Ilmeisesti M50 öljypohjan tiivisteen vaihtoon on sama homma, ku M30 että konetta täytyy hivenen nostaa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Suositelkaapa Tampereen kupeessa paikkaa, missä tarkastuttaa/lisäyttää 5hp18 automaattilootan öljyt?e60 530d -04
e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
e36 320i coupe M-sport -94,
e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88
Comment
-
-
Kuinkas tuo 34:sen toukan takakontinlukko oikein purkautuu(onko edes purkautuvaa sorttia?), tarviiko lukko olla esim. auki asennossa että lukkopatruuna tulee pois lukkorungosta vai?. Omassa tuo lukko ihan jumissa ei saa konttia auki eikä lukkoon avaimella ja nytten on lukko käsissä,mutta eipä vaan purkaudu :think
Comment
-
-
Terveppäterve,
Joo,eli tuli tuommonen e34 520i -88 ostettua projektiksi ja huomattiin,että alakerran laakerit ja kampura on ottanu ihteensä rikkoutuneen öljypumpun takia ja remontti tulisi maksamaan jonkunverran,niin nyt oon vähän miettiny jos laittaisi m20b25 koneen tuon m20b20 tilalle, eli mitähän kaikkea tuossa muutoksessa pitäisi alustaan tehdä, jotta menisi muutoskatsastuksesta läpi? Ja eikös koneet ole aikalailla samannäköisiä ulkoisesti,niin voisiko mennä läpi ilman muutoskatsastusta, vähän riskialtistahan tuo voi olla?
Ja varmasti on tästäkin aiheesta keskuteltu,mutta ei nyt minun silmään sattunut.
Kiitos näin etukäteen auttaneille.- E36 m50b28 turbo
Comment
-
-
Tuli ostettua tuommonen 525tds touring työautoksi ja tottakai sitä piti saada ensimmäiseksi vähän lähemmäs tonttia. Tilailin sitten asiaa kummemmin tutkimatta tuon weitecin 60/40 alustasarjan, noh keulillehan se meni ku isä äitiin vaan sitten hoksasin että perkale tuollahan on hydraulisesti säätyvät takapään iskarit ja homma tyssäs ja nyt on keula tontisa ja perse pystyssä ku dx porollasa konsanaan..
Merssuja jonku verra ropanneena muistelin et ainakin niissä pysty tuota perän korkeutta säätämään myös lyhyemmille jousille ja että jos sen tasosäädön meni poistaan niin koko auton ajettavuus muuttu huononpaan suuntaan ja paljon. Onko tässä nyt semmoista säätömahdollisuutta ja jos on niin kuinka tämän suoritetaan?
Comment
-
-
Originally posted by ^Sleeper^ View PostTerveppäterve,
Joo,eli tuli tuommonen e34 520i -88 ostettua projektiksi ja huomattiin,että alakerran laakerit ja kampura on ottanu ihteensä rikkoutuneen öljypumpun takia ja remontti tulisi maksamaan jonkunverran,niin nyt oon vähän miettiny jos laittaisi m20b25 koneen tuon m20b20 tilalle, eli mitähän kaikkea tuossa muutoksessa pitäisi alustaan tehdä, jotta menisi muutoskatsastuksesta läpi? Ja eikös koneet ole aikalailla samannäköisiä ulkoisesti,niin voisiko mennä läpi ilman muutoskatsastusta, vähän riskialtistahan tuo voi olla?
Ja varmasti on tästäkin aiheesta keskuteltu,mutta ei nyt minun silmään sattunut.
Kiitos näin etukäteen auttaneille.
525 taitaa olla vakiona ABS, lie tolpat samat, vaikaaja(t)?E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport
Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.
Comment
-
-
Originally posted by BmwPunisher View Postmiten mahtaa olla, kun ilmeisesti ensimmäiset E34 touringit ovat tulleet linjalta -92 vuonna?
niin mikä vuosimalli kuukausi raja se olikaan sen "EI VÄHÄPÄÄSTÖISEN" papereiden kanssa?
-92 vuotinen taitaa olla pikkusen liian uusi?
Comment
-
-
Originally posted by skubbe View PostTuli ostettua tuommonen 525tds touring työautoksi ja tottakai sitä piti saada ensimmäiseksi vähän lähemmäs tonttia. Tilailin sitten asiaa kummemmin tutkimatta tuon weitecin 60/40 alustasarjan, noh keulillehan se meni ku isä äitiin vaan sitten hoksasin että perkale tuollahan on hydraulisesti säätyvät takapään iskarit ja homma tyssäs ja nyt on keula tontisa ja perse pystyssä ku dx porollasa konsanaan..
Merssuja jonku verra ropanneena muistelin et ainakin niissä pysty tuota perän korkeutta säätämään myös lyhyemmille jousille ja että jos sen tasosäädön meni poistaan niin koko auton ajettavuus muuttu huononpaan suuntaan ja paljon. Onko tässä nyt semmoista säätömahdollisuutta ja jos on niin kuinka tämän suoritetaan?
Itsellä vastaava operaatio tulossa, mutta toiseen suuntaan. Pitäs saada autoo nostettua ennen talvee....
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Comment
-
-
Eli samallatavoin kuin mersussa, kiitoksia
Toinen juttu onkin sitten että ei kellään olisi suositella dieselkorjaamoa pohjois-pohjanmaan alueelta? Ilmeisesti nestepää antaa vähän kakkua ohitse ja tuossa kun mittailin vähän keskikulutuksia tuommoisessa leppoisassa matka-ajossa niin 15,5l/100km :think
Diesel Turusella kävin Oulussa vähän kyselemässä niin meinasivat että lähtevät lomille eivätkä kerkiä kuuden tunnin hommaa tekeen ennen sitä.. Pumpun tiivistely, huolto ja nestepään vaihto olisi homman juju, tietenkin jos joltakulta sattuu löytymään huollettu/ehjä pumppu 12mm nestepäällä niin tarjotkaa ihmeessä.
Comment
-
-
Originally posted by skubbe View PostEli samallatavoin kuin mersussa, kiitoksia
Toinen juttu onkin sitten että ei kellään olisi suositella dieselkorjaamoa pohjois-pohjanmaan alueelta? Ilmeisesti nestepää antaa vähän kakkua ohitse ja tuossa kun mittailin vähän keskikulutuksia tuommoisessa leppoisassa matka-ajossa niin 15,5l/100km :think
Diesel Turusella kävin Oulussa vähän kyselemässä niin meinasivat että lähtevät lomille eivätkä kerkiä kuuden tunnin hommaa tekeen ennen sitä.. Pumpun tiivistely, huolto ja nestepään vaihto olisi homman juju, tietenkin jos joltakulta sattuu löytymään huollettu/ehjä pumppu 12mm nestepäällä niin tarjotkaa ihmeessä.http://www.ppdiesel.com/
"Ehtiikö herneet pehmetä?" -J.A. Sandels-
e90 335i
Ex: e28 518i x2, e28 528i, e34 540ia x2, e39 525i, e38 740ia
Comment
-
-
[QUOTE=E39-530A;2397948]Pakko liittyä tähän kuoroon. Olen kyllä lukenut FAQ-alueelta läpi ketjun E34:sen alustaremontista pari kertaa ja vikaa voi olla missä vain (tutina). Ennen kuin rupean itse summittaisesti vaihtelemaan "helppoja" osia tai vien pajalle "vaihtaa kaikki", niin kysäisenpä mistä kannattaisi aloittaa. Oireet:
- Tutisee 80-90km/h vauhdissa, ei juurikaan muuten.
- Puoltaa voimakkaammin jarruttaessa ja puoltaa ajossa, jonka huomaa erityisesti moottoritiellä (suoraan ajetaan ratti vähän vinossa ~10astetta)
- Kardaanin tukilaakeri vinkuu ja valittaa. Ei jatkuvasti mutta erityisesti kylmänä
- Kolisee joka ikisessä tilanteessa, missä kori vain liikkuu suhteessa pyöriin. Ryömiminen epätasaisella parkkipaikalla riittää. On väljää ja kolisee edestäkin vähän, mutta suurin kolahdus tulee aina takaa (vaikka etupyörät vasta joustavat)
- Peräpää pukeilla "ajettaessa" luistonesto pois päältä (autossa myös lukkoperä) alkoi jossain vauhdissa, about 40-60km/h julmettu vapina.
* HUOM. Autossa on aluperäisvanteet 15" (samanlaiset kesä/talvi) Tutina ja kolina vähäisempää talvinakella, koska ne ovat ylikokoa (215/65"15). Jouset ja iskarit on vaihdettu viimeisen parin vuoden sisään.
Mitä on tehty: eipä vielä juuri mitään. Jarrut taakse vaihdettu (levyt, palat, satuloiden herkistely ja käsijarrun säätö). En odottanutkaan tämän mihinkään vaikuttavan, paitsi peruuttaessa kuuluvan vinkunan loppumiseen, jonka se tekikin.
Eli mitä arvon asiantunteva E34-kolinaraati neuvoo? Onko kardaani tai sen tukilaakeri asennettu väärin? Kierros kaikkea uusiksi alustasta?[/QUOTE
Ite vaihoin jarrulevyt uusiin niin loppu tutinat ja ne jotka otin pois ei ollu ku pari vuotta vanhat jostain syystä oli menny vaan kieroon...ja sitte jos keskiörankaat puuttuu vanteista niin ainaki mulla tärrää niin pirusti olettaen tietenki että renkaat vanteisiin pitää laittaa
Comment
-
-
[QUOTE=Parkkeri;2399614]Originally posted by E39-530A View PostPakko liittyä tähän kuoroon. Olen kyllä lukenut FAQ-alueelta läpi ketjun E34:sen alustaremontista pari kertaa ja vikaa voi olla missä vain (tutina). Ennen kuin rupean itse summittaisesti vaihtelemaan "helppoja" osia tai vien pajalle "vaihtaa kaikki", niin kysäisenpä mistä kannattaisi aloittaa. Oireet:
- Tutisee 80-90km/h vauhdissa, ei juurikaan muuten.
- Puoltaa voimakkaammin jarruttaessa ja puoltaa ajossa, jonka huomaa erityisesti moottoritiellä (suoraan ajetaan ratti vähän vinossa ~10astetta)
- Kardaanin tukilaakeri vinkuu ja valittaa. Ei jatkuvasti mutta erityisesti kylmänä
- Kolisee joka ikisessä tilanteessa, missä kori vain liikkuu suhteessa pyöriin. Ryömiminen epätasaisella parkkipaikalla riittää. On väljää ja kolisee edestäkin vähän, mutta suurin kolahdus tulee aina takaa (vaikka etupyörät vasta joustavat)
- Peräpää pukeilla "ajettaessa" luistonesto pois päältä (autossa myös lukkoperä) alkoi jossain vauhdissa, about 40-60km/h julmettu vapina.
* HUOM. Autossa on aluperäisvanteet 15" (samanlaiset kesä/talvi) Tutina ja kolina vähäisempää talvinakella, koska ne ovat ylikokoa (215/65"15). Jouset ja iskarit on vaihdettu viimeisen parin vuoden sisään.
Mitä on tehty: eipä vielä juuri mitään. Jarrut taakse vaihdettu (levyt, palat, satuloiden herkistely ja käsijarrun säätö). En odottanutkaan tämän mihinkään vaikuttavan, paitsi peruuttaessa kuuluvan vinkunan loppumiseen, jonka se tekikin.
Eli mitä arvon asiantunteva E34-kolinaraati neuvoo? Onko kardaani tai sen tukilaakeri asennettu väärin? Kierros kaikkea uusiksi alustasta?
Ite vaihoin jarrulevyt uusiin niin loppu tutinat ja ne jotka otin pois ei ollu ku pari vuotta vanhat jostain syystä oli menny vaan kieroon...ja sitte jos keskiörankaat puuttuu vanteista niin ainaki mulla tärrää niin pirusti, olettaen tietenki että renkaat vanteisiin pitää laittaa
Comment
-
-
Originally posted by -Markus- View PostTakakallistuksenvakaajassa on kiinni tuo peränsäätövipu. sitä vaan löysään ja auto käyntiin ja säätämään. Jos löytyy ponni mistä käsin voi säädön tehdä niin hyvä.
Itsellä vastaava operaatio tulossa, mutta toiseen suuntaan. Pitäs saada autoo nostettua ennen talvee....
Paljonko muuten on skubbe pyöränkaaresta matkaa navankeskelle noilla weitekin jousilla edessä? :thinkLast edited by Wangel436; 14-06-2011, 22:23.
Comment
-
-
Joku tietävä voisi selittää, onkos näissä mitään tiettyä johtohässäkkää josta helposti katkeavat, ottavat maihin tjsp. Homman nimihän on että oikea etuvalo, lyhyet, eivät pala. Sulakkeet katsottu/mitattu. Mistä lähtisi johto hässäkkää aukomaan. Jos ei ole niin täytyy sit vaan purkaa alusta asti#Ilmastoahdistus
Comment
-
Comment