Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 525TurboIC
    replied
    Kyllä toi siipi irtoaa pienellä ulosvetäjällä nätisti. Mulla olis hyllyssä tuommonen paketti jos vielä on tarvista...

    Leave a comment:


  • Kal.ju
    replied

    Kyllä siellä on ollut todella lähellä koko auton palaminen.
    Mielenkiintoisesti kyllä sulanut tuo siipi.

    Leave a comment:


  • tmpzk
    replied
    Originally posted by Scitso View Post
    Palasen puuttuminen tuskin haittaa, muutaku ehkä vaikuttaa ilmavirtaan.
    Jos sul on se etuvastus ehjä, sen voi viel varmistaa mittarilla, ( mul muuten löytyy -89 vuoden mallista etuvastus myytävänä) ja puhallin toimiva niin ku putsaat lehdet ja moskat pois, niin voit kokeilla toimiiks.

    Ei se sulake siel mitään auta, etuvastuksen kuuluukin lämmetä kun se rajottaa virtaa pienimmillä puhaltimen kierroksilla. Etuvastus on jos on numeroilla 1-4 nopeudet puhallinnopeusvalitsimes, miekka on portaattomien rullien kanssa.



    Niin siis, eise puhallin ehjä ole. Tarkotin, että se pyörii, jos pitää kädessä.. Noita pelkkiä siipiähän ei myydä erikseen; eikä niitä rupee erkkikää vaihtamaan. Taidan käydä tosta vierestä hakemassa ihan uudet palikat, kun kattelin että on suoraan hyllyssä. Mutta kiitos neuvoista.

    Leave a comment:


  • Scitso
    replied
    Originally posted by tmpzk View Post
    Mä en oo varma, mahtais varmaa etuvastus olla. Kuitenkin se tila oli täynnä lehtiä yms muuta havunneulaspaskaa. Voisi myös vaihtaa uudensemmosen sinne (ei tainny kauheen kallis olla). Putsata kunnolla jne. Se ei varmaan haittaa jos siitä muovista joka sen puhaltimen takana on on palanut palanen.. Taitaa olla nopeesti katottuna aika mittava projekti vaihtaa.. Pitäisikö myös jatkossa laittaa pienempi kuin 30A sulake, ettei taas pala kaikki.. ?
    Palasen puuttuminen tuskin haittaa, muutaku ehkä vaikuttaa ilmavirtaan.
    Jos sul on se etuvastus ehjä, sen voi viel varmistaa mittarilla, ( mul muuten löytyy -89 vuoden mallista etuvastus myytävänä) ja puhallin toimiva niin ku putsaat lehdet ja moskat pois, niin voit kokeilla toimiiks.

    Ei se sulake siel mitään auta, etuvastuksen kuuluukin lämmetä kun se rajottaa virtaa pienimmillä puhaltimen kierroksilla. Etuvastus on jos on numeroilla 1-4 nopeudet puhallinnopeusvalitsimes, miekka on portaattomien rullien kanssa.

    Leave a comment:


  • tmpzk
    replied
    Originally posted by Scitso View Post
    Puhallin on aika heikko kohta e34.ssa. Onkos sulla etuvastuksella vai siilillä oleva. Etuvastus voi myös kyrvähtää ja lämmittää puhallinta sekun on aika lähellä puhallinta.

    Tarkista/mittaa etuvastuspakka jos siinä se on ja sit kokeile uudella puhaltimella.
    Mä en oo varma, mahtais varmaa etuvastus olla. Kuitenkin se tila oli täynnä lehtiä yms muuta havunneulaspaskaa. Voisi myös vaihtaa uudensemmosen sinne (ei tainny kauheen kallis olla). Putsata kunnolla jne. Se ei varmaan haittaa jos siitä muovista joka sen puhaltimen takana on on palanut palanen.. Taitaa olla nopeesti katottuna aika mittava projekti vaihtaa.. Pitäisikö myös jatkossa laittaa pienempi kuin 30A sulake, ettei taas pala kaikki.. ?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Scitso View Post
    Puhallin on aika heikko kohta e34.ssa. Onkos sulla etuvastuksella vai siilillä oleva. Etuvastus voi myös kyrvähtää ja lämmittää puhallinta sekun on aika lähellä puhallinta.

    Tarkista/mittaa etuvastuspakka jos siinä se on ja sit kokeile uudella puhaltimella.
    Ja etuvastuksen ympärillä on yleensä puunlehtiä yms yms. palavaa mikä sitten aiheuttaa savua / liekkejä.

    Leave a comment:


  • Scitso
    replied
    Originally posted by tmpzk View Post
    Terve! Eli jokin aikasitten löi E34 520 (m50b20) savut sisälle ja puhallin lakkas toimimasta.(siis jokaisesta tuulettimen reijästä puski savua) Autossa on manuaali ilmastointi. Purin tänään puhaltimen pois ja toinen puhaltimen "siivistä" oli palanut paskaksi, jonka seurauksena siivet eivät mahtuneet enään pyörimään. Myös raitisilmasuodatin oli palanut kiinni siihen muoviin joka on puhaltimen takana. Osaisiko kukaan heitellä veikkauksia mikä olisi voinut saada ne lämpenemään noin paljon?

