Syy vai seuraus
Tuo käyttis on ruvennu viemään ihan merkittävää määrää öljyä, ja tuoksahtaa palaneelta välillä. Öljy hupenee ensin hyvinkin rivakasti suurin piirtein alamerkille, ja siitä eteenpäin huomattavasti hitaammin.
Nyt ehdin hiukan tutkia, ja venttiilikopan sauma on takareunastaan melko märkä -> pudottelee näppärästi suoraan pakosarjalle. Myös kutosen puolan ympäristö on kostea.
Venttiilikopan tiiviste ja ne pultin rinkulat nyt ainakin vaihtoon, mutta onkos näissä sellaista piirrettä, että huohotus menis tukkoon, ja siksi pullauttaa tuon tiivisteen?
Moottorina M54B30
E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Hankinnassa e39, minkähintaiset vakuutukset teillä? Miulle tarjotaan 1200e ylöspäin..
Leave a comment:
-
Kyllä se vika tuossa kytkimessä on. Se on ihan mekaanista mallia.Originally posted by samjin View PostTuli huomautus konttorilla, kun e39 530dA sumuvalokytkin ei pysy takasumuvalot päällä. Eli kytkin naksahtaa etusumuvalojen kohdalle ja menevät päälle, kun kytkintä kääntää vielä niin takasumuvalot menee päälle mut kytkin palautuu takaisin etusumuvalojen kohdalle ja takasumuvalot sammuvat
Onko tässä nyt sitten kytkin rikki vai onko näille joku oma rele mikä ois voinu mennä rikki? :think
Leave a comment:
-
Tuli huomautus konttorilla, kun e39 530dA sumuvalokytkin ei pysy takasumuvalot päällä. Eli kytkin naksahtaa etusumuvalojen kohdalle ja menevät päälle, kun kytkintä kääntää vielä niin takasumuvalot menee päälle mut kytkin palautuu takaisin etusumuvalojen kohdalle ja takasumuvalot sammuvat
Onko tässä nyt sitten kytkin rikki vai onko näille joku oma rele mikä ois voinu mennä rikki? :think
Leave a comment:
-
Onko prefaceliftin ja faceliftin etupuskurin kiinnityksissä mitään eroa? Meinasin tuohon omaan faceliftin laittaa mutta tarviiko kiinnikkeitä muokata tms.?
Leave a comment:
-
Ilmastointi lähtee päälle siitä hiutale kuvasta. Jos pelkkä auto on päällä niin se pukkaa ilmaa pelkällä puhaltimella. Muistaakseni e39 oli joku aste luku milloin ilmastointi lähti päälle, +3..+5 välillä muistaakseni. Talvisin käy parkkihallissa pyörittämässä ilmastointia välillä niin säästyy yllätyksiltä keväälläOriginally posted by Jani_88 View PostMiten näissä toimii käytännössä tuo ilmastointiautomatiikan "auto" -asento? Onko silloin ilm.kompressori päällä? Kun on erikseen siis vielä olemassa se lumihiutale, niin pitääkö se olla kytkettynä ja sitten vielä se auto -nappi, niin on vasta oikeasti automaatti-ilmastointi päällä?
Jos pitää pelkkää auto -nappia päällä, niin työntää vaan joka suulakkeesta ilmaa ns perinteisesti, ilman kompressoria?
Vanhassa autossa auto asennossa oli ilmastointi aina päällä, jos vaan ulkona yli 5 astetta.
Leave a comment:
-
Miten näissä toimii käytännössä tuo ilmastointiautomatiikan "auto" -asento? Onko silloin ilm.kompressori päällä? Kun on erikseen siis vielä olemassa se lumihiutale, niin pitääkö se olla kytkettynä ja sitten vielä se auto -nappi, niin on vasta oikeasti automaatti-ilmastointi päällä?
