Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia, vol 2.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• janke
    replied
    No onko noi pussit millaset ajaa? Meinaan, että jos edessä jäykät jouset, niin kuinka takapää käyttäytyy?

Leave a comment:

• ritariässä
    replied
    Originally posted by tmth View Post
    Paitsi 520 on vakiona rautajousilla.
    Facelift 525 tourinkibensat myös ilman pussukoita vakiona.

Leave a comment:

• duuk
    replied
    Hyvä et korjasitte. En oo näköjään koskaan omistanut tai ajanut noin karvaista touringia. 😂😂😂

Nykyisellään melkeen parempi jos ei ole ni yks vikakohde vähemmän

Leave a comment:

• veku
    replied
    Originally posted by tmth View Post
    Taisikin olla niin, että 528 lähtien ilmajousitus vakiona.
    Faceliftistä en tiedä.
    Ei ollut mun E39 530dat:issa pusseja.
    Himmeä muistikuva että lisävaruste joku SUSPENSION LEVEL tms:think

Leave a comment:

• tmth
    replied
    Taisikin olla niin, että 528 lähtien ilmajousitus vakiona.
    Faceliftistä en tiedä.

Leave a comment:

• veku
    replied
    Originally posted by duuk View Post
    Touringissa vakiona aina pussit. Saa laskettua ihan tietokoneella/sopivalla ohjelmalla.
    Ei ole vakiokamaa nuo pussit E39;ssä ..E61:ssä on siiten pussit takana vakiona.

Leave a comment:

• tmth
    replied
    Originally posted by duuk View Post
    Touringissa vakiona aina pussit. Saa laskettua ihan tietokoneella/sopivalla ohjelmalla.
    Paitsi 520 on vakiona rautajousilla.

Leave a comment:

• duuk
    replied

Ruotsissa on aika hyvä valikoima toisinaan E39:jä mä hakisin sieltä jos oisin autoa ostamassa.

Leave a comment:

• janke
    replied
    Originally posted by lj123 View Post
    Oliko jo täällä, äkkiseltään kiinnostan oloinen yksilö.

https://m.nettiauto.com/bmw/530/8239522?vifAdCount=79#5

Eipä noista varmaan mistään käytetyistä paljon saa takaisin myydessä. BMW:n kohdalla ehkä löytyy silti aina enemmän niitä, jotka arvostavat tiettyjä, varsinkin hyväkuntoisia yksilöitä. Perus-Golf on kaikille perus-Golf.

Itse ajattelin kokeilla nyt sellaista, että ostin halvan käyttöauton ja ajan sen loppuun. Saa siitä vähintään 500 kun myy varaosiksi. Jos auto maksoi alle 3000 ja arvo olisi 3 vuoden päästä niin silti aika halpaa ajoa. 20 000 € auto jos menettää tuossa ajassa vaikka 20% arvostaan (ihan hatusta heitetty) niin siinä köyhtyi samassa ajassa jo 4000€.
    Tuossa linkissäsi on aika nätti yksilö. Varusteitakin on ja hyvä väri. Tuossakin pitäisi etupäätä hieman pudottaa. Ilmeisesti takana pussijouset?
    Onkos tuossa takaluukku erisävyinen, vai valehteleeko kuva?
    Last edited by janke; 18-02-2017, 16:21.

Leave a comment:

• lj123
    replied
    Oliko jo täällä, äkkiseltään kiinnostan oloinen yksilö.

https://m.nettiauto.com/bmw/530/8239522?vifAdCount=79#5

Eipä noista varmaan mistään käytetyistä paljon saa takaisin myydessä. BMW:n kohdalla ehkä löytyy silti aina enemmän niitä, jotka arvostavat tiettyjä, varsinkin hyväkuntoisia yksilöitä. Perus-Golf on kaikille perus-Golf.

Itse ajattelin kokeilla nyt sellaista, että ostin halvan käyttöauton ja ajan sen loppuun. Saa siitä vähintään 500 kun myy varaosiksi. Jos auto maksoi alle 3000 ja arvo olisi 3 vuoden päästä niin silti aika halpaa ajoa. 20 000 € auto jos menettää tuossa ajassa vaikka 20% arvostaan (ihan hatusta heitetty) niin siinä köyhtyi samassa ajassa jo 4000€.

