Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia, vol 2.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7455
    • Oulu

    Originally posted by ApriliaMan View Post
    Välillä miettiny, että olis kiva saada vaikka 335i. Mutta sit alkaa miettimään, et miksi koska tuolla on kiva ajaa ja tietää mitä on tehty taikka tulossa. Ruostekorjaukset/maalauksen ku tekis, ni johan sillä kummasti ajelis hamaan tappiin
    Kovin tutulta kuulostaa... Näkyvät ruosteet harmittaa, katsastusmies taas hämmästeli sisustan hyvää kuntoa. Kun ruostekorjausten hinta alkaa olla samaa luokkaa kuin auton arvo niin taitaa jäädä mulla teettämättä tällä erää. Nostopisteet ei ole vielä kai mitenkään antautuneet omassa.
    Last edited by Petri.Kekkonen; 20-02-2017, 10:59.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • ApriliaMan
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2006
      • 235
      • Lohja

      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
      Kovin tutulta kuulostaa... Näkyvät ruosteet harmittaa, katsastusmies taas hämmästeli sisustan hyvää kuntoa. Kun ruostekorjausten hinta alkaa olla samaa luokkaa kuin auton arvo niin taitaa jäädä mulla teettämättä tällä erää. Nostopisteet ei ole vielä kai mitenkään antautuneet omassa.
      Näinpä, se maalaus on varmaan 3k€:n luokkaa niin suhteessa auton arvoon aika paljon. Mulla alustan pitäs olla ihan kunnossa, tai ainakaan katsastuksessa ei mitään oon sanottu ja ite siinä samalla katellu ni ei näy mitään hälyyttävää.

      Vasemmalla helmassa heti pyörän vieressä on pahin, sit takaluukussa avaimenreiän ympärillä/luukun kulmassa ja sit takana oikeella kulmassa pellintaitteessa ennen puskuria. Ja tietysti se kuskin ovenalareuna on muutanu värisävyä (onneks näkyy vaan oikeen kirkkaassa valossa)
      e39 530iA ///M Sport -02
      Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai )

      ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f

      Comment

      • ritariässä
        BTCF Member
        • Jan 2006
        • 3653
        • Raisio

        Onks näissä e39 muuta ns vakavaa ruostepaikkaa kuin nämä tunkkauspaikat???

        Ovi ja luukkuruosteet lähinnä kosmeettisia ja helpommat korjata kuin helmat.
        G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

        Comment

        • ApriliaMan
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2006
          • 235
          • Lohja

          Originally posted by janke View Post
          Mukavaa luettavaa Se on harmillista että näissä on tuota ruoste ongelmaa ja taitaa olla mahdotonta löytää suomesta täysin ruosteetonta koria ja jos löytää niin on varmasti jo jollain tapaa maalailtu. Eikä ne pikku ruostetäplät jossain piilossa niinkään haittaa, mutta ne nostopisteet takana ovat ne mitkä harmittaa eniten, kun on aika hankalat korjata. Omassakin pitäisi nuo nostopisteet parsia kasaan, mutta ei oikein kiinnosta.
          Varmasti on vaikee löytää yksilö, mikä olis alkuperäisessä maalissa ja ruosteeton...alkaa noilla kuitenkin kilsoja jo olemaan, mikäli ollu ihan normaalissa ajossa.

          Sit taas maalaamissa itseä häiritsee se, kun noissa vanhoissa on aika hyvä maalipinta niin tuo uudelleen maalaaminen on vaikee saa tehtyä näillä nykyisillä vesiväreillä yhtä tasaiseksi Mulla ei oo maalattu ku etupuskuri, kun meni elukkavahingon takia vaihtoon.

          Tuo mun autohan on Teropan joskus maahan tuoma auto ja hyvin on palvellu Oli siitä täällä esitelykin aikoinaan.
          e39 530iA ///M Sport -02
          Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai )

          ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            Originally posted by ApriliaMan View Post
            Näinpä, se maalaus on varmaan 3k€:n luokkaa niin suhteessa auton arvoon aika paljon. Mulla alustan pitäs olla ihan kunnossa, tai ainakaan katsastuksessa ei mitään oon sanottu ja ite siinä samalla katellu ni ei näy mitään hälyyttävää.

