Originally posted by juh1s
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 Madalluksesta
Collapse
X
-
Ei nyt aivan oikeeseen topicciin mene, mutta mitkähän ois sopivat jousijäykkyydet e32:een, BC-racing siis kyseessä?
Onko tuo -MiQ:n pari sivua aiemmin mainitsema 12/14kg lähellekkään, eli tuplasti jäykemmät ku BR-sarjan alkuperäiset?
Matalaksi pitäs saada ilman raapimisia. 8,5&10,5x19" 225/35&265/30 alla nyt. Etupäässä e39 coilit ja takapää vakiossa väsyneessä korkeudessa.
Comment
-
-
Originally posted by Komulainen View PostEi nyt aivan oikeeseen topicciin mene, mutta mitkähän ois sopivat jousijäykkyydet e32:een, BC-racing siis kyseessä?
Onko tuo -MiQ:n pari sivua aiemmin mainitsema 12/14kg lähellekkään, eli tuplasti jäykemmät ku BR-sarjan alkuperäiset?
Matalaksi pitäs saada ilman raapimisia. 8,5&10,5x19" 225/35&265/30 alla nyt. Etupäässä e39 coilit ja takapää vakiossa väsyneessä korkeudessa.
Originally posted by aakoo View PostD2:ssa tulee vakiona 12kg/mm eteen ja 8,7kg/mm taakse. Itsellä on tällaiset sedanissa ja saisi olla meikäläisen korkeuksilla ja vannespekseillä kyllä vieläkin jämäkämmät.
BC Racingissa vakiona 7kg/mm eteen ja 6kg/mm taakse. Eli ehdottomasti jäykempää suoraan tehtaalta. Saat silloin jousille jämäkämmät iskaritkin suoraan tehtaalta.
Noilla vanteilla ja kumeilla et tosin pääsekään yhtä alas, tai sitten ne ui reilusti kaarien sisällä. Silti suosittelen vielä tuota D2 vakiojäykkyyttä jäykempää, varsinkin E32 tapauksessa.E34 535i -91 ikuisuusprojekti
Comment
-
-
Joo sukeltaahan nuo vähän, takakaaret pitää mankeloida että saa riittävän alas. Etupää alkaa olla nyt jo siinä rajoilla, jäykimmillä jousilla muutaman millin kestäis laskea.
18" vanne ois varmasti parempi. Ei vaan sattunu sopivia kohdalle kun oli osto ajankohtainen, eli nuilla mennään nyt tämä ja varmaan ens kesäkin näillä.
Mutta pitää tilata 12/14kg sitten ku tilaa.
Comment
-
-
Originally posted by Komulainen View PostJoo sukeltaahan nuo vähän, takakaaret pitää mankeloida että saa riittävän alas. Etupää alkaa olla nyt jo siinä rajoilla, jäykimmillä jousilla muutaman millin kestäis laskea.
18" vanne ois varmasti parempi. Ei vaan sattunu sopivia kohdalle kun oli osto ajankohtainen, eli nuilla mennään nyt tämä ja varmaan ens kesäkin näillä.
Mutta pitää tilata 12/14kg sitten ku tilaa.VW passat 1.9tdi 4motion
E36 "328" cabrio
Comment
-
-
Originally posted by Bansku View PostTämän toteutus kiinnostaisi. Meneekö samallalailla mitä kolmeysin palikoiden kanssa?e36 325i BLACK TAXI
e39 525i välikelipitkäkatto
e34 540iA
ex e34 520i välikelipitkäkatto
ex sunny talviauto
ex e34 518i
ex carina II
ex civic
Comment
-
-
Originally posted by AnttiRäis View PostMitä eroavaisuuksia on touringin ja sedaneiden iskareissa kun jollain sivuilla on erikseen ja joillakin taas ei? Sopisiko e46 kuinka suoraan eteen iskarit tuohon e34 vai pitäiskö mistäkohin ja kuinka paljon muokkailla että sais sopimaan paikalleen?
Se tekee jousitukseen omat temppunsa
Comment
-
-
e39:sin jom/ta-technix alustan asennus e34:seen.
- Osta e39 sedanin alusta (uusi jos halppis)
- Nosta auton keula ilmaan
- Poista eturenkaat
- Irrota jarrulevyn kiinnitys pultit jos on.
- Irrota jarrusatulat
- Irrota kallistuksen vakaajan tangot
- Irrota abs anturi ja jätä roikkumaan autoon. Jos on.
- Irrota 3 pulttia tolpan alapäästä
- irrota 3 pulttia yläpäästä
- Ota tolppa pois paikaltaan
- Poista jousilautanen/iskarin yläpää tolpasta.
- Hae jousi pihan toisesta päästä.
- Katso iskarin yläpäätä. Jos tälläinen http://static.schmiedmann.dk/Product...ge_255_big.jpg alhaalta päin niin hyvä. Jos ei soita kyyti ja mene varaosakaupasta hakemaan e34 518/520 iskarin yläpäät.
- Poista iskunvaimennin patruuna jos haluat.
- Poista kallistuksen vakaajan kiinnike ja se jarruletkun/sähköjohdon kiinnike.
- Ota kuva/ paina mieleen missä kohtaa olivat.
- Katkaise iskariputkea niin että putkea jää alhaalta n.10-15 cm jäljelle. Riippuen halutusta max madalluksesta. 13cm menee jo todella alas.
- Pura ta-technix/jom paketista ulos.
- Pura etutolpat osiksi. Suojakuppi tolpan päästä pois ja alta löytyy mutteri. Mutteri auki ja iskari patruuna pois.
- Nyt sinulla on kädessä tyhjä kierreholkki/putken pätkä.
- Hio alapäästä vähän maalia/sinkkiä pois hitsauksen takia.
- Pyöristä katkaistun tolpan sisäreunat vaikka viilalla.
- Laita mutteri tolpan yläpäähän
- Asettele putki navan putken huulille
- Taputtele vaikka vasaralla puukapulaa avuksi käyttäen tolppa putken sisään. Niin pitkälle kuin menee. Tolppien alapäässä on "porras" johon stoppaa.
- Hitsaa sauma ympäri hyvin.
- Hitsaa kallistuksen vakaajan rauta oikealle kohdalle.
- Anna jäähtyä
- Maalaa sauma
- Kasaa iskunvaimennin patruuna takaisin, Itse lorautan vähän öljyä putkeen jäähdytyksen vuoksi.
- Laita jousi, ylälautanen, ja ylälaakeri paikalleen.
- Laita osat takaisin autoon.
Ai niin ja takapää.
- Nosta perä.
- Renkaat pois.
- Takapenkin selkänoja pois
- 3 pulttia ylhäältä kaiuttimen läheisyydestä pois
- 1 isopultti alhaalta pois.
- Irrota yläpää.
- Paukuta/väännä alapää irti. Joskus puuttunut tiukasti alapään holkki napaan. Menee n. 0.5cm navassa olevaan syvennykseen sisään.
- Laita yläpää ta-technix/jom tolppaan kiinni
- Jousi on liian iso yläpäähän Mutta pysyy niinkin.
- Voit myös ostaa e32:sen yläpäät joissa ilmeisesti isompi halkaisija
- Nosta tolppa paikalleen.
- Laita 3 pulttia ylhäältä kiinni.
- Laita alapultti kiinni.
- Renkaat paikalleen.
Valmis.Last edited by mazajns; 26-08-2014, 22:09.
Comment
-
Comment