Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia, vol 2.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Paha Arkkitehti
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2012
    • 836
    • World

    #16
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Eipä mene lasit huuruun talvella.
    Prkl semmonen olis kyllä loistava varuste koska Suomi-Finland.

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10084
      • KVLA

      #17
      Originally posted by Paha Arkkitehti View Post
      mutta esim. auto jonka tilalle tuo tulis on -03 vm. ja sillä ajettu 115tkm.
      Bensa vai diidesli?

      Originally posted by Paha Arkkitehti View Post
      Onko tuossa autossa sitten kuvien etc perusteella jotain minkä takia kilometrit eivät voisi pitää paikkaansa?
      Ei suoranaisesti.Tuntuisi vaan ihmeelliselle ostaa uutena iso nakumoottorinen auto ja vuoden ajot reilut 9tkm.Kaikki on toki mahdollista.Itseäni aina tuollainen yhtälö vaan epäilyttää pahasti.

      Comment

      • Paha Arkkitehti
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2012
        • 836
        • World

        #18
        Originally posted by Heguli 31 View Post
        Bensa vai diidesli?



        Ei suoranaisesti.Tuntuisi vaan ihmeelliselle ostaa uutena iso nakumoottorinen auto ja vuoden ajot reilut 9tkm.Kaikki on toki mahdollista.Itseäni aina tuollainen yhtälö vaan epäilyttää pahasti.
        Bensiini.

        Ok. Niinhän se tottakai tuntuukin. Mitä sain käännettyy tota tekstiä niin tarina on semmonen että ensimmäinen omistaja syntynyt vuonna 1935 ja ajanut 9 vuotta autolla. Tänä aikana ajettu yhteensä 43tkm. Sen jälkeen oli myynnissä tolla samalla premium classics -liikkeellä (muistan itsekin kun tämä oli myynnissä samoihin aikoihin kun ostin tuon ämmän tuolta) ja päätyi seuraavalle omistajalle joka ajoi 1,5 vuodessa 70tkm ilman ongelmia. Huollot tehty ajallaan ja dokumentoitu huoltokirjaan.

        Löyty toi liikkeen vanha ilmoitus autosta:

        http://www.premiumclassics.nl/index....ion-Sport.html

        Comment

        • ritariässä
          BTCF Member
          • Jan 2006
          • 3656
          • Raisio

          #19
          Aika harvassa maassa suomen kaltainen dieselvero ja muutamissa eteläeuroopan maissa diesel vrt bensa myyntisuhde noin 50/50, joten tässä valossa diesel ja pienet kilsat siinä missä bensassakin ihan uskottava tapaus.

          Mutta ostaa tuon hintainen 525d ja ottaa suomessa daily driveriksi, hermothan siinä menee kun kunto ropisee suolakurahiekassa silmissä tai saa puunata päivittäin:think
          G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #20
            Originally posted by ritariässä View Post

            Mutta ostaa tuon hintainen 525d ja ottaa suomessa daily driveriksi, hermothan siinä menee kun kunto ropisee suolakurahiekassa silmissä tai saa puunata päivittäin:think
            Toisaalta jotkut ostaa uusia 5sarjan bemareita ja ajaa niillä suolakurahiekassa. Parissa vuodessa arvo laskee ~50k€.

            Comment

            • Havis
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1838
              • Kotona/Poissa

              #21
              Originally posted by Paha Arkkitehti View Post
              Tuleehan sille hintaa. Eikös nuo hyvät yksilöt tuossa hintaluokassa 11-14k pyöri?
              Kyllä hyväkin pirssi pitäis jo reilusti alta kympin lähtee nykyisin. Mainitsemaasi hintaan pitää olla jo melko ekslusiivisen priima yksilö, tai joku paavin ex-auto tms
              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

              E60 523iA -08

              Comment

              • jari kihlman
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2009
                • 3269
                • Pirkanmaa

                #22
                Mun mielestä tuo E39 on aivan ok hintainen. Varustetaso on kuitenkin vähintään riittävä, ketä kiinnostaa hilata itseään jollain sähköhissillä ylös alas, kun manuaalisäätöisillä penkeillä säästät selvää aikaa
                Ja servaaminen kuuluu räp-batleihin.

