Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia, vol 2.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• JarkkoMikael
    replied
    Originally posted by EPDM View Post
    Jos touringkin perä laskee noin vuorokauden seisonnan jälkeen, ja ilmapussi(t) on vaihdettu ja tai ok, niin mikä on se seuraavaksi todenennäköisin paikka missä se fuskaa?

Omaan auttoi rakeiden kuivaus kompurasta. Vaikka tuosta http://www.btcf.fi/forum/archive/ind.../t-119210.html

JM

Leave a comment:

• icecold
    replied
    Originally posted by Havis View Post
    Kyllä 520i rittää monelle. Ainakin manuaalina. Itselläni Facelift 520i M54B22 koneella, ja ihan riittävästi kulkee.
    Juuri näin, kuten olen jo aiemminkin sanonut.

Leave a comment:

• Havis
    replied
    Originally posted by alessandro View Post
    Okei, kiitos vinkeistä, pitää katsella sitten vielä lisää noita vaihtoehtoja, jos löytyisi sopiva isommalla koneella. Ilmeisesti kannattaa katsella loppuvuoden -98 ja sitä uudempia malleja? Jotain päivityksiä ilmeisesti tuolloin tullut noihin autoihin?
    Kyllä 520i rittää monelle. Ainakin manuaalina. Itselläni Facelift 520i M54B22 koneella, ja ihan riittävästi kulkee.

Käy kokeilemassa noista jompaa kumpaa, ja jos sulle niiden kulku riittää niin ei siinä mitää. Varsinkin jos ehdottomasti mielummin otat automaatin kuin manuaalin
    Tosiaan välttelisin tommosta josta kojelaudan nappeja rikki. Mitä lie puuhailtu ja vikaa koetettu korjata. Yleensä noi napit kestää isältä pojalle.
    Last edited by Havis; 08-06-2017, 17:18.

Leave a comment:

• Proppu
    replied
    Jos touringkin perä laskee noin vuorokauden seisonnan jälkeen, ja ilmapussi(t) on vaihdettu ja tai ok, niin mikä on se seuraavaksi todenennäköisin paikka missä se fuskaa?

#6 painesäiliöt voi alkaa vuotamaan saumoistaan vanhuuttaan, toisinsanoen ruostuvat puhki. Itsellä nämä menossa vaihtoon alustan täysremontin yhteydessä. Helppo vaihtaa tässä vaiheessa kun takakelkka pois edestä.
    Toinen vuotokohta voi olla näistä lähtevä paineletku ilmapussin päässä, siinä on muovinen lukitussokka joka ainakin itsellä mureni käsiin pelkääjän puolella. Näitä lukitussokkia ei saa erikseen ostettua merkkiliikkeestä, joutuu koko säiliön ostamaan jossa tulee sokka mukana.
    Löysin yhden paikan Hollannista mikä myy näitä sokkia suolaiseen hintaan 29€/kpl -> https://www.offenga.nl/bmw-onderdele...-luchtbalg-e39
    #14 myös mahdollinen vuotopaikka. Verhoilut pois kontista ja esim saippuavedellä tarkistaa nuo liitokset, jos ei vuotoa löydy niin oletettavasti painesäiliö vuotaa saumastaan.
    Ilmapussitkin olisi hyvä tarkastaa suoristamalla ne kokonaan, voi olla vuoto taitekohdan sisällä jota ei näy jos pussi normaaliasennossa autossa kiinni.

Leave a comment:

• Muurahainen
    replied
    Venttiilit tai varaaja ruostunut puhki

Leave a comment:

• EPDM
    replied
    ilmapussit

Leave a comment:

• PacoCrunz
    replied
    Eiköhän toi koneen koko ole makukysymys. Itse köröttelen kaksi litrasella. Toki toivoisin, että se olisi M5:n kone.

Leave a comment:

• alessandro
    replied
    Originally posted by petterihi View Post
    Itse en hankkisi pienempää kuin 2.5l, eli 523 ja ylöspäin. Trafilta saa vähän ideaa kilsojen pitämiseen. Jos kulkee suoraan, ei täristä/värise 60/80/100/120 nopeuksissa, automaattivaihteisto toimii oikein, ABS/DSC yksikkö korjattu, jäähdytinjärjestelmää uusittu, ei kolise, tunkinpaikat ja luukkujen reunat ok niin varmaankin ajelee hyvän matkaa vielä. Ei noista kone mene ensimmäisenä rikki, automaattikin kestää bensoissa. Joten joku 280tkm ajettu mutta alustaltaan remontoitu voi olla parempi ostos kuin 200tkm ajettu.
    Okei, kiitos vinkeistä, pitää katsella sitten vielä lisää noita vaihtoehtoja, jos löytyisi sopiva isommalla koneella. Ilmeisesti kannattaa katsella loppuvuoden -98 ja sitä uudempia malleja? Jotain päivityksiä ilmeisesti tuolloin tullut noihin autoihin?
    Last edited by alessandro; 08-06-2017, 06:28.

