Originally posted by janke
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ostamassa ja käyttökokemuksia, vol 2.
Collapse
X
-
Alkupään e60 on ollut aikapaljon murheita, itelläki oli 2005 vuoden e60 535d. Kyllä siinä tais tulla korjattua kaikki alkupään tyyppiviat. Onneksi osin myyjäliikkeen piikkiin jne. Mutta luotettavampi ollut noi e39 koppaset autot jotka mulla ollu. E60 kun sais aktiiviohjauksen ja 535d tekniikan tuollaseen e39 koriin, nin ois aikas mellevä-Raahe connection-
E39 LeMans BlueM5
E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
E39 523i Montrealblau
E34 DiamantSchwartz 535i
Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla
Comment
-
-
Originally posted by _Rontti View PostAlkupään e60 on ollut aikapaljon murheita, itelläki oli 2005 vuoden e60 535d. Kyllä siinä tais tulla korjattua kaikki alkupään tyyppiviat. Onneksi osin myyjäliikkeen piikkiin jne. Mutta luotettavampi ollut noi e39 koppaset autot jotka mulla ollu. E60 kun sais aktiiviohjauksen ja 535d tekniikan tuollaseen e39 koriin, nin ois aikas mellevä
Eikös e39 faceliftiin tullut äänieristykseen jotain päivitystä?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostSiis, oliko alkupään e60 bensoissakin joitain ongelmia, mitä myöhemmin paranneltiin? Vai koskiko noi lähinnä dieseleitä?
Eikös e39 faceliftiin tullut äänieristykseen jotain päivitystä?-Raahe connection-
E39 LeMans BlueM5
E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
E39 523i Montrealblau
E34 DiamantSchwartz 535i
Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostMites noi viimesimmät 520 tuplavanokset että vastaako ne tehoiltaan samaa kun minun nykyinen 523 single vanos? Näitä 520 on vain niin pirusti myynnissä?
Kuitenkin, 523 normaaliajossa vähän vääntävämpi.
Ei suuren suurta eroa.
Kokeile.
Comment
-
-
Originally posted by Risto113 View PostOhituskiihtyvyys kunnolla laulattaen kierroksilla suunnilleen sama.
Kuitenkin, 523 normaaliajossa vähän vääntävämpi.
Ei suuren suurta eroa.
Kokeile.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostArvelinki näin. Mun ei tuskin tarvi revittellä miljoonaa tuola tien päällä, mutta ohitse mentäessä tuo nykyinen jaksaa tarpeeksi vääntää joten, jos 520 vääntää samoihin, niin hyvä juttu. Mulle riittää se. Täytyy suunitella.
Eli kierroslukuja jos pyöristää 100 rpm tarkkuuteen niin:
M52B25 vääntö 220Nm @ 4500 rpm
M54B22 vääntö 194Nm @ 5000 rpm
M52B25 teho 120kW @ 5300 rpm
M54B22 teho 119kW @ 6300 rpmE92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Kyllähän tuolla 520i:llä nyt pärjää, mutta kyllä se melkoisen rauhallinen auto on. Kierroksia joutuu käyttämään reippaasti, jos edes hiukan rivakammin koittaa liikkua.ex:
F10 & R55
E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316
Comment
-
-
Mun mielestä e39 menee yhä aivan hyvin käyttöautona. Sellaisilla olen ajanut vuodesta 2010, ensin 530i touringilla ja sitten 530da touringilla. Tuo manuaalivaihteinen bensakoneinen oli kyllä huomattavasti menevämpi kuin nykyinen diesel, jos sillä on jotain merkitystä sinulle. Toki se vaati raskaan kaasujalan reippaampaan menoon, kun diesel menee aika letkeästi ihan pintakaasulla.
Uusimmatkin e39:t kun ovat rippikouluiässä, niin ostaessa kannattaa olla tarkkana. Hyvää ei ole enää helppo löytää. Jos itse etsisin nyt e39:iä käyttöautoksi, ostaisin tuolta nousevan auringon maasta jonkun reilusti alle satkun ajetun ruosteettoman yksilön. Sellaisen kanssa olisi tietysti se riski, ettei sitä raaskisikaan käyttöautona tuolla suolasumussa pitää.
Comment
-
-
Kovasti olisi juhlavaa löytää 530ia ja nimenomaan automaatti, mutta kuten aikaisemmin tuossa sanoinkin, niin tällä hetkellä ei ole oikein ainakaan nettiautossa tarjontaa ja voi olla, että näissä ei enää tulekkaan mitään myynnin hyökyaaltoa, kun suurin osa on paalattu tai osina tallinperällä. Hyvän e39 hinta alkaa 5-tontulla ja kun vertaa mitä uudempia random merkkejä tuohon hintaan saa ja minkä ikäisiä? Se mikä tässä on sairasta, niin mikään muu automerkki ei näköjään kiinnosta kun bmw ja vielä e39:thinkBmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
523i -96 (M52B25), oli mulla 10 v, jona aikana ajoin sillä 200 000 km
520i -02 (M5B22), ollut nyt n. 8kk ja 10 000 km
Suorituskyvyssä ei mainittavaa eroa, 520i vetää paremmin, mutta laitan sen paremman yksilön ja parempikuntoisen moottorin piikkiin. Hyväkuntoisissa yksilöissä 523i lienee aavistuksen pirteämpi.
Käytännössä suurin ero jonka huomasin, on 520i mallin tiheämpi perävälitys. Mutta suuremmat kierrokset ei käytännössä haittaa.
Kun imuvuodot yms ongelmat hoitaa pois, aivan riittävä kone E39:iin, ainakin manuaalilaatikolla.
E39 Faceliftin heikkouksia vanhempaan verrattuna:
- jotkut varaosat aivan eri hintaluokassa, esim ajovaloumpiot paljon kalliimmat.
- enemmän vikoja ABS, airbag yms elektroniikassaLast edited by Havis; 13-02-2017, 17:18."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by tmth View PostKyllähän tuolla 520i:llä nyt pärjää, mutta kyllä se melkoisen rauhallinen auto on. Kierroksia joutuu käyttämään reippaasti, jos edes hiukan rivakammin koittaa liikkua.Last edited by Havis; 13-02-2017, 17:25."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by hietase View Post...Jos itse etsisin nyt e39:iä käyttöautoksi, ostaisin tuolta nousevan auringon maasta jonkun reilusti alle satkun ajetun ruosteettoman yksilön. Sellaisen kanssa olisi tietysti se riski, ettei sitä raaskisikaan käyttöautona tuolla suolasumussa pitää."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostEi pidä paikkaansa. Päinvastoin vetää sievästi hyvinkin alhaalta saakka. Tietysti riippuu mihin vertaat. Kommenteista päätellen 530d malliin? Eikun allekirjoituksessa näky e60 520i ja E39 M5... joopa joo...
Mutta kyllä tuolla 520:llä normaalin liikenteen mukana pärjää ihan mainiosti ja kulutus on kohtuullinen.ex:
F10 & R55
E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316
Comment
-
Comment