                Toisekseen, ko. auton oikea hinta on 11000 euroa. Haet sen sillä ja annat Victorille vaikka banaanin tuliaisena.

                Onhan E39 JUMALAKORIMALLI,jota parempaa ei bmw ole koskaan tehnyt eikä tule tekemään, se on niin kiistämätön fakta, että turha kiistellä koko asiasta.

                Osta osta osta osta osta osta osta!!!
                Isillä on

                Comment

                • öpel
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2010
                  • 253
                  • ??????

                  #23
                  Originally posted by jari kihlman View Post
                  Onhan E39 JUMALAKORIMALLI,jota parempaa ei bmw ole koskaan tehnyt eikä tule tekemään, se on niin kiistämätön fakta, että turha kiistellä koko asiasta.
                  Kiistellä voi aina, mutta kyllä E39 on niin pirun hyvä auto, että hyväkuntoisesta yksilöstä kehtaa maksaakin. Taitavat jo Euroopassakin alkaa tajuamaan noiden oikean arvon. Se on aina niin mukava palata omaan autoon, kun on koeajanut jotain uutta, ja todeta että vanha E39 ei yhtään häpeä uusia premiumeja vastaan. Siinä nyt vaan on kaikki kohdallaan ja viimeistely ja työn jälki huippua. Kiva ajella hidastetöyssyjen yli, kun ei mitään ylimääräistä kuulu. Muutenkin mikään sisustassa ei pidä ylimääräistä natinaa tai nitinää. Kun käy uutta Audia koeajamassa, niin joku siellä kojelaudan liitoksissa aina sirisee ja nitisee ja rysähdys on melkoinen kun ylitetään ratakiskot. 100tkm ajetun W211 E-Mersun ovi tuntuu kuin olisi lähtemässä juuri irti, 500tkm ajetun E39:n ovi on kuin kassakaappi.

                  Tekniikka toki on kehittynyt. Erityisesti automaattilaatikot ovat tänäpäivänä ihan eri luokkaa, kuin E39 aikakauden hidasteliat. Uudet moottorit antavat enemmän vähemmällä kulutuksella, mutta ehkä kestävyyden kustannuksella. E39:n bensakoneet nyt ovat melko ikiliikkujia.
                  BMW 523i E39 MY1999

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #24
                    Originally posted by öpel View Post
                    Uudet moottorit antavat enemmän vähemmällä kulutuksella
                    Aika pienia ne erot todellisuudessa on.

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      #25
                      Originally posted by öpel View Post
                      ja rysähdys on melkoinen kun ylitetään ratakiskot. 100tkm ajetun W211 E-Mersun ovi tuntuu kuin olisi lähtemässä juuri irti, 500tkm ajetun E39:n ovi on kuin kassakaappi.
                      Aika erikoista. Sinulla lienee joku erikoisyksilö, jos sisustan sivuäänetkin on tuntematon ilmiö. Sivuäänistä ja niiden korjauksesta kuitenkin löytyy täältä pitkä viestiketju.

                      Eikä E39 mene ratakiskojen/sillansaumojen yli mitenkään erityisen pehmeästi (vanha Toyota Corolla on paljon parempi, en tosin tiedä miten paska uusi Audi on) ja mitä minä taannoin kokeilin Mersun (E- ja C-sarja) ovia, niin ne nimenomaan meni kiinni kuin kassakaappi kun taas E39:ssä (etu)ovia saa paiskoa eikä ääni/lukon sulkeutumisen täsmällisyys ole kassakaappityylinen.

                      Originally posted by öpel View Post
                      Se on aina niin mukava palata omaan autoon, kun on koeajanut jotain uutta, ja todeta että vanha E39 ei yhtään häpeä uusia premiumeja vastaan.
                      Onko myös F10 ajettu? Kyllä minusta E39 tuntui lähinnä Ladalta sen jälkeen.
                      Last edited by TJJ; 05-08-2014, 10:19.
                      E39 528iA

                      Comment

                      • Havis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1838
                        • Kotona/Poissa