    Edit : mikään siis ympäriltä ei näyttänyt siltä, että olisi aiheuttanut sen. Kannattaako vaan ostaa uusipuhallin ja katsoa mitä tapahtuu?

    Edit 2: ja tää puhallin on ilmeisesti ihan ehjä, akusta kun anto virtaa niin se pyöri.. Muutenki näyttää ihan kunnolliselta lukuun ottamatta karrelle palanutta lapaa
    Puhallin on aika heikko kohta e34.ssa. Onkos sulla etuvastuksella vai siilillä oleva. Etuvastus voi myös kyrvähtää ja lämmittää puhallinta sekun on aika lähellä puhallinta.

    Tarkista/mittaa etuvastuspakka jos siinä se on ja sit kokeile uudella puhaltimella.

    Leave a comment:


  • swox
    replied
    Hoi viissaammat...
    Vastausta/vinkkiä tällaiseen asiaan kyselisin kun ei löytyny oikeen searchilla vastausta.

    Onko minkälainen homma vaihtaa E34:seen ilmastoinnin SISÄkenno?
    Sijaitsee ilmeisesti lämmityslaitteen kennon takana? Saako vaihdettua ilman koelaudan irroittamista?

    Onko noissa kennoissa eroja manuaali vs. automaatti ilmastoinnin välillä?

    Auto olis vm. 95

    Leave a comment:


  • tmpzk
    replied
    Terve! Eli jokin aikasitten löi E34 520 (m50b20) savut sisälle ja puhallin lakkas toimimasta.(siis jokaisesta tuulettimen reijästä puski savua) Autossa on manuaali ilmastointi. Purin tänään puhaltimen pois ja toinen puhaltimen "siivistä" oli palanut paskaksi, jonka seurauksena siivet eivät mahtuneet enään pyörimään. Myös raitisilmasuodatin oli palanut kiinni siihen muoviin joka on puhaltimen takana. Osaisiko kukaan heitellä veikkauksia mikä olisi voinut saada ne lämpenemään noin paljon?

    Edit : mikään siis ympäriltä ei näyttänyt siltä, että olisi aiheuttanut sen. Kannattaako vaan ostaa uusipuhallin ja katsoa mitä tapahtuu?

    Edit 2: ja tää puhallin on ilmeisesti ihan ehjä, akusta kun anto virtaa niin se pyöri.. Muutenki näyttää ihan kunnolliselta lukuun ottamatta karrelle palanutta lapaa
    Last edited by tmpzk; 02-07-2013, 23:32.

    Leave a comment:


  • Incarnated
    replied
    Originally posted by leXXo View Post
    Millainen homma on istuttaa vakio kangaspenkkien tilalle nahat? Eestä helppo, mutta miten takaa, eikös ainakin kiinnitys/nosto ole erilainen kun omasta istuin osa nousee 90' astetta, nahoissa koko istuin osa lähtee?
    Hmm tästä voisin ehkä arpoa et sulla on siis se kaatuva takapenkki, jossa on kaks erillistä osaa istuimessa, ja 4 selkänojassa?

    Sillon näissä vois nimittäin olla eroakin, mutta uskosin kyl et niinpäin onnistuu , et korvaa 2-osaset yks osasella...toisinpäin ei oo ehkä yhtä helppo

    Leave a comment:


  • juBz
    replied
    Onko 530 ja isommissa eri alusta, kuin esim 525:ssa? Vai onko jousi jäykkyyksissä ainoastaan eroa? Kun myydään erikseen pikku ja iso koneisiin..

    Leave a comment:


  • SushiX
    replied
    Originally posted by ooopeee View Post
    En löytänyt tämmöstä jotenka siis parkki valot eivät mene katkaisijasta erikseen päälle. Ne kyllä toimii ajovalojen kanssa samaanaikaaan mutta ei siis pelkältään. Mitähän katselisi :think
    Kurkkases huviksesi etu valojen ja parkkien johdotukset läpi.. Joku ylimääränen rele tjn muuta johdotuksissa.

    Leave a comment:


  • ooopeee
    replied
    En löytänyt tämmöstä jotenka siis parkki valot eivät mene katkaisijasta erikseen päälle. Ne kyllä toimii ajovalojen kanssa samaanaikaaan mutta ei siis pelkältään. Mitähän katselisi :think

    Leave a comment:


  • -Markus-
    replied
    Originally posted by -olsku- View Post
    Mistähän lähtee vikaa etsimään 540i -95:stä, kun ASC on päällä auto haluaa mennä nykien eteenpäin eli järjestelmä kuvittelee että jokin pyörä löisi tyhjää. Autoon tein juuri kattavan alustaremontin jonka jälkeen vika ilmeni. ABS valo ei pala eli luulisi että anturit ovat kunnossa.
    Onhan kaikki renkaat samankokoiset?

    Leave a comment:


  • -olsku-
    replied
    asc

    Mistähän lähtee vikaa etsimään 540i -95:stä, kun ASC on päällä auto haluaa mennä nykien eteenpäin eli järjestelmä kuvittelee että jokin pyörä löisi tyhjää. Autoon tein juuri kattavan alustaremontin jonka jälkeen vika ilmeni. ABS valo ei pala eli luulisi että anturit ovat kunnossa.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