Leave a comment:

• janke
    replied
    Joo, taitaa olla niin, että jos löytää hyvän e39 ja jos sillä muutaman vuoden ajelee, niin eipä siitä enää rahaa saa myydessä tai jos pystyy pitämään hyvää huolta, niin ehkä joku harrastelia voi jotain maksaa. No tuota on turha miettiä.

Mites noi kilometrit näissä? Onko joku avannut bensakutosta tai kasia, että miltä ne moottorin sisuskalut näyttää 400-500tkm jälkeen?

Leave a comment:

• Heguli 31
    replied
    Originally posted by Hezman View Post
    Tutkat on ihan hyvä lisä. Auttaa jokaisessa tilanteessa, jossa vaara/mahdollisuus kolhia lähellä olevia autoja, lyhtypylväitä tai yms.
    Talvella järjestelmään ei kannata luottaa 100% varmuudella, ellet ole täysin varma siittä että puskureissa ei ole lunta tai jäätä tutkien esteenä. Eräästä läheltäpiti tilanteesta tämän oppinut
    Itse putsaan anturit aina lumesta ja huurteesta ennen liikenteeseen lähtöä. Meikäläiselle tuo parkkitutka on sellainen "must"-varuste ja takan ainakin olisi oltava.Kun taannoin niskaleikkauksen yhteydessä laitettiin "rautaa" väliin ja niska hieman jäykistyi. Ei pyöri enää pää,kun pöllöllä. Meilläkin on molemmissa autoissa tutkat edessä ja takana. On hyvät.

Itse ainakin ostaisin auton hyvillä varusteilla,vaikka niitä kaikkia ei tarvisikaan käytössä. Helpottaa kuitenkin uudelleen myynnissä. Eikä ne varusteet paljoa tuon hintaluokan autossa enää lisää ostohintaakaan. Eli jos niitä varusteita löytyy,niin harvoin niistä haittaakaan on,vaikka niitä ei kaikkia käyttäisikään. Jokainen itse sen autoa käyttäessään sitten huomaa,kuinka monet "turhat" lisävarusteetkin tuntuu mukavilta käytettäessä vs. karvalakki versio. Josta ne puuttuu. Yksi tärkeimmistä mielestäni on OMAAN persiiseen hyvät istuimet. Eli jos perus lättänät tuntuu hyvälle,niin miksi etsiä väkisin sport penkillistä autoa. Tai sitten päinvastoin.
    Last edited by Heguli 31; 18-02-2017, 13:50.

Leave a comment:

• Hezman
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Eikös tuosta puutu penkinlämmittimet? Aika merkittävä ongelma nahkapenkkien kanssa, ainakin minulle. Peruutustutkan puute tökkisi myös.
    Nämä myös itelle aika oleelliset varusteet, varsinkin nuo penkinlämmittimet. Nahkapenkki on talvella niin pirun kylmä. Ei nääs eturauhanen tykkää kylmästä Kesällä on sitten päin vastoin.
    Oma valinta olisi plyyssi.

Tutkat on ihan hyvä lisä. Auttaa jokaisessa tilanteessa, jossa vaara/mahdollisuus kolhia lähellä olevia autoja, lyhtypylväitä tai yms.
    Talvella järjestelmään ei kannata luottaa 100% varmuudella, ellet ole täysin varma siittä että puskureissa ei ole lunta tai jäätä tutkien esteenä. Eräästä läheltäpiti tilanteesta tämän oppinut

Leave a comment:

• Arde92
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Tämä homma menee vaikeeksi Kyl ne tutkat varmaan olisi hyvä olla. Onkos ne aina näissä takana ja edessä?
    facelifteissä edessä ja takana mutta prefacessa vain takana

Leave a comment:

• janke
    replied
    Originally posted by lj123 View Post
    Moni varmaan kommentoi, että parkkitutkat on sellaisille, jotka ei osaa ajaa, mutta itse tykkään. Kyllä se elämää helpottaa. Ja pari kertaa pelastanutkin kolhuilta. Ja eihän monessa autossa edes näe, jos joku pieni lapsi sinne taakse onnistuu juoksemaan.
    Tämä homma menee vaikeeksi Kyl ne tutkat varmaan olisi hyvä olla. Onkos ne aina näissä takana ja edessä?

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