E39 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Slazha
    replied
    Originally posted by Funki View Post
    Sigun kulkineessa ollu välillä pieni käynnistymis ongelma, joutunut sahamaan hetken ennenkuin hörähtää päälle, mutta tänään meinasi jo usko loppua ettei käynnistykään vaan joutui sahaamaan todella kauan.

    Voiko syypää tuohon olla autoon asennettu delphi merkkinen tarvike nokka-akselin asentotunnistin?

    Ei siis tee lähellekään joka käynnistyksellä tota että sahais normaalia kauemmin
    Ei vaikuta nokka-akselin asentotunnistin, ennemminkin pa-pumppu tai sen takaisku

    Leave a comment:


  • be39dsl
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    Spekseiltään on kyllä hyvä, mutta kannattaa jättää Snajderit kaupan hyllylle.

    Tälläsellä pääsee jo useamman vuoden http://www.motonet.fi/fi/tuote/90003...0Ah-35x18x19cm
    Onglema ratkesi, iskällä on auton järjestelmään lisätty avain ja ns. masterkey eli "pää avain" on avainkaapissa. häly huusi ja mä painoin kaks kertaa lukitusnappia, jolloin kuulu pieni vinkaus hälystä ja sisätiloissa naksahti, jolloin se ns. "tipahti" pois päältä

    Leave a comment:


  • toNmbbA
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Tommosen laitoin ite, kun alle 200e jäi hintaa: http://www.tarvikkeet.fi/tuote/8141/...tart-stop-plus
    Tälläisen kanssa hyvin myös pärjätty talven yli:



    Webastoa päivässä 4 kertaa ja lyhyttä matkaa tullut ajettua (5km/suunta), tosin tulee laturissa pidettyä välillä.

    Leave a comment:


  • Funki
    replied
    Sigun kulkineessa ollu välillä pieni käynnistymis ongelma, joutunut sahamaan hetken ennenkuin hörähtää päälle, mutta tänään meinasi jo usko loppua ettei käynnistykään vaan joutui sahaamaan todella kauan.

    Voiko syypää tuohon olla autoon asennettu delphi merkkinen tarvike nokka-akselin asentotunnistin?

    Ei siis tee lähellekään joka käynnistyksellä tota että sahais normaalia kauemmin

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by be39dsl View Post
    Iskän auto... ettiskellään huomenna tuohon suuntaan olevia akkuja, tollasilla lukemilla se akku oli, josta lähti virrat veke

    Passaasko tällääne akku sinne: http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/903004/393037
    Spekseiltään on kyllä hyvä, mutta kannattaa jättää Snajderit kaupan hyllylle.

    Tälläsellä pääsee jo useamman vuoden http://www.motonet.fi/fi/tuote/90003...0Ah-35x18x19cm

    Leave a comment:


  • be39dsl
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Älä nyt liian pientä akkua siihen laita jos lähdet ostamaan. Kuten mainitsin 100Ah/850A ja hifistelijät laittaa senkin AGM versiona.

    Iskän auto... ettiskellään huomenna tuohon suuntaan olevia akkuja, tollasilla lukemilla se akku oli, josta lähti virrat veke

    Passaasko tällääne akku sinne: http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/903004/393037
    Last edited by be39dsl; 19-07-2014, 20:16.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Tommosen laitoin ite, kun alle 200e jäi hintaa: http://www.tarvikkeet.fi/tuote/8141/...tart-stop-plus

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by be39dsl View Post
    Häläri on OEM, akussa vika, toi oli omasta edellisestä autosta (mazda) ja otin sen talteen, koska menossa paaliin ja tuore akku. Huomenna haetaan uutta akkua (74Ah/680A), ainakaan noilla lukemilla häly ei lauennut, mutta ainakin saatiin kone tulille.
    Älä nyt liian pientä akkua siihen laita jos lähdet ostamaan. Kuten mainitsin 100Ah/850A ja hifistelijät laittaa senkin AGM versiona.