                        #26
                        Originally posted by öpel View Post
                        Originally posted by jari kihlman
                        Onhan E39 JUMALAKORIMALLI,jota parempaa ei bmw ole koskaan tehnyt eikä tule tekemään, se on niin kiistämätön fakta, että turha kiistellä koko asiasta.
                        Kiistellä voi aina, mutta kyllä E39 on niin pirun hyvä auto, että hyväkuntoisesta yksilöstä kehtaa maksaakin. Taitavat jo Euroopassakin alkaa tajuamaan noiden oikean arvon. Se on aina niin mukava palata omaan autoon, kun on koeajanut jotain uutta, ja todeta että vanha E39 ei yhtään häpeä uusia premiumeja vastaan. Siinä nyt vaan on kaikki kohdallaan ja viimeistely ja työn jälki huippua. Kiva ajella hidastetöyssyjen yli, kun ei mitään ylimääräistä kuulu. Muutenkin mikään sisustassa ei pidä ylimääräistä natinaa tai nitinää. Kun käy uutta Audia koeajamassa, niin joku siellä kojelaudan liitoksissa aina sirisee ja nitisee ja rysähdys on melkoinen kun ylitetään ratakiskot. 100tkm ajetun W211 E-Mersun ovi tuntuu kuin olisi lähtemässä juuri irti, 500tkm ajetun E39:n ovi on kuin kassakaappi.

                        Tekniikka toki on kehittynyt. Erityisesti automaattilaatikot ovat tänäpäivänä ihan eri luokkaa, kuin E39 aikakauden hidasteliat. Uudet moottorit antavat enemmän vähemmällä kulutuksella, mutta ehkä kestävyyden kustannuksella. E39:n bensakoneet nyt ovat melko ikiliikkujia.
                        Mielestäni BMW on tämän E39:n kanssa saamassa lähes saman statuksen kun MB on W124:n kanssa. Sehän luokitellaan ikiliikkujaksi, ja viimeiseksi oikeaksi MB:ksi. Eikä siinä minusta ole kovinkaan paljon liiottelua. E39 on kulkemassa hyvinkin samoja polkuja.

                        Eikä siinä mitään, hyväkuntoinen E39 lyö useimmat uudet mallit vielä vuosia ihan mennen tullen, ellei sitten pidä ehdottoman tarpeellisena näitä nykyajan muotielementtejä, suuria keskinäyttöjä ja pieniä turbomoottoreita.

                        E6x on oudon muotovammainen sekasikiö, ja F1x taas kooltaan jo melkoinen mammutti.
                        Last edited by Havis; 05-08-2014, 10:09.
                        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                        E60 523iA -08

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #27
                          Originally posted by TJJ View Post
                          mitä minä taannoin kokeilin Mersun (E- ja C-sarja) ovia, niin ne nimenomaan meni kiinni kuin kassakaappi kun taas E39:ssä (etu)ovia saa paiskoa eikä ääni/lukon sulkeutumisen täsmällisyys ole kassakaappityylinen.
                          Uuden F10 ovi menee itsestään kiinni jousivoimalla kun vaan päästää irti, e39:sin ovea saa paiskoa välillä useasti.

                          Comment

                          • Havis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1838
                            • Kotona/Poissa

                            #28
                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Uuden F10 ovi menee itsestään kiinni jousivoimalla kun vaan päästää irti
                            Vain jos on ruksinut Soft Close lisävarusteen, eikä se silloinkaan jousella kai sentään tapahdu.

                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            e39:sin ovea saa paiskoa välillä useasti.
                            Vertailua ei pidä tehdä epäkuntoiseen yksilöön jossa oven istuvuus tai lukon sovitus / ovitiivisteet on vialliset.
                            Last edited by Havis; 05-08-2014, 11:01.
                            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                            E60 523iA -08

                            Comment

                            • Havis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 1838
                              • Kotona/Poissa

                              #29
                              Originally posted by TJJ View Post
                              Onko myös F10 ajettu? Kyllä minusta E39 tuntui lähinnä Ladalta sen jälkeen.
                              Kyllä F1x ohjaus on melko heikko esitys 6-syl E39:ien hammastangon tuntumaan verrattuna, valitettavasti.
                              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                              E60 523iA -08

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                #30
                                Originally posted by Havis View Post
                                Vertailua ei pidä tehdä epäkuntoiseen yksilöön jossa oven istuvuus tai lukon sovitus / ovitiivisteet on vialliset.
                                Ovihan menee kevyesti kiinni vain silloin kun ovitiivisteet ovat vialliset eli loppuunkuluneet auton alkuperäiset.
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