Ei se muuta sitä tosiasiaa miksikään että minullakin on kaikesta huolimatta silmät päässä. Eli katsoessani näitä kuvia ja tietäessäni historian, on kommenttini mikä on.
Toki tämä +30-vuotta autokauppaa "jonkin verran" peilautuu kokemuspohjaisessa kommentissani, mutta ei tässä nyt sen vuoksi minulla ole mitään tarvetta puhua paskaa että on joskus joku auto tullut myytyä ja ostettua?
Eli voisi kuvitella että minun kokemukseni autokaupasta toisi hieman edes painoarvoa kommenttiini, mutta ilmeisesti taitaa olla päinvastoin? Miksi?
Kuitenkin kun nyt katsoo ko.kuvia, tietää auton taustan, iän ja suhteuttaa siihen hintapyynnin, niin ei tässä nyt kovin paljoa voida olla metsässä( vai missä on ne vielä vähemmän ajetut tämän ikäiset ja oikeasti meikkailemattomat paremmat...muistaen että uutta ei enään tähän rahaan saa)?
Täyden huoltokirjan+huoltohistorian yksiomisteinen 14-vuotta vanha, 210tkm ajettu diesel ja 100% orggiskuntoinen meikkaamaton auto (peittelemätön):
Tämä yksilö näyttää juurkin tällaiselta fiksailemattomalta orggiskuntoiselta yksilöltä jonka oikeasti virheettömään kuntoon saattamiseen ei touhutonnia enempää pala ja sen jälkeen pintakiillon alla ei ole mitään mistä ei itse olisi tietoinen.
Ihan turha tuollaista laitettavaa kikotinta on ostaa jos samalla hinnalla saa siistimpiäkin. Raakileet taas täytyy irrota halvemmalla jos iha tosissaan haluaa opetella ulkokuoren fiksaamista tai tukea peltiseppien ja maalareitten ammattikuntia.
Vaikka autojobbareilla menee nyt heikosti, ei niillekään nyt ihan mistä tahansa kannata ylimääräistä maksaa.
Aika useasti hiukan kulahtaneessa ja osumaa saaneessa alkuperäiskuntoisessa ideaa. Jokainen voi miettiä millaisia monet pikaiset myyntiä varten tehdyt maalaukset/paikkaukset ovat.
Harrastaja kun laittaa itselleen, jälki on sitten sitä tasoa mikä kelpaa.
Tällä foorumilla moni bemu saa pommin leiman ihan naurettavista asioista
Ihan turha tuollaista laitettavaa kikotinta on ostaa jos samalla hinnalla saa siistimpiäkin. Raakileet taas täytyy irrota halvemmalla jos iha tosissaan haluaa opetella ulkokuoren fiksaamista tai tukea peltiseppien ja maalareitten ammattikuntia.
Vaikka autojobbareilla menee nyt heikosti, ei niillekään nyt ihan mistä tahansa kannata ylimääräistä maksaa.
Tuota, et nyt ymmärtänyt pointtiani lainkaan?
Sehän oli että ensinnäkin nuo pikkuviet näkyy myyntihinnassa suunnilleen niiden korjausarvion verran, eli ei tässä ollut tarkoituskaan ostajan opetella mitään vaan teettää kaupassa säästyneellä pääomalla ko.pikkuviat pois.
Toisekseen, pitää ymmärtää että sellaisia 14-vuotta vanhoja käyttöautoja ei ole olemassakaan jotka eivät matkan varrella ole saaneet pientä osumaa tai/ja luukunkulmaan paria nuppineulan kokoista sinkkikukkaa.
Ostamalla sen "valmiiksi fiksatun" et oikeasti tiedä mitä kaikkea sille on lopulta tehty ja miten.
Ostaessasi täysin pitelemättömän alkuperäiskuntoisen, tiedät+näet koko auton käyttöhistorian vauriot ja korjauttamalla ne muutamalla satasella tiedät mitä oikeasti on korjattu(huom.ne ostossa säästetyt pääomat joita ei tarvinnut maksaa "fiksatusta" pintakiillosta, joka voi olla joskus varsin pettävää).
Kolmanneksi, tämä ktseinen yksilö on näitä olemattomia pikkuvikoja lukuunottamatta todella hieno alkuperäiskunnossa oleva vähän ajettu yksilö, jossa on oikeasti luotettava omistus+huoltohistoria+kilometrikertymä...kuinka paljon vastaavia dieseleitä on markkinoilla?
Amatööri toki sortuu niin kovin helposti siihen "virheettömään" juuri Virossa fiksattuun pintakiiltoon, mutta sen "korean" kuoren alta ei tuskin löytyy tänä päivänä tätä yksilöä peruskunnoltaan vähemmän ajettua parempaa ja halvemmalla.
Tämän kun tinkaa siihen 6K€:hen ja sijoittaa 1K€ pintakiiltoon+perushuoltoon+ostaa 10-euron listanpätkän, niin näytä minulle oikeasti vähemmän ajettu ja varmasti parempi e39 dieselfarkkuyksilö 7K€:llä?
