Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Madalluksesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juh1s
    Bimmer Rookie
    • Mar 2013
    • 30
    • Vantaa

    Originally posted by -MiQ View Post
    BC racing extreme droppina ja siihen vaikka 12kg/14kg jouset, jos matalana haluat mennä. Voisi varmaan takana olla vieläkin jäykemmät, heitin nämä nyt hatusta. Itsellä kuitenkaan 10kg ei riittänyt takana, eikä edes ollut vielä matala. Perunapelto tyyppisellä mutkapätkällä hankasi renkaat kaariin huolella.

    Ja sitä hitsattavaa mallia ei kannata pelätä, imo helpompi kuin se toivottavasti poistunut malli missä sujautettiin vanhan tilalle uudet sisuskalut
    Mistä porukka on noita tilaillu ja paljonha noi nyt tiputtaa vakiona ku ei oikee lue missää? En nyt kuitenkaa kovin alas pääse 18 tuumasilla vanteilla kun ajattelin kaaret jättää kuitenkin rauhaan. :think
    E34 540i -95 Fjordgrau metallic
    E34 525i -91 Calypsorot metallic

    Comment

    • aakoo
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2008
      • 777
      • Espoo

      Originally posted by duuk View Post
      Ihan mielenkiinnosta miten tämä ilmenee? :think
      En tiedä onko noilla mitään käytännön merkitystä, mutta materiaalit vaikuttavat laadukkaammilta, ja ainakin asentamissani BC Racingin tolpissa on viimeistelu ollut hieman D2-alustoja korkeammalla tasolla.

      No, kohta tulee E28:n alle itsellekin BC Racingin alusta. Sitten on omakohtaistakin kokemusta, vaikkei autolla välttämättä tänä vuonna pääse vielä ajamaankaan.

      Originally posted by juh1s View Post
      Mistä porukka on noita tilaillu ja paljonha noi nyt tiputtaa vakiona ku ei oikee lue missää? En nyt kuitenkaa kovin alas pääse 18 tuumasilla vanteilla kun ajattelin kaaret jättää kuitenkin rauhaan. :think
      Mamasania suosittelen lämpimästi BC Racingin ostoon. Suomessa ei ole toista puljua, josta saisi yhtä hyvää palvelua. Race.fi tilasin itse oman D2-alustani ja olen heihinkin ollut kaikin puolin tyytyväinen.

      Jos sinulla ei kovin leveitä vanteita pienellä et:llä ole, ne sukeltaa madaltaessa ihan nätisti kaarien sisäänkin. Esim. 9,5" et10 mahtuu vakiotakakaariin hienosti vielä 245/40/17 kumillakin. D2:n korkeussäädöt riittää PALJON vakiota korkeampaankin niin halutessasi. Vastaavasti taas alaspäin päästään esijännitystä kiristämättäkin 5 cm:n maavaraan. BC Racingistä en valitettavasti osaa kertoa, mutta luulisin pystyvän samaan.
      E34 535i -91 ikuisuusprojekti

      Comment

      • Guest's Avatar

        Originally posted by juh1s View Post
        Mistä porukka on noita tilaillu ja paljonha noi nyt tiputtaa vakiona ku ei oikee lue missää? En nyt kuitenkaa kovin alas pääse 18 tuumasilla vanteilla kun ajattelin kaaret jättää kuitenkin rauhaan. :think
        Näillä spekseillä ei liene väliä tilaatko D2 vai BC. Bcracing.fi=mamasanin kautta homma on kyllä toiminut todella hyvin, suosittelen.

        Mielestäni extreme droppi ei tuo mitään lisähintaa ja sillä ainakin tarvittaessa madaltuu vaikka 17" öljypannun rapsutteluun. Vakiokorkeuteen suunnilleen pääsi kuitenkin ilman ongelmia, tähän tyyliin.

        Comment

        • Jucke
          BTCF Member
          • Mar 2006
          • 518
          • Keski-suomi

          Etuiskarit hakusessa madallusjousien seuraksi ämmään, onko muita järkeviä kohtuuhintaisia vaihtoehtoja kuin Bilstein B8 Sprint? Tällä hetkellä alla siis H&R -30mm jouset ja Bilstein B4 iskarit mutta noiden kanssa ei ilmeisesti enemmän madaltavia jousia suositella ja keulii pahasti. Varastosta löytyis muistaakseni -60mm madallusjouset. Coileihin ei tällä hetkellä pysty...

          E. kuva nykytilanteesta, takapää nyt hyvällä kokeudella, keulaa tarvis tiputtaa.:

          Last edited by Jucke; 18-03-2014, 18:44.
          E34 ///M5 3.8 '93,
          ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88

          Comment

          • duuk
            Moderator
            • Dec 2006
            • 10515
            • Saaressa

            Eibach prokit = bilstein b8 sprintit ja eibachin vieterit oli keuliminen aivan samanlaista.

            Kaw melkeen jos haluu päästä keulimisesta eroon..

            duke's garage:
            Suzuki R50
            E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
            M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
            S38 S54 S62

            instagram: _duuk

            Comment

            • Jucke
              BTCF Member
              • Mar 2006
              • 518
              • Keski-suomi

              Originally posted by duuk View Post
              Eibach prokit = bilstein b8 sprintit ja eibachin vieterit oli keuliminen aivan samanlaista.

              Kaw melkeen jos haluu päästä keulimisesta eroon..
              Ok, nyt kun selailin topikin läpi niin olinkin jo kysynyt aiemmin melkein samaa. No kertaus on opintojen äiti jne.
              Noin 450e posteineen sais tow KAWin täyssetin (iskarit+jouset, 80/20), on vaan suht tuoreet Bilsteinit+jouset autossa niin riittäisi kun löytäisi jostakin eteen. Jos jollakin sattuu olemaan tallissa ylimääräiset niin saa tarjota...
              E34 ///M5 3.8 '93,
              ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88

              Comment

              • duuk
                Moderator
                • Dec 2006
                • 10515
                • Saaressa

                Originally posted by Jucke View Post
                Ok, nyt kun selailin topikin läpi niin olinkin jo kysynyt aiemmin melkein samaa. No kertaus on opintojen äiti jne.
                Noin 450e posteineen sais tow KAWin täyssetin (iskarit+jouset, 80/20), on vaan suht tuoreet Bilsteinit+jouset autossa niin riittäisi kun löytäisi jostakin eteen. Jos jollakin sattuu olemaan tallissa ylimääräiset niin saa tarjota...
                Pelkät jouset

                duke's garage:
                Suzuki R50
                E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                S38 S54 S62

                instagram: _duuk

                Comment

                • aakoo
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2008
                  • 777
                  • Espoo

                  Originally posted by Jucke View Post
                  Etuiskarit hakusessa madallusjousien seuraksi ämmään, onko muita järkeviä kohtuuhintaisia vaihtoehtoja kuin Bilstein B8 Sprint? Tällä hetkellä alla siis H&R -30mm jouset ja Bilstein B4 iskarit mutta noiden kanssa ei ilmeisesti enemmän madaltavia jousia suositella ja keulii pahasti.
                  Originally posted by duuk View Post
                  Eibach prokit = bilstein b8 sprintit ja eibachin vieterit oli keuliminen aivan samanlaista.
                  Joutuu komppaamaan duukia tässä. B8 Sprintejä jostain ihmeen syystä mainostetaan "50mm rungoltaan lyhyempinä, soveltuu hyvin myös madallukseen". Itsellä oli H&R -45mm jouset B8 Sprintien kaverina edessä, ja jousta pystyi juuri ja juuri heiluttelemaan täydessä ulosjoustossa kun voimaa käytti. Eli iskarit olivat lähestulkoon liian pitkät jopa tuolle -45mm jouselle.

                  Hyvät ne B8:t oli kyllä ajaa, varsinkin sitten kun vaihdoin jouset Eibacheista noihin H&R. Eibach oli kummallisen pintakova, H&R erottui selvästi paremmin progressiivisuus jousessa. Ja tosiaan, -30mm Eibach ja B8 jätti kyllä tuollaiseksi hirvitorniksi oman kärryn. -45mm H&R vähän parani, mutta ei se siltikään mielestäni tullut tasapainoisen näköiseksi ennenkuin vasta korkeussäädettävällä alustalla.
                  E34 535i -91 ikuisuusprojekti

                  Comment

                  • Jucke
                    BTCF Member
                    • Mar 2006
                    • 518
                    • Keski-suomi

                    Aivan, onko sitten muita madallusjousien kanssa hyvin toimiviksi todettuja iskareita ehdottaa? Kaw:in jouset vois ämmään hommata mut taitaa vakion mittaiset B4.set pohjata niiden kanssa...

