E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ridermtb79
    replied
    E39 525 -03

    Moro, pitkästä aikaa

    Parin vuoden hiljaiselo päättyi kun vanha auto meni ja tilalle tuli tuoreempi bemari, edellisen 520 E39 jättämistä ikuisista traumoista huolimatta. Ja onhan bemarilla helvetin lysti ajaa. Se on fakta. Noh asiaan, voisiko joku ystävällinen valaista vähän 525 touringin bensakoneen sielunelämää. Ilmeisesti tuo vuoden -03 motti on aika luotettavan koneen maineessa ja vielä kun autolla on vasta ajettukin 201t km. Kyseessä on suomiauto täydellisellä huoltohistorialla. Jotain sinne mottiin on jo tehtykin mutta onko odotettavissa tuon klassisen 200t km jälkeen jotain isompaa menoerää? Aluksi kun auto oli seissyt liikkeen sisällä koneesta kuului jotain omituista kolinaa, tai ei välttämättä itse koneesta vaan oliskohan ollut apulaitteista, mutta kaikki toimii ja auto "hyrrää" kuin unelma. Eikä tiputtele nesteitä. Ainoat miinukset ovat talvialupallojen keskiöiden pölysuojan puuttuminen ja takalasin pyyhkijän toimimattomuus. Nuo viat ovat siis pieniä, mutta vittumaisia. Onko muuten tietoa oliko näissä suomiautoissa tuossa ikäluokassa tasonsäätöä? Mielestäni tuossa autossa ei ole ilmajousitusta vaikka sitä yritin tarkistaa. En ole vielä kerennyt nostaa autoa ylös asti..

    Kiitos jo etukäteen vastauksista..

    Make

    Leave a comment:


  • Suppilovahvero
    replied
    Originally posted by mika_z View Post
    Voi olla myös anturi sökö. Samassa mötikässä on 2 anturia, joista toinen vie tiedon moottorinohjaukselle ja toinen mittarille. Onko lämpöjä seurattu vain mittarista vai onko esim inpalla katottu kans?
    Anturi löytyy imusarjan juuresta

    Osa 14
    Yhden tuollaisen vaihdoin, kun ilmausyrityksistä huolimatta mittari eli ihan omaa elämäänsä. Anturin vaihdolla rauhottui.
    Pelkästään mittaria seurattu. Joten vilastaas siis tuota. Ehkä sillä nyt uskaltaa ajella pakolliset ajot kuhan ei lähe nousemaan mittari:think

    Leave a comment:


  • mika_z
    replied
    Originally posted by Suppilovahvero View Post
    Termari vaihdettiin vikaa miettiessä joten tuskin se.. Pullopatentilla ilmattiin joten ei ilmeisesti tarpeeksi.. Toi lämpömäärä on siis vielä liikaa?
    Voi olla myös anturi sökö. Samassa mötikässä on 2 anturia, joista toinen vie tiedon moottorinohjaukselle ja toinen mittarille. Onko lämpöjä seurattu vain mittarista vai onko esim inpalla katottu kans?
    Anturi löytyy imusarjan juuresta

    Osa 14
    Yhden tuollaisen vaihdoin, kun ilmausyrityksistä huolimatta mittari eli ihan omaa elämäänsä. Anturin vaihdolla rauhottui.

    Leave a comment:


  • Suppilovahvero
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Siellä on ilmaa tai sitten termari jumissa. Ohjeita ilmaamiseen löytyy paljonkin foorumilta. Kannattaa harkita pullopatenttia. Mittari toimii kuten kuuluukin.

    Termari vaihdettiin vikaa miettiessä joten tuskin se.. Pullopatentilla ilmattiin joten ei ilmeisesti tarpeeksi.. Toi lämpömäärä on siis vielä liikaa?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Suppilovahvero View Post
    En löytäny muualta vastausta vaikka koitin etsiä joten toivottavasti joku teistä osais kertoa.

    -96 528i, vaihdettu syyläri, ja omasta mielestä hyvin ilmattu (on muuten maailman ärsyttävin jobi) ja testiajoon nouseeko enää lämmöt (niinkuin alkuperäinen ongelma)

    Lämmöt nousee nyt ns. normaalia tahtia ja ajelutin autoa n. 30-40min. Sen jälkeen lämmöt n. 104-106. Mittari ei vielä hievahda, joten onko toi ihan normaalia? Mittari liikkuu mun muistaakseni 110(?). Uskaltaako nyt ajella vai lähetäänkö ilmaamaan uudestaan/ettimään uutta vikaa?
    Siellä on ilmaa tai sitten termari jumissa. Ohjeita ilmaamiseen löytyy paljonkin foorumilta. Kannattaa harkita pullopatenttia. Mittari toimii kuten kuuluukin.

    Leave a comment:


  • Suppilovahvero
    replied
    En löytäny muualta vastausta vaikka koitin etsiä joten toivottavasti joku teistä osais kertoa.

    -96 528i, vaihdettu syyläri, ja omasta mielestä hyvin ilmattu (on muuten maailman ärsyttävin jobi) ja testiajoon nouseeko enää lämmöt (niinkuin alkuperäinen ongelma)

    Lämmöt nousee nyt ns. normaalia tahtia ja ajelutin autoa n. 30-40min. Sen jälkeen lämmöt n. 104-106. Mittari ei vielä hievahda, joten onko toi ihan normaalia? Mittari liikkuu mun muistaakseni 110(?). Uskaltaako nyt ajella vai lähetäänkö ilmaamaan uudestaan/ettimään uutta vikaa?

