E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Haatainen
    replied
    Syy vai seuraus

    Tuo käyttis on ruvennu viemään ihan merkittävää määrää öljyä, ja tuoksahtaa palaneelta välillä. Öljy hupenee ensin hyvinkin rivakasti suurin piirtein alamerkille, ja siitä eteenpäin huomattavasti hitaammin.

    Nyt ehdin hiukan tutkia, ja venttiilikopan sauma on takareunastaan melko märkä -> pudottelee näppärästi suoraan pakosarjalle. Myös kutosen puolan ympäristö on kostea.

    Venttiilikopan tiiviste ja ne pultin rinkulat nyt ainakin vaihtoon, mutta onkos näissä sellaista piirrettä, että huohotus menis tukkoon, ja siksi pullauttaa tuon tiivisteen?

    Moottorina M54B30

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by Jasuuu View Post
    Hankinnassa e39, minkähintaiset vakuutukset teillä? Miulle tarjotaan 1200e ylöspäin..
    10% bonuksilla nyt on 723€ ja sentit päälle. Liikenne ja osakasko. Pohjola.

    Leave a comment:


  • Jasuuu
    replied
    Hankinnassa e39, minkähintaiset vakuutukset teillä? Miulle tarjotaan 1200e ylöspäin..

    Leave a comment:


  • samjin
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Kyllä se vika tuossa kytkimessä on. Se on ihan mekaanista mallia.
    Nopeeta toimintaa, kiitti

    Tuli mieleen vielä sellanen, et saako tota kytkintä irti ilman, että joutuu koko kojelautaa irroittamaan?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by samjin View Post
    Tuli huomautus konttorilla, kun e39 530dA sumuvalokytkin ei pysy takasumuvalot päällä. Eli kytkin naksahtaa etusumuvalojen kohdalle ja menevät päälle, kun kytkintä kääntää vielä niin takasumuvalot menee päälle mut kytkin palautuu takaisin etusumuvalojen kohdalle ja takasumuvalot sammuvat

    Onko tässä nyt sitten kytkin rikki vai onko näille joku oma rele mikä ois voinu mennä rikki? :think
    Kyllä se vika tuossa kytkimessä on. Se on ihan mekaanista mallia.

    Leave a comment:


  • samjin
    replied
    Tuli huomautus konttorilla, kun e39 530dA sumuvalokytkin ei pysy takasumuvalot päällä. Eli kytkin naksahtaa etusumuvalojen kohdalle ja menevät päälle, kun kytkintä kääntää vielä niin takasumuvalot menee päälle mut kytkin palautuu takaisin etusumuvalojen kohdalle ja takasumuvalot sammuvat

    Onko tässä nyt sitten kytkin rikki vai onko näille joku oma rele mikä ois voinu mennä rikki? :think

    Leave a comment:


  • Juu50
    replied
    Onko prefaceliftin ja faceliftin etupuskurin kiinnityksissä mitään eroa? Meinasin tuohon omaan faceliftin laittaa mutta tarviiko kiinnikkeitä muokata tms.?

    Leave a comment:


  • Madduli
    replied
    Originally posted by Jani_88 View Post
    Miten näissä toimii käytännössä tuo ilmastointiautomatiikan "auto" -asento? Onko silloin ilm.kompressori päällä? Kun on erikseen siis vielä olemassa se lumihiutale, niin pitääkö se olla kytkettynä ja sitten vielä se auto -nappi, niin on vasta oikeasti automaatti-ilmastointi päällä?

    Jos pitää pelkkää auto -nappia päällä, niin työntää vaan joka suulakkeesta ilmaa ns perinteisesti, ilman kompressoria?

    Vanhassa autossa auto asennossa oli ilmastointi aina päällä, jos vaan ulkona yli 5 astetta.
    Ilmastointi lähtee päälle siitä hiutale kuvasta. Jos pelkkä auto on päällä niin se pukkaa ilmaa pelkällä puhaltimella. Muistaakseni e39 oli joku aste luku milloin ilmastointi lähti päälle, +3..+5 välillä muistaakseni. Talvisin käy parkkihallissa pyörittämässä ilmastointia välillä niin säästyy yllätyksiltä keväällä

    Leave a comment:


  • Jani_88
    replied
    Miten näissä toimii käytännössä tuo ilmastointiautomatiikan "auto" -asento? Onko silloin ilm.kompressori päällä? Kun on erikseen siis vielä olemassa se lumihiutale, niin pitääkö se olla kytkettynä ja sitten vielä se auto -nappi, niin on vasta oikeasti automaatti-ilmastointi päällä?

    Jos pitää pelkkää auto -nappia päällä, niin työntää vaan joka suulakkeesta ilmaa ns perinteisesti, ilman kompressoria?

    Vanhassa autossa auto asennossa oli ilmastointi aina päällä, jos vaan ulkona yli 5 astetta.

    Leave a comment:


  • KimmoKoo
    replied
    Originally posted by Toni 325i View Post
    Tehtiin farkkuun orkkissubin tilalle pieni kotelo 8" subilla ja vahvistin kiinni varapyörän päälle tulevaan levyyn. RCA:t otettu linjamuuntimella kaiutinpiuhasta.
    Jep, jotain tämmöistä ajattelin itsekkin. Sen verran kuitenkin vähän perehtynyt nuihin hifijuttuihin, että pieni kysymysmerkki oli juurikin RCA-piuhojen liittäminen. Kiitos !

    Leave a comment:


  • Toni 325i
    replied
    Originally posted by KimmoKoo View Post
    Mikähän olisi järkevin tapa pävitellä hieman E39 toukan hifejä ?

    Tallin nurkissa pyörii subi ja vahvistin, ajattelin niitä laittaa jollain järkevällä tavalla peräkonttiin. Lähinnä mietin vahvistimen RCA-piuhoja ja niiden liittämistä orkkis BM54:seen. Onnistuuko?:think
    Autossa siis orkkislaitteet ja ei DSP-hifejä.

    Lisäksi ehkä erillissarjaa etuoviin.
    Tehtiin farkkuun orkkissubin tilalle pieni kotelo 8" subilla ja vahvistin kiinni varapyörän päälle tulevaan levyyn. RCA:t otettu linjamuuntimella kaiutinpiuhasta.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Haatainen View Post
    Avain taisikin olla 2v poitsun hoteissa ennen lähtöä. Selittänee tuon. On kyllä meikäläisissä oloissa aivan jonninjoutava ominaisuus. Oispa ollu hienoa jos olis yön noin seissy...

    Saakos tuon koodailtua pois jollain konstilla? En todella halua ikinä joutua lapioimaan koko koslaa lumesta tyhjäksi aamupuhteina.
    Saa koodailtua pois. Ota yhteyttä johonki alueesi harrastajaan, niin ei maksa omaisuuksia.

    Leave a comment:


  • KimmoKoo
    replied
    Mikähän olisi järkevin tapa pävitellä hieman E39 toukan hifejä ?

    Tallin nurkissa pyörii subi ja vahvistin, ajattelin niitä laittaa jollain järkevällä tavalla peräkonttiin. Lähinnä mietin vahvistimen RCA-piuhoja ja niiden liittämistä orkkis BM54:seen. Onnistuuko?:think
    Autossa siis orkkislaitteet ja ei DSP-hifejä.

    Lisäksi ehkä erillissarjaa etuoviin.

    Leave a comment:


  • AttE39
    replied
    528ia napsuttaa aika terävästi tyhjäkäynnillä. Naputus ei voimistu kierroksien myötä ja sitten jos laittaaa D:n silmään ääni häviää:think vika ilmennyt yht äkkiä. Öljytkin vaihdettu ja ei ollut metallimurua mukana. Mikähän mahtais olla

    Leave a comment:


  • Haatainen
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Tai sitten vaan pitää avaimesta hieman parempaa huolta eikä antaa sitä ihan mihin käsiin vain.
    No mitäpä luulet, annoinko avaimen leluksi?

    Se nyt vaan on elämä sellaista parin taaperoikäisen kanssa, että joskus sitä herpaantuu ja laskee vaikka housut käsistään sohvalle tyhjäämättä taskuja ensin kassakaappiin.

    Arvostan, jos joku muu pystyy pitämään paletin kasassa 24/7/365 siten, että mikään väärä ei ikinä päädy vääriin käsiin. Itse olen sen verran vajavainen yksilö, että en tähän pysty. Siksi koitan myös ajatella näitä lipsahduksia, ja pyrkiä minimoimaan vahingot, kun kontrolli kuitenkin joskus pettää.

    Leave a comment:

Working...
X