                    Hyvät on tosiaan B8 ajella, omassa 535i:ssäkin k.o. iskarit alla.
                    Last edited by Jucke; 19-03-2014, 15:35.
                    E34 ///M5 3.8 '93,
                    ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88

                    Comment

                    • Jucke
                      BTCF Member
                      • Mar 2006
                      • 518
                      • Keski-suomi

                      Joo vissiin pientä väärinkäsitystä mun osalta noista iskareista
                      Eli onko niin että madallusjousien kanssa toimiviksi tarkoitettujen iskareiden erona vakioihin on vain lyhempi iskunpituus, ts. vakiomittaiset toimii käytänössä yhtä hyvin myös madallusjousilla? vähän uutta meikäläiselle tämä madallustouhu vielä...
                      E34 ///M5 3.8 '93,
                      ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Originally posted by Jucke View Post
                        J
                        Eli onko niin että madallusjousien kanssa toimiviksi tarkoitettujen iskareiden erona vakioihin on vain lyhempi iskunpituus, ts. vakiomittaiset toimii käytänössä yhtä hyvin myös madallusjousilla?
                        Vakio mittaisista saattaa tulla öljyt pihalle kun reilusti madaltaa, eikä ne oikein muutenkaan ole suunniteltu toimimaan kovin matalalla.

                        Multa jää kohta ylimääräiseksi uuden veroiset B8:sit, privaile jos kiinnostaa...

                        Comment

                        • Jucke
                          BTCF Member
                          • Mar 2006
                          • 518
                          • Keski-suomi

                          Bmw e34.netissä väitettiin näin:

                          "There is a long held myth about so called lowering shocks or shocks designed for lowering springs with reduced travel versus shocks designed for standard or taller springs. The best way to visualize it without physically looking at the shocks side by side is...the only tangible difference is the stroke is shorter in a shock designed expressly for a lowering spring...the throw is shorter. Full jounce position or fully compressed shock position is exactly the same...that is the critical factor for bottoming...wh ere the jounce bumper fully compresses onto the top of the strut collar nut threaded onto the strut housing...that shoulder position is the same for either shock and each shock will identically compress into its cartridge casing. With a standard Boge shock lets say..the throw of the rod internal to the shock is a bit longer..that's all...so the shock is cabable of "extending" farther...at full suspension rebound or when the suspension arms are fully down with a taller spring. With a shorter spring..you don't need a longer throw shock...however..this is the important part...Is putting a standard Boge with longer travel with a lowering spring bad? Absolutely not...you just end up not using the full travel capability of standard shock with a shorter lowering spring... that's all. All the speculation of a standard shock..say Boge..wearing out faster with a lowering spring...is a myth. (From George Mann)"
                          E34 ///M5 3.8 '93,
                          ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88

                          Comment

                          • juh1s
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2013
                            • 30
                            • Vantaa

                            Alkaa näyttää vähän siltä ettei katsurit meinaa antaa leimaa tolle BC Racing alustalle. Ajattelin et ostais sit halvan tuv hyväksytyn alustan millä sen vois muutoskatsastaa ja pitää varalla, jos joku sattuis huomaamaan että on alusta vaihtunu vaivihkaan. Kysymys kuuluukin et onko nois halpiksissa juuri mitään eroja? (jom,ta technix,lowtec,yms)
                            E34 540i -95 Fjordgrau metallic
                            E34 525i -91 Calypsorot metallic

                            Comment

                            • Wangel436
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2002
                              • 1029
                              • Ylöjärvi

                              Mikäs siinä oikein mättää,kun leima ei irtoa? Kun eikös porukka ole ihan onnistuneesti noita Br Racingia muutoskatsastaneet autoihinsa.
                              Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

                              E61 530D ///M-sport




                              Comment

                              • juh1s
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2013
                                • 30
                                • Vantaa

                                Originally posted by Wangel436 View Post
                                Mikäs siinä oikein mättää,kun leima ei irtoa? Kun eikös porukka ole ihan onnistuneesti noita Br Racingia muutoskatsastaneet autoihinsa.
                                Niin enhän siis itse ole kokeillut. Mutta lueskelin tota BC Racing kimppatilaus topicia.
                                E34 540i -95 Fjordgrau metallic
                                E34 525i -91 Calypsorot metallic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