Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 2bar..ahhh
    replied
    nyt varmaa faktaa sit ei mutuu!!!! E34 M5 02/1990 mitä saksan rekisteriotteessa ei saa olla tai saa olla et sen saa suomessa EI vähäpäästöiseksi? en löytäny haula okein mitään......

    Leave a comment:


  • 525TurboIC
    replied
    Originally posted by bimmertouring View Post
    mikähän vika mahtaa autossa olla ... auto : bmw e34 525i (m50) vm.1992

    lähtee välillä käyntiin, sitten kun käynnistyy niin käy heikosti ja kun painaa kaasua niin ihan kuin tukehtuisi ?


    vaikuttaisiko nokka-akselin tunnistin ?
    Menikö tyhjäkäynnin askelmoottorin ja kannen lämpöantureiden johdot varmasti oikeaan järjestykseen? Itse kerran myös ne sekoittaneena ihmettelin että ku käy niin pirun rikkaalla ja tukehtui koko ajan...

    Leave a comment:


  • E34M60
    replied
    Originally posted by MPV View Post
    Olikohan se E34:ssa niin että jos laittaa sisäkierron päälle, niin silloin myös ilmastoinnin kompura lähtee päälle. Varmaan se tekee sitä silloin sisäkiertoautomatiikallakin, mikäli automaatti päättää kierrättää sisäilmaa.
    Kiitos tästä tiedosta!

    Originally posted by kossusukka View Post
    ...
    Onko sulla käytössä Carsoft vai ihan oikea ADS-kaapeli? Carsoftista en tiedä miten hyvin se juttelee ilmanvaihtosysteemin kanssa, mutta ADS-kaapelilla ei ole vielä tullut vastaan mitään moduulia minkä kanssa ei saisi juteltua. Välillä DIS ei tunnista kaikkia, välillä INPA kieltäytyy juttelemasta jonkin kanssa, mutta vimeistään jompikumpi softista juttelee moduulin kuin moduulinkin kanssa.
    Mulla on Carsoft-kaapeli, mallia Kiina. Tuo se syyllinen varmaankin on. Täytyy etsiä ADS-kaapeli, niin eiköhän se siitä. Kiitos.

    Leave a comment:


  • rami koivisto
    replied
    Terve!

    Onko minkälainen homma poistaa tuo alkuperänen hälytin tuosta e34? puuttuu nimittäin se poksi takapenkin alta ja oli muutenki aika räpelletyn näkönen..

    Leave a comment:


  • kossusukka
    replied
    Originally posted by E34M60 View Post
    IHKA-kysymys. Auto 540iAT 1995.

    <snip>

    Vaikka pääsen näkemään moottorin ja vaikkapa airbagin dataa, niin muistaakseni laitteillani ei pääse kiinni IHKAan. Tähänkin otan mielelläni vinkkejä vastaan.
    Kyllä tuohon pitäisi käsiksi päästä, DIS:illä tai viimeistään INPAlla. Kokeiles INPAsta kaikki IHKA ja IHKR vaihtoehdot läpi (e34 valikon alta), jos niistä joku tärppäisi.

    Onko sulla käytössä Carsoft vai ihan oikea ADS-kaapeli? Carsoftista en tiedä miten hyvin se juttelee ilmanvaihtosysteemin kanssa, mutta ADS-kaapelilla ei ole vielä tullut vastaan mitään moduulia minkä kanssa ei saisi juteltua. Välillä DIS ei tunnista kaikkia, välillä INPA kieltäytyy juttelemasta jonkin kanssa, mutta vimeistään jompikumpi softista juttelee moduulin kuin moduulinkin kanssa.

    Leave a comment:


  • -Markus-
    replied
    Originally posted by bimmertouring View Post
    mikähän vika mahtaa autossa olla ... auto : bmw e34 525i (m50) vm.1992

    lähtee välillä käyntiin, sitten kun käynnistyy niin käy heikosti ja kun painaa kaasua niin ihan kuin tukehtuisi ?


    vaikuttaisiko nokka-akselin tunnistin ?
    M50 lähtee kyllä käyntiin ja toimii jollainlailla ilman nokka-akselin tunnistinta. Vaikee suoralta kädeltä sanoo missä sulla vika. Saiskohan tuosta jotain vikakoodia pihalle, siitä ois ehkä paras lähtee liikkeelle. Ja bensanpaine mitata esim.

    Leave a comment:


  • bimmertouring
    replied
    mikähän vika mahtaa autossa olla ... auto : bmw e34 525i (m50) vm.1992

    lähtee välillä käyntiin, sitten kun käynnistyy niin käy heikosti ja kun painaa kaasua niin ihan kuin tukehtuisi ?


    vaikuttaisiko nokka-akselin tunnistin ?

