E39 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • naikou
    replied
    Mikä öljy kuuluu laittaa 523i M52 moottoriin? Ohjekirjassa suositellaan suomen olosuhteisiin(plusmiinus 20 celsiusastetta) 10w40, menin nyt kumminki viime öljynvaihdossa laittamaan castrol magnatec 5w40 öljyt koneeseen ennen ku luin ohjekirjasta ettei semmonen öljy sinne koneeseen kuulu PRKL. Purkissa kumminki lukee bmw longlife-04


    Sitte toinen mitä ihmetellyt että onko normaaalia jos kone vähän tärisee tyhjäkäynnillä, siis ei mitenkään häiritsevästi muttä kumminki niin että penkkiin asti tuntuu ja vaihdekeppi väpättää sivuttain jotai 1-2mm verran. Myös olen pannut merkille että kun kone on lämmennyt käyntilämpöönsä niin silloin auton alta kuulu rallatus, voi olla vauhtipyörä tai alakerta tai joku muu...autolla 236tkm ajettu ja kuukausi sitten hajos alkuperäinen katti ja sen tilalla korvausputki nyt väliaikasesti se tuskin vaikuttaa tohon ja tehostimen pumppu vollottaa ja tutuntuu että koko paska hajoo käsiin.

    Leave a comment:


  • tmee
    replied
    Originally posted by Ivl View Post
    Moro,

    Käykö 2003 525:sta peruutustutkan anturit 528 97:kaan? Onko mitä eroa jos on?


    T Jukka
    97 vm näyttäisi olevan 'passive pdc', ja 03 'active pdc'. Eli ei käy

    Leave a comment:


  • Ivl
    replied
    Peruutustutka

    Moro,

    Käykö 2003 525:sta peruutustutkan anturit 528 97:kaan? Onko mitä eroa jos on?


    T Jukka

    Leave a comment:


  • tmee
    replied
    Originally posted by aripaa View Post
    Olisiko oilseparatorilta tuleva putki, löytyy realoemista cylinder head osiosta.
    Joo sehän se näyttäisi olevan..
    Kuvassa tuo musta osa(oikealla) irronnut loppu putkesta, onkohan tuossa kohtaa millainen kiinnitys, vai jööti rööriin ja that's it?

    Attached Files

    Leave a comment:


  • aripaa
    replied
    Originally posted by tmee View Post
    Kertokaas viisaammat, mikä tarkoitus on imusarjan päätykanteen kiinnittyvällä kovamuovisella "putkella", jossa jousi ympärillä, ja missä tämän toinen pää kuuluisi olla? Kuvassa osien n:o 3&4 perään tuleva osa siis kyseessä, en kyseistä osaa millään realoemista löytänyt.
    http://realoem.com/bmw/showparts.do?...81&hg=11&fg=40

    Vaihdoin juuri tuota päädyn kantta+tiivistettä, ja vanhaa irrottaessa tuli tuo "putki" jousineen mukana ... vaikea arvioida minne kuuluu, kun ei näe mitään, ja kaiken joutuu käsikopelolta tekemään, eikä kopelo enää muutamien asennusolusien jälkeen järkevää paikkaa jöötille löytänyt.

    Olis varmaan parempi jakaa hommat niin, että itse otan vaan sitä asennusolutta, ja jättäisin asennukset ammattilaisille.


    Olisiko oilseparatorilta tuleva putki, löytyy realoemista cylinder head osiosta.

    Leave a comment:


  • tmee
    replied
    Kertokaas viisaammat, mikä tarkoitus on imusarjan päätykanteen kiinnittyvällä kovamuovisella "putkella", jossa jousi ympärillä, ja missä tämän toinen pää kuuluisi olla? Kuvassa osien n:o 3&4 perään tuleva osa siis kyseessä, en kyseistä osaa millään realoemista löytänyt.
    http://realoem.com/bmw/showparts.do?...81&hg=11&fg=40

    Vaihdoin juuri tuota päädyn kantta+tiivistettä, ja vanhaa irrottaessa tuli tuo "putki" jousineen mukana ... vaikea arvioida minne kuuluu, kun ei näe mitään, ja kaiken joutuu käsikopelolta tekemään, eikä kopelo enää muutamien asennusolusien jälkeen järkevää paikkaa jöötille löytänyt.

    Olis varmaan parempi jakaa hommat niin, että itse otan vaan sitä asennusolutta, ja jättäisin asennukset ammattilaisille.

    Leave a comment:


  • EOL
    replied
    E39 540 -> M5 Etupuskuri

    Hei pieni kyssäri tuossa vaihdan E39 540 M5 etupuskuria ja tuosta vanhasta puskurista meni jäähdytys kanava laturille, mutta ilmeisesti tästä M5 puskimesta sitä ei saa vai kuinka on ja olisiko se tärkeätä saada käyttöön?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by vilikeri View Post
    Olisko sitten vielä vinkkiä heittää että mitähän putkia kannattaa käyä läpi, kun todellinen ilmamassa on suurempi kuin pyydetty...
    Niinhän sen kuuluukin olla toimivalla MAF:lla. EGR tulpattuna nousee selvästi yli laskennallisesta, kuuluu asiaan, eikä aiheuta toimenpiteitä.

    Toki tuo nousee myös, jos siellä on ahtovuoto, mutta se näkyisi myös ahtopaineen käytöksessä ja savuttaisi mustaa (ilman puute syötettyyn PA-määrään nähden). Aika äkkiä antaisi myös vikakoodin ahtojen vähyydestä.
    Last edited by Clavurion; 04-07-2014, 17:56.

    Leave a comment:


  • vilikeri
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Miksi? Käyt vaikka Tarviketorilta ostamassa ja pyydät Pierburgin valmistamana, niin saat saman pumpun kuin Wetterin tiskiltä. Jos vielä huokeammalla pitää saada, niin tilaa vaikka Autoteilemann:lta.
    Kiitokset muistutuksesta, en muistanu koko tarviketoria ollenkaan Ja sieltähän löyty pumppu hyllystä

    Olisko sitten vielä vinkkiä heittää että mitähän putkia kannattaa käyä läpi, kun todellinen ilmamassa on suurempi kuin pyydetty...

    Leave a comment:


  • eiskalt
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Jotain puhetta on ollut että jarrukilvet mädätessään jotenkin alkavat noita paremmin keräillä tms.

    Sen omastani katsoin että ovat kiinni muuta muuta kuntoa en sen tarkemmin tutkaillut.
    Juu, jotain tällästä muistelinkin. Tosin omassani näyttää kyllä hyvältä ja viimenäkemällä näytti kiinnityksetkin hyviltä. Pitänee joskus tutkia kunnolla ja kattoa mihin ne kivet jää ja mistä tulee. Kun vaan jaksaa ja ehtii.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by vilikeri View Post
    Tietääkö joku onko nuista Schiedemannin auton alle tulevista dieselpumpusta mihinkään,alakaa vissiin olemaan omasta loppu kun pre-supply pressure tipahtaa alimmillaan 1,8:n.
    Miksi? Käyt vaikka Tarviketorilta ostamassa ja pyydät Pierburgin valmistamana, niin saat saman pumpun kuin Wetterin tiskiltä. Jos vielä huokeammalla pitää saada, niin tilaa vaikka Autoteilemann:lta.

    Leave a comment:


  • vilikeri
    replied
    Tietääkö joku onko nuista Schiedemannin auton alle tulevista dieselpumpusta mihinkään,alakaa vissiin olemaan omasta loppu kun pre-supply pressure tipahtaa alimmillaan 1,8:n.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Ilmeisesti mulla ollu tuuria, kun kerran vaan menny ja seki irtos ku vähän pakitti ja jarrutti.
    Jotain puhetta on ollut että jarrukilvet mädätessään jotenkin alkavat noita paremmin keräillä tms.

    Sen omastani katsoin että ovat kiinni muuta muuta kuntoa en sen tarkemmin tutkaillut.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Tuo on kyllä E39:ssä melkoinen vaiva.
    Ilmeisesti mulla ollu tuuria, kun kerran vaan menny ja seki irtos ku vähän pakitti ja jarrutti.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by eiskalt View Post
    Noniin, kesän eka kivi jarruissa. jeejee. (Aika pitkälle kyllä pääsin )
    Jessus mikä meteli.
    Tuo on kyllä E39:ssä melkoinen vaiva.
    E38 ja E34 ei ole ollut vielä yhtään kiveä jarrukilpien välissä ja E39:stä sain poimia niitä pois vähän väliä.

    Leave a comment:

Working...
X