E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gedd
    replied
    Noi imuvuodot voi aiheutella kaikenlaista, vaihdoin 540 imusarjan takaa huohottimen, imusarjan tiivisteet ja alipaineletkut samalla kun teki valley pan homman niin laatikosta löytykin uutena ominaisuutena sen jälkeen turbiinilukko, tuntee 85-90 välissä pienen nytkähdyksen ja kierrokset laskee hieman.

    Enkä todellakaan tiedä miten nuo vaikuttavat toisiinsa, mutta sieltä se vaan löyty

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Aivan turha arpoa ilman vikakoodeja. Eli käyt vaikka jollain foorumilaisella luetuttamassa koodit niin sitten on jo helpompi alkaa vikaa paikallistamaan.
    ...ja imuvuodot kannattaa tarkistaa joka tapauksessa.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Vämpylä View Post
    Helou Helou!

    M54 moottorinen 520 manuaali päätti mukavasti ennen ensiviikkoista katsastusta sytyttää moottorin valoitusvalon päälle. Auto ei havaintojeni mukaan kuitenkaan oireile mitenkään, vedot tallella, tyhjäkäynti ok ja kaikki muukin kuten ennenkin.

    Koetin hakea aiempia keskusteluja aiheesta mutta kaikilla näytti olleen jotain muutakin häikkää samalla.
    Onko tämä enne jostain tulevasta murheesta? Maf?

    Ei varmaankaan kannata viedä katsastukseen valon palaessa, eli vikakoodien luku/valon sammutus kiinnostaisi, jos joltakulta helsingistä löytyy härveli tähän.
    Aivan turha arpoa ilman vikakoodeja. Eli käyt vaikka jollain foorumilaisella luetuttamassa koodit niin sitten on jo helpompi alkaa vikaa paikallistamaan.

    Leave a comment:


  • Vämpylä
    replied
    Helou Helou!

    M54 moottorinen 520 manuaali päätti mukavasti ennen ensiviikkoista katsastusta sytyttää moottorin valoitusvalon päälle. Auto ei havaintojeni mukaan kuitenkaan oireile mitenkään, vedot tallella, tyhjäkäynti ok ja kaikki muukin kuten ennenkin.

    Koetin hakea aiempia keskusteluja aiheesta mutta kaikilla näytti olleen jotain muutakin häikkää samalla.
    Onko tämä enne jostain tulevasta murheesta? Maf?

    Ei varmaankaan kannata viedä katsastukseen valon palaessa, eli vikakoodien luku/valon sammutus kiinnostaisi, jos joltakulta helsingistä löytyy härveli tähän.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by jiiseppi View Post
    Kiitos.

    Löytyiskö vahvistus joltain pre-99 omistajalta? Tuoltahan noita löytyy.

    Puolankoloissa (kahdessa) oli öljyä ennenkuin vaihdoin venakopan tiivisteen.

    En saanut check engine valoa syttymään irrottamalla mafin töpselin. Huomenna mennään klassikon kanssa puristusmittaukseen ja koodit lukemaan.
    Tietokoneella tutkimalla saisi mukavasti lisätietoa asiaan.
    Näkisi sytytyskatkot yms.

    Leave a comment:


  • jouni.325
    replied
    Voisko joku heittää linkin 2.5 m57 virityksestä. Ei poka löydy googlen avulla.

    Leave a comment:


  • jiiseppi
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Ei taida olla check engine valo toiminassa ennen 99 vuotisia.

    Imuvuoto, puolankolot täynnä öljyä jne.
    Kiitos.

    Löytyiskö vahvistus joltain pre-99 omistajalta? Tuoltahan noita löytyy.

    Puolankoloissa (kahdessa) oli öljyä ennenkuin vaihdoin venakopan tiivisteen.

    En saanut check engine valoa syttymään irrottamalla mafin töpselin. Huomenna mennään klassikon kanssa puristusmittaukseen ja koodit lukemaan.
    Last edited by jiiseppi; 17-02-2015, 19:35.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by jiiseppi View Post
    -96 523i, Check Engine valo ei syty muuten kuin cluster testillä? Mielestäni näin valon aina autoa käynnistäessäni ennen näitä ongelmia mitä autoon nyt tuli, eli yksi sylinteri putosi pelistä, tyhjäkäynti rötää. Kokemuksia?
    Ei taida olla check engine valo toiminassa ennen 99 vuotisia.

    Imuvuoto, puolankolot täynnä öljyä jne.

    Leave a comment:


  • jiiseppi
    replied
    -96 523i, Check Engine valo ei syty muuten kuin cluster testillä? Mielestäni näin valon aina autoa käynnistäessäni ennen näitä ongelmia mitä autoon nyt tuli, eli yksi sylinteri putosi pelistä, tyhjäkäynti rötää. Kokemuksia?
    Last edited by jiiseppi; 17-02-2015, 18:12.

    Leave a comment:


  • Lepi-88
    replied
    Originally posted by tmth View Post
    Eipä ole disaa autossasi, jos se on tuo -96 malli.
    Juurikin -96. Kiitoksia taas avusta

    Leave a comment:


  • tmth
    replied
    Originally posted by Lepi-88 View Post
    Kiitoksia vinkistä. Täytyypä koittaa sitä ensimmäiseksi
    Eipä ole disaa autossasi, jos se on tuo -96 malli.

    Leave a comment:


  • Lepi-88
    replied
    Originally posted by jannnu78 View Post
    kännykän huono mikrofooni vielä korostaa noita ääniä otappa Disa venttiilin sähköjohti irti onko vaikutusta käyntiääniin ? mulla ainakin vähän vastaava ääni ja Disa pois pelistä niin räminä loppuu
    Kiitoksia vinkistä. Täytyypä koittaa sitä ensimmäiseksi

    Leave a comment:


  • jannnu78
    replied
    Originally posted by Lepi-88 View Post
    http://youtu.be/M7SSG-T70HU linkistä nyt vähän kuulee millaista ääntä kone nakuttaa. Onko ihan normia noin kovat äänet tyhjäkäynnillä vai ottaako vaan liiaksi omaan korvaan? ja toinen ongelma että paikoillaan ollessa tulee vahva bensan kat ku, Mistähän kannattaisi vikoja etsiä? Auton siis 520-96... jos joku viisaampi osaisi auttaa kun on tämä malli vielä täysin vieras itselle:think
    kännykän huono mikrofooni vielä korostaa noita ääniä otappa Disa venttiilin sähköjohti irti onko vaikutusta käyntiääniin ? mulla ainakin vähän vastaava ääni ja Disa pois pelistä niin räminä loppuu

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by jazuaXXX View Post
    Vieläkin kaivataan vastauksia ko. vikaan
    Ei kai tuossa muutamaa viestiä taaempana olisi sopivaa vikaa ja siihen kenties korjausta?

    Leave a comment:


  • Lepi-88
    replied
    avuttomalle apua

    http://youtu.be/M7SSG-T70HU linkistä nyt vähän kuulee millaista ääntä kone nakuttaa. Onko ihan normia noin kovat äänet tyhjäkäynnillä vai ottaako vaan liiaksi omaan korvaan? ja toinen ongelma että paikoillaan ollessa tulee vahva bensan kat ku, Mistähän kannattaisi vikoja etsiä? Auton siis 520-96... jos joku viisaampi osaisi auttaa kun on tämä malli vielä täysin vieras itselle:think

    Leave a comment:

Working...
X