Leave a comment:

• petterihi
    replied
    Moro kaikille!
    Uusi forumilainen ilmoittautuu. Olisi kiikarissa elämäni ensimmäinen bemari, ja nimenomaan e39 olen katsellut automaattina. Ei kyseisestä merkistä, eikä mallista ole pahemmin kokemuksia, joten neuvoja otetaan vastaan mitä pitää ottaa huomioon ja mitä kannattaa katsella ja kokeilla, kun menee autoa koeajamaan. Täältä forumilta olen jo jonkin verran lukenutkin, mutta kaikki vinkit ovat tervetulleita. Tätä: https://www.nettiauto.com/bmw/520/8848698 pitäisi mennä kokeilemaan ja olen jo hieman kysellyt autosta; huoltokirja 200 tkm asti kuulemma löytyy, ja auto pitäisi olla ihan kelpo kunnossa.Tuota: https://www.nettiauto.com/bmw/520/8824904 olen myös katsellut. Miten noi yleensä kestää? Ja on suomiauto, eli kilsat varmaankin pitää paikkansa.
    Itse en hankkisi pienempää kuin 2.5l, eli 523 ja ylöspäin. Trafilta saa vähän ideaa kilsojen pitämiseen. Jos kulkee suoraan, ei täristä/värise 60/80/100/120 nopeuksissa, automaattivaihteisto toimii oikein, ABS/DSC yksikkö korjattu, jäähdytinjärjestelmää uusittu, ei kolise, tunkinpaikat ja luukkujen reunat ok niin varmaankin ajelee hyvän matkaa vielä. Ei noista kone mene ensimmäisenä rikki, automaattikin kestää bensoissa. Joten joku 280tkm ajettu mutta alustaltaan remontoitu voi olla parempi ostos kuin 200tkm ajettu.

Onpahan vauhdilla myllytetty/vahattu auto tuo https://www.nettiauto.com/bmw/520/8824904, samaten näkyy olevan lämmityslaitteen nappeja rikki ja toisessa takakaaressa ruskeaa.
    Last edited by petterihi; 07-06-2017, 23:20.

Leave a comment:

• ts18056
    replied
    Ja on suomiauto, eli kilsat varmaankin pitää paikkansa.
    Ai Suomessa ei mittarinruuvausta harrasteta? Hah!

Leave a comment:

• alessandro
    replied
    Moro kaikille!
    Uusi forumilainen ilmoittautuu. Olisi kiikarissa elämäni ensimmäinen bemari, ja nimenomaan e39 olen katsellut automaattina. Ei kyseisestä merkistä, eikä mallista ole pahemmin kokemuksia, joten neuvoja otetaan vastaan mitä pitää ottaa huomioon ja mitä kannattaa katsella ja kokeilla, kun menee autoa koeajamaan. Täältä forumilta olen jo jonkin verran lukenutkin, mutta kaikki vinkit ovat tervetulleita. Tätä: https://www.nettiauto.com/bmw/520/8848698 pitäisi mennä kokeilemaan ja olen jo hieman kysellyt autosta; huoltokirja 200 tkm asti kuulemma löytyy, ja auto pitäisi olla ihan kelpo kunnossa.Tuota: https://www.nettiauto.com/bmw/520/8824904 olen myös katsellut. Miten noi yleensä kestää? Ja on suomiauto, eli kilsat varmaankin pitää paikkansa.
    Last edited by alessandro; 07-06-2017, 19:32.

Leave a comment:

• Tonton
    replied
    Vaihdoin m54een öljyn gm:n 5-w30 bmwn longlife -04 luokituksella
    niin alkoi öljy maistumaan. 2-3tkm/litra

Seuraavalle Öljyn vaihdolle vaihtuu öljy, tebbarin diamondiin tai fordin formulaan

Leave a comment:

• Tuonela
    replied
    Pian 9 vuotta samalla autolla (e39 530iA 126tkm->195tkm), muistaakseni kerran joutunut lisäämään öljyä, silloinkin huohottimen jäätymisen takia. Tuon sattuman jälkeen ollut Diamond 5w40 öljynä, kerran vuodessa olen vaihtanut (eli aivan liian usein...). Keula tukkoon syksyisin niin pysyy majoneesit vähissä vaikka onkin pätkäajoa.

Leave a comment:

• lihakimpale
    replied
    Originally posted by A^A View Post
    Pysyy. Onko m54 muutenkaan enää herkkä päästämään noita nostimien ääniä kylmäkäynnistyksissä? m52 koneet kyllä järjestään nakutti kylmänä hetken oli mitä öljyä tahansa..
    Muistelen lukeneeni, että joillain Mobilin ja Shellin öljyillä ois pitäny ääntä. Voi kuitenkin olla, että muistan väärin, ja ovat olleet eri koneissa.

Leave a comment:

• A^A
    replied
    Originally posted by lihakimpale View Post
    Pysyykö nostimet hiljaa nuilla öljyillä?
    Pysyy. Onko m54 muutenkaan enää herkkä päästämään noita nostimien ääniä kylmäkäynnistyksissä? m52 koneet kyllä järjestään nakutti kylmänä hetken oli mitä öljyä tahansa..

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