    Leave a comment:


  • MR_piikki
    replied
    Originally posted by Miche View Post
    Mikähän vikana E34:ssä, täristää niin perkeleesti liikkeelle lähdettäessä, mutta tätä tapahtuu vain kun on porukkaa kyydissä ? Kardaanissa väljystä ? Kertokaa te viisaammat, olen miettinyt jo pääni puhki.

    Edit: Koneena toimii M43, tulpat, öljyt, suodattimet vaihdettu. 500 km sitten.
    Veikkaisin, et kytkin alkaa olemaan parhaat päivänsä nähnyt! Uutta lättyä tilalle vaan.

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    Originally posted by E34M60 View Post
    IHKA-kysymys. Auto 540iAT 1995.

    [COLOR=#000000][FONT=Arial]Kuuluuko ilmastoinnin kompressori olla päällä jossain olosuhteissa, vaikka käyttöpaneelista sen nappi on ylhäällä (ja vihreä valo ei pala)? Suuntausnapit ja sisäkierto olivat automaattiasennossa.
    Olikohan se E34:ssa niin että jos laittaa sisäkierron päälle, niin silloin myös ilmastoinnin kompura lähtee päälle. Varmaan se tekee sitä silloin sisäkiertoautomatiikallakin, mikäli automaatti päättää kierrättää sisäilmaa.

    Leave a comment:


  • E34M60
    replied
    IHKA-kysymys. Auto 540iAT 1995.

    Kuuluuko ilmastoinnin kompressori olla päällä jossain olosuhteissa, vaikka käyttöpaneelista sen nappi on ylhäällä (ja vihreä valo ei pala)? Suuntausnapit ja sisäkierto olivat automaattiasennossa. Autossani toimi ilmastointi täytön jälkeen reilun viikon, sitten meni ilmastoinnin jäähdytin keulilta rikki. Samana päivänä kun tuo hajosi kokeilin vielä varmistamalla että todellakin putket konehuoneessa olivat kylmänä vaikka ilmastoinnin nappula ei ollut ollut päällä pariin päivään. Kun kokeilin putkia niin kuulin sellaista ilmastointilaitteen kuuloista päälle-pois naksahduksia, mutta en varsinaisesti kuullut kompressorin käyntiä.

    Lähinnä tässä huolettaa se, että voiko järjestelmässä olla vaikka liian kova paine (tai jotain - en ole ilmastointiasiantuntija) ja kun laitan uuden kennon keulille niin seuraavaksi poksahtaa jotain muuta.

    Vaikka pääsen näkemään moottorin ja vaikkapa airbagin dataa, niin muistaakseni laitteillani ei pääse kiinni IHKAan. Tähänkin otan mielelläni vinkkejä vastaan.

    Leave a comment:


  • Miche
    replied
    Mikähän vikana E34:ssä, täristää niin perkeleesti liikkeelle lähdettäessä, mutta tätä tapahtuu vain kun on porukkaa kyydissä ? Kardaanissa väljystä ? Kertokaa te viisaammat, olen miettinyt jo pääni puhki.

    Edit: Koneena toimii M43, tulpat, öljyt, suodattimet vaihdettu. 500 km sitten.

    Leave a comment:


  • juvee_
    replied
    Kukaan laittanu E85:lla pyörimää kolmenelostansa?
    Ittee kiinnostais paljo kokeilla mitenkä se toimis, Bioboxilta sais 169€ Ecobox E85 muutossarjan joka on vaan pieni välikappale ruiskulle. Sen jälkeen vaan tankkoomaan bensaa taikka E85:sta ihan missä suhteessa vaan :think
    Vois ihan huvin ja urheilun vuoksi tilata tommone potikka ja kattoo mitä tommonen sisäänajettu (+600tkm) M20B25 sanoo
    http://www.bioboxi.fi/index.php?p=1_...-E85-New-Model siinä ois vielä tietoo jos muitaki kiinnostaa

    Leave a comment:


  • Scitso
    replied
    Ite ostin motonetistä alkuperäsestä bmw liittimestä ISO liittimiin adapterin ja on vahvistimella oleva hifi paketti

    Leave a comment:


  • antto93
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    niin. onhan se mahdollista että siellä on orkkis vahvistin takaluukussa jollon tietysti mankan johdotuskin erilainen. :think
    nå siinä on vakio vahvistin joo :think mutta toivotaan että toi adapteri sopii nyt :s muuten en tiedä mitä mä tekisin :o

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by antto93 View Post
    kiitos! tilattiin töistä joku adapteri ( soitettiin sinne minkälainen sopii ) mutta oli ittenkin väärä, ja oli joku boxi välissäkin :s mutta jos tommonen " tavallinen " sopii siihen niin on hyvä kun laitoimme abikoilla niin sisä peili alkoi liikkua jne o.O
    niin. onhan se mahdollista että siellä on orkkis vahvistin takaluukussa jollon tietysti mankan johdotuskin erilainen. :think

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