Hyvä auto jos kunnossa. Toki kyseisellä yksilöllä on hintaa siihen malliin että saakin olla hyvässä iskussa. Ei nuo vielä loppuunajettuja ole noilla kilsoilla. 500-600tkm ajettujakin tullu vastaan mitkä edelleen kulkee hyvin eteenpäin.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Tarveena olisi käyttöauto/kakkosauto ja vaikeuksia päättää E39 tai E46 välillä. Jospa täältä saisi perustelua puolesta ja vastaan näille yksilöille jotka minun karsinnasta pääsivät jatkoon. Tavoitteena mahdollisimman hyvää,luotettavaa kyytiä ja rahalle vastinetta mitä se sitten kenellekkin tarkoittaa. Mutta tässä kanditaatit ja kiitoksia kaikille jo etukäteen ketkä viitsivät auttaa minua tässä asiassa.
Höpöhöpö. Nyt kun puhutaan bensa koneisista niin automaatti on Zf joka on kyllä luotettava laatikko. Ihan yhtälailla manuaalissa voi tulla kytkin remppaa yms..
Lähtökohtaisesti M54 koneinen oli se sitten manuaali tai automaatti on luotettava ja hyvä kombinaatio. Tietyt tyyppivika paikat kuntoon ja ajella auringonlaskuun
Höpöhöpö. Nyt kun puhutaan bensa koneisista niin automaatti on Zf joka on kyllä luotettava laatikko. Ihan yhtälailla manuaalissa voi tulla kytkin remppaa yms..
Lähtökohtaisesti M54 koneinen oli se sitten manuaali tai automaatti on luotettava ja hyvä kombinaatio. Tietyt tyyppivika paikat kuntoon ja ajella auringonlaskuun
E46 on vielä aika kompakti auto, E39 on jo sitten isohko, siinä ainakin yksi selkeä ero. Kuka mistäkin tykkää, meillä vaimo nimenomaisesti ei halunnut ”laivaa” joten E46 oli luonnollinen valinta. Mulle olisi kyllä kelvannut E39 sedanina oikeinkin hyvin.
Edit. Niin ja kulkee se E46 kuin juna alustan ollessa kunnossa, myös uretaanipuslilla. Tuli hakiessa testattua autobahnilla 200km/h vauhdeissa.
Last edited by Wespa; 03-07-2019, 09:31.
Reason: Muoks
E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP) Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Oma kokemus e39stä: 525i -03 manuaali, huoltokirjalla, öljyt vaihdettu n.10-15tkm välein uudesta asti ja orkkis kuosissa sekä aikuisten käytöllä aikasemmin.
265tkm kytkin ja vauhtipyörä uusiksi( aivan loppu) ja öljyä söi reippaasti. Männänrenkaat jumissa, kaikki muut mahdolliset syylliset vaihdettiin. Itselle ensinmäinen ja viimeinen auto m54 motilla vaikka kaikistahan huonoja yksilöitä löytyy..
E39 valitsisin 3l koneella senverran laiva..
Oma kokemus e39stä: 525i -03 manuaali, huoltokirjalla, öljyt vaihdettu n.10-15tkm välein uudesta asti ja orkkis kuosissa sekä aikuisten käytöllä aikasemmin.
265tkm kytkin ja vauhtipyörä uusiksi( aivan loppu) ja öljyä söi reippaasti. Männänrenkaat jumissa, kaikki muut mahdolliset syylliset vaihdettiin. Itselle ensinmäinen ja viimeinen auto m54 motilla vaikka kaikistahan huonoja yksilöitä löytyy..
E39 valitsisin 3l koneella senverran laiva..
M54 on jo luonnoltaankin aivan lapamato. E39 ei olisi pitänyt valmistaa alunperinkään muulla kuin V8.lla
M54+automaatti on kyllä aivan paska yhdistelmä vaikka sitä osa kehuu maasta taivaisiin. Itsellä oli b25+tomaatti ja eipä tuu omista autoista toista yhtä paskaa yhdistelmää. Vitun laiska ja vei bensaa samat mitä s62.
Minä ottaisin noista sen manuaali 530i M-sport touringin. Kaksi vuotta ja vajaat 70 tkm M54B30 + manuaali 530i touringilla ajaneena omaan kyseisestä yhdistelmästä vähän kokemusta. Sen perusteella sanoisin, että yhdistelmä on hyvä.
Alavääntöä olisi saanut olla hieman lisää, mutta 3000 - 3500 rpm ylöspäin auto meni oikein mukavasti. Jos kunto on kohdillaan, niin siitä vaan.
M54b30 manuaalina ja vanos kunnossa on mukava ajettava. Öljyä saattaa kuluttaa, mutta ei itseäni ainakaan haittaa muutaman kerran vuodessa lisäillä, kun muuten toimii hyvin.
M54b30 manuaalina ja vanos kunnossa on mukava ajettava. Öljyä saattaa kuluttaa, mutta ei itseäni ainakaan haittaa muutaman kerran vuodessa lisäillä, kun muuten toimii hyvin.
Samaa meinasin tulla kirjoittelemaan. Todella nautinnollinen moottori tai ainakin omistaessani E39 530i:n 2005-2006 siltä tuntui. Kulutus tosin melkoi iso ja öljyä kulutti, vaikka km:t 150tkm:n paikkeilla.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment