Kyllä mulla ainakin saa takaatakin ilman kikkailuja
pitäisi saada staticcina 2-3cm 12x17" vanne menemään kaaren sisään. Toki jollain pumpulijousella 6-10kg niin pääsisi alemmas kun jousi painuu kasaan. Apujousella päästään kyllä rennosti alemmas mutta stanssataan sitten kun saa uudet vanteet kasattua loppuun.
pitäisi saada staticcina 2-3cm 12x17" vanne menemään kaaren sisään. Toki jollain pumpulijousella 6-10kg niin pääsisi alemmas kun jousi painuu kasaan. Apujousella päästään kyllä rennosti alemmas mutta stanssataan sitten kun saa uudet vanteet kasattua loppuun.
Miten korkeat renkaat sulla on tuolla setupilla? Takapäähän jää maavaraa 1cm luokkaa?
Miten korkeat renkaat sulla on tuolla setupilla? Takapäähän jää maavaraa 1cm luokkaa?
nyt takana on huikeat 5-6cm ja alemmas pitää päästä. Muutenkin typerästi nuo kunkun lokarit kun tasaisesti madaltaa kaarien ja vanteiden välejä verraten on auto naamallaan niin pirusti. Renkaat 205/40-17 ja 245/35-17 edessä palkeista maahan n25mm ja takana tosiaan tuo 5-6cm. Vanne ja kaaret on nyt tasalla jokanurkassa. Ja vanteet 10x17" et0 ja 12x17" et10
Madalletun E34:n takajousi on poikki, mutta minulle ei ole ihan helppoa ostaa korvaajaa. En tiedä madallusmillejä, mutta aika hillityltä vaikuttaa. Siinä on jokin Helming & Sohn -alustasarja käyttöönottovuodelta 1996. Jos veikata pitäisi, veikkaisin 20mm mututuntumalla.
Muutenkin tuntuu aika hankalaa olevan ostaa madalletut takajouset pelkästään taakse, tarjotaan lähinnä joko eteen jousia tai koko sarjaa. Samalla aion vaihtaa takaiskarit, mikä helpottaa valintaurakkaa aika lailla.
Laadukkaatkin saisivat olla, ettei heti tarvitsisi vaihtaa uudestaan. Onko tuo Lowtec merkkinä huono? Entä H&R-jouset? Saschia ajattelin iskariksi, Bilsteinistä on ollut tuttavilla huonoja kokemuksia.
Eteen en haluaisi vaihtaa iskareita, sillä ne vaihdettiin vuosi sitten. Jousisarjan osto ei ole mahdoton ongelma, koska muistaakseni en niitä vaihtanut iskarien vaihdon yhteydessä.
EDIT: Rekisteritodistukseen on merkitty asia siten, että edessä pyörän navasta lokasuojan kaaren ylimpään kohtaan on edessä 330mm ja takana 335mm. Muistaakseni tuon merkinnän aikaan edessä oli 225/35/17 ja takana 245/45/17.
Madalletun E34:n takajousi on poikki, mutta minulle ei ole ihan helppoa ostaa korvaajaa. En tiedä madallusmillejä, mutta aika hillityltä vaikuttaa. Siinä on jokin Helming & Sohn -alustasarja käyttöönottovuodelta 1996. Jos veikata pitäisi, veikkaisin 20mm mututuntumalla.
Muutenkin tuntuu aika hankalaa olevan ostaa madalletut takajouset pelkästään taakse, tarjotaan lähinnä joko eteen jousia tai koko sarjaa. Samalla aion vaihtaa takaiskarit, mikä helpottaa valintaurakkaa aika lailla.
Laadukkaatkin saisivat olla, ettei heti tarvitsisi vaihtaa uudestaan. Onko tuo Lowtec merkkinä huono? Entä H&R-jouset? Saschia ajattelin iskariksi, Bilsteinistä on ollut tuttavilla huonoja kokemuksia.
Eteen en haluaisi vaihtaa iskareita, sillä ne vaihdettiin vuosi sitten. Jousisarjan osto ei ole mahdoton ongelma, koska muistaakseni en niitä vaihtanut iskarien vaihdon yhteydessä.
EDIT: Rekisteritodistukseen on merkitty asia siten, että edessä pyörän navasta lokasuojan kaaren ylimpään kohtaan on edessä 330mm ja takana 335mm. Muistaakseni tuon merkinnän aikaan edessä oli 225/35/17 ja takana 245/45/17.
H&R:ää saa saksasta kuluineen ~200€ siis eteen/taakse. Kannattaa ne vaihtaa molempiin päihin kun kerran vaihtamaan ryhtyy. Takuuvarmasti parempi ajettava kuin se että takana on uudet ja vetreät ja edessä vanhat ja väsyneet..
H&R:ää saa saksasta kuluineen ~200€ siis eteen/taakse. Kannattaa ne vaihtaa molempiin päihin kun kerran vaihtamaan ryhtyy. Takuuvarmasti parempi ajettava kuin se että takana on uudet ja vetreät ja edessä vanhat ja väsyneet..
Kiitos vastauksesta. Mikä olisi hyvä sivusto tilata noita? Saksa ei oikein taivu minulla, mutta mistä te olette tilanneet?
H&R Federn 35/10mm 29672-1 BMW 5er E34 Lim. 5/H Tieferlegung Sportfedern ". Hinweise:Bei Fahrzeugen mit werksseitiger Tieferlegung, z.B. BMW M-Technik, MB Sport-Line Fahrwerk, Audi-Sportfahrw. usw., wird nur eine geringere Tieferlegung erzielt, da diese Fahrzeuge schon ""ab Werk"" tiefer liegen. ".
198,17€ kotiovelle / postiin tuotuna.
Veikkaanpa että suomalaisella jälleenmyyjällä hintaluokka on ~300€ pinnassa..
Comment