Originally posted by Hemi
View Post
Tässä tuli nyt pieni väärinymmärrys sen suhteen miten määritellään hyvin pidetty ja hyvin huollettu.
Tarkoitan hyvin huolletulla ja pidetyllä sitä, että siihen on tehty kaikki tarpeellinen rahaa ja vaivaa säästämättä, en pelkkää ohjelman mukaista huoltoa tai sitä että vaihdetaan vasta kun auto ei enään liiku. Tämä tarkoittaa 400tkm ajetun kohdalla sitä, että lähes kaikki anturit, puslat ja nivelet on uusittu joten kilometrien myötä kasvanut vikaantumisherkkyys koskee lähinnä alakerran laakereita tmv.
Esimerkkinä 200tkm ajettu auto jossa on jakopää tekemättä, alustan puslat vaihtamatta ja tyyppiviat korjaamatta, esim takaluukun johtosarjat touringeissa jne ja 400tkm ajettuun jossa nämä on kunnossa.
Jos pitää valita 200tkm ja 400tkm ajetusta joska ovat yhtä hyvässä kunnossa, tietenkin ottaisin sen 200 ajetun, en muuta väittänytkään. Mutta en todellakaan maksa 50% korkeampaa hintaa siitä sen vuoksi

Teillä autokauppialla kun usein tuppaa vaihtumaan oston ja myynnin välissä se, että kumpi oikeasti merkitsee, ikä vai kilometrit, ja harvemmin asiakkaan eduksi

Comment