memebuy23buy

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia, vol 2.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mppa
    Bimmer Rookie
    • May 2018
    • 93
    • Tampere

    Loppuunajettu 523i?

    Moro, onko järkeä ostaa 364 tkm ajettu M52-TUB25 -koneella oleva e39?



    Mitä mieltä?
    320iX GT F34, Alpinweiss 2, Stage 1, 2014
    Ford Mustang GT, Colorado Red Coupe, 2005
    Talvimiina 24/25: 316i E46, Titan Silber, 2004

    Vuoden 2025 -projekti: 550i F10 M-Sport, Alpinweiss3, 2013

    Ex-bimmerit:
    Talvimiina 23/24 316i E46, Mystic Blau, 2005
    525i E60 M-Sport Carbonswartz, 2006
    130i E87 M-Sport Le Mans Blau, 2005

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11219
      • Oulu

      Hyvä auto jos kunnossa. Toki kyseisellä yksilöllä on hintaa siihen malliin että saakin olla hyvässä iskussa. Ei nuo vielä loppuunajettuja ole noilla kilsoilla. 500-600tkm ajettujakin tullu vastaan mitkä edelleen kulkee hyvin eteenpäin.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • Rodmani
        Newbiemmer
        • Feb 2014
        • 25
        • Kotka

        Tarveena olisi käyttöauto/kakkosauto ja vaikeuksia päättää E39 tai E46 välillä. Jospa täältä saisi perustelua puolesta ja vastaan näille yksilöille jotka minun karsinnasta pääsivät jatkoon. Tavoitteena mahdollisimman hyvää,luotettavaa kyytiä ja rahalle vastinetta mitä se sitten kenellekkin tarkoittaa. Mutta tässä kanditaatit ja kiitoksia kaikille jo etukäteen ketkä viitsivät auttaa minua tässä asiassa.





        Comment

        • Baijerilainen525
          Bimmer Rookie
          • Nov 2017
          • 109
          • Lieksa

          Osta viitonen. Enemmän tilaa ja kulkee kuin juna.
          Mutta osta manuaalina.. Luotettavampi.

          Comment

          • A^A
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 2168
            • Seinäjoki

            Originally posted by Baijerilainen525 View Post
            Mutta osta manuaalina.. Luotettavampi.
            Höpöhöpö. Nyt kun puhutaan bensa koneisista niin automaatti on Zf joka on kyllä luotettava laatikko. Ihan yhtälailla manuaalissa voi tulla kytkin remppaa yms..

            Lähtökohtaisesti M54 koneinen oli se sitten manuaali tai automaatti on luotettava ja hyvä kombinaatio. Tietyt tyyppivika paikat kuntoon ja ajella auringonlaskuun
            EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

            Comment

            • Muurahainen
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by A^A View Post
              Höpöhöpö. Nyt kun puhutaan bensa koneisista niin automaatti on Zf joka on kyllä luotettava laatikko. Ihan yhtälailla manuaalissa voi tulla kytkin remppaa yms..

              Lähtökohtaisesti M54 koneinen oli se sitten manuaali tai automaatti on luotettava ja hyvä kombinaatio. Tietyt tyyppivika paikat kuntoon ja ajella auringonlaskuun
              Samaa mieltä.

              Comment

              • Rodmani
                Newbiemmer
                • Feb 2014
                • 25
                • Kotka

                Kiitos näistä.

                Comment

                • Wespa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2016
                  • 1879
                  • Karjaa

                  E46 on vielä aika kompakti auto, E39 on jo sitten isohko, siinä ainakin yksi selkeä ero. Kuka mistäkin tykkää, meillä vaimo nimenomaisesti ei halunnut ”laivaa” joten E46 oli luonnollinen valinta. Mulle olisi kyllä kelvannut E39 sedanina oikeinkin hyvin.

                  Edit. Niin ja kulkee se E46 kuin juna alustan ollessa kunnossa, myös uretaanipuslilla. Tuli hakiessa testattua autobahnilla 200km/h vauhdeissa.
                  Last edited by Wespa; 03-07-2019, 09:31. Reason: Muoks
                  E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                  Porsche 944 -86 (DE)
                  Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                  Comment

                  • topiiz
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2011
                    • 329
                    • Rovaniemi

                    Oma kokemus e39stä: 525i -03 manuaali, huoltokirjalla, öljyt vaihdettu n.10-15tkm välein uudesta asti ja orkkis kuosissa sekä aikuisten käytöllä aikasemmin.
                    265tkm kytkin ja vauhtipyörä uusiksi( aivan loppu) ja öljyä söi reippaasti. Männänrenkaat jumissa, kaikki muut mahdolliset syylliset vaihdettiin. Itselle ensinmäinen ja viimeinen auto m54 motilla vaikka kaikistahan huonoja yksilöitä löytyy..
                    E39 valitsisin 3l koneella senverran laiva..
                    e61 530xd Msport Lci

                    Comment

                    • Rodmani
                      Newbiemmer
                      • Feb 2014
                      • 25
                      • Kotka

                      Originally posted by topiiz View Post
                      Oma kokemus e39stä: 525i -03 manuaali, huoltokirjalla, öljyt vaihdettu n.10-15tkm välein uudesta asti ja orkkis kuosissa sekä aikuisten käytöllä aikasemmin.
                      265tkm kytkin ja vauhtipyörä uusiksi( aivan loppu) ja öljyä söi reippaasti. Männänrenkaat jumissa, kaikki muut mahdolliset syylliset vaihdettiin. Itselle ensinmäinen ja viimeinen auto m54 motilla vaikka kaikistahan huonoja yksilöitä löytyy..
                      E39 valitsisin 3l koneella senverran laiva..
                      Kiitos. Otetaan tämäkin huomioon.

                      Comment

                      • Paabo
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 4325
                        • Lapinlahti City

                        M54 on jo luonnoltaankin aivan lapamato. E39 ei olisi pitänyt valmistaa alunperinkään muulla kuin V8.lla
                        M54+automaatti on kyllä aivan paska yhdistelmä vaikka sitä osa kehuu maasta taivaisiin. Itsellä oli b25+tomaatti ja eipä tuu omista autoista toista yhtä paskaa yhdistelmää. Vitun laiska ja vei bensaa samat mitä s62.
                        E39 M5

                        Comment

                        • hietase
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2012
                          • 576
                          • Espoo

                          Minä ottaisin noista sen manuaali 530i M-sport touringin. Kaksi vuotta ja vajaat 70 tkm M54B30 + manuaali 530i touringilla ajaneena omaan kyseisestä yhdistelmästä vähän kokemusta. Sen perusteella sanoisin, että yhdistelmä on hyvä.

                          Alavääntöä olisi saanut olla hieman lisää, mutta 3000 - 3500 rpm ylöspäin auto meni oikein mukavasti. Jos kunto on kohdillaan, niin siitä vaan.

                          Comment

                          • schwarze
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2004
                            • 2016
                            • Kangasala

                            Originally posted by Rodmani View Post
                            Kiitos. Otetaan tämäkin huomioon.
                            M54 on todella hyvä moottori korityypistä riippumatta
                            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                            Comment

                            • MeisterW
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2017
                              • 311
                              • Uusimaa

                              M54b30 manuaalina ja vanos kunnossa on mukava ajettava. Öljyä saattaa kuluttaa, mutta ei itseäni ainakaan haittaa muutaman kerran vuodessa lisäillä, kun muuten toimii hyvin.
                              E39 M5 2002
                              E70 X5 3.0sd 2008
                              E83 X3 3.0i 2005
                              G21 330e

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17574
                                • Turku

                                Originally posted by MeisterW View Post
                                M54b30 manuaalina ja vanos kunnossa on mukava ajettava. Öljyä saattaa kuluttaa, mutta ei itseäni ainakaan haittaa muutaman kerran vuodessa lisäillä, kun muuten toimii hyvin.
                                Samaa meinasin tulla kirjoittelemaan. Todella nautinnollinen moottori tai ainakin omistaessani E39 530i:n 2005-2006 siltä tuntui. Kulutus tosin melkoi iso ja öljyä kulutti, vaikka km:t 150tkm:n paikkeilla.
                                Näillä mennään:
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X