memebuy23buy

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia, vol 2.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7468
    • Oulu

    Tänään ajelin hetken hienon sinisen E39 540i M Sportin perässä, liekö joku teropa:n aikoinaan tuomista. Noin siistejä harvoin näkee nykyään.

    Originally posted by janke View Post
    Kuinkas noi e39 urheiluistuimet on paremmat istuskella kun noi normi jakkarat?
    Onhan ne aika erilaiset kun on säädettävä reisituen pituus ja sivutukeakin jonkin verran. Reisituen säädön ansiosta sama istuin toimii sekä mulle että vaimolle, mitä ei monessakaan autossa tapahdu.

    Originally posted by TJJ View Post
    Sport-penkit alcantaralla olisi tuossa suhteessa varmaan täysin toista maata. Se on sitten eri juttu miten urheilullinen tuollainen laiva nyt yleensä on...
    Kyllä noissa on hyvin pysynyt paikallaan kun Alcantara antaa kitkaa sivutukien osalta hyvin. Keskiosathan on muuta kangasta näissä, mutta kaipa sekin on vähemmän liukasta kuin nahka. Ja onneksi epäurheilullisellakin autolla voi ajaa ripeähkösti mutkat halutessaan.

    Originally posted by buksin-1 View Post
    Pitkä matka sujuu comfort istuimissa paremmin, sporteissa selkänojan hartiaosa on olematon.
    Mulla on kai hartiatkin olemattomat kun en ole osannut kiinnittää huomiota. Ristiselän tuen säätö sporteista puuttuu vakiona, mistä miinusta, ja mulle muutenkin liian leveät sivutukien osalta, mutta muilta osin olen erittäin tyytyväinen ollut.
    Last edited by Petri.Kekkonen; 27-02-2017, 20:07.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
      Ja onneksi epäurheilullisellakin autolla voi ajaa ripeähkösti mutkat halutessaan.
      Minäkin voin ajaa oikealle kääntyvät mutkat melkoisen ripeästi, pidän vaan tarvittaessa oikealla kädellä kiinni keskikonsolista konsolin ja apukuskin penkin välistä. Vasemmalle käännytään sitten paljon rauhallisemmin...
      Pitkään luulin, ettei tuolla voi ajaa mutkiin noin kovaa. Mutta "vikahan" olikin vain penkin luoma illuusio ja itse auto kyllä pysyy tiellä eikä kallistele tms., kuski vaan ei pysy penkillä...
      E39 528iA

      Comment

      • U. Turhapuro
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 1161

        Originally posted by janke View Post
        Taas olisi perus e39 kohtuu metreillä myynnissä? Ei mitään erikoisia herkoksia, mutta varmaan menisi hyvin käyttöautona? Siisti kuvissa ainakin.
        https://www.nettiauto.com/bmw/525/8647274
        Ei kuitenkaan ihan perusmalli. Näyttää kuvien perustella olevan Edition Exclusive versio, joka varustukseltaan hieman poikkeaa normaalista perusmallista

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3665
          • seinäjoki

          Originally posted by U. Turhapuro View Post
          Ei kuitenkaan ihan perusmalli. Näyttää kuvien perustella olevan Edition Exclusive versio, joka varustukseltaan hieman poikkeaa normaalista perusmallista
          Mitäs tuossa Exclusives on eroa normaaliin? Penkeissä on joitain reikiä? Tuuletus?
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3665
            • seinäjoki

            Originally posted by janke View Post
            Mitäs tuossa Exclusives on eroa normaaliin? Penkeissä on joitain reikiä? Tuuletus?
            Olikohan nämä tuossa erona?
            E39 TOURING lisävarustepaketti 723 Edition Exclusive
            Saatavana olevat ulkovärit veloituksetta: Pakettiin kuuluva verhoilu:
            354 Titansilber V6BG Nahka Exclusive Burgundy/musta
            364 Topazblau V6SW Nahka Exclusive Musta/musta
            430 Oxfordgrün V6SN Nahka Exclusive Sand beige/sand beige
            475 Saphirschwarz
            481 Kalaharibeige
            482 Toledoblau
            892 Titangrau
            894 Chiarettorot
            Paketti sisältää:
            232 Kevytmetallivanteet, 16” radial-spoke 50
            785 Valkoiset suuntavilkut
            422 Jalopuu koristelistat vaahtera Shell Burgundy
            423 Velurimatot
            249 Monitoimisäädin ohjauspyörälle
            Metalliväri
            Pakettia ei saa koodin 248, 337, 339, 434, 438, 469, 481, 710, 722, 760, 773 yhteydessä. Pakettia ei saa vakio- tai Montana-nahkaverhoilun yhteydessä
            Valinnaiset maksulliset vanteet : 308, 360, 363, 788
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • ritariässä
              BTCF Member
              • Jan 2006
              • 3728
              • Raisio

              Tuollaisesta 525 bensasta saa perustylsän ja tekniikaltaan luotettavimman e39 alle.

              Comment

              • U. Turhapuro
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 1161

                Originally posted by janke View Post
                Mitäs tuossa Exclusives on eroa normaaliin? Penkeissä on joitain reikiä? Tuuletus?
                Kyseessä lisävarustepaketti, mitä ollut tarjolla näihin loppupään autoihin 2002 vuodesta ->
                Varusteet lähinnä pieniä yksityiskohtia sisältäviä asioita, mutta näitä ei minusta hirveästi ole tarjolla. Varsinkin hyväkuntoiset E39 autot alkavat olla jo katoava luonnonvara.

                - Valkoiset vilkut
                - Kromilista takaluukussa
                - Osittainen jalopuuratti, missä radion ja vakkarin säädöt
                - Jalopuulistat, mitkä ovissa 2-sävyiset
                - Nahkasisusta, missä mielestäni erillainen/yksityiskohtaisempi verhoilu ovipahveissa ja penkeissä verrattuna perus nahkaverhoiluun. Sisustan värikisi tarjolla ollut vain muutama väri
                - 16" alumiini vanteet
                - Kangasmatot ym. muuta pientä
                - Saanut vain tiettyihin väreihin tätä pakettia
                - Paketti ollut tarjolla, kun 500 - sarja täytti 30v

                Comment

                • MaxSound
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2009
                  • 255
                  • Kajaani

                  80tkm takana hintahaitarin alapään Facelift E39 525DA Toukalla. Ostaessa oli 360tkm, nyt on 440tkm.

                  Perille tuo on aina vienyt. Moottori ja laatikko pelaa kivasti.

                  Muuta remppaa on sitten ollut, osa pakollista ja osa ennakoivaa.

                  - Takajarrulevyt + palat
                  - Etujarrulevyt + palat
                  - Oikea Takapyöränlaakeri
                  - Oikea Taka ABS-anturi
                  - Etu- ja takaiskarit
                  - Reaktiotangot
                  - Alatukivarret
                  - Uudet Xenonpolttimot, EvoX-R:t ja ajovalojen pleksit
                  - Konepellin avausvaijeri
                  - Puhallinmoottori
                  - Ylävesiletkun muovilähtö
                  - Turbon alipaineletkut
                  - Koiranluut
                  - Taka-aurauksensäätötangot
                  - Takakelkan puslat
                  - Kardaani ja vetarit, ehjät purkuosat
                  - Takailmajousi
                  - Vesipumppu ja termarit
                  - Webasto vaihdettu ehjään
                  - Hehkut
                  - Takakontin avauspainike/kilpivalopaketti


                  Näiden lisäksi toki normaalit öljy- ja suodatinhuollot. Onhan siinä ollut remppaa melkoisesti.

                  Ja tämä ei ollut edes täysin huoltamatta jätetty yksilö, edellisen omistajan ajalta kuitteja 10k€ edestä

                  Säästövinkki E39 ostoa harkitsevalle - Jos auto tärisee tai tutisee edes ihan vähän, se ei korjaannu renkaiden tasapainotuksella vaan alustajumppaa on luvassa. Paljon.
                  Saa varautua vaihtamaan kaiken.

