E39 Kysymyksiä ja vastauksia VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Käytin autoa vikakoodin luennassa ja nollattiin samalla huoltovalot yms. Myöhemmin ajellessa huomasin kulutusmittarin näyttävän tavallista isompia lukemia.. Viisarimittari ja salavalikko näyttää molemmat suurempia kulutuksia kuin aiemmin. Osaako joku sanoa mistähän tämä voi johtua? Mitään vikakoodeja ei ollut mitkä viittaisi tähän ja auto tuntuu toimivan muutenkin normaalisti. Auto siis 523 -96. :think
-
Originally posted by Jousipää View PostMiten sais selville mikä abs antureista on sökönä? auto e39 530d -99 jossa palaa abs+luistonestovalo+vakkari ei välillä toimi..
Veikkaus kuitenkin vasen taka-anturi.:think
Leave a comment:
-
Arvontalaulua kuunnellessa.
Miten sais selville mikä abs antureista on sökönä? auto e39 530d -99 jossa palaa abs+luistonestovalo+vakkari ei välillä toimi..
Leave a comment:
-
01, 530d
Jätti tiälle, syyksi selvisi siirtopumpun elottomuus, koputtelemalla pumppu alkoi pyörimään mutta sitten alkoi polttaa sitä 25a sulaketta n 10sek välein, auto kuskaattiin pajalle jossa ovat vaihtaneet pumpun, mutta auto ei toimi vieläkään, jotain polttoainepuolen vikakoodeja antaa,,?? Onkoha tuosta kärähtäny jotaki muutaki ku sulake vai? Ja kaiken lisäksi auto on 400km päässä!! Jos jollaki hyviä arvauksia niin hyvä..haisee kalliilta kun ruvetaan pajalla metsästämään moista vikaa..
Leave a comment:
-
Originally posted by SettarI View PostAutossani on ollun nyt vähän aikaa sellainen vika, että parkissa ollessaan (ovet lukittuna) alkaa ihan omia aikojaan vilkuttamaan hätävilkkuja.
Tätä siis ei esiinny mitenkään määräajoin, vaan ihan milloin tahansa.
Vikaa huomattiin ensinmäisen kerran reipas kuukausi sitten ukkosilman aikaan.
Olisiko auton varashälytin ottanut itseensä ukkosesta? Ei kuitenkaan mitään ääntä ole koskaan pitänyt.
Vilkutus kuittaantuu pois, kun ovet avaa kauko-ohjauskella.
Ideoita?
Itellä on sama vika, vilkutteli silloin tällöin. Oli irronnut konepellin anturista johto mikä tunnistaa että konepelti on kiinni. Täällä veikkailtiin tuota ja takaluukun tunnistinta.
Leave a comment:
-
Originally posted by SettarI View PostAutossani on ollun nyt vähän aikaa sellainen vika, että parkissa ollessaan (ovet lukittuna) alkaa ihan omia aikojaan vilkuttamaan hätävilkkuja.
Tätä siis ei esiinny mitenkään määräajoin, vaan ihan milloin tahansa.
Vikaa huomattiin ensinmäisen kerran reipas kuukausi sitten ukkosilman aikaan.
Olisiko auton varashälytin ottanut itseensä ukkosesta? Ei kuitenkaan mitään ääntä ole koskaan pitänyt.
Vilkutus kuittaantuu pois, kun ovet avaa kauko-ohjauskella.
Ideoita?
Hälytin temppuilee, äänimerkki vain käytöstä pois otettu?
Leave a comment:
-
Vilkut vilkuttaa
Autossani on ollun nyt vähän aikaa sellainen vika, että parkissa ollessaan (ovet lukittuna) alkaa ihan omia aikojaan vilkuttamaan hätävilkkuja.
Tätä siis ei esiinny mitenkään määräajoin, vaan ihan milloin tahansa.
Vikaa huomattiin ensinmäisen kerran reipas kuukausi sitten ukkosilman aikaan.
Olisiko auton varashälytin ottanut itseensä ukkosesta? Ei kuitenkaan mitään ääntä ole koskaan pitänyt.
Vilkutus kuittaantuu pois, kun ovet avaa kauko-ohjauskella.
Ideoita?
