Originally posted by Ale-ksi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ostamassa ja käyttökokemuksia, vol 2.
Collapse
X
-
Juu. Tuossa kyseissä farkussa oli nostokohdat myös mädäntyneet. Entinen omistaja rehellisesti kertoi auton kaikki viat ja lähetti kuvia joka ikisestä kohdasta. Kaareissa myös alkavaa kuppaa. Maalattukin oli joskus huolimattomasti. Ja virosta tuotu joskus. Tein tarjouksen 3000€ mutta ei suostunut. Laskin että kaikki korjaukset olisi tullut maksamaan noin.2000€ jos kaupat olisi syntynyt.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by ritariässä View PostOli kuitenkin tarjolla 4xxx€ hintaan näillä kaksilla vanteilla ja nyt näyttäs vain yksillä 6000€ eli hintanousu aika reipas. Se oli kommentin pääpointti, mutta ei tästä enää enempää.
Ei se hullu oo joka pyytää..."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostJuu. Tuossa kyseissä farkussa oli nostokohdat myös mädäntyneet. Entinen omistaja rehellisesti kertoi auton kaikki viat ja lähetti kuvia joka ikisestä kohdasta. Kaareissa myös alkavaa kuppaa. Maalattukin oli joskus huolimattomasti. Ja virosta tuotu joskus. Tein tarjouksen 3000€ mutta ei suostunut. Laskin että kaikki korjaukset olisi tullut maksamaan noin.2000€ jos kaupat olisi syntynyt.61 Ford
79 HD
Comment
-
-
Originally posted by Tuukkaw View PostTätä oon näissä bemareissa aina ihmetelly kun ovat puolimiljoonaa ajettuja pommeja ja hintapyynnit on lähempänä kymppiä kun vitosta, että kuka näistä maksaa semmosia rahoja
Ja voihan olla, että iso osa on paalattu, mutta aika vähän niitä paljon ajettuja omasta mielestäni on edes tarjolla. Itselle kun se km-määrä ei ole niin tärkeä vaan ihan mielelläni ostaisin vaikka paljonkin ajetun, jos se muuten on kunnossa. Mutta käyttöarvoon nähden mielestäni pyydetään jostain 16-18 vuotiaista autoista aika kovia summia.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
-
Jos näistä pyydetään höpöjä, varmaan todellinen markkinatasokin aika lähellä höpötasoa. Jos bemarien hinnat ahistaa, saa vastaavan Ikäisiä Fiatteja 1/10 hintaan.
Kun esim menee mobilea kattomaan, alkaa nämä vanhemmat ja varsinkin hyväkuntoiset maksamaan 2*höpösti.
Joku tekijä nämä hinnat näille nappuloille asettaa.G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
Originally posted by lj123 View PostSamaa olen ihmetellyt minäkin. Siihen juuri jäi oma E39-käyttöauton osto. Kai niille sitten maksaja aina löytyy. E46 M3 ehkä paras esimerkki.
Ja voihan olla, että iso osa on paalattu, mutta aika vähän niitä paljon ajettuja omasta mielestäni on edes tarjolla. Itselle kun se km-määrä ei ole niin tärkeä vaan ihan mielelläni ostaisin vaikka paljonkin ajetun, jos se muuten on kunnossa. Mutta käyttöarvoon nähden mielestäni pyydetään jostain 16-18 vuotiaista autoista aika kovia summia.
Muutaman ruoste yms. vian takia en kyllä omaa e39 vaihtais mihinkään saman hintaluokan primeraan, v70 , mondeoon tai passattiin.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Itse etsiskelin kelvollista bensatouringia aika pitkään 5000-6000e budjetilla. Kaikenlaisia tuli katsottua ja lopulta ostin aika paljon pienemmällä hinnalla hinnalla nykyisen, tosin on vain 523 mutta muuten täytti vaatimukset (nahat, istuinlämmittimet, automaatti, automaati-ilmastointi). Edellinen kulkine alkoi vaatia isompaa remonttia, joten loputtomiin ei voinut jahkailla. 217->224 tkm ajettu nyt ja tähän mennessä olen itse vaihtanut etulaakerit ja termari. Edelliset hoitaneet kaikenlaista muuta ja kuittia aika pino.
Jos oikein hyvän haluaa niin merta edemmäksi kalaan, Japanista tämä punainen touring:
Comment
-
-
Originally posted by bemmidee View PostOliskohan e39 hinnat vielä jotenkin perusteltavissa mutta otetaan vaikka e9x 330 tai 335 niin alkaa huutonaurun sekaista itkua tulla kun parivuotta e39 uudempi maksaa helposti yli 10ke enemmän ja ei oo 50tkm ajettuTuntuu baijerilaisissa olevan 200tkm rullattu jo tehtaalta lähtiessä
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostNo nyt on pakko vähän ihmetellä. 500€-1000€ hinnallako näitä pitäis saada? Jos budjetti on esim. 4000€ ei koko nettiauton valikoimasta löydy mitään minkä ominaisuudet, varusteet jne. lähelläkään e39 faceliftia.
Muutaman ruoste yms. vian takia en kyllä omaa e39 vaihtais mihinkään saman hintaluokan primeraan, v70 , mondeoon tai passattiin.
Enemmän tuo oli varmaan yleisestikin Suomen käytettyjen hintatasoon liittyvä asia. Kun oma kokemus on se, että esim. vähintään yhtä korkean autoveron Irlannissa ns. premium autot käytettyinä eivät olleet niin kalliita suhteessa ei premium merkkeihin.
Ja makuasioita nämä on. Oma 2500€ ruosteeton neliveto Passat oli omasta mielestä parempi hankinta kuin vailla 4500€ hintainen e39 joka ei niin hyvässä kunnossa olisi.
Edit: ja jotenkin on paljon ns. vähän ajettuja e39:ejä omasta mielestä Suomessa myynnissä. Nuo ovat kuitenkin autoja joilla helposti ajetaan se 20 000 vuodessa, mutta silti monessa ei paljon yli 200 000 ole mittarissa 18 vuotiaalla autolla. Onhan sekin tapa nostaa hintaa.
Edit2: ja siinä Passatissa on sentään jo uskottavampi km-lukemakin 15-vuotiaaksi autoksi.Last edited by lj123; 22-03-2017, 18:39.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
-
Originally posted by lj123 View PostViittasin enemmän niihin, jotka liikkuu joo hinnoissa 6000-10000. Japanista tuodussa ruosteettomassa ja lähes ajamattomassa sen korkeankin hinnan ymmärrän paremmin ja sellaisen hankkisin itse, jos farkkuna niitä siellä olisi.
Enemmän tuo oli varmaan yleisestikin Suomen käytettyjen hintatasoon liittyvä asia. Kun oma kokemus on se, että esim. vähintään yhtä korkean autoveron Irlannissa ns. premium autot käytettyinä eivät olleet niin kalliita suhteessa ei premium merkkeihin.
Ja makuasioita nämä on. Oma 2500€ ruosteeton neliveto Passat oli omasta mielestä parempi hankinta kuin vailla 4500€ hintainen e39 joka ei niin hyvässä kunnossa olisi.
Edit: ja jotenkin on paljon ns. vähän ajettuja e39:ejä omasta mielestä Suomessa myynnissä. Nuo ovat kuitenkin autoja joilla helposti ajetaan se 20 000 vuodessa, mutta silti monessa ei paljon yli 200 000 ole mittarissa 18 vuotiaalla autolla. Onhan sekin tapa nostaa hintaa.
Edit2: ja siinä Passatissa on sentään jo uskottavampi km-lukemakin 15-vuotiaaksi autoksi.
Markkinataloudessa kysyntä/ tarjonta määrittelee hinnan.
Jos haluaa varusteita, suorituskykyä ja hyviä ajo-ominaisuuksia, väitän edelleen ettei e39:lle olo hirveästi haastajia samassa koko/hintaluokassa.
Sama juttu mainitsemasi e46 m3:sen kohdalla. Mitä saat tilalle samassa hintaluokassa?
Edit. Mulla menee kohta 39:ssä 400tkm rikki. Tosin ite en oo +15v vanhaa autoa ikinä ostanut mittarilukeman perusteella.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by lj123 View PostEdit: ja jotenkin on paljon ns. vähän ajettuja e39:ejä omasta mielestä Suomessa myynnissä. Nuo ovat kuitenkin autoja joilla helposti ajetaan se 20 000 vuodessa, mutta silti monessa ei paljon yli 200 000 ole mittarissa 18 vuotiaalla autolla.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by lj123 View PostViittasin enemmän niihin, jotka liikkuu joo hinnoissa 6000-10000. Japanista tuodussa ruosteettomassa ja lähes ajamattomassa sen korkeankin hinnan ymmärrän paremmin ja sellaisen hankkisin itse, jos farkkuna niitä siellä olisi.
Edit2: ja siinä Passatissa on sentään jo uskottavampi km-lukemakin 15-vuotiaaksi autoksi.
Muut ajaa millä haluaa, minä loppuunajetuilla kolmeyseillä
Mutta niin, makuasioita kaikki, itse yhden Paskatin omistaneena en ikinä semmoiseen järjellä sorru, mielummin maksan yli 400tkm ajetusta kolmeysistä varusteilla yli 2t€.Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
Comment
-
-
E39 on loistava auto ehjänä, siitä ei käy kiistäminen. Itse vain totesin että jopa nuo kalliimman hintaluokan e39 olivat ainakin hintaan nähden aivan liian rähjäisiä / ruosteisia. Siksi samalla rahalla ostin käyttikseksi e60 johon olen ollut erittäin tyytyväinen.. Jos esim 10k€ budjetilla kattelee autoa niin saa jo e6x koppaa asiallisilla varusteilla / moottorilla, itse en taas tuolla rahalla kusisikkaan e39:n päin, onhan e60 nyt kaikinpuolin enemmän tältä vuosituhannelta kuitenkin.. Halvemmassa hintaluokassa e39 on lyömätön eikä samalta merkiltä eikä muiltakaan löydy äkkiä haastajia, kunhan sietää ruostetta..EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91
Comment
-
Comment