E39 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • eiskalt
    replied
    Noniin, kesän eka kivi jarruissa. jeejee. (Aika pitkälle kyllä pääsin )
    Jessus mikä meteli.

    Leave a comment:


  • tmth
    replied
    Originally posted by jannnu78 View Post
    yes , kiitos vinkistä . Hihnat ovat kyllä kohtuu tuoreet , että jos vaan vaihtaisi ne , rullat , eli tuleeko näitä kiristin pyöriä muualle kun vesipumpulle ja ilmastoinnille , eli yhteensä 3 rullaa tarviis tilata ?

    pistän tosta muutaman kuvan , osuuko noista joku kuva missä näkys se kiristimen runko , niin osaisi tilata sellasenkin .

    melkokallit muuten kipale nuo rullat 35-40€ siis alkuperäiset . Oe laatuset olis tietty halvemmat , mutta eikös nuo kohteet ole sellasia paikkoja missä nimenomaan ei kannata sitä mutamaa kymppiä säästää .
    Ei kai niitä rullia ole kuin kaksi, jos moottori on tuo mainitsemasi M54?

    Yksi kiristin laturinhihnalle ja toinen ilmastoinnille.

    Omaani uusin molemmat kiristimet. Niissä tulee siis uudet rullat tietysti mukana. Ainakin noissa, jotka on jousikuormitteiset. Maksoi KL:ssä muistaakseni jotain 40€ luokkaa kappale. Oli Ruville merkkisessä paketissa. Osat oli kuitenkin samat kuin alkuperäiset, eli valmistaja oli INA.

    Myös laturi voi pitää erikoisia ääniä. Sinne voi vaihtaa laakerit myös. Toki voi ostaa uudenkin. Eilen omaani vaihdoin vielä laturinkin. Joku tehdaskunnostettu KL:stä oli 196 lähtöhinnalta.

    Tuossa keskimmäisessä kuvassa näkyy sen mallinen kiristin, kuin mun M54 moottorissa on. Osa numero 2.

    Leave a comment:


  • T0maz
    replied
    viskokytkin

    mitä eroa m52b28 ja m20b25 viskokytkimillä? Sama 32mm kierre mut jäähdyttääkö oikein ja miten lukittuu?

    Leave a comment:


  • jannnu78
    replied
    Originally posted by BMW323 View Post
    hommaat vaikka ekana uudet remmit ja pyörät niin pitäis loppua ja voi olla että pitää myös uusia kiristin runko myös

    itellä samaa vikaa mut yleensä kostealla ja viileällä kelillä alkaa kitisemään.
    ei oikeen apulaite hihnan kiristin toimi oikeen ku juminu.
    yes , kiitos vinkistä . Hihnat ovat kyllä kohtuu tuoreet , että jos vaan vaihtaisi ne , rullat , eli tuleeko näitä kiristin pyöriä muualle kun vesipumpulle ja ilmastoinnille , eli yhteensä 3 rullaa tarviis tilata ?

    pistän tosta muutaman kuvan , osuuko noista joku kuva missä näkys se kiristimen runko , niin osaisi tilata sellasenkin .

    melkokallit muuten kipale nuo rullat 35-40€ siis alkuperäiset . Oe laatuset olis tietty halvemmat , mutta eikös nuo kohteet ole sellasia paikkoja missä nimenomaan ei kannata sitä mutamaa kymppiä säästää .
    Attached Files
    Last edited by jannnu78; 10-01-2016, 21:16.

    Leave a comment:


  • BMW323
    replied
    mistä saa tietoon missä kaikissa bemareissa on typ215 perä?

    tuommonen löytys ylinmääräisenä e39 m5:sta kuoret löytyy, lukko yksikkö ja jäähdytetty takakansi

    sais joko myytyä tuon tai sitten hommattua uudet hammasrattaat ison pyörän ja pinionin

    Leave a comment:


  • BMW323
    replied
    Originally posted by jannnu78 View Post
    Onko jollain ollu vastaavia sirkutuksia pellin alla :

    vika ilmenee yleensä keväällä/kesällä , ja korostuu silloin kun auto ollut ajamattomana esim 3-4 päivää , auto kylmiltä käyntiin ja ennen kun kone lämpiää kunnolla kauhea sirkutus /kitinä tulee ilmeisesti jostain remmeistä . Vesipumppu kuitenkin vaihdettu 2 v sitten ja sillo remmit uusittu , talvella esim : niin tälläistä kitinää ei kuulu ollenkaan .

    voiko noihin remmihin suihkutella jotain spraytä ? onko ne päässy kuivumaan .

    jos autoa käyttää päivittäin tai kone lämmin näitä ääniä ei tule ollenkaan
    hommaat vaikka ekana uudet remmit ja pyörät niin pitäis loppua ja voi olla että pitää myös uusia kiristin runko myös

    itellä samaa vikaa mut yleensä kostealla ja viileällä kelillä alkaa kitisemään.
    ei oikeen apulaite hihnan kiristin toimi oikeen ku juminu.

    Leave a comment:


  • Tome
    replied
    Originally posted by jannnu78 View Post
    Onko jollain ollu vastaavia sirkutuksia pellin alla :

    vika ilmenee yleensä keväällä/kesällä , ja korostuu silloin kun auto ollut ajamattomana esim 3-4 päivää , auto kylmiltä käyntiin ja ennen kun kone lämpiää kunnolla kauhea sirkutus /kitinä tulee ilmeisesti jostain remmeistä . Vesipumppu kuitenkin vaihdettu 2 v sitten ja sillo remmit uusittu , talvella esim : niin tälläistä kitinää ei kuulu ollenkaan .

    voiko noihin remmihin suihkutella jotain spraytä ? onko ne päässy kuivumaan .

    jos autoa käyttää päivittäin tai kone lämmin näitä ääniä ei tule ollenkaan
    Eiköhän ne kitinät ja sirkutukset kuulu jostain hihnapyörän laakerista..

    Leave a comment:


  • jannnu78
    replied
    E39 520 m54 koneen kitinä ja sirinä käynnistäessä

    Onko jollain ollu vastaavia sirkutuksia pellin alla :

    vika ilmenee yleensä keväällä/kesällä , ja korostuu silloin kun auto ollut ajamattomana esim 3-4 päivää , auto kylmiltä käyntiin ja ennen kun kone lämpiää kunnolla kauhea sirkutus /kitinä tulee ilmeisesti jostain remmeistä . Vesipumppu kuitenkin vaihdettu 2 v sitten ja sillo remmit uusittu , talvella esim : niin tälläistä kitinää ei kuulu ollenkaan .

    voiko noihin remmihin suihkutella jotain spraytä ? onko ne päässy kuivumaan .

    jos autoa käyttää päivittäin tai kone lämmin näitä ääniä ei tule ollenkaan

    Leave a comment:


  • BMW323
    replied
    Originally posted by Fastpiksu View Post
    Onko tulossa sitten paljonkin voimaa kun ei vakio kestä?
    Tiedän 307hv M57 jossa uudet OEM kytkin ja vauhtipyörä toimi hienosti, vaikka vääntöä oli päälle 700nm
    no eihän siinä ole mutta ei tarttis olla heti vaihtamassa toiseen.
    kattelin jonkun verran niin sachs sais jonku paremman kytkimenhintaa jotain 270£

    ja autohan on vähän niinku teon alla vielä
    vaihdettua on jo jonkun verran. turbo, suuttimet, cooleri keulilla uus kp pumppu yms yms pientä

    Leave a comment:


  • Joni*
    replied
    Manuaali 540i -02 vetarit hakusessa.

    Onkohan 540i automaatin ja manuaalin vetoakseleissa jotain eroa vai sopiiko ristiin? Kahdella osanumerolla noita ainakin löytyy. Ilmoitetut mitat näyttäis olevan samoja.:think

    Leave a comment:


  • Kiwes
    replied
    Originally posted by samsa87 View Post
    Onko jossain myytävänä täyttä sarjaa puslia touringin taka alatukivarsiin?
    Strongflexiä saa kyllä sarjan sisempiä, mutta ei narinaheloja?

    Pitääkö ne nyt erikseen tilailla?, s**tana.
    eebaysta collection listille ni melkein sama ku tulis samassa setissä (kattot vaan et tulee samalta myyjältä kaikki tuotteet, ni ei tartte suotta maksaa miljoonia postikuluja. Yleensä kun kattoo toimituskulujen kohalta, ni näkyy "additional item", mikäli tilaat useamman tuotteen niin perus toimarit +tuo additional item. näin ainakin ittellä on toiminu)

    Termit voi olla pikkusen erilaiset, mut näin aamuopöllyissä kaikkee voi muistaa

    Leave a comment:


  • Fastpiksu
    replied
    Originally posted by BMW323 View Post
    mistäs löytäs paremman kytkimen tuohon omaan 530D:hen

    vakioo en haluais laittaa ku ei net kumminkaan kestä

    larkspeed.com englannissa myy ainakin kolmea (3) kytkintä normaali, vähän parempi ja sitten sintteri

    entä sitten ku kannattaisko laittaa kovaa vauhtipyörää vai antaa olla tuon massapyörän paikoillaan?
    Onko tulossa sitten paljonkin voimaa kun ei vakio kestä?
    Tiedän 307hv M57 jossa uudet OEM kytkin ja vauhtipyörä toimi hienosti, vaikka vääntöä oli päälle 700nm

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Originally posted by BMW323 View Post
    mistäs löytäs paremman kytkimen tuohon omaan 530D:hen

    vakioo en haluais laittaa ku ei net kumminkaan kestä

    larkspeed.com englannissa myy ainakin kolmea (3) kytkintä normaali, vähän parempi ja sitten sintteri

    entä sitten ku kannattaisko laittaa kovaa vauhtipyörää vai antaa olla tuon massapyörän paikoillaan?
    Mietin vaan kun just luin jostain lehdestä, clutchmastersin kytkimistä joita saa Futurezilta, ja pitäis olla kestoja vähä parempaankin kun valittee vaan paremman mallin. Äkkiseltään ei näkyny Dieseleihin olevan, mutta voishan sitä vaikka Futurezilta kysyä saisko niihinkin? :think Ja kävikö mistään bensakoneesta soveltamallakaan?

    Leave a comment:


  • samsa87
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Halvalla olet päässyt, mulla mennyt 4x autonhinta...
    Ostin auton maaliskuussa
    Kukaan tuskin ikinä vaihtanu yhtään alustan osaa tähän tehtaalta ulostulon jälkeen.. Taka apurungon puslia yritetty "vahvistaa" leikkaamalla jotain kumimaton renkuloita väliin

    Kyllä mullakin tohon harraste Aristoon on mennyt niin tolkuton summa ettei mitään järkeä. No mut nää on näitä...

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by samsa87 View Post
    Rahaa menny koht ehostamiseen auton hinta
    Halvalla olet päässyt, mulla mennyt 4x autonhinta...

    Leave a comment:

Working...
X