Leave a comment:
-
Ei näyttäny tulevan vastauksia tuolla toisessa topikissa nii kysytään ny vielä täältäkin
Elikkä kattelin tuota sigun e39 keulaa ja huomasin et pikkuisen märältä näyttää juuri tästä laatikon lauhduttimen kohdalta elikkä vaihtoon menee todennäköisesti. Työnä ei vissiin pitäisi olla mikään ylitsepääsemätön sillä eihän tarvi kuin syyläri irroittaa niin lauhdutin pitäisi varmaan näkyä siinä heti. Rupesin miettimään, että pitäisikö samalla vaihtaa laatikon öljyt vai lisätä pelkästään? :think Öljynähän on tämä ns. "ikiöljy" eli laatikosta löytyy vihreä lätkä. Mitähän tuonne nyt sit työntäisi? Käykö tuo edellä mainittu Teboil Fluid E vai pitääkö olla Fluid S?
Kiitoksia jo vastauksista!
Leave a comment:
-
Originally posted by naikou View PostEn mäkään tota vauhtista usko kun sammuttaessa ei kolise eikä muutenkaa kytkimen toiminnassa mitään vikaa. Voihan se toki olla että venojen automaattisäädöt paskassa/jumissa, forte huuhtelulla vois kokeilla jos alkais käymään siistimmin mutta niistäkin mömmöistä olen kuullut niin paljon erilaisia kokemuksia/mielipiteitä ettei tiiä uskaltaako ite edes kokeilla. Viime öljynvaihdossa oli suodatin jopa niin likainen että sitä koneen p*skaa sai siivota myös suodatinkotelon pohjalta.Tuntuu että edellinen omistaja on aika longlife-huoltovälillä tätä huoltanut jos ollenkaan.
Minä oon joka autoon tehny moottoripesun enkä oo siitä mitään haittaa nähny, päin vastoin. Dieselissä monesti menee uudet öljyt mustaksi "heti", käsittelyn jälkeen oli kirkkaat öljyt vielä 8000km kohdalla..
Epäilen kyllä että se pesu mainitsemiisi oireisiin auttaa, mutta sanoin kuitenkin
Leave a comment:
-
Originally posted by Fastpiksu View Post1) Tuo öljy toimii hienosti.
2) Vaikuttaako jos painat kytkimen pohjaan? Vauhtipyörä saa olla ihan paskana että ääntää ilman mitään kuormitusta ja alakerta kyllä ilmottaa jos siellä vikaa on.
En mäkään tota vauhtista usko kun sammuttaessa ei kolise eikä muutenkaa kytkimen toiminnassa mitään vikaa. Voihan se toki olla että venojen automaattisäädöt paskassa/jumissa, forte huuhtelulla vois kokeilla jos alkais käymään siistimmin mutta niistäkin mömmöistä olen kuullut niin paljon erilaisia kokemuksia/mielipiteitä ettei tiiä uskaltaako ite edes kokeilla. Viime öljynvaihdossa oli suodatin jopa niin likainen että sitä koneen p*skaa sai siivota myös suodatinkotelon pohjalta.Tuntuu että edellinen omistaja on aika longlife-huoltovälillä tätä huoltanut jos ollenkaan.
Leave a comment:
-
Originally posted by naikou View PostMikä öljy kuuluu laittaa 523i M52 moottoriin? Ohjekirjassa suositellaan suomen olosuhteisiin(plusmiinus 20 celsiusastetta) 10w40, menin nyt kumminki viime öljynvaihdossa laittamaan castrol magnatec 5w40 öljyt koneeseen ennen ku luin ohjekirjasta ettei semmonen öljy sinne koneeseen kuulu PRKL.Purkissa kumminki lukee bmw longlife-04
Myös olen pannut merkille että kun kone on lämmennyt käyntilämpöönsä niin silloin auton alta kuulu rallatus, voi olla vauhtipyörä tai alakerta tai joku muu...
2) Vaikuttaako jos painat kytkimen pohjaan? Vauhtipyörä saa olla ihan paskana että ääntää ilman mitään kuormitusta ja alakerta kyllä ilmottaa jos siellä vikaa on.
Leave a comment:
-
Originally posted by naikou View PostMikä öljy kuuluu laittaa 523i M52 moottoriin? Ohjekirjassa suositellaan suomen olosuhteisiin(plusmiinus 20 celsiusastetta) 10w40, menin nyt kumminki viime öljynvaihdossa laittamaan castrol magnatec 5w40 öljyt koneeseen ennen ku luin ohjekirjasta ettei semmonen öljy sinne koneeseen kuulu PRKL.Purkissa kumminki lukee bmw longlife-04
Leave a comment:
Leave a comment: