Mystinen takavalo-ongelma - kaikki muut valot takana toimii moitteettomasti paitsi itse "ajovalot". Ne toimivat satunnaisesti, usein syttyvät ja sammuvat lyhyen ajan sisällä toisistaan.
Koska kaikki muut valot toimivat hyvin, ei vika ole maadoituksessa? Kannat puhtaat, johtosarjan liittimet OK..?
Sigun kulkineessa ollu välillä pieni käynnistymis ongelma, joutunut sahamaan hetken ennenkuin hörähtää päälle, mutta tänään meinasi jo usko loppua ettei käynnistykään vaan joutui sahaamaan todella kauan.
Voiko syypää tuohon olla autoon asennettu delphi merkkinen tarvike nokka-akselin asentotunnistin?
Ei siis tee lähellekään joka käynnistyksellä tota että sahais normaalia kauemmin
Kiitos, kokeilemme, luin joltain jenkkiläiseltä foorumilta, että autossa olisi 4 sulakeboksia, yks takaluukus oikealla puolella akkujen kanssa ja hansalokeron yläpuolella, ettiskelen sulaketta nro 48 joka on hälyn sulake.
Kyllä se sulake pitäisi löytyä suoraan akun yläpuolelta. KLIK
Saman sulakkeen kautta: sireeni, sisätutka, kallistusanturi ja automaattisesti himmentyvä taustapeili (jos sellainen varusteena).
Onko jotain vikaa kun 530da kuluttaa 8,1 tankkauksista laskettuna ja ajotietokone näyttää 6.9? Sekalaista ajoa. On joskus näyttäny suunnilleen oikein ja oon muuttanu salavalikosta kvbr 1100:aan. Ei vikakoodeja.
Sireeni löytyy oikealta takapyöräkotelosta, sisälokarin alta. KLIK
Kiitos, kokeilemme, luin joltain jenkkiläiseltä foorumilta, että autossa olisi 4 sulakeboksia, yks takaluukus oikealla puolella akkujen kanssa ja hansalokeron yläpuolella, ettiskelen sulaketta nro 48 joka on hälyn sulake.
Fooruilla mainittiin, että kaks rasiaa olisi autossa noiden lisäksi, toinen hanttarin puolella penkin ja maton alla (?) ja raikkarin kotelon luona. Olisko jommassa kummassa tuo sulake.
Noniin, keskiviikoksi aika autolle, iskä haluaisi tietää E39:n OEM hälytysjärjestelmän sireenin sijainnin, onko se hanttarin puolen takaoven alla jossain siellä muovien seassa?
Kysymyksessä olisi testi, eli mitä tapahtuu autolle, jos sais kytkettyä johdot pois sireenistä vai onko se edes mahdollista?
Sireeni löytyy oikealta takapyöräkotelosta, sisälokarin alta. KLIK
Noniin, keskiviikoksi aika autolle, iskä haluaisi tietää E39:n OEM hälytysjärjestelmän sireenin sijainnin, onko se hanttarin puolen takaoven alla jossain siellä muovien seassa?
Kysymyksessä olisi testi, eli mitä tapahtuu autolle, jos sais kytkettyä johdot pois sireenistä vai onko se edes mahdollista?
Sigun kulkineessa ollu välillä pieni käynnistymis ongelma, joutunut sahamaan hetken ennenkuin hörähtää päälle, mutta tänään meinasi jo usko loppua ettei käynnistykään vaan joutui sahaamaan todella kauan.
Voiko syypää tuohon olla autoon asennettu delphi merkkinen tarvike nokka-akselin asentotunnistin?
Ei siis tee lähellekään joka käynnistyksellä tota että sahais normaalia kauemmin
Mulla teki 540 juurikin tuota kun molemmat tunnistimet olivat mallia finito ja pätkivät. Välillä meinasin joutua jo soittamaan hinurin kun ei meinannut startata. Ja taas seuravalla kerralla saattoi lähteä kuin palmun alta.
Sitten vaihdettiin Schmiedmannin tarvikemallit ja kesti kolme kk kun nykiminen alkoi. Nyt siis tilalla alkup.osa ja taas mennään.
Ei ole hälylle erillistä sulaketta, hälytin on integroitu auton muihin järjestelmiin ja sulakkeen irrottamalla pimenee keskuslukko, sähkölasit, tms. Jos hälyn haluaa pois, se täytyy koodata = piuhanpäähän
Kiitos, auto käy huomenna Käyttöautolla, kerron tuloksista sitten lisää, ihmelllinen hälyvika kun avaa kauko-ohjaimesta ovet niin alkaa piippaamaan.
Edit: Konepellin muovikytkin ei ollut syyllinen, missähän päin bemaria se hälyn asentotunnistin on?
Ei ole hälylle erillistä sulaketta, hälytin on integroitu auton muihin järjestelmiin ja sulakkeen irrottamalla pimenee keskuslukko, sähkölasit, tms. Jos hälyn haluaa pois, se täytyy koodata = piuhanpäähän
Eli kun ovet lukitsee avaimesta, niin vilkut vilkahtaa 2 kertaa, kun aiemmin ne on vaan kerran vilkahtanu (muistaakseni) ja heti, kun painaa avausnappia, niin häly alkaa huutamaan, mikä on tämän ilmiön syy?
Auto on edelleen 02 530dA Touring Facelift
Edit: AutoData näyttäisi ainakin, että F48 (mikä on sisätilapeilin häikääsysuoja ja hälärijärjestelmä) olisi toisessa sulakerasiassa tavaratlassa, tarkalleen ottaen siellä on 2 sulakeboksia, toinen on oikialla puolella akkujen yläpuolella, mutta eipä ainakaan sieltä löytynyt oikiaa sulaketta, missähän se toinen on, jottei tarttis purkaa koko tavaratilaa?
Onko E39:n varashälärin sulaketta mihnään? meinaan ei akun viahtaminenkaan auttanut, huutaa edelleen eikä ns. "tiputtaminenkaan" toimi, lukitsee ovet jne, mutta eipä vain toimi, ja autolla pitäisi ajaa kauppoihin, reissumatkoja ja häläri alkaa heti huutamaan, kun avaimesta painaa avausnappulaa, ei auta, vaikka konepellin muovikytkimeltä olis liitin auki.
Leave a comment: