memebuy23buy

E34 Madalluksesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5344
    • Pirkkala

    #61
    Originally posted by mualari View Post
    onko moni vaihtanu kallistuksen vakaajia kun madaltanu e34:sta kunnolla? tuli vain mieleen kun hirveällä tappelulla piti laittaa takaisin paikalleen kun käytin iskaritornia irti. :think mitä ns hyötyä olisi vaihaa lyhyemmät?

    Jos molemmat saman akselin renkaat on samalla korkeudella, kun tolppaa irrottaa,ei nujakointia vakaajan kanssa pitäisi olla? Vai mitä lie tarkoitit? matalilla tolpilla tilaa pitäisi olla vielä tavallistakin enemmän. Ja ainahan koiranluut voi ottaa irti niin ei haittaa sitäkään vähää. Siis lyhyemmät kallistuksevakaajat? Ei aukee mulle tää, mut jossain tapauksessa pidemmät koiranluut voisin madalletussa ymmärtää jotta vakaaja asettuu alkuperäiseen asentoonsa.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • salamine
      Bimmer Rookie
      • May 2011
      • 108
      • Finland

      #62
      kuka tietää

      ois tarkotus kesää varten tilata joku alustasatsi. Tarkotus olis tosiaan saada auto aivan kenttään, tuolla kawin 80mm jousisetillä ei taida kuitenkaan kovin lähelle maata päästä? Onko kellään kokemuksia tuosta jomin säädettävästä alustasta, jomin sivuilla väittääväät että puottaa 90mm eestä. Alustaan ei hirveesti ole rahaa sijoittaa intin takia että joku 400-500e max.

      Auto on 89vm 520 m20b20

      Comment

      • jönsse22
        BTCF Member
        • Feb 2013
        • 400
        • kouvola

        #63
        Kellään sattuis ole kuvia tosta että miten tuollainen d2 alustan etu tolppa nyt sinne pitää hitsata ettei nyt vaa tuhoais noit samantien
        E28 520i "keke"
        E30 "325" turbo
        E38 käyttiksen romu
        R50 mini cooper🤣

        Comment

        • duuk
          Moderator
          • Dec 2006
          • 10519
          • Saaressa

          #64
          Originally posted by jönsse22 View Post
          Kellään sattuis ole kuvia tosta että miten tuollainen d2 alustan etu tolppa nyt sinne pitää hitsata ettei nyt vaa tuhoais noit samantien
          Eipä siinä mittailet vakio tolpasta ensin korvakkeiden paikat ja vedät vanhan tolpan poikki siten että jätät sitä n. 5cm jäljelle, sitten laikkaat vanhasta ne korvakkeet irti.

          Sitten D2 tolpasta se jousi/iskaritolppa kiertäen irti siitä ns. holkista/tolpasta ja hieman lubea väliin ja lyöt sen uuden holkin/tolpan sinne vanhan nysän päälle niin että se uudessa holkissa/tolpassa oleva lovi tulee oikeaan paikkaan (helppo hahmottaa kun se napa nysineen on siinä pöydällä) Lyöt pohjaan asti sen! Uuden tolpan hitsaat kiinni ja sen jälkeen ne korvat oikeisiin paikkoihin. That's it.
          Omasta ei purettu jarrukilpeä/napaa pois vaan hitsattiin puikolla ympäri asti.

          Kuvissa Ncmotorsportille tehty vastaava setti:









          Jos uuden ostaa tuli siinä ohjeet kyllä mukana, ettei pitäisi mitään rikki saada

          duke's garage:
          Suzuki R50
          E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
          M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
          S38 S54 S62

          instagram: _duuk

          Comment

          • jönsse22
            BTCF Member
            • Feb 2013
            • 400
            • kouvola

            #65
            Juu uuden ostin kuhan se nyt postista tulee. Kiitoksia hyvistä ohjeista
            E28 520i "keke"
            E30 "325" turbo
            E38 käyttiksen romu
            R50 mini cooper🤣

            Comment

            • Bansku
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2011
              • 1493
              • Savo

              #66
              E39:in jomit olis tarkotus asentaa tohon omaan kolmeneloseen, tänään kävin hakemassa käyttämättömät takatolpat, näissä ei ongelmaa menevät bolt on, mutta sain myös etutolpat kaupanpäälle, kun toinen etuiskari paskana, saakos näihin uusia iskareita pelkästään vai joutuuko hommaamaan koko sarjan?

              Comment

              • ooopeee
                BTCF Member
                • Dec 2011
                • 2115
                • Kouvola

                #67
                Originally posted by Bansku View Post
                E39:in jomit olis tarkotus asentaa tohon omaan kolmeneloseen, tänään kävin hakemassa käyttämättömät takatolpat, näissä ei ongelmaa menevät bolt on, mutta sain myös etutolpat kaupanpäälle, kun toinen etuiskari paskana, saakos näihin uusia iskareita pelkästään vai joutuuko hommaamaan koko sarjan?
                Sinne coiliin tumppiin voit törkätä jotku muun merkkiset , katot sen iskarin mitoilla jotku
                VW passat 1.9tdi 4motion
                E36 "328" cabrio

                Comment

                • Bansku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2011
                  • 1493
                  • Savo

                  #68
                  Onkos siinä mutterissa mikä iskarin pitää paikallaan niin ihan oikeenkätinen kierre. Nimittäin ei millään meinaa aueta se mutteri, induktiivillakin punahehkuun mutta eih....

                  Comment

                  • Muurahainen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    #69
                    Originally posted by Bansku View Post
                    Onkos siinä mutterissa mikä iskarin pitää paikallaan niin ihan oikeenkätinen kierre. Nimittäin ei millään meinaa aueta se mutteri, induktiivillakin punahehkuun mutta eih....
                    On niissä. Tosin joskus hieman kiinni...

