Originally posted by jannmann
View Post
Mst-Wiesmann "523"
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Osittain jopa hauskaa.Epäilys on että olisi m3:sen tai schrickin nenät.Tuntuis hölmöltä jos tuollainen paja olisi hiotuttanut nokkakeppejä.Asia selviää joka tapauksessa sittem kun venakoppa nousee paikoiltaan.Originally posted by jannmann View PostJos on vakioista hiotut ja jätetään ilman käsittelyä niin saattaa kulua varsinkin nopeasti. Mutta tämä harvemmin koskee bemarin nokkia. Nekun on yleensä läpeensä erittäin kovaa ja laadukasta kamaa. Mutta esimerkkinä kaverin mopossa nelipyttyisessä kolmosessa on imunokka vaihdettu kulumisen takia pariinkin kertaan , nokka on kempowerin tekemä. Eli paskaakin voi saada.
Comment
-
-
Kuinkahan nuo Hartge ja MST on selvästi keveempiä kuin normaali 540i tai B10? Tuo Hartge ois ihan mielenkiintoinen laite, harmittaa aikoinaan kun jahkailin semmoisen oston kanssa ja hieman siistimistä vaatinu yksilö saksassa meni sivu suun, hintaa oli sillon alle 6000€ saksassa.Originally posted by nullzwei View PostEVERYTHING | WORKS
Comment
-
Originally posted by bemmeri View PostKuinkahan nuo Hartge ja MST on selvästi keveempiä kuin normaali 540i tai B10? Tuo Hartge ois ihan mielenkiintoinen laite, harmittaa aikoinaan kun jahkailin semmoisen oston kanssa ja hieman siistimistä vaatinu yksilö saksassa meni sivu suun, hintaa oli sillon alle 6000€ saksassa.
No Alpina on ainakin automaatti ja varustetasoissa voi olla eroja. Putkiston vaihdosta tulee ehkä suurin kevennys. Muutamien kymmenien kilojen eroja tulee helposti.
Comment
-
Manuaali näytti olevan tuossa linkin vertailussa 540i joka suunnilleen saman painoinen kun B10. Kyllähän se alkuperäinen e39:n putkisto painaa kun synti. Putkistosta tuli mieleen, että alpina käyttänyt mielenkiintoista toteutusta B10:ssä, käytännössä samaa putkistoa alkupään osalta kuin 540i:ssä, paitsi lisänny myös toisesta (tyhjästä) y-resonaattorin haarasta ulostulon m5 tyyliin, takavaimentimia on vain yhdellä puolella kuten 540issä, B10ssä resonaattorilta tuleva vänkärin puolen putki koukkaa sinne takavaimentimen toiselle "kanisterille", joka on tyhjä resonaattori pönttö 540i:ssä.Originally posted by bemu2000 View PostNo Alpina on ainakin automaatti ja varustetasoissa voi olla eroja. Putkiston vaihdosta tulee ehkä suurin kevennys. Muutamien kymmenien kilojen eroja tulee helposti.
Eli b10:ssä menee kahdella putkella koko matkan, kun 540:ssä ennen y-resonaattoria yhdistyy yhdelle putkelle. Myös b10:ssä putket yhdistyy ennen y-resonaattoria, eli jonkin tyylinen X-pipe siinä kohti. B8ssa alpina vienyt molemmat putket erillisinä koko matkan (jos ei sitten ole jonkun resonaattorin sisällä yhteyttä putkien välillä?).
Edit: Tuossa jonkunlainen kuva b10 takaosan putkesta.

Hartge on silti ilmotuksen mukaan melkein 60kg kevyempi. :thinkLast edited by bemmeri; 21-11-2014, 11:20.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
Mitä mahtaa painaa lasikattoluukku mekanismeineen ym. ? Varusteet todennäköisesti selittää eroja.
Comment
-
Juuri näin, mielestäni ALPINA on enemmän herrasmiespeli kaikilla varusteilla kun taas Hartge painottaa enemmän urheilullisuuteen :thinkOriginally posted by bemu2000 View PostMitä mahtaa painaa lasikattoluukku mekanismeineen ym. ? Varusteet todennäköisesti selittää eroja.
Wiesmannista ei ole omakohtaista kokemusta...F36 428iA GC M-Sport
Z3 2.8i Roadster Myytävänä
M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16
M: E36 328i osia
M: E39 business cd ja info display
M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori
Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!
Comment
-
Lasinen oli jossain parin kilon paikkeilla painavampi, mutta ainakin sähköpenkit vs kahvapenkit niin aletaan puhua kymmenistä kiloista eroa.Originally posted by bemu2000 View PostMitä mahtaa painaa lasikattoluukku mekanismeineen ym. ? Varusteet todennäköisesti selittää eroja.
Topikin karvahattu versio onkin varmasti melko kevyt, verrattuna mihin tahansa ALPINA tuotantoon.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
No taisin hakea ehkä liian kaukaa, mutta sinulle juuri sillä metodilla että kun artikkelin painoerot eivät ole suuria ja jos topikin mst-autosta saa viitteitä siihen minkä varusteisia autoja käyttävät noin ylipäätään aihiona, verrattuna esimerkiksi alpinaan, niin noin pienet erot ovat tulleet melko varmuudella juurikin vain varusteista.Originally posted by bemmeri View PostTarkoitin noita kasikoneella olevia jotka vertailussa nollakakkosen linkissa. Jos mulle tarkoitit.
Elämä on pihakivestä.
Comment
-
No nyt tämä keskustelu on taas kulkenut vähän siihen suuntaan miksi sen aloitin.Eli tietoja ja keskustelua Mst:stä.Tänään kävin vaihtamassa eteen molemmat abs-anturit ja katsos kummaa:sutimisenesto ja abs alkoivat toimimaan.Onko oikeasti näin että näissä ei ole erillistä abs-merkkivaloa?Koska silloin kun edessä oli vialliset anturit ja asc+abs oli pois pelistä niin luonnollisesti asc:n valo paloi jatkuvasti.Eli ilmeisesti asc:n valo toimittaa myös abs:sän valon virkaa?Edes mittaritesti ei näytä "oikeaa"abs-valoa.
Comment
-
[QUOTE=Zoui;3446472]Kyllä siellä pitäisi olla oikeassa kulmassa perinteinen keltainen abs valo, tai ainakin omassa -97 vuotisessa on.
Tuo on tehty 11/95.Kyllä siellä mittaristossa "näkyy" paikka sellaiselle/sen tyyppiselle valolle. jossain valossa.Bmw:n insinööri sanoi että jos abs-järjestelmässä on vika niin sytyttää asc:n valon koska järjestelmä on vikatilassa.Mikä on ihan järkeenkäypää ainakin minulle..
Tiedä sitten.Kuinka monesti teillä on palanut abs:sän valo tuon ikäisessä e39:sissä?Last edited by 528-Mst; 21-11-2014, 18:37.
Comment

Comment