Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Madalluksesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • duuk
    Moderator
    • Dec 2006
    • 10516
    • Saaressa

    Originally posted by juh1s View Post
    Niin enhän siis itse ole kokeillut. Mutta lueskelin tota BC Racing kimppatilaus topicia.
    Nii ongelmia uudempien tyyppihyväksyttyjen automallien kanssa..

    duke's garage:
    Suzuki R50
    E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
    M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
    S38 S54 S62

    instagram: _duuk

    Comment

    • juh1s
      Bimmer Rookie
      • Mar 2013
      • 30
      • Vantaa

      Originally posted by duuk View Post
      Nii ongelmia uudempien tyyppihyväksyttyjen automallien kanssa..
      Hups.
      E34 540i -95 Fjordgrau metallic
      E34 525i -91 Calypsorot metallic

      Comment

      • Komulainen
        BTCF Member
        • Aug 2009
        • 113
        • Pyhäntä

        Ei nyt aivan oikeeseen topicciin mene, mutta mitkähän ois sopivat jousijäykkyydet e32:een, BC-racing siis kyseessä?
        Onko tuo -MiQ:n pari sivua aiemmin mainitsema 12/14kg lähellekkään, eli tuplasti jäykemmät ku BR-sarjan alkuperäiset?
        Matalaksi pitäs saada ilman raapimisia. 8,5&10,5x19" 225/35&265/30 alla nyt. Etupäässä e39 coilit ja takapää vakiossa väsyneessä korkeudessa.

        Comment

        • aakoo
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2008
          • 777
          • Espoo

          Originally posted by Komulainen View Post
          Ei nyt aivan oikeeseen topicciin mene, mutta mitkähän ois sopivat jousijäykkyydet e32:een, BC-racing siis kyseessä?
          Onko tuo -MiQ:n pari sivua aiemmin mainitsema 12/14kg lähellekkään, eli tuplasti jäykemmät ku BR-sarjan alkuperäiset?
          Matalaksi pitäs saada ilman raapimisia. 8,5&10,5x19" 225/35&265/30 alla nyt. Etupäässä e39 coilit ja takapää vakiossa väsyneessä korkeudessa.
          12kg/14kg alkaa olemaan aika hyvin tontilla. Tässä vielä oma, hiukan vanhempi postaus aiheesta:
          Originally posted by aakoo View Post
          D2:ssa tulee vakiona 12kg/mm eteen ja 8,7kg/mm taakse. Itsellä on tällaiset sedanissa ja saisi olla meikäläisen korkeuksilla ja vannespekseillä kyllä vieläkin jämäkämmät.

          BC Racingissa vakiona 7kg/mm eteen ja 6kg/mm taakse. Eli ehdottomasti jäykempää suoraan tehtaalta. Saat silloin jousille jämäkämmät iskaritkin suoraan tehtaalta.
          Rengas- & vannespeksit: 9,5x17" & 11x17" 215/45/17 & 245/40/17. Takakaaria mankeloitu reilusti, camberia vähän reilu 3 astetta. Silti korkeutta rajoittaa edelleen vanteiden raapiminen takakaaren sisäkanttiin täydessä sisäänjoustossa.

          Noilla vanteilla ja kumeilla et tosin pääsekään yhtä alas, tai sitten ne ui reilusti kaarien sisällä. Silti suosittelen vielä tuota D2 vakiojäykkyyttä jäykempää, varsinkin E32 tapauksessa.
          E34 535i -91 ikuisuusprojekti

          Comment

          • Komulainen
            BTCF Member
            • Aug 2009
            • 113
            • Pyhäntä

            Joo sukeltaahan nuo vähän, takakaaret pitää mankeloida että saa riittävän alas. Etupää alkaa olla nyt jo siinä rajoilla, jäykimmillä jousilla muutaman millin kestäis laskea.
            18" vanne ois varmasti parempi. Ei vaan sattunu sopivia kohdalle kun oli osto ajankohtainen, eli nuilla mennään nyt tämä ja varmaan ens kesäkin näillä.
            Mutta pitää tilata 12/14kg sitten ku tilaa.

            Comment

            • ooopeee
              BTCF Member
              • Dec 2011
              • 2114
              • Kouvola

              Originally posted by Komulainen View Post
              Joo sukeltaahan nuo vähän, takakaaret pitää mankeloida että saa riittävän alas. Etupää alkaa olla nyt jo siinä rajoilla, jäykimmillä jousilla muutaman millin kestäis laskea.
              18" vanne ois varmasti parempi. Ei vaan sattunu sopivia kohdalle kun oli osto ajankohtainen, eli nuilla mennään nyt tämä ja varmaan ens kesäkin näillä.
              Mutta pitää tilata 12/14kg sitten ku tilaa.
              Itsellä 12/14kg jouset bc racing alustassa ja mielestäni toimiva ratkaisu
              VW passat 1.9tdi 4motion
              E36 "328" cabrio

              Comment

              • bumer3
                Bimmer Rookie
                • Feb 2007
                • 186
                • Riihimäki

                ite laitoi e46:sta coiloverit, takana e39:stä





                e36 325i BLACK TAXI
                e39 525i välikelipitkäkatto
                e34 540iA
                ex e34 520i välikelipitkäkatto
                ex sunny talviauto
                ex e34 518i
                ex carina II
                ex civic

                Comment

                • Bansku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2011
                  • 1493
                  • Savo

                  Tämän toteutus kiinnostaisi. Meneekö samallalailla mitä kolmeysin palikoiden kanssa?

                  Comment

                  • bumer3
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2007
                    • 186
                    • Riihimäki

                    Originally posted by Bansku View Post
                    Tämän toteutus kiinnostaisi. Meneekö samallalailla mitä kolmeysin palikoiden kanssa?
                    Juu menee, e46 tolppa vaa ohuempi
                    e36 325i BLACK TAXI
                    e39 525i välikelipitkäkatto
                    e34 540iA
                    ex e34 520i välikelipitkäkatto
                    ex sunny talviauto
                    ex e34 518i
                    ex carina II
                    ex civic

                    Comment

                    • Ur-Quan
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2010
                      • 61
                      • Jyväskylä

                      Mikä ero 4cyl ja 6cyl jousilla? Jotkut erittelevät, jotkut ilmoittavat sopivan molempiin.
                      E39 535i -96
                      E34 518i -96

                      Comment

                      • rgaweer
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 1671
                        • Vantaa

                        Jousien jäykkyys ainakin yksi muuttuja. 4-pyttynen kevyempi kuin 6.
                        E34 x2, E12 x2, E30
                        E28 520i -82 & 520iA -86
                        Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

                        Comment

                        • AnttiRäis
                          Newbiemmer
                          • Jul 2014
                          • 5
                          • Suomi

                          Jom blueline

                          Mitä eroavaisuuksia on touringin ja sedaneiden iskareissa kun jollain sivuilla on erikseen ja joillakin taas ei? Sopisiko e46 kuinka suoraan eteen iskarit tuohon e34 vai pitäiskö mistäkohin ja kuinka paljon muokkailla että sais sopimaan paikalleen?

                          Comment

                          • Muurahainen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by AnttiRäis View Post
                            Mitä eroavaisuuksia on touringin ja sedaneiden iskareissa kun jollain sivuilla on erikseen ja joillakin taas ei? Sopisiko e46 kuinka suoraan eteen iskarit tuohon e34 vai pitäiskö mistäkohin ja kuinka paljon muokkailla että sais sopimaan paikalleen?
                            Touringeissa on melko useasti hydrauliperä.
                            Se tekee jousitukseen omat temppunsa

                            Comment

                            • AnttiRäis
                              Newbiemmer
                              • Jul 2014
                              • 5
                              • Suomi

                              Vastaus

                              Entä tuo saako e46 tai 39 alustaa kuinka helpolla alle vai pitääkö hitsailla kovinki paljon? Tai mitä kaikkea ylipäätänsä tehä?