                    Comment

                    • Jylyppy
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2010
                      • 487
                      • kuusamo

                      #70
                      Originally posted by Bansku View Post
                      Onkos siinä mutterissa mikä iskarin pitää paikallaan niin ihan oikeenkätinen kierre. Nimittäin ei millään meinaa aueta se mutteri, induktiivillakin punahehkuun mutta eih....
                      Kolkuttele vasaralla alasinta tms vasten sitä jonku aikaa ja lyöt siis siihen tolppaan kierteen kohdalle ja lämmitä sit uusiksi. Ja jos uuden iskarin matkassa tulee se uus mutteri siihen tolppaan, nii voi hitsata vaikka huonekaluputkesta tms siihen juuren "vääntiön" josta voi vääntää sit putkipihdeillä tms, ni alkaa ne aukeemaan. Se mikä ei irtoa, irroitetaan.
                      Honda accord 2.4 -08
                      Suzuki gsx-r 1000 -03

                      Comment

                      • Bansku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2011
                        • 1493
                        • Savo

                        #71
                        Kyllähän tuo aukesi kun viikonlopun likosi rost offissa, mutta heräsi muutama kysymys? Mitä yläpäätä olette käyttänyt e39:in jomin sarjan kanssa, kun tollasen e34:än 525ia:n yläpää ei ainakaan sovellu, ei se kierreosa siitä iskarista yletä yläpään lävite asti.
                        Mistäs kohti olette pätkineet tolppaa? Heti linnunluun ylemmän kiinnikkeen kohdalta mallailin mutta siinä tulisi iskareiden mutterit samalla kohdalle mitä vanhalla kokoonpanolla eli sitähän ei voisi madaltaa juurikaan nykyisestä enempää, mutta sitten taas siitä linnunluun kiinnikkeen väliltä jos katkaisisi, eli suurinpiirtein siitä kohilta missä jarruletkun kiinnike on, tai heti sen yläpuolelta näyttäisi hyvältä mutta mitenkäs alas sitten loppujen lopuksi tulee?
                        Ja mistä voi mittojen mukaan iskareita ettiä, äkkiseltään en mitään paikkaa löytäny.
                        Iskarin patruunan mitat on 43.5mm halkaisia, ~31.5cm patruunan pituus ja M14 kierre iskarin varressa

                        Comment

                        • ooopeee
                          BTCF Member
                          • Dec 2011
                          • 2115
                          • Kouvola

                          #72
                          Originally posted by Bansku View Post
                          Kyllähän tuo aukesi kun viikonlopun likosi rost offissa, mutta heräsi muutama kysymys? Mitä yläpäätä olette käyttänyt e39:in jomin sarjan kanssa, kun tollasen e34:än 525ia:n yläpää ei ainakaan sovellu, ei se kierreosa siitä iskarista yletä yläpään lävite asti.
                          Mistäs kohti olette pätkineet tolppaa? Heti linnunluun ylemmän kiinnikkeen kohdalta mallailin mutta siinä tulisi iskareiden mutterit samalla kohdalle mitä vanhalla kokoonpanolla eli sitähän ei voisi madaltaa juurikaan nykyisestä enempää, mutta sitten taas siitä linnunluun kiinnikkeen väliltä jos katkaisisi, eli suurinpiirtein siitä kohilta missä jarruletkun kiinnike on, tai heti sen yläpuolelta näyttäisi hyvältä mutta mitenkäs alas sitten loppujen lopuksi tulee?
                          Ja mistä voi mittojen mukaan iskareita ettiä, äkkiseltään en mitään paikkaa löytäny.
                          Iskarin patruunan mitat on 43.5mm halkaisia, ~31.5cm patruunan pituus ja M14 kierre iskarin varressa
                          Itsellä 525 yläpäät mutta tosin iskarista sorvattu kierteen jälkeen muutama sentti ohkaisemmaksi jotta tuli läpi asti. Jyle kertoi minulle laittaneensa 518 yläpään ja stanceworksillä joku oli laittanut e30 yläpään. Eli sorvaileman tai ettimään noita yläpäitä purkuosina esim ?

                          Mulla tolpan tumppia jäljellä noin 10cm, jolloin koiranluun- ja letkujenpidikkeet hitsattu e39 tolppaan sopiville paikoille
                          VW passat 1.9tdi 4motion
                          E36 "328" cabrio

                          Comment

                          • Bansku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2011
                            • 1493
                            • Savo

                            #73
                            Niin juu. Vieläkun iskarit löytäs... paljonkos tossa sulla jää säätövaroja ylös että alas? Itsellä lähinnä tärkein että leimalle saa nostettua sinne kahdeksan sentin tietämille

                            Comment

                            • ooopeee
                              BTCF Member
                              • Dec 2011
                              • 2115
                              • Kouvola

                              #74
                              Originally posted by Bansku View Post
                              Niin juu. Vieläkun iskarit löytäs... paljonkos tossa sulla jää säätövaroja ylös että alas? Itsellä lähinnä tärkein että leimalle saa nostettua sinne kahdeksan sentin tietämille
                              Mulla on korkeussäätö ylimmillään. En ole maavaraa mitannut mutta on kyllä siinä ja siinä, että onko sallitussa korkeudessa

                              Kysy rallyracesta iskareita
                              VW passat 1.9tdi 4motion
                              E36 "328" cabrio

                              Comment

                              • Bansku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2011
                                • 1493
                                • Savo

                                #75
                                Pitääpä huomenna soitella ja kysellä noita iskareita

                                Comment

                                Working...
                                X