Legendaarinen ( mun mielestä ) Korsumäen Auto valitteli iltapäivälehden nettisivuilla kun ei vanhat auto liiku, joten sieltä vois löytyä edukkaasti ( lue reilusti tingaten ) jopa vaihturibemari???
Yksi loppupään 525d löytyis ja jonkun vuosia vanhan jutun mukaan heidän vaihtoautot viimeisen päälle tarkastettu ja tarvittaessa kunnostettu.
Orientblau sporttipenkeillä ym herkuilla näkyis olevan
Ei prkl.. kävin kesällä tuurissa ja oli pakko poiketa samalla tuolla korsumäen autossa. mahtava mesta kannattaa käydä.
Tänään tuli tosiaan ostettua kakkos autoksi e39. Ikinä ennen tätä päivää ollut kyseisellä mallilla ajanut. Niin oli kyllä todella positiivinen kokemus hinta laatu suhde kohdillaan.
Tuo linkin e39, olisi ihan hyvä peli. Jos sen kohtuu hintaa saisi. Hinta pyynti on todellakin yläkanttiin.
Kokovartalokyrpä
Nyt ajossa:
BMW X5 E45 M-Sport -20
BMW X5 Sport package -07
EX: Pirusti Pemareita
Tänään tuli tosiaan ostettua kakkos autoksi e39. Ikinä ennen tätä päivää ollut kyseisellä mallilla ajanut. Niin oli kyllä todella positiivinen kokemus hinta laatu suhde kohdillaan.
Tuo linkin e39, olisi ihan hyvä peli. Jos sen kohtuu hintaa saisi. Hinta pyynti on todellakin yläkanttiin.
Juuri näin, onnittelut hankinnasta! Mitä hinnasta juteltiin niin tuntui olevan tiukkaa, kuulemma valmiiksi tingitty nettihinta. Ei ainakaan meikäläisen kauppataidoilla kutosella liiku mihinkään. Mutta enpä ollut kyseisestä autosta innostunut, vähän erikoisempi mahdollisesti haussa. Esimerkiksi tämmönen, harmi ettei ole sisustasta kuvia:
Juuri näin, onnittelut hankinnasta! Mitä hinnasta juteltiin niin tuntui olevan tiukkaa, kuulemma valmiiksi tingitty nettihinta. Ei ainakaan meikäläisen kauppataidoilla kutosella liiku mihinkään. Mutta enpä ollut kyseisestä autosta innostunut, vähän erikoisempi mahdollisesti haussa. Esimerkiksi tämmönen, harmi ettei ole sisustasta kuvia:
Juuri näin, onnittelut hankinnasta! Mitä hinnasta juteltiin niin tuntui olevan tiukkaa, kuulemma valmiiksi tingitty nettihinta. Ei ainakaan meikäläisen kauppataidoilla kutosella liiku mihinkään. Mutta enpä ollut kyseisestä autosta innostunut, vähän erikoisempi mahdollisesti haussa. Esimerkiksi tämmönen, harmi ettei ole sisustasta kuvia:
Tervetuloa kaupoile Pitääpä ottaa huomenna sisäkuvia.
Mietinkin että seurailetko topickkia, auto on vähintäänkin mielenkiintoisella yhdistelmällä: siis techno-violet, champagner leder ja marineblau yhdessä. Siinä on kyllä persoonallinen yhdistelmä. Persoonallinen on tuo BMW Masterinkin linkkaama auto mutta se meni aika paljon yli. Ite annan kans plussaa m-sportille. Sisäkuvia odotellessa..
Toisekseen, pitää ymmärtää että sellaisia 14-vuotta vanhoja käyttöautoja ei ole olemassakaan jotka eivät matkan varrella ole saaneet pientä osumaa tai/ja luukunkulmaan paria nuppineulan kokoista sinkkikukkaa.
Ostamalla sen "valmiiksi fiksatun" et oikeasti tiedä mitä kaikkea sille on lopulta tehty ja miten.
Kyllä tuolla pyynnillä löytyy paljon siistimpiäkin, 14v ei ole mitään jos edellinen omistaja edes vähän on välittänyt auton ylläpidosta eikä osu joka reunakanttariin ja metsäkiveen. Miksi pitäis tuollasta väkisin hankkia ja alkaa tinkiä puolet pois kun parempiakin on tarjolla?
Tämän kun tinkaa siihen 6K€:hen ja sijoittaa 1K€ pintakiiltoon+perushuoltoon+ostaa 10-euron listanpätkän, niin näytä minulle oikeasti vähemmän ajettu ja varmasti parempi e39 dieselfarkkuyksilö 7K€:llä?
Kas kun en osaa ennustaa kuinka paljon ilmaa kukin myyjä pyyntihintaansa laittaa, täytyy näin maallikkona vertailla saman pyyntihinnan kulkuneuvoja samoilla kriteereillä.
Myyjiä on moneksi, jotkut haluaa hinnoitella itsensä ulos markinoilta ylihintaisilla "loistoyksilöillä". sama se, sopii. Toimii se luontainen karsinta niinkin.
"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
Comment