E39 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MGT
    replied
    Nyt tarvittaisiin tietoutta, sopiikos molemmat vaihtoehdot omaan autoon hihnankiristäjästä? eli osa 2



    Auto on 10/-98 vuotinen, mutta ei sitä meinaa saada tarvikkeena mistään mutta vanhemman mallin sais.

    Kun tuon uudemman osan varaosanumeroa avaa niin sieltä löytyy vanha varaosanumero aina tuon 97-98 vuotiseen saakka niin siitä miettisin voisikos sopia vanhempikin omaan autoon :think

    Leave a comment:


  • pimpom_
    replied
    Originally posted by timant View Post
    Väittäisin että oikein toimiessaan hyvinkin nopeasti pitäisi tulla kylmää.. Raitisilmasuodattimet tai ilmastoinnin kuristin tukkoinen?
    Missä se kuristaja sijaitsee?

    No raikkarit vaihdoin vähän ennen ilmastointihuoltoa. Samalla kun öljyt, pa- ja ilmansuodinkin. No nuo nyt ei liity kyllä tähän.

    Ja ei siinä minuuttikaupalla mene toki aikaa kun alkaa pelaan, mut jonkin aikaa. Miten sen sanois järkevästi.
    No näilllä helteillä ajamattomalla koneella pelkästään tyhjäkäynnillä paikallaan max ehkä minuutti. Saatan höpöttää ja liiotella (tai vähätellä) aikaa kun en ole varsinaisesti mitannut. Pitää ihan ajatuksen kans katsoa ens kerralla ja alkaa sitten vasta kirvaamaan vikaa.

    Joku viisas on kyllä joskus sanonut että "jos se toimii, niin älä koske"

    Edit. Se ilmastoinnin huoltohärveli ei vikonu mitään vuodoista ainakaan ja kaikki oli ok sen mukaan.
    Last edited by pimpom_; 14-07-2014, 22:22. Reason: Lisää

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Onko VDO:n tai Hellan valmistamat kampuran anturit mistään kotoisin? M52 koneeseen olis menossa :think
    Last edited by peto2; 14-07-2014, 21:57.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by RRK View Post
    Missä tämä varaajasäiliö sijaitsee?
    Tuon näköinen musta muovisäiliö.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by RRK View Post
    Missä tämä varaajasäiliö sijaitsee?
    Turbon alapuolella.

    Leave a comment:


  • RRK
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Imusarjan alta alipainejakotukilta pitkä letku turbon puolelle varaajasäiliöön. Säiliöltä solenoidille ja siitä turbon alipainekellolle. Sitä en nyt äkkiseltään muista, kuinka päin ne letkut on siinä solenoidilla.
    Missä tämä varaajasäiliö sijaitsee?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by RRK View Post
    530d vm 1999, kellään kuvaa kun imusarja irti, että miten ahtopaineensäätimeltä lähtee letkut ja vähän että mihin? Ostin auton purettuna ja nyt tarvis letkuja viritellä
    Imusarjan alta alipainejakotukilta pitkä letku turbon puolelle varaajasäiliöön. Säiliöltä solenoidille ja siitä turbon alipainekellolle. Sitä en nyt äkkiseltään muista, kuinka päin ne letkut on siinä solenoidilla.

    Leave a comment:


  • RRK
    replied
    530d vm 1999, kellään kuvaa kun imusarja irti, että miten ahtopaineensäätimeltä lähtee letkut ja vähän että mihin? Ostin auton purettuna ja nyt tarvis letkuja viritellä

    Leave a comment:


  • Janna
    replied
    sanovat, että ei ole tyhmiä kysymyksiä.

    pitäisi tuosta -03 e39:stä pakettiauto keksiä,
    kukaan tehnyt vastaavaa?
    Kysymys koskee lähinnä sitä, mihin tohtii ruuvata poppareille reiät, että sais nättiin johonkin piiloon.
    Tai löytyisiköhän sieltä mitään kuormauslenkkejä oletuksena, joihin pannerin saisi kiinni?

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Pari pientä juttua:

    1. Kuljettajan oven ikkuna vinkuu ikävästä sitä laskiessa/nostaessa. Mistähän kohtaa kannattaisi rasvattavaa paikkaa etsiä? Vähän suihkin PTFE-spraytä sinne tiivisteen uriin missä ikkunan etu- ja takapää liikkuvat, mutta ei vaikutusta.

    2. Noin viikko sitten kaupasta kotiin lähtiessä huomasin, että auton lämppärin säädöt olivat muuttuneet siitä mitä ne oli kun auton sammutin. Tätä on aihemmin tapahtunut vain kun olen käyttänyt toista avainta, mutta nyt oli se sama normiavain käytössä koko ajan. Hiukan myöhemmin huomasin että myös peruutustutkan piippaus on muuttut erilaiseksi. Ääni on nyt korkeampi ja ainakin kuulostaa voimakkaammalta. Voiko tämäkin olla avainkohtainen juttu, ja siksi liittyisi tuohon samaan insidenttiin jossa lämppärin säädöt muuttui? Tämän huomasi myös poika, joka ei tiennyt asiasta etukäteen, joten en kai kuule (vielä) ihan omiani. Mistähän tätä lähtis korjaamaan takaisin entisen kaltaiseksi? Onhan se mukavaa että auto osaa yllättää vielä pitkän omistussuhteen jälkeenkin uusilla ominaisuuksilla.
    Last edited by Petri.Kekkonen; 14-07-2014, 15:08.

    Leave a comment:


  • timant
    replied
    Originally posted by pimpom_ View Post
    Tänks. On varmaan sama joo. Kuulostaa sit oikealta eli asentaja saa elää. sitä on tottunu liian hyvälle kun kohta 10v ollu aina max 2vuotta vanha E-mersu työkaluna niin vertaa sitä nopeutta väkisinki siihen.
    Väittäisin että oikein toimiessaan hyvinkin nopeasti pitäisi tulla kylmää.. Raitisilmasuodattimet tai ilmastoinnin kuristin tukkoinen?

    Leave a comment:


  • pimpom_
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Eiköhän se ilmastoinnin täyttömäärä ole sama kuin facelift 530d:ssä, eli 650 +/- 10 g.
    Tänks. On varmaan sama joo. Kuulostaa sit oikealta eli asentaja saa elää. sitä on tottunu liian hyvälle kun kohta 10v ollu aina max 2vuotta vanha E-mersu työkaluna niin vertaa sitä nopeutta väkisinki siihen.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Eiköhän se ilmastoinnin täyttömäärä ole sama kuin facelift 530d:ssä, eli 650 +/- 10 g.

    Leave a comment:


  • pimpom_
    replied
    Kylmäaineen määrä

    Alko epäilyttään että laittoko ilmastointihuollossa liian vähän ainetta sisään ni mistä sen oikean määrän voi tarkistaa?

    Auto on alpina d10 2001, rek. LLY-111

    se imi vanhat veke jotain reipas 700g ja tilalle meni 625 tai 645g, en nyt muista mut on se lappu tallella mistä tarkistan. Minusta kuulostaa vähältä määrältä. Ei ole mitään tarraa tai kilpeä konehuoneessa. Koneelta katto se eemeli sen määrän ja tokas lopussa ääneen että siellä oli vissiin liikaa ainetta.

    Joo toimii se ja puhaltaa kylmää uusilla aineille, mut ehkä vähän hitaasti omaan makuun. Kaveri muisteli että omassa e39:ssä 530d olis ollu 900g tai 1,4kg.

    Tämä pitäis saada asap tietoon niin ehin käydä reklamoimassa ennen ku se epeli jää lomalle.

    Leave a comment:


  • N1ksu
    replied
    Osaisko joku sanoo mikä tota sigun autoa riivaa kun 2vk sit vaihettii moniurahihna ja kiristin niin viikko sen jälkee on pitäny sellasta outoa helinää tms vastaavaa metallista ääntä. ( tyyliin joku. Prikka helisisi tai vastaavaa) mitään sielä ei kumminkaan löysällä ole tai muuta ja jännää tässä onki se eli jos ajelee ihan rauhassa eikä polje yhtää niin ääntä ei tule. Heti jos vähän kengittää enemmän niin ääni alkaa.. Ja ääni ei kuulu tyhjäkäynnillä vaan sitte vasta kun kaasua antaa.. Ja auton jos sammuttaa ja antaa hetken olla niin ääni ei taas kuulu ellei uudelleen kengitä..

    E: ja ääni siis kuuluu kuskin puolelta ei apparin puolelta
    Last edited by N1ksu; 13-07-2014, 17:36.

    Leave a comment:

Working...
X