            Vasemmalla helmassa heti pyörän vieressä on pahin, sit takaluukussa avaimenreiän ympärillä/luukun kulmassa ja sit takana oikeella kulmassa pellintaitteessa ennen puskuria. Ja tietysti se kuskin ovenalareuna on muutanu värisävyä (onneks näkyy vaan oikeen kirkkaassa valossa)
            Siks tää e39 on juurikin parhaimmillaan tee se itse miehellä. Ite en stressaa ruosteista tai maalivaurioista. Jos ne rupee enemmän vituttamaan, korjaan ja maalaan ne itse. Ei 3000-5000€ ja 15v vanhan auton tartte mikään timantti olla. Mutta ei samalla rahalla saa kyllä minkään muunkaan merkin leiristä mitään vastaavaa tilalle. Hyvä ajaa, todella hiljainen(erityisesti tuplalaseilla) ja varusteitakin mukavasti kun ostaa oikean yksilön.
            Aprilia RSV4

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3665
              • seinäjoki

              Itsekkin miettinyt tuota oman maalaamista, mutta tässä elämän vaiheessa sitä ei pysty toteuttamaan lyhyellä aikavälillä eikä ole oikein paikkaakaan. Maalaamo ottais sen hyvä kuntoisen e39 hinnan, niin ei sekään innosta. Jos joku korjais ruosteet ja maalais max.1000€ hintaan, niin sitten ajelisin tuolla ilomielin, mutta kukaan ei alkaa ilmaseksi tekemään. Autoni on tekniikalta hyvässä kunnossa ja sillä ajelisi vielä monta vuotta, mutta ulkokuori on aika räjähtänyt.
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • Petri.Kekkonen
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 7455
                • Oulu

                Originally posted by ApriliaMan View Post
                Sit taas maalaamissa itseä häiritsee se, kun noissa vanhoissa on aika hyvä maalipinta niin tuo uudelleen maalaaminen on vaikee saa tehtyä näillä nykyisillä vesiväreillä yhtä tasaiseksi Mulla ei oo maalattu ku etupuskuri, kun meni elukkavahingon takia vaihtoon.
                Omasta olen ite maalauttanut takakontin kannen ensin kerran osittain ruostekorjauksen takia, sitten useamman vuoden myöhemmin käytettynä ostetun ruosteettoman kannen vielä kahteen kertaan kokonaan. Ihan hyvä pinta tuohon on minusta saatu, toinen maalauskerta tuli kun kolhin itse vasta maalattua kantta parkkihallissa kaiteeseen. Maalaamo aikoi ensin maalata vain osan, mutta sanoivat sitten maalanneensa kokonaan kun ei kuulemma ollut sen ekan maalaamon jälki hyvää.

                Ovien alareunojen ja helmojen/lokasuojien näkyvien ruosteiden korjauksista olen kysellyt kustannusarviota samasta paikasta ja kuulosti että se 3000€ ei riitä kuin ehkä osittain noihin korjauksiin, olettaisin että hinta ois varmaan lähemmäs tuplat jos maalais koko auton samalla.
                Last edited by Petri.Kekkonen; 20-02-2017, 13:29.
                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                Comment

                • lj123
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2015
                  • 1215
                  • Lohja

                  Originally posted by janke View Post
                  Itsekkin miettinyt tuota oman maalaamista, mutta tässä elämän vaiheessa sitä ei pysty toteuttamaan lyhyellä aikavälillä eikä ole oikein paikkaakaan. Maalaamo ottais sen hyvä kuntoisen e39 hinnan, niin ei sekään innosta. Jos joku korjais ruosteet ja maalais max.1000€ hintaan, niin sitten ajelisin tuolla ilomielin, mutta kukaan ei alkaa ilmaseksi tekemään. Autoni on tekniikalta hyvässä kunnossa ja sillä ajelisi vielä monta vuotta, mutta ulkokuori on aika räjähtänyt.
                  Eiköhän ehjässä pinnassa ole enemmän maalarista kyse, että millaista jälkeä saa aikaan.

                  Mutta E39:iä juuri käyttöautoksi miettiessä tuli yhdeksi ongelmaksi se, että itse ei sellaista oikein viitsisi pitää ruosteisena. Alkaisi ainakin isommat kohdat häiritä, ja kunnon korjaus maksaa liikaa suhteessa auton arvoon. Varsinkin, jos helmat on mädät niin maksaa ymmärtääkseni aika paljon ne hitsaamiset jo.

                  Tuossa M5:ssä vielä saa itselleen perusteltua järkevyyden maalauttamiselle.

                  Mutta ei kai ovien maalaus nyt sentään niin paljon maksa, jos ne eivät ihan kunnolla ruostuneet ole?
                  E39 M5 -99
                  F11 530d Xdrive -14

                  Comment

                  • jakeluvesimies
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2010
                    • 2726
                    • On the road @ Laplandia

                    Originally posted by lj123 View Post

                    Mutta ei kai ovien maalaus nyt sentään niin paljon maksa, jos ne eivät ihan kunnolla ruostuneet ole?
                    Itelle vedettiin vuosia sitten e38 ovien alareunat ja takaluukun alut. Ei tainnu 500e enempää tehdä. Ei nyt läpimädät olleetkaan. Sanoin ettei nyt ihan priimaa tarvii kun muutaman tonnin pulkka kyseessä. Ei muuta huonoo kun yksi häivytys oli jäänyt kiillottamatta

                    kannattaa kysäistä useammasta paikkaa tarjousta, jos tuhansista euroista puhutaan. Toki ois hyvä nähdä minkälaiset "alut" siellä on mitä korjata...
                    Last edited by jakeluvesimies; 20-02-2017, 14:37.

