Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia, vol 2.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DenkuC
    Newbiemmer
    • Mar 2016
    • 13
    • Lahti

    Originally posted by janke View Post
    En osaa sanoa tuohon, mutta miksi noi yleensä mädäntyy takaa eikä edestä?
    Itse kesällä omaan autoon uusin helmat juurikin mätien tunkkauspisteiden takia.
    Päädyin tulokseen että auton takatunkkauspisteet ovat hienosti suunniteltu siten että tunkkauspistettä pitää pitkittäis suunnassa ryhdissään vain ja ainoastaan liimaus.

    Jos autoa tunkataan siten että auto nousee vähän vinossa, niin jo ikää nähnyt liimaus irtoaa ja näin ollen väännättää pellit joka taas aiheuttaa massojen ja maalien rikkoutumista.
    Etupään rakenne oli tehty paljon fiksummin mutta uusin nekin samoilla töillä.

    Toinen lukunsa on nuo pohjan muovit mitkä tekevät omat twistinsä kun kaikki liete hiekan kanssa pysyy vasten helmakoteloa.

    Joko oikein tietoinen ehkä tietää paremmankin syyn mutta itse en kyllä tule yhtäkään kolmeysiä tunkkaamaan sivuista
    E34 520i -96 -Oxfordgruen II (Entinen)
    E39 523i m-sport -00 -Titansilber (Entinen)
    E39 525iAT -02 Toledoblau metallic
    K1100LT -92 (Projekti)

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3665
      • seinäjoki

      Originally posted by DenkuC View Post
      Itse kesällä omaan autoon uusin helmat juurikin mätien tunkkauspisteiden takia.
      Päädyin tulokseen että auton takatunkkauspisteet ovat hienosti suunniteltu siten että tunkkauspistettä pitää pitkittäis suunnassa ryhdissään vain ja ainoastaan liimaus.

      Jos autoa tunkataan siten että auto nousee vähän vinossa, niin jo ikää nähnyt liimaus irtoaa ja näin ollen väännättää pellit joka taas aiheuttaa massojen ja maalien rikkoutumista.
      Etupään rakenne oli tehty paljon fiksummin mutta uusin nekin samoilla töillä.

      Toinen lukunsa on nuo pohjan muovit mitkä tekevät omat twistinsä kun kaikki liete hiekan kanssa pysyy vasten helmakoteloa.

      Joko oikein tietoinen ehkä tietää paremmankin syyn mutta itse en kyllä tule yhtäkään kolmeysiä tunkkaamaan sivuista
      Oliko mätä levinnyt niin pahoin, että ainut keino oli vaihtaa helmat kokonaan? Itse olen takapään nostanut jo pitkään vetokoukusta. Oikea nosto piste on mennyt sisään kun se osui kiveen tuola maaseudulla. Ja toinen on saman näköinen kun tuola yllä ekassa kuvassa.
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • DenkuC
        Newbiemmer
        • Mar 2016
        • 13
        • Lahti

        Originally posted by janke View Post
        Oliko mätä levinnyt niin pahoin, että ainut keino oli vaihtaa helmat kokonaan? Itse olen takapään nostanut jo pitkään vetokoukusta. Oikea nosto piste on mennyt sisään kun se osui kiveen tuola maaseudulla. Ja toinen on saman näköinen kun tuola yllä ekassa kuvassa.
        Helmojen keskiosat pystyin vielä säästämään mutta muuten siellä olikin päänmentävää reikää, eli tilanne vaikutti aika synkältä. Olisin muuten vaihtanut aivan kokonaan mutta ei käyttikseen viitsinyt niin paljoa aikaa uhrata.
        Muutamat kerrat tulikin kirottua että ostin auton pimeässä jossain mielenhäiriössä.

        Onnekseni löysin jostain suomikaupasta kokonaiset muotoonsa kantatut helmakotelot niin niistä oli suht helppo leikellä mieluisansa palat. Hintakaan ei ollut paha, jossen väärin muista niin 70€ per puoli.
        E34 520i -96 -Oxfordgruen II (Entinen)
        E39 523i m-sport -00 -Titansilber (Entinen)
        E39 525iAT -02 Toledoblau metallic
        K1100LT -92 (Projekti)

        Comment

        • Jii_Koo
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2013
          • 785
          • Jkl

          Originally posted by Havis View Post
          Jostain muistelen kuulleeni, että noi nostokohdat ois useemmin huonot farkuissa ku sedaneissa. Tiedä häntä. Itsellä ollu vaan pari sedania, ja kummassakin noi ollu siistit.
          Mulla 377tkm toukassa ihan nätit kaikki, ei oo painunu. Lasiluukun kehys sen sijaan aika ruskea. Löyhästi aiheeseen liittyen, jos joku sitä funtsii ostaessa: saakos sen kehyksen pelkästään ostettua jostain?
          '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3665
            • seinäjoki

            Tuollanenkin oli ilmestynyt nettiautoon:https://www.nettiauto.com/bmw/540/8633232
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • Purtsi123
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2008
              • 1011
              • Kuopio

              Originally posted by jaykayarel View Post
              Mulla 377tkm toukassa ihan nätit kaikki, ei oo painunu. Lasiluukun kehys sen sijaan aika ruskea. Löyhästi aiheeseen liittyen, jos joku sitä funtsii ostaessa: saakos sen kehyksen pelkästään ostettua jostain?
              Saa niitä ~400e hintaan jostain nettikaupasta. En nyt muista enää mistä. Mutta osanumerolla löyty, kun niitä itse joskus etsin. Jätin kauppaan.
              E61 525xda -08

              Comment

              • hietase
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2012
                • 562
                • Espoo

                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post

                Ovien alareunojen ja helmojen/lokasuojien näkyvien ruosteiden korjauksista olen kysellyt kustannusarviota samasta paikasta ja kuulosti että se 3000€ ei riitä kuin ehkä osittain noihin korjauksiin, olettaisin että hinta ois varmaan lähemmäs tuplat jos maalais koko auton samalla.
                Oma -02 530da touring on pyöränkaarien, helmojen ja tunkkauspisteiden osalta oikein hyvä, mutta ovien alareunat ja takaluukun pokkaus ovat kukkineet. Kun auto tuli Saksasta syksyllä -12 136 tkm ajettuna, mitään ruosteita yhtään missään ei ollut näkyvissä. Näiden reilun neljän vuoden aikana kukkapenkit ovat ilmaantuneet luukkuihin. Ovissa näkyvä ruoste lähti alareunojen sisäpuolten saumoista ja on jo levinnyt ulkopinnoillekin. Harmittaa. Eihän tuolta saa ruosteita pois, jollei avaa sitä peltien saumaa ja vedä kaikkea puhtaaksi, sitten uusi pokkaus ja liima sauman päälle. Se tietää aika monta työtuntia, kun ei itse osaa / pysty.

                Edellisestä e39 touringista korjautin ruosteet pois takaluukusta. Siinäkin kukki pokkaus. Maalausjälki oli hyvä, mutta hinta 700 euroa... Myin auton kaksi vuotta korjauksen jälkeen ja ainakaan siihen mennessä ei ollut kukkinut uudestaan.

                Comment

                • lepis
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2010
                  • 81
                  • Tampere

                  Originally posted by Micce///M View Post
                  https://www.nettiauto.com/bmw/530/8462451

                  Mites tuo? Vaikuttaa kohtuullisen siistikuntoiselta, tosin hinta aika suolainen. Tarjoaa vaikka tonnin vähemmän.
                  Päivää.

                  Kyseinen 530 on allekirjoittaneen kampe. Ilmainenhan tuo ei ole enkä sitä ilmaseks aatellu antaakaan! Niinku tästäkin ketjusta on tullu ilmi, niin näitä on aika monenkuntoisia ja kaikki yksilöitä. Onko hinta nyt sitten suolainen niin se on sitten eri asia. Ei tuo maalausprojekti tosiaan mitään halpaa ollu. Se nyt vaan oli tehtävä, ettei hyvä yksilö pääse meneen kuralle! Mm. ovien alareunan saumat avattiin, puhallettiin, hapotettiin yms ennen maalausta.

                  Mielellään tämän myisin jollekin "asiasta ymmärtävälle".

                  -Lepis
                  E39 530iA -02

                  Comment

                  • petterihi
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2015
                    • 623
                    • Kerava

                    Originally posted by janke View Post
                    En osaa sanoa tuohon, mutta miksi noi yleensä mädäntyy takaa eikä edestä?
                    Näköjään myös edestä: https://huutokaupat.com/fi/v/421766
                    E39 523iA Touring -00
                    --
                    E39 523 osia edullisesti
                    Vuokrataan E39 Touring isojen puslien ulosvetäjää

                    Comment

                    • Clavurion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 9159
                      • Oulu

                      Originally posted by petterihi View Post
                      Näköjään myös edestä: https://huutokaupat.com/fi/v/421766
                      Todennäköisesti jotain aikanaan kohellettu tunkin kanssa.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • ApriliaMan
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2006
                        • 235
                        • Lohja

                        Kysytääs nyt tähän samaan kyytiin, kun on asiantuntijoita paikalla niin...ruostuuko noi tunkkauspaikat enemmän sisäpuolesta, eli periaatteessa ulkona ei näy mitään ihmeellistä ja sit yhtäkkiä pettää ku ruoste on syöny sisältäpäin?

                        Ja mitä noihin maalaushommiin tulee, niin jos omaani lähen maalauttaa ni se tehdään sit kunnolla eikä vähän sinnepäin halvalla
                        e39 530iA ///M Sport -02
                        Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai )

                        ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 10081
                          • KVLA

                          Se vaan joskus ihmetyttää,kun kolmen tonnin kottero maalautetaan hintaan esim.3000€. Sitten auto tulee myyntiin hintaan 6000€. Ei se uusi "hyvin tehty" kallis maalaus voi kuitenkaan tuplata sen vanhan romun hintaa. Sama paljon ajettu tekniikka siellä uuden maalikerroksen alla kuitenkin on. Eli ei sitä kallista maalausta voi "laskuttaa" 1:1 myydessä. Valitettavasti kaikki ei tuota ymmärrä autoa myydessään..

                          Comment

                          • Micce///M
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2008
                            • 3552
                            • Hämeenlinna

                            Originally posted by lepis View Post
                            Päivää.

                            Kyseinen 530 on allekirjoittaneen kampe. Ilmainenhan tuo ei ole enkä sitä ilmaseks aatellu antaakaan! Niinku tästäkin ketjusta on tullu ilmi, niin näitä on aika monenkuntoisia ja kaikki yksilöitä. Onko hinta nyt sitten suolainen niin se on sitten eri asia. Ei tuo maalausprojekti tosiaan mitään halpaa ollu. Se nyt vaan oli tehtävä, ettei hyvä yksilö pääse meneen kuralle! Mm. ovien alareunan saumat avattiin, puhallettiin, hapotettiin yms ennen maalausta.

                            Mielellään tämän myisin jollekin "asiasta ymmärtävälle".

                            -Lepis
                            Siistihän tuo on kuvien perusteella, hinta toki on ihan mielipideasia. Hintahan on silloin kohdallaan kun kaupat syntyy.
                            Hyvää yksilöähän ei tarvitse edes maalata, mutta ymmärrän pointtisi.

                            Comment

                            • EPDM
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2005
                              • 4624
                              • Lahti.

                              Originally posted by Heguli 31 View Post
                              Se vaan joskus ihmetyttää,kun kolmen tonnin kottero maalautetaan hintaan esim.3000€. Sitten auto tulee myyntiin hintaan 6000€. Ei se uusi "hyvin tehty" kallis maalaus voi kuitenkaan tuplata sen vanhan romun hintaa. Sama paljon ajettu tekniikka siellä uuden maalikerroksen alla kuitenkin on. Eli ei sitä kallista maalausta voi "laskuttaa" 1:1 myydessä. Valitettavasti kaikki ei tuota ymmärrä autoa myydessään..
                              Itse olen laskenut korjauksen/parannuksien hinta noin 50% arvolla/hinnaksi jos ja kuin auto meni myyntiin.
                              Viviendo en Lahiti
                              BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                              Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                              Vw Corrado vr6

                              Comment

                              • janke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 3665
                                • seinäjoki

                                Originally posted by Heguli 31 View Post
                                Se vaan joskus ihmetyttää,kun kolmen tonnin kottero maalautetaan hintaan esim.3000€. Sitten auto tulee myyntiin hintaan 6000€. Ei se uusi "hyvin tehty" kallis maalaus voi kuitenkaan tuplata sen vanhan romun hintaa. Sama paljon ajettu tekniikka siellä uuden maalikerroksen alla kuitenkin on. Eli ei sitä kallista maalausta voi "laskuttaa" 1:1 myydessä. Valitettavasti kaikki ei tuota ymmärrä autoa myydessään..
                                Näinhän se on. Tähän kohtaan sopii sanonta: ulkokuori usein pettää. Sitten tuohon vielä lisäksi moottoriremontti justiin tehty 3000€. Auton hinta onkin sitten 9000€? Tinkivara 500€. Joku tämänkin kuvitteellisen auton jossain välissä ostaa.
                                Bmw 316 E30 -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