Jos pitää pelkkää auto -nappia päällä, niin työntää vaan joka suulakkeesta ilmaa ns perinteisesti, ilman kompressoria?
Vanhassa autossa auto asennossa oli ilmastointi aina päällä, jos vaan ulkona yli 5 astetta.
Leave a comment:
-
Jep, jotain tämmöistä ajattelin itsekkin. Sen verran kuitenkin vähän perehtynyt nuihin hifijuttuihin, että pieni kysymysmerkki oli juurikin RCA-piuhojen liittäminen. Kiitos !Originally posted by Toni 325i View PostTehtiin farkkuun orkkissubin tilalle pieni kotelo 8" subilla ja vahvistin kiinni varapyörän päälle tulevaan levyyn. RCA:t otettu linjamuuntimella kaiutinpiuhasta.
Leave a comment:
-
Tehtiin farkkuun orkkissubin tilalle pieni kotelo 8" subilla ja vahvistin kiinni varapyörän päälle tulevaan levyyn. RCA:t otettu linjamuuntimella kaiutinpiuhasta.Originally posted by KimmoKoo View PostMikähän olisi järkevin tapa pävitellä hieman E39 toukan hifejä ?
Tallin nurkissa pyörii subi ja vahvistin, ajattelin niitä laittaa jollain järkevällä tavalla peräkonttiin. Lähinnä mietin vahvistimen RCA-piuhoja ja niiden liittämistä orkkis BM54:seen. Onnistuuko?:think
Autossa siis orkkislaitteet ja ei DSP-hifejä.
Lisäksi ehkä erillissarjaa etuoviin.
Leave a comment:
-
Saa koodailtua pois. Ota yhteyttä johonki alueesi harrastajaan, niin ei maksa omaisuuksia.Originally posted by Haatainen View PostAvain taisikin olla 2v poitsun hoteissa ennen lähtöä. Selittänee tuon. On kyllä meikäläisissä oloissa aivan jonninjoutava ominaisuus. Oispa ollu hienoa jos olis yön noin seissy...
Saakos tuon koodailtua pois jollain konstilla? En todella halua ikinä joutua lapioimaan koko koslaa lumesta tyhjäksi aamupuhteina.
Leave a comment:
-
Mikähän olisi järkevin tapa pävitellä hieman E39 toukan hifejä ?
Tallin nurkissa pyörii subi ja vahvistin, ajattelin niitä laittaa jollain järkevällä tavalla peräkonttiin. Lähinnä mietin vahvistimen RCA-piuhoja ja niiden liittämistä orkkis BM54:seen. Onnistuuko?:think
Autossa siis orkkislaitteet ja ei DSP-hifejä.
Lisäksi ehkä erillissarjaa etuoviin.
Leave a comment:
-
528ia napsuttaa aika terävästi tyhjäkäynnillä. Naputus ei voimistu kierroksien myötä ja sitten jos laittaaa D:n silmään ääni häviää:think vika ilmennyt yht äkkiä. Öljytkin vaihdettu ja ei ollut metallimurua mukana. Mikähän mahtais olla
Leave a comment:
-
No mitäpä luulet, annoinko avaimen leluksi?Originally posted by TheRipper View PostTai sitten vaan pitää avaimesta hieman parempaa huolta eikä antaa sitä ihan mihin käsiin vain.
Se nyt vaan on elämä sellaista parin taaperoikäisen kanssa, että joskus sitä herpaantuu ja laskee vaikka housut käsistään sohvalle tyhjäämättä taskuja ensin kassakaappiin.
Arvostan, jos joku muu pystyy pitämään paletin kasassa 24/7/365 siten, että mikään väärä ei ikinä päädy vääriin käsiin. Itse olen sen verran vajavainen yksilö, että en tähän pysty. Siksi koitan myös ajatella näitä lipsahduksia, ja pyrkiä minimoimaan vahingot, kun kontrolli kuitenkin joskus pettää.
Leave a comment:
Leave a comment: