Originally posted by -MiQ
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 Madalluksesta
Collapse
X
-
Originally posted by duuk View PostIhan mielenkiinnosta miten tämä ilmenee? :think
No, kohta tulee E28:n alle itsellekin BC Racingin alusta. Sitten on omakohtaistakin kokemusta, vaikkei autolla välttämättä tänä vuonna pääse vielä ajamaankaan.
Originally posted by juh1s View PostMistä porukka on noita tilaillu ja paljonha noi nyt tiputtaa vakiona ku ei oikee lue missää? En nyt kuitenkaa kovin alas pääse 18 tuumasilla vanteilla kun ajattelin kaaret jättää kuitenkin rauhaan. :think
Jos sinulla ei kovin leveitä vanteita pienellä et:llä ole, ne sukeltaa madaltaessa ihan nätisti kaarien sisäänkin. Esim. 9,5" et10 mahtuu vakiotakakaariin hienosti vielä 245/40/17 kumillakin. D2:n korkeussäädöt riittää PALJON vakiota korkeampaankin niin halutessasi. Vastaavasti taas alaspäin päästään esijännitystä kiristämättäkin 5 cm:n maavaraan. BC Racingistä en valitettavasti osaa kertoa, mutta luulisin pystyvän samaan.E34 535i -91 ikuisuusprojekti
Comment
-
-
-MiQ
Originally posted by juh1s View PostMistä porukka on noita tilaillu ja paljonha noi nyt tiputtaa vakiona ku ei oikee lue missää? En nyt kuitenkaa kovin alas pääse 18 tuumasilla vanteilla kun ajattelin kaaret jättää kuitenkin rauhaan. :think
Mielestäni extreme droppi ei tuo mitään lisähintaa ja sillä ainakin tarvittaessa madaltuu vaikka 17" öljypannun rapsutteluun. Vakiokorkeuteen suunnilleen pääsi kuitenkin ilman ongelmia, tähän tyyliin.
Comment
-
Etuiskarit hakusessa madallusjousien seuraksi ämmään, onko muita järkeviä kohtuuhintaisia vaihtoehtoja kuin Bilstein B8 Sprint? Tällä hetkellä alla siis H&R -30mm jouset ja Bilstein B4 iskarit mutta noiden kanssa ei ilmeisesti enemmän madaltavia jousia suositella ja keulii pahasti. Varastosta löytyis muistaakseni -60mm madallusjouset. Coileihin ei tällä hetkellä pysty...
E. kuva nykytilanteesta, takapää nyt hyvällä kokeudella, keulaa tarvis tiputtaa.:
Last edited by Jucke; 18-03-2014, 18:44.E34 ///M5 3.8 '93,
ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88
Comment
-
-
Originally posted by duuk View PostEibach prokit = bilstein b8 sprintit ja eibachin vieterit oli keuliminen aivan samanlaista.
Kaw melkeen jos haluu päästä keulimisesta eroon..
Noin 450e posteineen sais tow KAWin täyssetin (iskarit+jouset, 80/20), on vaan suht tuoreet Bilsteinit+jouset autossa niin riittäisi kun löytäisi jostakin eteen. Jos jollakin sattuu olemaan tallissa ylimääräiset niin saa tarjota...E34 ///M5 3.8 '93,
ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88
Comment
-
-
Originally posted by Jucke View PostOk, nyt kun selailin topikin läpi niin olinkin jo kysynyt aiemmin melkein samaa. No kertaus on opintojen äiti jne.
Noin 450e posteineen sais tow KAWin täyssetin (iskarit+jouset, 80/20), on vaan suht tuoreet Bilsteinit+jouset autossa niin riittäisi kun löytäisi jostakin eteen. Jos jollakin sattuu olemaan tallissa ylimääräiset niin saa tarjota...
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
-
Originally posted by Jucke View PostEtuiskarit hakusessa madallusjousien seuraksi ämmään, onko muita järkeviä kohtuuhintaisia vaihtoehtoja kuin Bilstein B8 Sprint? Tällä hetkellä alla siis H&R -30mm jouset ja Bilstein B4 iskarit mutta noiden kanssa ei ilmeisesti enemmän madaltavia jousia suositella ja keulii pahasti.Originally posted by duuk View PostEibach prokit = bilstein b8 sprintit ja eibachin vieterit oli keuliminen aivan samanlaista.
Hyvät ne B8:t oli kyllä ajaa, varsinkin sitten kun vaihdoin jouset Eibacheista noihin H&R. Eibach oli kummallisen pintakova, H&R erottui selvästi paremmin progressiivisuus jousessa. Ja tosiaan, -30mm Eibach ja B8 jätti kyllä tuollaiseksi hirvitorniksi oman kärryn. -45mm H&R vähän parani, mutta ei se siltikään mielestäni tullut tasapainoisen näköiseksi ennenkuin vasta korkeussäädettävällä alustalla.E34 535i -91 ikuisuusprojekti
Comment
-
-
Aivan, onko sitten muita madallusjousien kanssa hyvin toimiviksi todettuja iskareita ehdottaa? Kaw:in jouset vois ämmään hommata mut taitaa vakion mittaiset B4.set pohjata niiden kanssa...
Hyvät on tosiaan B8 ajella, omassa 535i:ssäkin k.o. iskarit alla.Last edited by Jucke; 19-03-2014, 15:35.E34 ///M5 3.8 '93,
ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88
Comment
-
-
Joo vissiin pientä väärinkäsitystä mun osalta noista iskareista
Eli onko niin että madallusjousien kanssa toimiviksi tarkoitettujen iskareiden erona vakioihin on vain lyhempi iskunpituus, ts. vakiomittaiset toimii käytänössä yhtä hyvin myös madallusjousilla? vähän uutta meikäläiselle tämä madallustouhu vielä...E34 ///M5 3.8 '93,
ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88
Comment
-
-
Originally posted by Jucke View PostJ
Eli onko niin että madallusjousien kanssa toimiviksi tarkoitettujen iskareiden erona vakioihin on vain lyhempi iskunpituus, ts. vakiomittaiset toimii käytänössä yhtä hyvin myös madallusjousilla?
Multa jää kohta ylimääräiseksi uuden veroiset B8:sit, privaile jos kiinnostaa...
Comment
-
-
Bmw e34.netissä väitettiin näin:
"There is a long held myth about so called lowering shocks or shocks designed for lowering springs with reduced travel versus shocks designed for standard or taller springs. The best way to visualize it without physically looking at the shocks side by side is...the only tangible difference is the stroke is shorter in a shock designed expressly for a lowering spring...the throw is shorter. Full jounce position or fully compressed shock position is exactly the same...that is the critical factor for bottoming...wh ere the jounce bumper fully compresses onto the top of the strut collar nut threaded onto the strut housing...that shoulder position is the same for either shock and each shock will identically compress into its cartridge casing. With a standard Boge shock lets say..the throw of the rod internal to the shock is a bit longer..that's all...so the shock is cabable of "extending" farther...at full suspension rebound or when the suspension arms are fully down with a taller spring. With a shorter spring..you don't need a longer throw shock...however..this is the important part...Is putting a standard Boge with longer travel with a lowering spring bad? Absolutely not...you just end up not using the full travel capability of standard shock with a shorter lowering spring... that's all. All the speculation of a standard shock..say Boge..wearing out faster with a lowering spring...is a myth. (From George Mann)"E34 ///M5 3.8 '93,
ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88
Comment
-
-
Alkaa näyttää vähän siltä ettei katsurit meinaa antaa leimaa tolle BC Racing alustalle. Ajattelin et ostais sit halvan tuv hyväksytyn alustan millä sen vois muutoskatsastaa ja pitää varalla, jos joku sattuis huomaamaan että on alusta vaihtunu vaivihkaan.Kysymys kuuluukin et onko nois halpiksissa juuri mitään eroja? (jom,ta technix,lowtec,yms)
E34 540i -95 Fjordgrau metallic
E34 525i -91 Calypsorot metallic
Comment
-
-
Originally posted by Wangel436 View PostMikäs siinä oikein mättää,kun leima ei irtoa? Kun eikös porukka ole ihan onnistuneesti noita Br Racingia muutoskatsastaneet autoihinsa.E34 540i -95 Fjordgrau metallic
E34 525i -91 Calypsorot metallic
Comment
-
Comment