                    Comment

                    • lj123
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2015
                      • 1215
                      • Lohja

                      Originally posted by jakeluvesimies View Post
                      Itelle vedettiin vuosia sitten e38 ovien alareunat ja takaluukun alut. Ei tainnu 500e enempää tehdä. Ei nyt läpimädät olleetkaan. Sanoin ettei nyt ihan priimaa tarvii kun muutaman tonnin pulkka kyseessä. Ei muuta huonoo kun yksi häivytys oli jäänyt kiillottamatta

                      kannattaa kysäistä useammasta paikkaa tarjousta, jos tuhansista euroista puhutaan. Toki ois hyvä nähdä minkälaiset "alut" siellä on mitä korjata...
                      Tuollainen käsitys itselläkin, että olisi joku 100€ per aukko.

                      Toki omassa on sitten muitakin kolhuja ja ruostekohtia ja vähän huonommin maalattu kylki niin siitä äkkiä tuleekin jo kivasti lisähintaa. Helmat onneksi hyvät kun ei ole niin paljon suolassa uitettu.
                      E39 M5 -99
                      F11 530d Xdrive -14

                      Comment

                      • petterihi
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2015
                        • 623
                        • Kerava

                        Originally posted by lj123 View Post
                        Eiköhän ehjässä pinnassa ole enemmän maalarista kyse, että millaista jälkeä saa aikaan.

                        Mutta E39:iä juuri käyttöautoksi miettiessä tuli yhdeksi ongelmaksi se, että itse ei sellaista oikein viitsisi pitää ruosteisena. Alkaisi ainakin isommat kohdat häiritä, ja kunnon korjaus maksaa liikaa suhteessa auton arvoon. Varsinkin, jos helmat on mädät niin maksaa ymmärtääkseni aika paljon ne hitsaamiset jo.

                        Tuossa M5:ssä vielä saa itselleen perusteltua järkevyyden maalauttamiselle.

                        Mutta ei kai ovien maalaus nyt sentään niin paljon maksa, jos ne eivät ihan kunnolla ruostuneet ole?
                        Ruostehommia voi tehdä monella tavalla. Tunkinpaikkoihin saa ebaysta valmiiksi leikattuja lappuja, joku kyläseppä sutaisee tuon vanhan tilalle/päälle helposti ja taas mennään seuraavaan katsastukseen...
                        E39 523iA Touring -00
                        --
                        E39 523 osia edullisesti
                        Vuokrataan E39 Touring isojen puslien ulosvetäjää

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3665
                          • seinäjoki

                          Originally posted by petterihi View Post
                          Ruostehommia voi tehdä monella tavalla. Tunkinpaikkoihin saa ebaysta valmiiksi leikattuja lappuja, joku kyläseppä sutaisee tuon vanhan tilalle/päälle helposti ja taas mennään seuraavaan katsastukseen...
                          Kaikkea sitä kans nykyään myydään. Itsellä olisi pelliä ja mikki valmiina, niin piankos noi nostokohdat tekasis, mutta epäilen omassa autossani että kukka on hiukan laajempi kun tuo pelkkä nostokohta. En ole kyllä tarkemmin tutkinut, mutta tietäähän tämän oman onnenlahjan
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • janke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 3665
                            • seinäjoki

                            Tuossa kuvia miltä noi nostopisteet voivat pahinmillaan näyttää.
                            Bmw 316 E30 -88

                            Comment

                            • Havis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 1838
                              • Kotona/Poissa

                              Originally posted by janke View Post
                              Kaikkea sitä kans nykyään myydään. Itsellä olisi pelliä ja mikki valmiina, niin piankos noi nostokohdat tekasis, mutta epäilen omassa autossani että kukka on hiukan laajempi kun tuo pelkkä nostokohta. En ole kyllä tarkemmin tutkinut, mutta tietäähän tämän oman onnenlahjan
                              Jostain muistelen kuulleeni, että noi nostokohdat ois useemmin huonot farkuissa ku sedaneissa. Tiedä häntä. Itsellä ollu vaan pari sedania, ja kummassakin noi ollu siistit.
                              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                              E60 523iA -08

                              Comment

                              • janke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 3665
                                • seinäjoki

                                Originally posted by Havis View Post
                                Jostain muistelen kuulleeni, että noi nostokohdat ois useemmin huonot farkuissa ku sedaneissa. Tiedä häntä. Itsellä ollu vaan pari sedania, ja kummassakin noi ollu siistit.
                                En osaa sanoa tuohon, mutta miksi noi yleensä mädäntyy takaa eikä edestä?
                                Bmw 316 E30 -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