    Leave a comment:


  • be39dsl
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    En tiedä hälyttimestä mutta onhan tuo laittamasi akku nyt aivan onnetoman pieni.. liekkö edes käynnistysakuksi tarkoitettu kun on NOIN surkea virta ilmoitettu.. Talvea en haluaisi tuollasella koittaa :think
    100Ah/850A olis lähempänä totuutta..
    Häläri on OEM, akussa vika, toi oli omasta edellisestä autosta (mazda) ja otin sen talteen, koska menossa paaliin ja tuore akku. Huomenna haetaan uutta akkua (74Ah/680A), ainakaan noilla lukemilla häly ei lauennut, mutta ainakin saatiin kone tulille.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Varsinkaan 530d:n akuksi... Lukemat vaikuttaa vapaa-ajan akulle.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by be39dsl View Post
    Tällänen ongelma ilmeni akun vaihdon yhteydessä, eli varashälytin laukeaa itteksensä oli sitten ovet auki tai kiinni tai lukossa.

    Mikähän sulake takaboksissa voisi olla hälylle/missäpäin autoa ko. hälytin sijaitsee, jos vaikka ottaisi piuhat irti?

    Auto on -02 530d A Touring

    Edit: Akku, joka irrotettiin (tyhjä, eikä enää ottanut virtaa vastaan) oli 74Ah/680A ja löydettiin toimiva akku (½ vuotta vanha) lukemilla 60Ah/360A, voiko tämä vaikuttaa hälyn laukeamiseen.
    En tiedä hälyttimestä mutta onhan tuo laittamasi akku nyt aivan onnetoman pieni.. liekkö edes käynnistysakuksi tarkoitettu kun on NOIN surkea virta ilmoitettu.. Talvea en haluaisi tuollasella koittaa :think
    100Ah/850A olis lähempänä totuutta..
    Last edited by peto2; 19-07-2014, 19:49.

    Leave a comment:


  • be39dsl
    replied
    E39 häläri laukeilee omiansa

    Tällänen ongelma ilmeni akun vaihdon yhteydessä, eli varashälytin laukeaa itteksensä oli sitten ovet auki tai kiinni tai lukossa.

    Mikähän sulake takaboksissa voisi olla hälylle/missäpäin autoa ko. hälytin sijaitsee, jos vaikka ottaisi piuhat irti?

    Auto on -02 530d A Touring

    Edit: Akku, joka irrotettiin (tyhjä, eikä enää ottanut virtaa vastaan) oli 74Ah/680A ja löydettiin toimiva akku (½ vuotta vanha) lukemilla 60Ah/360A, voiko tämä vaikuttaa hälyn laukeamiseen.
    Last edited by be39dsl; 19-07-2014, 19:06.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Fastpiksu View Post
    Joo kyllä tuo M57N öljynerotin passaa M57:aan. Itekkin vaihdoin tuon kun se vanha huoparulla voi tukkeutua ja jopa jäätyä, tuon uudemman mallin toiminta perustuu ilman pyörteilyyn ja on näin ollen pommin varma.
    Tuon varttiin vaihtaa kyllä.
    Joo tilasin pois, onpahan sekin huoli vähempänä.

    Leave a comment:


  • jani73
    replied
    Kävin kokeilemassa eilen yhtä 540. En muista tarkalleen vuosimallia, mutta todennäköisesti oli TU-koneella. Nyt sekin on hävinnyt listoilta, eli joku onnekas sai siitä itselleen pelin.
    Mutta koeajon jälkeen avasin konepellin ja kuunetlin konetta, niin sieltä tuli sellaista kevyttä naputusta. Kylmällä koneella sitä ei kuulunut. Osaako kukaan sanoa, mistä tuollainen voisi johtua, noin niinkuin vastaisuuden varalle?

    Noo, olihan tuolla jotain.
    Last edited by jani73; 19-07-2014, 19:17.

    Leave a comment:


  • Fastpiksu
    replied
    Joo kyllä tuo M57N öljynerotin passaa M57:aan. Itekkin vaihdoin tuon kun se vanha huoparulla voi tukkeutua ja jopa jäätyä, tuon uudemman mallin toiminta perustuu ilman pyörteilyyn ja on näin ollen pommin varma.
    Tuon varttiin vaihtaa kyllä.

    Leave a comment:

Working...
X