memebuy23buy

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia, vol 2.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kaivo
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 866
    • Helsinki/Nurmijärvi

Olen alkanut harkitsemaan E39 540ia touringin ostoa. Olen selannu jonkin verran tätä triidiä ym ja omistuksessa onkin ollut aikoinaan facelift 520ia. Kysyisinkin, että onko 6 ja 8 koneissa muuten samat DSC/ABS huolet, mutta mukeja vaan 2 enemmän.

Ilmeisesti tuolla m62b44 padalla ajelee ilman isompia huolia +350tkm? eräässä yksilössä mitä harkitse on 280tkm kellossa ja jakopää tehty hiljan

Auto tulisi ns "käyttöharrasteeksi" ymmärrän, että auto on jo vanha kun taivas ja siinä voi olla vaikka mitä vikoja, mutta ainakin toistaiseksi kilsoja tulee todella maltillisesti (alle 10tkm) vuodessa, joten tuollaista bensarosvoa voisi ajatellakkin

Kertokaahan V koneisten e39 omistajat kokemuksianne, että kannattaako
    E39 530iA 2001

Comment

• hander
      Bimmer Rookie
      • Sep 2013
      • 152
      • Mylly

Originally posted by Kaivo View Post
      Olen alkanut harkitsemaan E39 540ia touringin ostoa. Olen selannu jonkin verran tätä triidiä ym ja omistuksessa onkin ollut aikoinaan facelift 520ia. Kysyisinkin, että onko 6 ja 8 koneissa muuten samat DSC/ABS huolet, mutta mukeja vaan 2 enemmän.

Ilmeisesti tuolla m62b44 padalla ajelee ilman isompia huolia +350tkm? eräässä yksilössä mitä harkitse on 280tkm kellossa ja jakopää tehty hiljan

Auto tulisi ns "käyttöharrasteeksi" ymmärrän, että auto on jo vanha kun taivas ja siinä voi olla vaikka mitä vikoja, mutta ainakin toistaiseksi kilsoja tulee todella maltillisesti (alle 10tkm) vuodessa, joten tuollaista bensarosvoa voisi ajatellakkin

No on ja ei. Kyllä sai omaa e39:iä parsia kasaan vähän joka puolelta ja jatkuvasti ja sit kun tuli hyvä, niin tekikin jo mieli pistää eteenpäin. Ei ollu monestikaan worth it se ajonautinto kaikkien pikkuvikojen takia. Ruostekorjailuja, sähkövikoja ja alustajumppaa riitti. En ostaisi enää e39:iä, korkeintaan Japanista.
      - vw

Menneet:
      e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
      vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.

Comment

• hietase
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2012
        • 576
        • Espoo

Edellisellä kirjoittajalla osunut kohdalle huonosti pidetty yksilö? Vai kuinka iso otos on kyseessä?

Itselläni on kokemusta vain kahdesta e39:stä, yhteensä noin 160 tkm. Molemmat vain kuusipyttyisiä ja face lift-malleja. Minulla ei ole ollut murheita abs/dsc-osastolla lainkaan. Kaikki mikä on vaatinut laittoa, on ollut normaalia kuluvaa osaa.

Jos onnistut löytämään hyvällä pidolla olleen yksilön, niin se on mielestäni hyvä valinta käyttikseksi. Uudemmat laatuautot tiputtavat arvoaan vuodessa parissa saman verran, kuin mitä sinulla on pääomaa autossa kiinni. Tuon pääoman saat todennäköisesti suurimmaksi osaksi tai jopa kokonaan takaisin, kun joskus myyt auton eteenpäin, riippuen siitä miten pidät autoa.

Comment

• jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5856
          • Joccis City

Itellä kokemusta 2:sta e39:stä. 1 530ia farkku ja 2 540i farkkua.
          Ite tykkään ja en kyllä jaa samaa näkemystä handerin kanssa.
          Yhteensä noilla oon ajellut yli 100tkm ja oikeastaan ainut yhdistävä tekijä on ollut jarrututinat joista on selvinnyt herkistelemällä ja kiillottamalla männät.
          Nykyinen käytössä oleva on 540i 6v manuaali jolla matkaa menty jo 395tkm. Jakopää tehty jossain 350tkm paikkeilla.
          Muutaman ruostekorjauksen joudun tähän viimeiseen yksilöön tekemään kesällä, mutta muuten kaikissa on kaikki varusteet jne herkut toimineet moitteetta.
          Jos ite pystyy huoltamaan ja korjaamaan niin tuskin rahalla saa mitään vastaavaa tilalle minkään merkin alta.
          Aprilia RSV4

Comment

• harriba
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2010
            • 420
            • Espoo

Originally posted by jannmann View Post
            Itellä kokemusta 2:sta e39:stä. 1 530ia farkku ja 2 540i farkkua.
            Ite tykkään ja en kyllä jaa samaa näkemystä handerin kanssa.
            Yhteensä noilla oon ajellut yli 100tkm ja oikeastaan ainut yhdistävä tekijä on ollut jarrututinat joista on selvinnyt herkistelemällä ja kiillottamalla männät.
            Nykyinen käytössä oleva on 540i 6v manuaali jolla matkaa menty jo 395tkm. Jakopää tehty jossain 350tkm paikkeilla.
            Muutaman ruostekorjauksen joudun tähän viimeiseen yksilöön tekemään kesällä, mutta muuten kaikissa on kaikki varusteet jne herkut toimineet moitteetta.
            Jos ite pystyy huoltamaan ja korjaamaan niin tuskin rahalla saa mitään vastaavaa tilalle minkään merkin alta.
            Tämän allekirjoitan itsekin. Alustan puslat pitää vaihtaa n. 200t km välein, ja se kirpaisee sen toimintatonnin tai kaksi. Muuhun kuin ruosteeseen huollettu E39 ei kuole.

Mun nykyinen 530d on ollut selvästi huolettomin ja luotettavin kulkine viimeisen 10 vuoden aikana. Ei-skeduloituja korjauksia tähän mennessä: Turbon siipien ohjauksen rispaantunut alipaineletku €5, vänkärin penkin airbag-tunnistimen ohitus €0, oikean etufillarin pyörimisanturi €125 (Laakkonen). Kaikki mahdolliset vikakohteet on internetin syövereissä jo moneen kertaan dokumentoitu.

Selvää on että jos ei ole tilaa/halua/aikaa tehdä itse mitään, niin E39 omistaminen voi tulla melko kalliiksi.

Edeltäjistä E61 525ix ja E500 mersu jättivät molemmat tielle kahdesti, varsinkaan jälkimmäinen ei tahtonut millään pysyä nipussa. Onneksi oli huolenpitosopimus.

Jostain syystä tuolla vanhalla ritsalla ajamisesta vaan tulee hyvälle tuulelle. Vertailukohtaa voi hakea vaikka uuden Opel Astran rengasmelusta, uuden Passatin mitäänsanomattomuudesta ja natinoista, tai jonkun Quasqain (motto: "Kun Vaimo Päättää") yleisestä muovisuudesta.
            Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
            X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid

Comment

• Havis
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1845
              • Kotona/Poissa

Originally posted by harriba View Post
              Tämän allekirjoitan itsekin. Alustan puslat pitää vaihtaa n. 200t km välein, ja se kirpaisee sen toimintatonnin tai kaksi. Muuhun kuin ruosteeseen huollettu E39 ei kuole.

...vänkärin penkin airbag-tunnistimen ohitus €0.
              Puslat väsyy lähinnä vaan farkuissa, eivät ole sedanissa mikään ongelma. Puhe kun varmaan on nimenomaan taka-apurungon puslista.

Ja maton ohitus ja korjaamatta jättäminen on laiskuutta. Pikkujuttu loppujen lopuksi.
              Last edited by Havis; 24-04-2017, 17:07.
              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

E60 523iA -08

Comment

• BMWagner
                Newbiemmer
                • Apr 2017
                • 24
                • Tampere

Älä harkitse liian pitkään kun olen vähän kiikaroinut luultavasti samaa yksilöä itselleni Arvon tosin vielä itse välillä farmari-sedan, koska kiikarissa oleva auto olisi aika puhtaasti "harrasteauto" ja työajot ja muut isommat kulkemiset onnistuvat sitten tuolla "järkevällä" autollakin. Muuten itselläni aika samat speksit auton suhteen

Mutta itse kysymys oikeastaan oli suurelle raadille, että kun sen verran itseltä puuttuu että tallia ei ole missä korjata ja laitella niin meneekö se harrasteauton ilo kokonaan ohi näillä kriteereillä jos tuollaista 300kkm ajettua miettii?

Näin se ajatus risteilee, päivällä olin jo lähdössä hakemaan yhtä yksilöä koska vaikka miten pyörittelee niin tuo käyttis tiputti arvostaan saman verran heti liikkeestä ulos ajaessa kuin mitä tuollainen vanha benari voi ikinä arvonalenemaltaan edes olla...
                Kirjainten keräilijä, nyt kasassa:
                X(3) + Z(4)
                joten seuraavako on M(5)

Comment

• Muurahainen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

Originally posted by BMWagner View Post
                  Älä harkitse liian pitkään kun olen vähän kiikaroinut luultavasti samaa yksilöä itselleni Arvon tosin vielä itse välillä farmari-sedan, koska kiikarissa oleva auto olisi aika puhtaasti "harrasteauto" ja työajot ja muut isommat kulkemiset onnistuvat sitten tuolla "järkevällä" autollakin. Muuten itselläni aika samat speksit auton suhteen

Mutta itse kysymys oikeastaan oli suurelle raadille, että kun sen verran itseltä puuttuu että tallia ei ole missä korjata ja laitella niin meneekö se harrasteauton ilo kokonaan ohi näillä kriteereillä jos tuollaista 300kkm ajettua miettii?

Näin se ajatus risteilee, päivällä olin jo lähdössä hakemaan yhtä yksilöä koska vaikka miten pyörittelee niin tuo käyttis tiputti arvostaan saman verran heti liikkeestä ulos ajaessa kuin mitä tuollainen vanha benari voi ikinä arvonalenemaltaan edes olla...
                  Taisi Kaivo ehtiä laitteensa hankkia

Mutta kyllähän harrastaa voi ilman talliakin. Ei sitä kannata liian vakavasti ottaa. Laittelee sitten vaikka vain nätteinä kesäpäivinä.
                  Eniten riippuu omasta asenteesta.

Comment

• BMWagner
                    Newbiemmer
                    • Apr 2017
                    • 24
                    • Tampere

Originally posted by Muurahainen View Post
                    Taisi Kaivo ehtiä laitteensa hankkia

Mutta kyllähän harrastaa voi ilman talliakin. Ei sitä kannata liian vakavasti ottaa. Laittelee sitten vaikka vain nätteinä kesäpäivinä.
                    Eniten riippuu omasta asenteesta.
                    Heh, voi olla että tuli kiire kun ilmaantui potentiaalinen kilpailija Melkein itse silti alan suosimaan sedania tässä kohtaa, yksi on melkein valmiiksi puhuttu kunhan ehtisi hakea pois. Kuulostaa ainakin puhelimessa passelilta yksilöltä.
                    X(3) + Z(4)
                    joten seuraavako on M(5)

Comment

• Muurahainen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

Heh, voi olla että tuli kiire kun ilmaantui potentiaalinen kilpailija Melkein itse silti alan suosimaan sedania tässä kohtaa, yksi on melkein valmiiksi puhuttu kunhan ehtisi hakea pois. Kuulostaa ainakin puhelimessa passelilta yksilöltä.
                      Jos ette ole livenä asiaa keskustelleet niin on tuo Kaivon hankinta ilmoitus kuitenkin lähes vuorokauden vanhempi kuin sinun viestisi.

Sedan on ainakin hieman hiljaisempi kuin touring mutta itse jostain syystä pidän touringeista. Vielä kun jostain löytyisi E38 touring niin olisi täydellinen

Comment

• bemmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4180

Originally posted by Muurahainen View Post
                        Vielä kun jostain löytyisi E38 touring
                        Jos löytyisi e38 Coupena, etenkin matala ja sopivat valssit niin oispa messevä cruisailupeli.
                        EVERYTHING | WORKS

Comment

• Kaivo
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2003
                          • 866
                          • Helsinki/Nurmijärvi

Heh, tuli ostetua tosiaan bemari, mutta ei tämä vahdossa ollut 3500eur kampe, käytiin kyllä katsomassa, mutta jäi vielä myyjälle. Ladoin tuplat enemmän tiskiin taaloja ja hain 140tkm ajetun vehkeen, joka tarkempien tutkimukisen jälkeen tuntuu pitävän kutinsa

Toki tuossa vahdon vehkeessä on tosi paljon autoa 3500eur rahaan, mutta myös vähän tehtävää joten päätin olla siihen kelkkaan lähetämättä. Voimalinja on kyllä ihana tälläsessä vehkeessä. Eipä tarvii joka kiihdytyksessä laittaa lappua lattiaan.

Eikä mulla oo vielä ikinä ollut autoa, jossa niskatukikin säätyy sähköllä
                          E39 530iA 2001

Comment

• Muurahainen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

Originally posted by bemmeri View Post
                            Jos löytyisi e38 Coupena, etenkin matala ja sopivat valssit niin oispa messevä cruisailupeli.
                            Miten olisi E31? Olisi jo vähän suuntaansa

Comment

• Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17574
                              • Turku

Mulla oli jo 90-luvulla ässämersussa .

E31:lle ääni !
                              Näillä mennään:
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998

Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

Comment

• BMWagner
                                Newbiemmer
                                • Apr 2017
                                • 24
                                • Tampere

Heh, tuli ostetua tosiaan bemari, mutta ei tämä vahdossa ollut 3500eur kampe, käytiin kyllä katsomassa, mutta jäi vielä myyjälle. Ladoin tuplat enemmän tiskiin taaloja ja hain 140tkm ajetun vehkeen, joka tarkempien tutkimukisen jälkeen tuntuu pitävän kutinsa

Toki tuossa vahdon vehkeessä on tosi paljon autoa 3500eur rahaan, mutta myös vähän tehtävää joten päätin olla siihen kelkkaan lähetämättä. Voimalinja on kyllä ihana tälläsessä vehkeessä. Eipä tarvii joka kiihdytyksessä laittaa lappua lattiaan.

Oolrait, onnittelut hankinnasta.

Kyllä tässä omakin hankittava yksilö alkaa selkiytymään, pitäisi vain kehittää jostain ylimääräistä aikaa sen verran että ehtii päivän uhraamaan tälle prosessille. Työt perkuleet häiritsevät harrastuksia ja perhe-elämä sitten vie loputkin ajat...
                                X(3) + Z(4)
                                joten seuraavako on M(5)

Comment

Working...
                                X