Originally posted by ApriliaMan
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ostamassa ja käyttökokemuksia, vol 2.
Collapse
X
-
Last edited by Petri.Kekkonen; 20-02-2017, 10:59.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostKovin tutulta kuulostaa... Näkyvät ruosteet harmittaa, katsastusmies taas hämmästeli sisustan hyvää kuntoa. Kun ruostekorjausten hinta alkaa olla samaa luokkaa kuin auton arvo niin taitaa jäädä mulla teettämättä tällä erää. Nostopisteet ei ole vielä kai mitenkään antautuneet omassa.
Vasemmalla helmassa heti pyörän vieressä on pahin, sit takaluukussa avaimenreiän ympärillä/luukun kulmassa ja sit takana oikeella kulmassa pellintaitteessa ennen puskuria. Ja tietysti se kuskin ovenalareuna on muutanu värisävyä (onneks näkyy vaan oikeen kirkkaassa valossa)e39 530iA ///M Sport -02
Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai)
ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostMukavaa luettavaaSe on harmillista että näissä on tuota ruoste ongelmaa ja taitaa olla mahdotonta löytää suomesta täysin ruosteetonta koria ja jos löytää niin on varmasti jo jollain tapaa maalailtu. Eikä ne pikku ruostetäplät jossain piilossa niinkään haittaa, mutta ne nostopisteet takana ovat ne mitkä harmittaa eniten, kun on aika hankalat korjata. Omassakin pitäisi nuo nostopisteet parsia kasaan, mutta ei oikein kiinnosta.
Sit taas maalaamissa itseä häiritsee se, kun noissa vanhoissa on aika hyvä maalipinta niin tuo uudelleen maalaaminen on vaikee saa tehtyä näillä nykyisillä vesiväreillä yhtä tasaiseksiMulla ei oo maalattu ku etupuskuri, kun meni elukkavahingon takia vaihtoon.
Tuo mun autohan on Teropan joskus maahan tuoma auto ja hyvin on palvelluOli siitä täällä esitelykin aikoinaan.
e39 530iA ///M Sport -02
Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai)
ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f
Comment
-
-
Originally posted by ApriliaMan View PostNäinpä, se maalaus on varmaan 3k€:n luokkaa niin suhteessa auton arvoon aika paljon. Mulla alustan pitäs olla ihan kunnossa, tai ainakaan katsastuksessa ei mitään oon sanottu ja ite siinä samalla katellu ni ei näy mitään hälyyttävää.
Vasemmalla helmassa heti pyörän vieressä on pahin, sit takaluukussa avaimenreiän ympärillä/luukun kulmassa ja sit takana oikeella kulmassa pellintaitteessa ennen puskuria. Ja tietysti se kuskin ovenalareuna on muutanu värisävyä (onneks näkyy vaan oikeen kirkkaassa valossa)Aprilia RSV4
Comment
-
-
Itsekkin miettinyt tuota oman maalaamista, mutta tässä elämän vaiheessa sitä ei pysty toteuttamaan lyhyellä aikavälillä eikä ole oikein paikkaakaan. Maalaamo ottais sen hyvä kuntoisen e39 hinnan, niin ei sekään innosta. Jos joku korjais ruosteet ja maalais max.1000€ hintaan, niin sitten ajelisin tuolla ilomielin, mutta kukaan ei alkaa ilmaseksi tekemään. Autoni on tekniikalta hyvässä kunnossa ja sillä ajelisi vielä monta vuotta, mutta ulkokuori on aika räjähtänyt.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by ApriliaMan View PostSit taas maalaamissa itseä häiritsee se, kun noissa vanhoissa on aika hyvä maalipinta niin tuo uudelleen maalaaminen on vaikee saa tehtyä näillä nykyisillä vesiväreillä yhtä tasaiseksiMulla ei oo maalattu ku etupuskuri, kun meni elukkavahingon takia vaihtoon.
Ovien alareunojen ja helmojen/lokasuojien näkyvien ruosteiden korjauksista olen kysellyt kustannusarviota samasta paikasta ja kuulosti että se 3000€ ei riitä kuin ehkä osittain noihin korjauksiin, olettaisin että hinta ois varmaan lähemmäs tuplat jos maalais koko auton samalla.Last edited by Petri.Kekkonen; 20-02-2017, 13:29.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostItsekkin miettinyt tuota oman maalaamista, mutta tässä elämän vaiheessa sitä ei pysty toteuttamaan lyhyellä aikavälillä eikä ole oikein paikkaakaan. Maalaamo ottais sen hyvä kuntoisen e39 hinnan, niin ei sekään innosta. Jos joku korjais ruosteet ja maalais max.1000€ hintaan, niin sitten ajelisin tuolla ilomielin, mutta kukaan ei alkaa ilmaseksi tekemään. Autoni on tekniikalta hyvässä kunnossa ja sillä ajelisi vielä monta vuotta, mutta ulkokuori on aika räjähtänyt.
Mutta E39:iä juuri käyttöautoksi miettiessä tuli yhdeksi ongelmaksi se, että itse ei sellaista oikein viitsisi pitää ruosteisena. Alkaisi ainakin isommat kohdat häiritä, ja kunnon korjaus maksaa liikaa suhteessa auton arvoon. Varsinkin, jos helmat on mädät niin maksaa ymmärtääkseni aika paljon ne hitsaamiset jo.
Tuossa M5:ssä vielä saa itselleen perusteltua järkevyyden maalauttamiselle.
Mutta ei kai ovien maalaus nyt sentään niin paljon maksa, jos ne eivät ihan kunnolla ruostuneet ole?E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
-
Originally posted by lj123 View Post
Mutta ei kai ovien maalaus nyt sentään niin paljon maksa, jos ne eivät ihan kunnolla ruostuneet ole?
kannattaa kysäistä useammasta paikkaa tarjousta, jos tuhansista euroista puhutaan. Toki ois hyvä nähdä minkälaiset "alut" siellä on mitä korjata...Last edited by jakeluvesimies; 20-02-2017, 14:37.
Comment
-
-
Originally posted by jakeluvesimies View PostItelle vedettiin vuosia sitten e38 ovien alareunat ja takaluukun alut. Ei tainnu 500e enempää tehdä. Ei nyt läpimädät olleetkaan. Sanoin ettei nyt ihan priimaa tarvii kun muutaman tonnin pulkka kyseessä. Ei muuta huonoo kun yksi häivytys oli jäänyt kiillottamatta
kannattaa kysäistä useammasta paikkaa tarjousta, jos tuhansista euroista puhutaan. Toki ois hyvä nähdä minkälaiset "alut" siellä on mitä korjata...
Toki omassa on sitten muitakin kolhuja ja ruostekohtia ja vähän huonommin maalattu kylki niin siitä äkkiä tuleekin jo kivasti lisähintaa. Helmat onneksi hyvät kun ei ole niin paljon suolassa uitettu.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
-
Originally posted by lj123 View PostEiköhän ehjässä pinnassa ole enemmän maalarista kyse, että millaista jälkeä saa aikaan.
Mutta E39:iä juuri käyttöautoksi miettiessä tuli yhdeksi ongelmaksi se, että itse ei sellaista oikein viitsisi pitää ruosteisena. Alkaisi ainakin isommat kohdat häiritä, ja kunnon korjaus maksaa liikaa suhteessa auton arvoon. Varsinkin, jos helmat on mädät niin maksaa ymmärtääkseni aika paljon ne hitsaamiset jo.
Tuossa M5:ssä vielä saa itselleen perusteltua järkevyyden maalauttamiselle.
Mutta ei kai ovien maalaus nyt sentään niin paljon maksa, jos ne eivät ihan kunnolla ruostuneet ole?
Comment
-
-
Originally posted by petterihi View PostRuostehommia voi tehdä monella tavalla. Tunkinpaikkoihin saa ebaysta valmiiksi leikattuja lappuja, joku kyläseppä sutaisee tuon vanhan tilalle/päälle helposti ja taas mennään seuraavaan katsastukseen...Itsellä olisi pelliä ja mikki valmiina, niin piankos noi nostokohdat tekasis, mutta epäilen omassa autossani että kukka on hiukan laajempi kun tuo pelkkä nostokohta. En ole kyllä tarkemmin tutkinut, mutta tietäähän tämän oman onnenlahjan
Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostKaikkea sitä kans nykyään myydään.Itsellä olisi pelliä ja mikki valmiina, niin piankos noi nostokohdat tekasis, mutta epäilen omassa autossani että kukka on hiukan laajempi kun tuo pelkkä nostokohta. En ole kyllä tarkemmin tutkinut, mutta tietäähän tämän oman onnenlahjan
"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostJostain muistelen kuulleeni, että noi nostokohdat ois useemmin huonot farkuissa ku sedaneissa. Tiedä häntä. Itsellä ollu vaan pari sedania, ja kummassakin noi ollu siistit.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Comment