E39 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • +Jompp3-
    replied
    Käytin autoa vikakoodin luennassa ja nollattiin samalla huoltovalot yms. Myöhemmin ajellessa huomasin kulutusmittarin näyttävän tavallista isompia lukemia.. Viisarimittari ja salavalikko näyttää molemmat suurempia kulutuksia kuin aiemmin. Osaako joku sanoa mistähän tämä voi johtua? Mitään vikakoodeja ei ollut mitkä viittaisi tähän ja auto tuntuu toimivan muutenkin normaalisti. Auto siis 523 -96. :think

    Leave a comment:


  • Jousipää
    replied
    Originally posted by Arnolds View Post
    Paikkakunta näkyviin missä potilas on ja vikakoodin luentaan.
    Veikkaus kuitenkin vasen taka-anturi.:think
    Tämänpä teen Veikkailin itsekin jompaa kumpaa taka anturia, vaan vikakoodeistapa sen varmentaa

    Leave a comment:


  • Arnolds
    replied
    Originally posted by Jousipää View Post
    Miten sais selville mikä abs antureista on sökönä? auto e39 530d -99 jossa palaa abs+luistonestovalo+vakkari ei välillä toimi..
    Paikkakunta näkyviin missä potilas on ja vikakoodin luentaan.
    Veikkaus kuitenkin vasen taka-anturi.:think

    Leave a comment:


  • Jousipää
    replied
    Arvontalaulua kuunnellessa.

    Miten sais selville mikä abs antureista on sökönä? auto e39 530d -99 jossa palaa abs+luistonestovalo+vakkari ei välillä toimi..

    Leave a comment:


  • Nepo
    replied
    01, 530d

    Jätti tiälle, syyksi selvisi siirtopumpun elottomuus, koputtelemalla pumppu alkoi pyörimään mutta sitten alkoi polttaa sitä 25a sulaketta n 10sek välein, auto kuskaattiin pajalle jossa ovat vaihtaneet pumpun, mutta auto ei toimi vieläkään, jotain polttoainepuolen vikakoodeja antaa,,?? Onkoha tuosta kärähtäny jotaki muutaki ku sulake vai? Ja kaiken lisäksi auto on 400km päässä!! Jos jollaki hyviä arvauksia niin hyvä..haisee kalliilta kun ruvetaan pajalla metsästämään moista vikaa..

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    .....
    Last edited by naikou; 10-07-2014, 15:40. Reason: ei mitään

    Leave a comment:


  • huotski
    replied
    Originally posted by SettarI View Post
    Autossani on ollun nyt vähän aikaa sellainen vika, että parkissa ollessaan (ovet lukittuna) alkaa ihan omia aikojaan vilkuttamaan hätävilkkuja.
    Tätä siis ei esiinny mitenkään määräajoin, vaan ihan milloin tahansa.

    Vikaa huomattiin ensinmäisen kerran reipas kuukausi sitten ukkosilman aikaan.

    Olisiko auton varashälytin ottanut itseensä ukkosesta? Ei kuitenkaan mitään ääntä ole koskaan pitänyt.

    Vilkutus kuittaantuu pois, kun ovet avaa kauko-ohjauskella.

    Ideoita?

    Itellä on sama vika, vilkutteli silloin tällöin. Oli irronnut konepellin anturista johto mikä tunnistaa että konepelti on kiinni. Täällä veikkailtiin tuota ja takaluukun tunnistinta.

    Leave a comment:


  • toNmbbA
    replied
    Originally posted by SettarI View Post
    Autossani on ollun nyt vähän aikaa sellainen vika, että parkissa ollessaan (ovet lukittuna) alkaa ihan omia aikojaan vilkuttamaan hätävilkkuja.
    Tätä siis ei esiinny mitenkään määräajoin, vaan ihan milloin tahansa.

    Vikaa huomattiin ensinmäisen kerran reipas kuukausi sitten ukkosilman aikaan.

    Olisiko auton varashälytin ottanut itseensä ukkosesta? Ei kuitenkaan mitään ääntä ole koskaan pitänyt.

    Vilkutus kuittaantuu pois, kun ovet avaa kauko-ohjauskella.

    Ideoita?

    Hälytin temppuilee, äänimerkki vain käytöstä pois otettu?

    Leave a comment:


  • SettarI
    replied
    Vilkut vilkuttaa

    Autossani on ollun nyt vähän aikaa sellainen vika, että parkissa ollessaan (ovet lukittuna) alkaa ihan omia aikojaan vilkuttamaan hätävilkkuja.
    Tätä siis ei esiinny mitenkään määräajoin, vaan ihan milloin tahansa.

    Vikaa huomattiin ensinmäisen kerran reipas kuukausi sitten ukkosilman aikaan.

    Olisiko auton varashälytin ottanut itseensä ukkosesta? Ei kuitenkaan mitään ääntä ole koskaan pitänyt.

    Vilkutus kuittaantuu pois, kun ovet avaa kauko-ohjauskella.

    Ideoita?

    Leave a comment:


  • aripaa
    replied
    Originally posted by tmee View Post
    Joo sehän se näyttäisi olevan..
    Kuvassa tuo musta osa(oikealla) irronnut loppu putkesta, onkohan tuossa kohtaa millainen kiinnitys, vai jööti rööriin ja that's it?

    Jep! mustaputki menee alumiiniputken sisään.

    Leave a comment:


  • MikaSS
    replied
    Ei näyttäny tulevan vastauksia tuolla toisessa topikissa nii kysytään ny vielä täältäkin

    Elikkä kattelin tuota sigun e39 keulaa ja huomasin et pikkuisen märältä näyttää juuri tästä laatikon lauhduttimen kohdalta elikkä vaihtoon menee todennäköisesti. Työnä ei vissiin pitäisi olla mikään ylitsepääsemätön sillä eihän tarvi kuin syyläri irroittaa niin lauhdutin pitäisi varmaan näkyä siinä heti. Rupesin miettimään, että pitäisikö samalla vaihtaa laatikon öljyt vai lisätä pelkästään? :think Öljynähän on tämä ns. "ikiöljy" eli laatikosta löytyy vihreä lätkä. Mitähän tuonne nyt sit työntäisi? Käykö tuo edellä mainittu Teboil Fluid E vai pitääkö olla Fluid S?

    Kiitoksia jo vastauksista!

    Leave a comment:


  • Fastpiksu
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    En mäkään tota vauhtista usko kun sammuttaessa ei kolise eikä muutenkaa kytkimen toiminnassa mitään vikaa. Voihan se toki olla että venojen automaattisäädöt paskassa/jumissa, forte huuhtelulla vois kokeilla jos alkais käymään siistimmin mutta niistäkin mömmöistä olen kuullut niin paljon erilaisia kokemuksia/mielipiteitä ettei tiiä uskaltaako ite edes kokeilla. Viime öljynvaihdossa oli suodatin jopa niin likainen että sitä koneen p*skaa sai siivota myös suodatinkotelon pohjalta. Tuntuu että edellinen omistaja on aika longlife-huoltovälillä tätä huoltanut jos ollenkaan.
    Joo mutta jos se kytkimen painamisella loppuu se ääni niin vikaa vois ajatella vaihteiston puolelle.
    Minä oon joka autoon tehny moottoripesun enkä oo siitä mitään haittaa nähny, päin vastoin. Dieselissä monesti menee uudet öljyt mustaksi "heti", käsittelyn jälkeen oli kirkkaat öljyt vielä 8000km kohdalla..
    Epäilen kyllä että se pesu mainitsemiisi oireisiin auttaa, mutta sanoin kuitenkin

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Originally posted by Fastpiksu View Post
    1) Tuo öljy toimii hienosti.
    2) Vaikuttaako jos painat kytkimen pohjaan? Vauhtipyörä saa olla ihan paskana että ääntää ilman mitään kuormitusta ja alakerta kyllä ilmottaa jos siellä vikaa on.

    En mäkään tota vauhtista usko kun sammuttaessa ei kolise eikä muutenkaa kytkimen toiminnassa mitään vikaa. Voihan se toki olla että venojen automaattisäädöt paskassa/jumissa, forte huuhtelulla vois kokeilla jos alkais käymään siistimmin mutta niistäkin mömmöistä olen kuullut niin paljon erilaisia kokemuksia/mielipiteitä ettei tiiä uskaltaako ite edes kokeilla. Viime öljynvaihdossa oli suodatin jopa niin likainen että sitä koneen p*skaa sai siivota myös suodatinkotelon pohjalta. Tuntuu että edellinen omistaja on aika longlife-huoltovälillä tätä huoltanut jos ollenkaan.

    Leave a comment:


  • Fastpiksu
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    Mikä öljy kuuluu laittaa 523i M52 moottoriin? Ohjekirjassa suositellaan suomen olosuhteisiin(plusmiinus 20 celsiusastetta) 10w40, menin nyt kumminki viime öljynvaihdossa laittamaan castrol magnatec 5w40 öljyt koneeseen ennen ku luin ohjekirjasta ettei semmonen öljy sinne koneeseen kuulu PRKL. Purkissa kumminki lukee bmw longlife-04


    Myös olen pannut merkille että kun kone on lämmennyt käyntilämpöönsä niin silloin auton alta kuulu rallatus, voi olla vauhtipyörä tai alakerta tai joku muu...
    1) Tuo öljy toimii hienosti.
    2) Vaikuttaako jos painat kytkimen pohjaan? Vauhtipyörä saa olla ihan paskana että ääntää ilman mitään kuormitusta ja alakerta kyllä ilmottaa jos siellä vikaa on.

    Leave a comment:


  • tmth
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    Mikä öljy kuuluu laittaa 523i M52 moottoriin? Ohjekirjassa suositellaan suomen olosuhteisiin(plusmiinus 20 celsiusastetta) 10w40, menin nyt kumminki viime öljynvaihdossa laittamaan castrol magnatec 5w40 öljyt koneeseen ennen ku luin ohjekirjasta ettei semmonen öljy sinne koneeseen kuulu PRKL. Purkissa kumminki lukee bmw longlife-04
    Ihan käypä öljy tuo 5w-40 on tuohonkin moottoriin. En itse ole koskaan näissä käyttänyt mitään 10w öljyjä.

    Leave a comment:

Working...
X