no sanotaan nyt sitten: Äkkiseltään näytti ihan M52:n imusarjalta.
Niin tuo Mst:ssä oleva.Mulla on alle puoli vuotta sitten puhjennut toinen silmä,ja jopa minä erotan sen että noissa Hartgen ja Mst:n moottoreissa on eri imusarja.
Mistä siis selviää että on alkuperäinen MST tekele eikä jäljeenpäin (suomessa?) kasattu 523 mihin on pistetty m52b28 & MST verhoilun osaa?
Löytyykö rekisteriote mikä on suomeen tuotaessa ollut?
Trafilt varman löytyy ainakin kopio.
Mistä siis selviää että on alkuperäinen MST tekele eikä jäljeenpäin (suomessa?) kasattu 523 mihin on pistetty m52b28 & MST verhoilun osaa?
Löytyykö rekisteriote mikä on suomeen tuotaessa ollut?
Trafilt varman löytyy ainakin kopio.
Tuo lehtiartikkeli on vaan vuotta vanhempi kuin auto,ja siitä selviää että ainakin silloin ovat virittäneet 528:seja eikä 523:sia.Ei varmasti alkuperäistä löydy mistään,kopiot ehkä ja sitäkin ikuisena realistina epäilen...
Ja vastaus ensimmäiseen kysymykseen:Ei vielä mistään.Kai
Mistä siis selviää että on alkuperäinen MST tekele eikä jäljeenpäin (suomessa?) kasattu 523 mihin on pistetty m52b28 & MST verhoilun osaa?
Löytyykö rekisteriote mikä on suomeen tuotaessa ollut?
Trafilt varman löytyy ainakin kopio.
Mistä siis selviää että on alkuperäinen MST tekele eikä jäljeenpäin (suomessa?) kasattu 523 mihin on pistetty m52b28 & MST verhoilun osaa?
Löytyykö rekisteriote mikä on suomeen tuotaessa ollut?
Trafilt varman löytyy ainakin kopio.
Tuo lehtiartikkeli on vaan vuotta vanhempi kuin auto,ja siitä selviää että ainakin silloin ovat virittäneet 528:seja eikä 523:sia.Ei varmasti alkuperäistä löydy mistään,kopiot ehkä ja sitäkin ikuisena realistina epäilen...
Ja vastaus ensimmäiseen kysymykseen:Ei vielä mistään.Kai
no eikä ole kun vuotta uudempi, kun auto on valmistunut tehtaalta 11/95 alkusarjan esittelyautona ja tuo artikkeli on julkaistu 12/96 ja siinä on melko kesäiset kuvat saksalaiseen talveen verrattuna, eli varmaankin juttu tehty jo aikaisemmin samana vuonna, ja valmistajia on lähestytty jutun teon tiimoilta jo keväällä 96.
ottaen huomioon että E39 tuli vasta mallivuodelle 1996, niin ei niitä viripajatestejä olisi oikein voinut tehdäkään vuonna 1995.
tällaiset putkat hyvin tyypillisesti virittää asiakkaiden autoja, eikä ne jonkun nokka-akselin vaihdon takia koko konetta vaihda, vaan tekevät suoraan asiakkaan autoon modaukset. Esim monitoimirattiin on helppo vaihtaa pelkkä logo, mutta ihan uusi mf-ruori varaosana on maksanut varmasti paljon rahaa tuolloin, joten pidän hyvin epätodennäköisenä että tätä autoa olisi jo uutena modattu.
sitten tulee nuo prosentit: Pelkästä alustasta tulee pari hassua muutosprosenttia, joten jostain tulee ne loput kolmetoista, eikä oikein muuta jää kuin moottori. Tehot on saatu otteeseen 170kw, joten tästä on täytynyt olla joku lappu saksasta, koska tuo tehon nousu alkuperäiseen verrattuna ei jäisi katsastusmieheltä rekisteröintikatsastuksessa huomaamatta.
jos tämä olisi ollut MST esittelyauto tai heidän rakentama auto, niin olisivat varmasti auton tunnustaneet, mutta alkupäässä threadia jo kerroit kysyneesi asiaa sieltä eivätkä tätä tunnistaneet?
no eikä ole kun vuotta uudempi, kun auto on valmistunut tehtaalta 11/95 alkusarjan esittelyautona ja tuo artikkeli on julkaistu 12/96 ja siinä on melko kesäiset kuvat saksalaiseen talveen verrattuna, eli varmaankin juttu tehty jo aikaisemmin samana vuonna, ja valmistajia on lähestytty jutun teon tiimoilta jo keväällä 96.
ottaen huomioon että E39 tuli vasta mallivuodelle 1996, niin ei niitä viripajatestejä olisi oikein voinut tehdäkään vuonna 1995.
tällaiset putkat hyvin tyypillisesti virittää asiakkaiden autoja, eikä ne jonkun nokka-akselin vaihdon takia koko konetta vaihda, vaan tekevät suoraan asiakkaan autoon modaukset. Esim monitoimirattiin on helppo vaihtaa pelkkä logo, mutta ihan uusi mf-ruori varaosana on maksanut varmasti paljon rahaa tuolloin, joten pidän hyvin epätodennäköisenä että tätä autoa olisi jo uutena modattu.
sitten tulee nuo prosentit: Pelkästä alustasta tulee pari hassua muutosprosenttia, joten jostain tulee ne loput kolmetoista, eikä oikein muuta jää kuin moottori. Tehot on saatu otteeseen 170kw, joten tästä on täytynyt olla joku lappu saksasta, koska tuo tehon nousu alkuperäiseen verrattuna ei jäisi katsastusmieheltä rekisteröintikatsastuksessa huomaamatta.
jos tämä olisi ollut MST esittelyauto tai heidän rakentama auto, niin olisivat varmasti auton tunnustaneet, mutta alkupäässä threadia jo kerroit kysyneesi asiaa sieltä eivätkä tätä tunnistaneet?
Otteen tehot muuttunut kun suomessa on muutoskatsastettu isompi kiuas paikalleen, monesti menee myös hevosvoimat ja kilowatit miten sattuu sekaisin.
Prosentti ja veropelossa on aikoinaan tehty suomessa mitä ihmeellisempiä sekasikiöitä, esimerkiksi korinvaihtojen kautta, niin topikin auto näyttää aika paljon siltä että on suomi 523i mällätty ja sitten on mst autosta lyöty hiukan kilkettä sisään ja saatettu uudelleen leimalle.
muuten hyvä mutta tässä autossa on tilavuus 2790cm3... vai olisko tässä autossa vain sisustus napattu jostain mälliautosta. missäänhän ei ole todisteita että tekniikassa olisi yhtään mitään viritystä.
no eikä ole kun vuotta uudempi, kun auto on valmistunut tehtaalta 11/95 alkusarjan esittelyautona ja tuo artikkeli on julkaistu 12/96 ja siinä on melko kesäiset kuvat saksalaiseen talveen verrattuna, eli varmaankin juttu tehty jo aikaisemmin samana vuonna, ja valmistajia on lähestytty jutun teon tiimoilta jo keväällä 96.
ottaen huomioon että E39 tuli vasta mallivuodelle 1996, niin ei niitä viripajatestejä olisi oikein voinut tehdäkään vuonna 1995.
tällaiset putkat hyvin tyypillisesti virittää asiakkaiden autoja, eikä ne jonkun nokka-akselin vaihdon takia koko konetta vaihda, vaan tekevät suoraan asiakkaan autoon modaukset. Esim monitoimirattiin on helppo vaihtaa pelkkä logo, mutta ihan uusi mf-ruori varaosana on maksanut varmasti paljon rahaa tuolloin, joten pidän hyvin epätodennäköisenä että tätä autoa olisi jo uutena modattu.
sitten tulee nuo prosentit: Pelkästä alustasta tulee pari hassua muutosprosenttia, joten jostain tulee ne loput kolmetoista, eikä oikein muuta jää kuin moottori. Tehot on saatu otteeseen 170kw, joten tästä on täytynyt olla joku lappu saksasta, koska tuo tehon nousu alkuperäiseen verrattuna ei jäisi katsastusmieheltä rekisteröintikatsastuksessa huomaamatta.
jos tämä olisi ollut MST esittelyauto tai heidän rakentama auto, niin olisivat varmasti auton tunnustaneet, mutta alkupäässä threadia jo kerroit kysyneesi asiaa sieltä eivätkä tätä tunnistaneet?
Taas unenpöpperöissään tuli kirjotushäriö..Entäs kun väitettiin että ollut tehtaan tilaus?Tuon lisävarustelistan viimenen rivi.Sitten ne prosentit:Moottori 14,alusta 1.Edelleenkin.Ja jos 523:sen keulalle nakataan isompi moottori niin siitä pitäähän siitä vissiin teholaput olla varsinkin kun uudelleenrekisteröidään.Ja Bmw:n,Mst:n ja Wiesmannin väliset suhteet ovat sen verran sekavat että en sitä osaa sanoa onko ollut edes oikea paikka mistä yrittänyt kysellä...
muuten hyvä mutta tässä autossa on tilavuus 2790cm3... vai olisko tässä autossa vain sisustus napattu jostain mälliautosta. missäänhän ei ole todisteita että tekniikassa olisi yhtään mitään viritystä.
Trafi-aken satojen miljoonien palko-tietojärjestelmähankkeista puhumattakaan.
Tekivät erään kerran eekaksykkösestäni eekolmekympin... Jos nyt vähän numerot menneet katsurilla sekaisin?
Mutta oikeita todisteita tehoista ei ole. Vielä. Kiva jos löytyis, pienenä ihmeenä pidän jos löytyy.
muuten hyvä mutta tässä autossa on tilavuus 2790cm3... vai olisko tässä autossa vain sisustus napattu jostain mälliautosta. missäänhän ei ole todisteita että tekniikassa olisi yhtään mitään viritystä.
Muuten hyvä mutta tuotakaan ei konetta avaamatta tiedä.(tarkkaa kokoa)Eikö se jo pelkästään todista silti jotain että jos kori on alkuperäinen 523,ja lohkossa lukee 2.8 niin silloin sille moottorille on JOTAIN tehty.Suomeksi sanottuna vaihdettu.
"vai olisko tässä autossa vain sisustus napattu jostain mälliautosta"???No se ei perkele ole mahdollista!!!!!VIELÄ KERRAN:523 on 2.5 litrainen,ja jos nokalla on vähintään 2.8 niin silloin se ei ole varmaan alkuperäinen.Suuri osa porukasta ei taida viitsiä lukea likimainkaan koko ketjua ja sitten jankataan samoista asioista koko ajan.
"vai olisko tässä autossa vain sisustus napattu jostain mälliautosta" Tuota mä en enää käsitä,selittäkää joku.
Ilmeisesti sun auton valmistenumerolla tehty kysely (aikaisemmin tässä keskustelussa) kertoo että sisustus on (Upholstery) STOFF FLOCK STREIFEN/ANTHRAZIT (D3AT)
millä taas ei ole mitään tekemistä nykyisen nahkasisustuksen kanssa.
Voit itsekin tarkistaa asian bmw vin-decoderilla.
Comment