                  Paljonhan tuolla on ajettu, niin eipä nuo remontit toki yllätyksenä tullut. Onneksi saa edes itse tehtyä ja saksasta saa osia kohtuuhintaan, muuten olisi tullut konkurssi

                  Laatikko ja turbiini on orggis, öljyt vaihdettu uudesta asti 80tkm välein - katsotaan milloin tuo surullisenkuuluisa GM räjähtää

                  Mukava auto kun kaikki on kunnossa, mutta vaatii näin vanhemmiten vähän huolenpitoa
                  E39 525DA Touring -01, 540tkm

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3665
                    • seinäjoki

                    Originally posted by MaxSound View Post
                    80tkm takana hintahaitarin alapään Facelift E39 525DA Toukalla. Ostaessa oli 360tkm, nyt on 440tkm.

                    Perille tuo on aina vienyt. Moottori ja laatikko pelaa kivasti.

                    Muuta remppaa on sitten ollut, osa pakollista ja osa ennakoivaa.

                    - Takajarrulevyt + palat
                    - Etujarrulevyt + palat
                    - Oikea Takapyöränlaakeri
                    - Oikea Taka ABS-anturi
                    - Etu- ja takaiskarit
                    - Reaktiotangot
                    - Alatukivarret
                    - Uudet Xenonpolttimot, EvoX-R:t ja ajovalojen pleksit
                    - Konepellin avausvaijeri
                    - Puhallinmoottori
                    - Ylävesiletkun muovilähtö
                    - Turbon alipaineletkut
                    - Koiranluut
                    - Taka-aurauksensäätötangot
                    - Takakelkan puslat
                    - Kardaani ja vetarit, ehjät purkuosat
                    - Takailmajousi
                    - Vesipumppu ja termarit
                    - Webasto vaihdettu ehjään
                    - Hehkut
                    - Takakontin avauspainike/kilpivalopaketti


                    Näiden lisäksi toki normaalit öljy- ja suodatinhuollot. Onhan siinä ollut remppaa melkoisesti.

                    Ja tämä ei ollut edes täysin huoltamatta jätetty yksilö, edellisen omistajan ajalta kuitteja 10k€ edestä

                    Säästövinkki E39 ostoa harkitsevalle - Jos auto tärisee tai tutisee edes ihan vähän, se ei korjaannu renkaiden tasapainotuksella vaan alustajumppaa on luvassa. Paljon.
                    Saa varautua vaihtamaan kaiken.

                    Paljonhan tuolla on ajettu, niin eipä nuo remontit toki yllätyksenä tullut. Onneksi saa edes itse tehtyä ja saksasta saa osia kohtuuhintaan, muuten olisi tullut konkurssi

                    Laatikko ja turbiini on orggis, öljyt vaihdettu uudesta asti 80tkm välein - katsotaan milloin tuo surullisenkuuluisa GM räjähtää

                    Mukava auto kun kaikki on kunnossa, mutta vaatii näin vanhemmiten vähän huolenpitoa
                    Tähän vielä lisäksi, että inpa on pakkohankinta jos bmw:n ostaa ja varsinkin e39. Se niin helpottaa monelta turhalta arpomiselta.

                    Tämä olisi varusteiltaan parempi kun tuo viimeksi linkittämäni farkku. Väri on myrkyllinen, mutta eihän ajaessa sitä kovin paljoa näe

                    Oliskohan tuo katsomisen arvoinen laite:think
                    Ja taitaa tämäkin olla Edition Exclusive?
                    Last edited by janke; 28-02-2017, 18:46.
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10946
                      • Joensuu

                      Originally posted by janke View Post
                      Tähän vielä lisäksi, että inpa on pakkohankinta jos bmw:n ostaa ja varsinkin e39. Se niin helpottaa monelta turhalta arpomiselta.

                      Tämä olisi varusteiltaan parempi kun tuo viimeksi linkittämäni farkku. Väri on myrkyllinen, mutta eihän ajaessa sitä kovin paljoa näe

                      Oliskohan tuo katsomisen arvoinen laite:think
                      Ja taitaa tämäkin olla Edition Exclusive?
                      Uudemmissa sillä diagnostiikalla on vielä paljon enemmän käyttöä kuin E39:ssä. Esim. e60 kun akun vaihtokin pitää ilmoittaa autolle, akun koon/kapasiteetin vaihtuessa pitää koodata muutos autoon, webaston lukitus pitää avata testerillä ym.. Eli itse sanoisin, että BMW kanssa kyllä kannattaa se INPA/DIS/ISTA hankkia, jos auto on 95->.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • icecold
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2009
                        • 2337
                        • 🌍

                        Originally posted by janke View Post
                        Oliskohan tuo katsomisen arvoinen laite:think
                        Mun mielestä olisi, ilmoituksen perusteella asiallinen auto. Kelpaisi itsellenikin. Väri on makuasioita, mun mielestä parempi kuin harmaa tai musta.

                        Tuohon kun heittäisi alle vaikka Styling 42 niin olisi ulkonäkökin kohdillaan.

                        Comment

                        • petterihi
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2015
                          • 623
                          • Kerava

                          Originally posted by janke View Post
                          Tähän vielä lisäksi, että inpa on pakkohankinta jos bmw:n ostaa ja varsinkin e39. Se niin helpottaa monelta turhalta arpomiselta.

                          Tämä olisi varusteiltaan parempi kun tuo viimeksi linkittämäni farkku. Väri on myrkyllinen, mutta eihän ajaessa sitä kovin paljoa näe

                          Oliskohan tuo katsomisen arvoinen laite:think
                          Ja taitaa tämäkin olla Edition Exclusive?
                          Reilu vuosi sitten tuo olisi ollut tonnin enemmän, tuntuu että hinnat on tulleet alas aika hyvin. Oxfordgrün on melkein musta talvella mutta auringonpaisteessa aika tyylikäs. Niin ja tummasta vihreästä ei pienet ruskeat pilkut erotu niin hyvin kuin hopeasta tai valkoisesta..ö
                          Last edited by petterihi; 28-02-2017, 19:16.
                          E39 523iA Touring -00
                          --
                          E39 523 osia edullisesti
                          Vuokrataan E39 Touring isojen puslien ulosvetäjää

                          Comment

                          • MaxSound
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2009
                            • 255
                            • Kajaani

                            Inpa kannattaa ehdottomasti hankkia, eipä se ebayssä ole kuin muutaman kympin. Yhden vikakoodinluvun hinnalla saa omat vehkeet.

                            On se minullakin, webaston vikakoodit luin sillä kerran ja farkun peränkorkeutta hieman säädin, muuta käyttöä ei ole ollut.

                            Enemmän noita ihan perinteisiä vikoja, väljiä niveliä jne.

                            Hyvä kuitenkin olla olemassa.
                            E39 525DA Touring -01, 540tkm

                            Comment

                            • janke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 3665
                              • seinäjoki

                              Siinä jollekin taas hyvä vaihtoehto 530. Varusteet kohtuu hyvät, mutta grillit puuttuu etupenkeistä. Jollain tapaa ei itseä säväytä ja eikä viitsi lähteä taaskaan noin kauas katsomaan. En tiedä pitääkö kilometrit paikkaansa:think Mutta käykää joku läheltä katsomassa jos tällästä olette hankkimassa.
                              Bmw 316 E30 -88

                              Comment

                              • petterihi
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2015
                                • 623
                                • Kerava

                                Originally posted by janke View Post
                                Siinä jollekin taas hyvä vaihtoehto 530. Varusteet kohtuu hyvät, mutta grillit puuttuu etupenkeistä. Jollain tapaa ei itseä säväytä ja eikä viitsi lähteä taaskaan noin kauas katsomaan. En tiedä pitääkö kilometrit paikkaansa:think Mutta käykää joku läheltä katsomassa jos tällästä olette hankkimassa.
                                https://www.nettiauto.com/bmw/530/8666692
                                Joskus huhtikuussa 2015 kyselin tuosta samasta autosta silloiselta omistajalta, kilometrejä oli 187500km silloin, korin sanottiin olevan aika ok "Yhden oven alalaita on alkanut muuttaa väriään hieman ja takaluukussa on peukalonpään kokoinen kupliva alue."
                                E39 523iA Touring -00
                                --
                                E39 523 osia edullisesti
                                Vuokrataan E39 Touring isojen puslien ulosvetäjää

                                Comment

                                Working...
                                X