa, mutta toiseen suuntaan. Pitäs saada autoo nostettua ennen talvee....
                              Ja kokeile tuota säätöhommaa vielä skubbe ennenkuin vaihdat ne takajouset madaltaviin,kun vakio jousillakin tuo putoaa jonkin verran alaspäin,kun vaan sitä tankoa säätää

                              Paljonko muuten on skubbe pyöränkaaresta matkaa navankeskelle noilla weitekin jousilla edessä? :think
                              Last edited by Wangel436; 14-06-2011, 22:23.
                              Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

                              E61 530D ///M-sport




                              Comment

                              • Mäkki
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2010
                                • 2190
                                • Orimattila

                                Joku tietävä voisi selittää, onkos näissä mitään tiettyä johtohässäkkää josta helposti katkeavat, ottavat maihin tjsp. Homman nimihän on että oikea etuvalo, lyhyet, eivät pala. Sulakkeet katsottu/mitattu. Mistä lähtisi johto hässäkkää aukomaan. Jos ei ole niin täytyy sit vaan purkaa alusta asti
                                #Ilmastoahdistus

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