                              Comment

                              • mazajns
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2007
                                • 511
                                • Joensuu

                                e39:sin jom/ta-technix alustan asennus e34:seen.

                                - Osta e39 sedanin alusta (uusi jos halppis)
                                - Nosta auton keula ilmaan
                                - Poista eturenkaat
                                - Irrota jarrulevyn kiinnitys pultit jos on.
                                - Irrota jarrusatulat
                                - Irrota kallistuksen vakaajan tangot
                                - Irrota abs anturi ja jätä roikkumaan autoon. Jos on.
                                - Irrota 3 pulttia tolpan alapäästä
                                - irrota 3 pulttia yläpäästä
                                - Ota tolppa pois paikaltaan
                                - Poista jousilautanen/iskarin yläpää tolpasta.
                                - Hae jousi pihan toisesta päästä.
                                - Katso iskarin yläpäätä. Jos tälläinen http://static.schmiedmann.dk/Product...ge_255_big.jpg alhaalta päin niin hyvä. Jos ei soita kyyti ja mene varaosakaupasta hakemaan e34 518/520 iskarin yläpäät.

                                - Poista iskunvaimennin patruuna jos haluat.
                                - Poista kallistuksen vakaajan kiinnike ja se jarruletkun/sähköjohdon kiinnike.
                                - Ota kuva/ paina mieleen missä kohtaa olivat.
                                - Katkaise iskariputkea niin että putkea jää alhaalta n.10-15 cm jäljelle. Riippuen halutusta max madalluksesta. 13cm menee jo todella alas.
                                - Pura ta-technix/jom paketista ulos.
                                - Pura etutolpat osiksi. Suojakuppi tolpan päästä pois ja alta löytyy mutteri. Mutteri auki ja iskari patruuna pois.
                                - Nyt sinulla on kädessä tyhjä kierreholkki/putken pätkä.
                                - Hio alapäästä vähän maalia/sinkkiä pois hitsauksen takia.
                                - Pyöristä katkaistun tolpan sisäreunat vaikka viilalla.
                                - Laita mutteri tolpan yläpäähän
                                - Asettele putki navan putken huulille
                                - Taputtele vaikka vasaralla puukapulaa avuksi käyttäen tolppa putken sisään. Niin pitkälle kuin menee. Tolppien alapäässä on "porras" johon stoppaa.
                                - Hitsaa sauma ympäri hyvin.
                                - Hitsaa kallistuksen vakaajan rauta oikealle kohdalle.
                                - Anna jäähtyä
                                - Maalaa sauma
                                - Kasaa iskunvaimennin patruuna takaisin, Itse lorautan vähän öljyä putkeen jäähdytyksen vuoksi.
                                - Laita jousi, ylälautanen, ja ylälaakeri paikalleen.
                                - Laita osat takaisin autoon.

                                Ai niin ja takapää.

                                - Nosta perä.
                                - Renkaat pois.
                                - Takapenkin selkänoja pois
                                - 3 pulttia ylhäältä kaiuttimen läheisyydestä pois
                                - 1 isopultti alhaalta pois.
                                - Irrota yläpää.
                                - Paukuta/väännä alapää irti. Joskus puuttunut tiukasti alapään holkki napaan. Menee n. 0.5cm navassa olevaan syvennykseen sisään.
                                - Laita yläpää ta-technix/jom tolppaan kiinni
                                - Jousi on liian iso yläpäähän Mutta pysyy niinkin.
                                - Voit myös ostaa e32:sen yläpäät joissa ilmeisesti isompi halkaisija
                                - Nosta tolppa paikalleen.
                                - Laita 3 pulttia ylhäältä kiinni.
                                - Laita alapultti kiinni.
                                - Renkaat paikalleen.

                                Valmis.
                                Last edited by mazajns; 26-08-2014, 22:09.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