Mst-Wiesmann "523"

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 528-Mst
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2014
    • 323
    • suomi

    #106
    Originally posted by jannmann View Post
    Jos on vakioista hiotut ja jätetään ilman käsittelyä niin saattaa kulua varsinkin nopeasti. Mutta tämä harvemmin koskee bemarin nokkia. Nekun on yleensä läpeensä erittäin kovaa ja laadukasta kamaa. Mutta esimerkkinä kaverin mopossa nelipyttyisessä kolmosessa on imunokka vaihdettu kulumisen takia pariinkin kertaan , nokka on kempowerin tekemä. Eli paskaakin voi saada.
    Osittain jopa hauskaa.Epäilys on että olisi m3:sen tai schrickin nenät.Tuntuis hölmöltä jos tuollainen paja olisi hiotuttanut nokkakeppejä.Asia selviää joka tapauksessa kun venakoppa nousee paikoiltaann.

    Comment

    • 528-Mst
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2014
      • 323
      • suomi

      #107
      Originally posted by jannmann View Post
      Jos on vakioista hiotut ja jätetään ilman käsittelyä niin saattaa kulua varsinkin nopeasti. Mutta tämä harvemmin koskee bemarin nokkia. Nekun on yleensä läpeensä erittäin kovaa ja laadukasta kamaa. Mutta esimerkkinä kaverin mopossa nelipyttyisessä kolmosessa on imunokka vaihdettu kulumisen takia pariinkin kertaan , nokka on kempowerin tekemä. Eli paskaakin voi saada.
      Osittain jopa hauskaa.Epäilys on että olisi m3:sen tai schrickin nenät.Tuntuis hölmöltä jos tuollainen paja olisi hiotuttanut nokkakeppejä.Asia selviää joka tapauksessa sittem kun venakoppa nousee paikoiltaan.

      Comment

      • nullzwei
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 11056
        • ?

        #108


        Tän näköset jylpyt... https://www.brandeins.de/uploads/tx_b4/134_wiesmann.pdf
        Last edited by nullzwei; 20-11-2014, 21:33.

        Comment

        • bemmeri
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4180

          #109
          Kuinkahan nuo Hartge ja MST on selvästi keveempiä kuin normaali 540i tai B10? Tuo Hartge ois ihan mielenkiintoinen laite, harmittaa aikoinaan kun jahkailin semmoisen oston kanssa ja hieman siistimistä vaatinu yksilö saksassa meni sivu suun, hintaa oli sillon alle 6000€ saksassa.
          EVERYTHING | WORKS

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17797
            • Jämsä

            #110
            Originally posted by bemmeri View Post
            Kuinkahan nuo Hartge ja MST on selvästi keveempiä kuin normaali 540i tai B10? Tuo Hartge ois ihan mielenkiintoinen laite, harmittaa aikoinaan kun jahkailin semmoisen oston kanssa ja hieman siistimistä vaatinu yksilö saksassa meni sivu suun, hintaa oli sillon alle 6000€ saksassa.

            No Alpina on ainakin automaatti ja varustetasoissa voi olla eroja. Putkiston vaihdosta tulee ehkä suurin kevennys. Muutamien kymmenien kilojen eroja tulee helposti.
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4180

              #111
              Originally posted by bemu2000 View Post
              No Alpina on ainakin automaatti ja varustetasoissa voi olla eroja. Putkiston vaihdosta tulee ehkä suurin kevennys. Muutamien kymmenien kilojen eroja tulee helposti.
              Manuaali näytti olevan tuossa linkin vertailussa 540i joka suunnilleen saman painoinen kun B10. Kyllähän se alkuperäinen e39:n putkisto painaa kun synti. Putkistosta tuli mieleen, että alpina käyttänyt mielenkiintoista toteutusta B10:ssä, käytännössä samaa putkistoa alkupään osalta kuin 540i:ssä, paitsi lisänny myös toisesta (tyhjästä) y-resonaattorin haarasta ulostulon m5 tyyliin, takavaimentimia on vain yhdellä puolella kuten 540issä, B10ssä resonaattorilta tuleva vänkärin puolen putki koukkaa sinne takavaimentimen toiselle "kanisterille", joka on tyhjä resonaattori pönttö 540i:ssä.
              Eli b10:ssä menee kahdella putkella koko matkan, kun 540:ssä ennen y-resonaattoria yhdistyy yhdelle putkelle. Myös b10:ssä putket yhdistyy ennen y-resonaattoria, eli jonkin tyylinen X-pipe siinä kohti. B8ssa alpina vienyt molemmat putket erillisinä koko matkan (jos ei sitten ole jonkun resonaattorin sisällä yhteyttä putkien välillä?).
              Edit: Tuossa jonkunlainen kuva b10 takaosan putkesta.





              Hartge on silti ilmotuksen mukaan melkein 60kg kevyempi. :think
              Last edited by bemmeri; 21-11-2014, 10:20.
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17797
                • Jämsä

                #112
                Mitä mahtaa painaa lasikattoluukku mekanismeineen ym. ? Varusteet todennäköisesti selittää eroja.
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • ///MJ
                  BTCF Member
                  • Jan 2004
                  • 1870
                  • Joensuu

                  #113
                  Originally posted by bemu2000 View Post
                  Mitä mahtaa painaa lasikattoluukku mekanismeineen ym. ? Varusteet todennäköisesti selittää eroja.
                  Juuri näin, mielestäni ALPINA on enemmän herrasmiespeli kaikilla varusteilla kun taas Hartge painottaa enemmän urheilullisuuteen :think

                  Wiesmannista ei ole omakohtaista kokemusta...
                  F36 428iA GC M-Sport
                  Z3 2.8i Roadster Myytävänä

                  M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

                  M: E36 328i osia

                  M: E39 business cd ja info display

                  M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

                  Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

                  Comment

                  • Zoui
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 6350
                    • Tampere

                    #114
                    Pitää nyt laittaa parempi kuva B10 putkesta kun sellainen ylimääräisenä lojuu, erikoinen toteutus toki.

                    Elämä on pihakivestä.

                    Comment

                    • Zoui
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 6350
                      • Tampere

                      #115
                      Originally posted by bemu2000 View Post
                      Mitä mahtaa painaa lasikattoluukku mekanismeineen ym. ? Varusteet todennäköisesti selittää eroja.
                      Lasinen oli jossain parin kilon paikkeilla painavampi, mutta ainakin sähköpenkit vs kahvapenkit niin aletaan puhua kymmenistä kiloista eroa.

                      Topikin karvahattu versio onkin varmasti melko kevyt, verrattuna mihin tahansa ALPINA tuotantoon.
                      Elämä on pihakivestä.

                      Comment

                      • bemmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4180

                        #116
                        Originally posted by Zoui View Post
                        Topikin karvahattu versio onkin varmasti melko kevyt, verrattuna mihin tahansa ALPINA tuotantoon.
                        Tarkoitin noita kasikoneella olevia jotka vertailussa nollakakkosen linkissa. Jos mulle tarkoitit.
                        EVERYTHING | WORKS

                        Comment

                        • Zoui
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 6350
                          • Tampere

                          #117
                          Originally posted by bemmeri View Post
                          Tarkoitin noita kasikoneella olevia jotka vertailussa nollakakkosen linkissa. Jos mulle tarkoitit.
                          No taisin hakea ehkä liian kaukaa, mutta sinulle juuri sillä metodilla että kun artikkelin painoerot eivät ole suuria ja jos topikin mst-autosta saa viitteitä siihen minkä varusteisia autoja käyttävät noin ylipäätään aihiona, verrattuna esimerkiksi alpinaan, niin noin pienet erot ovat tulleet melko varmuudella juurikin vain varusteista.
                          Elämä on pihakivestä.

                          Comment

                          • 528-Mst
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2014
                            • 323
                            • suomi

                            #118
                            No nyt tämä keskustelu on taas kulkenut vähän siihen suuntaan miksi sen aloitin.Eli tietoja ja keskustelua Mst:stä.Tänään kävin vaihtamassa eteen molemmat abs-anturit ja katsos kummaa:sutimisenesto ja abs alkoivat toimimaan.Onko oikeasti näin että näissä ei ole erillistä abs-merkkivaloa?Koska silloin kun edessä oli vialliset anturit ja asc+abs oli pois pelistä niin luonnollisesti asc:n valo paloi jatkuvasti.Eli ilmeisesti asc:n valo toimittaa myös abs:sän valon virkaa?Edes mittaritesti ei näytä "oikeaa"abs-valoa.

                            Comment

                            • Zoui
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 6350
                              • Tampere

                              #119
                              Kyllä siellä pitäisi olla oikeassa kulmassa perinteinen keltainen abs valo, tai ainakin omassa -97 vuotisessa on.

                              Last edited by Zoui; 21-11-2014, 17:26.
                              Elämä on pihakivestä.

                              Comment

                              • 528-Mst
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2014
                                • 323
                                • suomi

                                #120
                                [QUOTE=Zoui;3446472]Kyllä siellä pitäisi olla oikeassa kulmassa perinteinen keltainen abs valo, tai ainakin omassa -97 vuotisessa on.



                                Tuo on tehty 11/95.Kyllä siellä mittaristossa "näkyy" paikka sellaiselle/sen tyyppiselle valolle. jossain valossa.Bmw:n insinööri sanoi että jos abs-järjestelmässä on vika niin sytyttää asc:n valon koska järjestelmä on vikatilassa.Mikä on ihan järkeenkäypää ainakin minulle..
                                Tiedä sitten.Kuinka monesti teillä on palanut abs:sän valo tuon ikäisessä e39:sissä?
                                Last edited by 528-Mst; 21-11-2014, 17:37.

                                Comment

                                Working...
                                X