Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #46
    Originally posted by toNmbbA View Post
    Kuuluuko servotronic ohjauksen kanssa käyttää CHF 11 tehostinöljyä?

    Omassa autossa tehostimen säiliössä korkki missä lukee ATF only, ja sitä on laitettu sinne, Bmwfans taas sitten näyttää että CHF 11 pelkästään, tai siis ei ainakaan auton vin:llä ole saatavilla ATF tekstillä olevaa korkkia. :think

    Korkki otettu jostain toisesta ja nyt sitten ajettu väärillä nesteillä?
    Kaikissa uusissa korkeissa lukee CHF only ja siihen saa erikseen ATF tarran. Ennen se oli toisinpäin, joten sullakin varmaan CHF tarra irronnut konehuoneen pesussa.

    Comment

    • pavezh
      Newbiemmer
      • Sep 2014
      • 2
      • tampere

      #47
      nakuttaa

      Ny tarvis vähä vaihtoehtoja auto remppaa eli auto nakuttaa käynnissä ja ku polkee kaasua se kovenee ja ajossa ei anna tehoja sen minkä pitääs ketjukone en usko et ois ajotus hypänny veikkaan ite venttiilejä 4-6 männän kohalla HELP kun ei ihan heti tekis mieli avata tota lohkoa vent kansi avasin kaikki näyttää hyvältä nokka akseli kunnos ei pahemmin kulumia kiitos etukäteen vastanneille privatea voi laittaa kans.

      Comment

      • herja
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 1649

        #48
        Voi olla männänpalautinjousi, sitä vikaa on tossa sun moottorimallissa ollut.
        Retard Member

        Comment

        • toNmbbA
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2009
          • 2329
          • Espoo

          #49
          Originally posted by Tome View Post
          Eiköhän siinä toimi yhtälailla kummat nesteet vaan kunhan niitä ei sotke keskenään tai vaihda toiseen tyyppiin ilman kunnollista huuhtelua.
          Entinen neste oli harmahtavaa, lisätty atf. Servotronic alkoi jumittamaan useammin nesteen lisäysken jälkeen.

          Kuinka helpoiten tyhjennyt / nesteiden vaihto?

          Seuraava kysymys:

          eli siis koneena m62b35, kytkintä hankkimassa, kevyt vauhtipyörä + sachs 765 kaveriksi. Blingfactorylle laitoin kyselyä kytkimestä niin haluaisi tietää boorin halkaisijan ja hammasluvun. Tästä osaisiko joku sanoa?

          Tai mistä kytkinlevy järkevään hintaan? Paikallinen varaosaliike tarjosi pelkästään täydellistä kytkinpakettia.
          Last edited by toNmbbA; 21-09-2014, 07:59.
          Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
          Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #50
            Originally posted by toNmbbA View Post

            Kuinka helpoiten tyhjennyt / nesteiden vaihto?
            Otat säiliön pois (ja luonnollisesti laitat uuden kun siellä on suodatin jota ei voi vaihtaa) ja liität paluu letkuun jatkon joka menee jäteöljyastiaan. Imuletkuun suppilo. 3-4 valmiiksi avattua pulloa käden ulottuville, kaveri käynnistää auton ja kääntään samantien ohjauksen laidasta laitaan. Samaan aikaan kaadat nestettä suppiloon ja varot ettei pääse vetämään kuivaksi. Sammutus ja täyttö ja korkki kiinni kovaa ajoa huoletonta huoltoa...

            Comment

            • toNmbbA
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2009
              • 2329
              • Espoo

              #51
              Originally posted by Bmw Master View Post
              Otat säiliön pois (ja luonnollisesti laitat uuden kun siellä on suodatin jota ei voi vaihtaa) ja liität paluu letkuun jatkon joka menee jäteöljyastiaan. Imuletkuun suppilo. 3-4 valmiiksi avattua pulloa käden ulottuville, kaveri käynnistää auton ja kääntään samantien ohjauksen laidasta laitaan. Samaan aikaan kaadat nestettä suppiloon ja varot ettei pääse vetämään kuivaksi. Sammutus ja täyttö ja korkki kiinni kovaa ajoa huoletonta huoltoa...
              Kiitän. Uusi säiliö onkin jo valmiiksi tilattu / tulossa.
              Last edited by toNmbbA; 19-09-2014, 21:21.
              Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
              Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

              Comment

              • _Rontti
                BTCF Member
                • Sep 2008
                • 1192
                • Raahe

                #52
                Kaverin e39 kyseessä ja ongelma seuraava!
                Virtalukko pyörii ympäri ja tunnoton. Virrat päällä. Ei siis saa pyöräytettyä virtoja pois eikä 1-asentoon virtalukkoa. Uus virtalukko ois valmiina, kunhan vanhan sais pois koitettu työntää rautalankaa ja akkojen hiuspinniä siitä reijästä sisään, kun yritetty ottaa pois vanhaa virtalukkoo.
                -Raahe connection-
                E39 LeMans BlueM5
                E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
                E39 523i Montrealblau
                E34 DiamantSchwartz 535i
                Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

                Comment

                • samsa87
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2014
                  • 46
                  • Lahti

                  #53
                  525tds syöttöpumppu aiheena jälleen. Missä niitä huolletaan ja onko viime hetken hintatietoja kellään? Mulla on nyt kaks vuotavaa
                  Tai mistä halvimmalla uusi?

                  Johonkin dieselhuoltoon laiton muutama vko sit mailia mut ei oo vastausta tullu.
                  Last edited by samsa87; 19-09-2014, 21:50.
                  Aristo -93, BMW 525tds touring -98, Granvia -95, Omega MV6 -95

                  Comment

                  • Kissvesala
                    Moderator
                    • Jun 2010
                    • 3110
                    • Liminka

                    #54
                    tuplana
                    Last edited by Kissvesala; 19-09-2014, 23:54.
                    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                    Kissvesala.fi
                    Priva tai o443424479

                    Comment

                    • Kissvesala
                      Moderator
                      • Jun 2010
                      • 3110
                      • Liminka

                      #55
                      Originally posted by _Rontti View Post
                      Kaverin e39 kyseessä ja ongelma seuraava!
                      Virtalukko pyörii ympäri ja tunnoton. Virrat päällä. Ei siis saa pyöräytettyä virtoja pois eikä 1-asentoon virtalukkoa. Uus virtalukko ois valmiina, kunhan vanhan sais pois koitettu työntää rautalankaa ja akkojen hiuspinniä siitä reijästä sisään, kun yritetty ottaa pois vanhaa virtalukkoo.
                      Sehän siitä hauskan nyt tekee ku se virtalukko pittää olla ykkösasennossa että se pinni menee oikeaan koloon. Koittakaa ensin saaha ronklattua yköseen.
                      Ja täsä kohti kakkonen ei oo ykkönen
                      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                      Kissvesala.fi
                      Priva tai o443424479

                      Comment

                      • makek87
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2013
                        • 101
                        • Helsinki

                        #56
                        Moro. Kannattaako e39 ostaa enää +300tkm ajettuna? Kyseessä siis lähinnä 525-528-530 bensa-automaatit, budjettina max 3500-4000€.

                        Mulla tulee kilsoja vuodessa alle 10tkm, joten ajoa ei oo hirveästi. Verrokkina olen katellu saman ikäsiä V6 passatteja/a6:sia.. e39 olis ehkä mieleisin, mutta hinnat on sen verran korkeammat että tohon budjettiin valikoimaa on vähän ja kilometrejä nielty...
                        Last edited by makek87; 19-09-2014, 23:55.

                        Comment

                        • ritariässä
                          BTCF Member
                          • Jan 2006
                          • 3573
                          • Raisio

                          #57
                          Originally posted by makek87 View Post
                          Moro. Kannattaako e39 ostaa enää +300tkm ajettuna? Kyseessä siis lähinnä 525-528-530 bensa-automaatit, budjettina max 3500-4000€.

                          Mulla tulee kilsoja vuodessa alle 10tkm, joten ajoa ei oo hirveästi. Verrokkina olen katellu saman ikäsiä V6 passatteja/a6:sia.. e39 olis ehkä mieleisin, mutta hinnat on sen verran korkeammat että tohon budjettiin valikoimaa on vähän ja kilometrejä nielty...
                          Bensakutosella e39 luotettavimmasta päästä ja sellainen +/-300tkm ei kerro vielä mitään, enemmänkin missä vaiheessa ja miten paljo kuluvaa osaa vaihdettu että tartteeko rakentaa kuluvat ite uusiksi vai on pitkälti perusluotettavia kilsoja edessä.

                          Ikiliikkujaksi mainitut automaatit joko kestää seuraavat 100tkm tai voivat poksahtaa milloin tahansa.

                          V6 koneisista VAGgilaisista pysyisin kaukana
                          G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                          Comment

                          • bmwonly
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2009
                            • 225
                            • kokkola

                            #58
                            E39 520i nykäsee rajusti silloin tällöin lämpimällä koneella ajettaessa

                            Elikkä mistähän kannattais ruveta vikaa etsimään. Oireena juuri tuo kova nykäisy silloin tällöin ajaessa lämpimällä koneella ja kaupunki ajossa saattaa liikkenne valoissa sammua itsekseen. Jonka jälkeen kyllä lähtee heti käymää normaalisti kun käynnistää uudelleen.

                            Vika siitä vittumainen, että saattaa olla pitkä noin 2 viikon välikin, että auto toimii moitteettomasti.

                            Ja aina kun auton vienyt asiantunteviin käsiin on sattunut toimimaan moitteettomasti juuri silloin.

                            Vikakoodit luettu eikä sieltä ainakaan mitään löytynyt.

                            auttakee ja kiitos etukäteen.
                            NYT: e39 520i

                            ex kulkineet:
                            E36 318, ->E36 328, -> e34 525td, -> e34 525i, ->e34 520, -> e39 523i -> E38 NAVARROVIOLET :smoke -> e39 523i->

                            Comment

                            • _Rontti
                              BTCF Member
                              • Sep 2008
                              • 1192
                              • Raahe

                              #59
                              Originally posted by Kissvesala View Post
                              Sehän siitä hauskan nyt tekee ku se virtalukko pittää olla ykkösasennossa että se pinni menee oikeaan koloon. Koittakaa ensin saaha ronklattua yköseen.
                              Ja täsä kohti kakkonen ei oo ykkönen
                              Sepäse! Melkee mahoton tehtävä, ku se pyörii miten sattuu vaatii hermoja, pitkiä hermoja!
                              -Raahe connection-
                              E39 LeMans BlueM5
                              E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
                              E39 523i Montrealblau
                              E34 DiamantSchwartz 535i
                              Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

                              Comment

                              • dkk
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2003
                                • 147
                                • Kokkola

                                #60
                                käsijarru

                                Kenkiä ja jousia vaihtamassa ja heräs pari kysymystä. Bentley ja diy ohjeita katottu läpi mutta jäi vielä epäselväksi eli mihin suuntaan kummallakin puolella pitää expanding lockin ja adjusting screwin osoittaa vai onko sillä merkitystä?

                                Eli kumpaan suuntaan pinni tuosta laajentajasta ja kumpaan suuntaan pää tuosta säätimestä. Nehän istuu molemmin päin kenkiin. Vai onko merkitystä?

                                E39 520i Facelift

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