    Leave a comment:


  • jazuaXXX
    replied
    Originally posted by Zoui View Post
    Taisi muitakin hiukan tipahtaa, mutta siis mittariston taustavalot, keskikonsolin napit ja tunnelmaledit on nyt mykkänä?

    Kun taas radion/ilmastoinnin näyttöjen kirkkaus säätyy vielä säätörullasta mittariston vieressä. (Mittariston lcd vielä säätö toimii, muttei mittariston taustavalot pala?)
    Tälläset

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by jazuaXXX View Post
    Eli sellanen ongelma ilmeni tossa pikkuhiljaa, mittariston valot vilkkuivat aluksi hetkeksi pois päältä ja nyt ei enää pala ollenkaan, vikaa ei ole löytynyt valokatkasijan eikä sulakkeiden vaihdon jälkeen? Valokatkasijasta eteen päin ei siis tule valoja mittaristolle eikä keskikonsolin napeille.
    Originally posted by jazuaXXX View Post
    tässä kohtaa tipahdin

    siis mittaristossa vika? voiko vaikuttaa keskikonsolin valoihin? ja siihen oranssiin valoon joka "valaisee" koko ohjaamon, joka tämäkään ei pala...
    En ihan tuosta ensimmäisestä tajunnut mitä kaikkea on pimeänä...

    Leave a comment:


  • Anza25
    replied
    e39 525tds ei aina vastaa kaasuun

    Olis semmosta ongelmaa omassa toukassa, että kun painaa kaasupoljinta niin ei oikee välillä tahdo auto enään liikkua ja loppuen lopuks sammuu. Mutta jos ottaa jalan polkimelta pois ja pariin otteeseen pumppaa sitä niin palaa taas normaaliksi.
    Kylmällä koneella tekee useammin kuin lämmtessä.
    Pahin ongelma on se kun vaihtaa vaihdetta niin vaihtaa normaalisti ottaen jalan kaasulta, niin kierrokset menee vähän korkeammalle tai jää leijailemaan hetkeksi.
    Kiitokset lukeneille ja kaikki avun annot tai keinot sallittua.

    Leave a comment:


  • Janna
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    En noista langattomista versioista tiedä mutta langallisissa kortti täytyy laittaa takaluukun korttipaikkaan jotta toimisi. :think
    Mie kaivoin hanskalokerosta puhelimen saksankielisen käyttöohjeen, jossa oli kuvin kerrottu, mihin kortti työnnetään ja miten päin.
    Luulisin että noilla ohjeilla se on siellä missä pitääkin.
    Luulisin.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Janna View Post
    Tuota noin, tuollainenhan minulla on, joskin väriltään violetti.
    Vaan ei toimi, pyytää asettamaan SIM-kortin.
    Puhelin ollut edellisellä omistajalla käytössä, eli toimivana minulle tullut,
    Mutta mielessä kummittelee maininta siitä, että pitäisi olla "vanha" kortti.
    Any ideas?
    En noista langattomista versioista tiedä mutta langallisissa kortti täytyy laittaa takaluukun korttipaikkaan jotta toimisi. :think

    Leave a comment:


  • Janna
    replied
    Originally posted by Gedd View Post
    Sellainen luottokortin kokoinen

    Tuota noin, tuollainenhan minulla on, joskin väriltään violetti.
    Vaan ei toimi, pyytää asettamaan SIM-kortin.
    Puhelin ollut edellisellä omistajalla käytössä, eli toimivana minulle tullut,
    Mutta mielessä kummittelee maininta siitä, että pitäisi olla "vanha" kortti.
    Any ideas?

    Leave a comment:


  • jazuaXXX
    replied
    s
    Originally posted by Zoui View Post
    Taisi muitakin hiukan tipahtaa, mutta siis mittariston taustavalot, keskikonsolin napit ja tunnelmaledit on nyt mykkänä?

    Kun taas radion/ilmastoinnin näyttöjen kirkkaus säätyy vielä säätörullasta mittariston vieressä. (Mittariston lcd vielä säätö toimii, muttei mittariston taustavalot pala?)
    Juurikin näin, kiitos selvemmästä kirjoituksesta!
    Last edited by jazuaXXX; 08-02-2015, 21:54.

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Originally posted by jazuaXXX View Post
    tässä kohtaa tipahdin

    siis mittaristossa vika? voiko vaikuttaa keskikonsolin valoihin? ja siihen oranssiin valoon joka "valaisee" koko ohjaamon, joka tämäkään ei pala...
    Taisi muitakin hiukan tipahtaa, mutta siis mittariston taustavalot, keskikonsolin napit ja tunnelmaledit on nyt mykkänä?

    Kun taas radion/ilmastoinnin näyttöjen kirkkaus säätyy vielä säätörullasta mittariston vieressä. (Mittariston lcd vielä säätö toimii, muttei mittariston taustavalot pala?)

    Leave a comment:


  • KimmoKoo
    replied
    ......
    Last edited by KimmoKoo; 09-02-2015, 20:36.

    Leave a comment:

Working...
X