Mst-Wiesmann "523"

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • peto2
    replied
    Originally posted by 528-Mst View Post
    Ei se kone voi mitenkään olla 2.5 koska se on kuitenki merkattu lohkoon.2.8 lukee lohkossa ja tietokone sanoo samaa eli m52b28.
    Toisaalta olet kyllä asian suhteen ihan oikeassa...
    Mutta jokainen meistä tietää sen että sitä voimaa saisi aina olla edes vähän enemmän...
    Mutta tuolla imusarjavirityksellä saa tehot kätevästi pois.. vai ajatko jatkuvasti +5000rpm kierroksilla?

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by 528-Mst View Post
    Otetaan tämä aihe nyt uudestaan käsittelyyn.Onko se rienausta jos menen vaihtamaan sen paljon puhutun m-50:sen imusatsin?Jos vääntöhuipun kierrosluku nouseekin vähän niin haittaako se jos siitä saa omasta mielestään tarpeeksi iloa sinne+5000rpm?Toki jos sen teen että vaihdan niin saatte varmasti tietää ainakin kiihtyvyysarvoerot ja persdynon tulokset.Se rullilla käyttäminen oma hommansa..Mutta jos kiihtyvyysarvot mitataan vaikka 5 kertaa ja lasketaan keskiarvo niin kai sen luulisi riittävän.Kun en ole nähnyt yksiäkään dynolappuja missä vakio 2.8:sin tehot olisivat laskeneet tai vääntöhuippu noussut tolkuttoman korkealle sillä kyseisellä imusarjalla.Sitten jos vielä otetaan huomioon se että tuo moottori VOI olla 3.0l ja putkistomuutokset+todennäköisesti eri nokat.
    Originally posted by ritariässä View Post
    En tekisi yhtään mitään ja vaikka tekisitkin, ensin auto rullille ja onko tässä ne MST tehot tallella vai ei.

    Jos tämä bemu tuunattu saksassa jonkun firman toimesta, en lähtisi muuttamaan heidän virityksiään jos ja kun rullilla todetaan että siellähän on kaikki tallella eikä koneena joku vaihdettu perus523.

    Jos tähän lähdetään suomitallivirityksiä tekemään, tää on pian 13 kpl tusinasta löytyviä perusähtäreitä.

    Pidetään nyt MSTeenä tai tehdään tusinabemu.
    Ei se kone voi mitenkään olla 2.5 koska se on kuitenki merkattu lohkoon.2.8 lukee lohkossa ja tietokone sanoo samaa eli m52b28.
    Toisaalta olet kyllä asian suhteen ihan oikeassa...
    Mutta jokainen meistä tietää sen että sitä voimaa saisi aina olla edes vähän enemmän...

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    En tekisi yhtään mitään ja vaikka tekisitkin, ensin auto rullille ja onko tässä ne MST tehot tallella vai ei.

    Jos tämä bemu tuunattu saksassa jonkun firman toimesta, en lähtisi muuttamaan heidän virityksiään jos ja kun rullilla todetaan että siellähän on kaikki tallella eikä koneena joku vaihdettu perus523.

    Jos tähän lähdetään suomitallivirityksiä tekemään, tää on pian 13 kpl tusinasta löytyviä perusähtäreitä.

    Pidetään nyt MSTeenä tai tehdään tusinabemu.

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    m-50 imusarja

    Otetaan tämä aihe nyt uudestaan käsittelyyn.Onko se rienausta jos menen vaihtamaan sen paljon puhutun m-50:sen imusatsin?Jos vääntöhuipun kierrosluku nouseekin vähän niin haittaako se jos siitä saa omasta mielestään tarpeeksi iloa sinne+5000rpm?Toki jos sen teen että vaihdan niin saatte varmasti tietää ainakin kiihtyvyysarvoerot ja persdynon tulokset.Se rullilla käyttäminen oma hommansa..Mutta jos kiihtyvyysarvot mitataan vaikka 5 kertaa ja lasketaan keskiarvo niin kai sen luulisi riittävän.Kun en ole nähnyt yksiäkään dynolappuja missä vakio 2.8:sin tehot olisivat laskeneet tai vääntöhuippu noussut tolkuttoman korkealle sillä kyseisellä imusarjalla.Sitten jos vielä otetaan huomioon se että tuo moottori VOI olla 3.0l ja putkistomuutokset+todennäköisesti eri nokat.

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Ei BMW:n tapauksessa.

    Aika monessa bmw:n manuaalissa on 5 suora ja 4 alle.
    No sitten se murikan välitys on harva.
    Kohtuu hyvänä vertailumallina edellinen kulkupeli w202 c280 Mersu.
    Sillä ei oikeastaan ykkösvaihdetta tarvinnut edes parkkipaikkanopeuksissa ja moottori(joka oli hyvävetoinen) tuntui sitten vääntävän alhaalta tosi hyvin.
    MUTTA se ei kulkenut 2-vaihteella likimainkaan 100km/h,kun taas Mst ottaa todellista nopeutta lähemmäs 110km/h.Ja 200 menee 4:sella helposti rikki.Tosin mersussa oli tietääkseni iso Getrag kun Mst:ssä aski taitaa olla Zf:fän tekemä.

    Tulipahan tänään laitettua orkkis ilmanputsari paikoilleen.Tuntuu oudolta ku imuäänet ei kuulu sisälle niinku ei pakoäänetkään "normi"kierroksilla.Paha mennä sanomaan vielä että onko liikahtamisen suhteen tapahtunut mitään mutta ajotietokoneen mukaan kulutus tippui jonkin verran.
    Last edited by 528-Mst; 23-11-2014, 20:43.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by 528-Mst View Post
    Ja kun itsellä manuaaliaski.Eikö se yleensä ole noin karkeasti että 5-vaihteisessa 4 on "suora" ja 5 ylivaihde?
    Ei BMW:n tapauksessa.

    Aika monessa bmw:n manuaalissa on 5 suora ja 4 alle.

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by 528-Mst View Post
    Niin,V8:sissa.Mullahan on vissiin suora 6?Eikä mulla ainakaan kovin tiheä perävälitys ole jos 80km/h nopeudessa on n.1850rpm
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Taitaa tuo hieman tiheämpi olla.

    Itsellä taisi olla 523ia:ssa 1500rpm 80km/h vauhdissa.
    Nyt mennään kyllä taas muistin varassa mutta muistelisin että noin.
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Automaatissa vitonen on ylivaihde, manuaalissa suora.
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Ja manuaalissa pidempi perä.

    Edit: onkin sama 3.15 alkupään laitteissa.9.98 -> vaihtuu vasta manuaalissa pidempään.
    Ja kun itsellä manuaaliaski.Eikö se yleensä ole noin karkeasti että 5-vaihteisessa 4 on "suora" ja 5 ylivaihde?

    Leave a comment:


  • peeämwee
    replied
    Originally posted by 528-Mst View Post
    Niin,V8:sissa.Mullahan on vissiin suora 6?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Automaatissa vitonen on ylivaihde, manuaalissa suora.
    Ja manuaalissa pidempi perä.

    Edit: onkin sama 3.15 alkupään laitteissa.9.98 -> vaihtuu vasta manuaalissa pidempään.
    Last edited by Muurahainen; 23-11-2014, 12:01.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Taitaa tuo hieman tiheämpi olla.

    Itsellä taisi olla 523ia:ssa 1500rpm 80km/h vauhdissa.
    Nyt mennään kyllä taas muistin varassa mutta muistelisin että noin.
    Automaatissa vitonen on ylivaihde, manuaalissa suora.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by 528-Mst View Post
    Niin,V8:sissa.Mullahan on vissiin suora 6?Eikä mulla ainakaan kovin tiheä perävälitys ole jos 80km/h nopeudessa on n.1850rpm
    Taitaa tuo hieman tiheämpi olla.

    Itsellä taisi olla 523ia:ssa 1500rpm 80km/h vauhdissa.
    Nyt mennään kyllä taas muistin varassa mutta muistelisin että noin.

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by MNi View Post
    Ko. lehdestä pikakäännös avustetuna googlekäännöksenä:

    "BMW dealers Wiesmann, for the further technical development to the services of MST uses is content with comparatively modest interventions. MST Chef Karl-Otto Noelle, formerly technical head at Alpina, provides a modified muffler and modifications before the electronic engine management. As a result, the performance of the otherwise pristine 4.4-liter V8 rises from 286 to 315 hp. The ten percent performance boost is achieved by a much shorter final-drive ratio (3.15 instead of 2.81), which increases the rpm level and thus the engine responds better on the gas pedal. The sixth running gear of the transmission is thus not an overdrive anymore, but allows the eight-cylinder, to achieve its rated speed."

    Eli DME:hen muutoksia tai huijausboksi (ei ihan pysty sanomaan), rev limitteriä hiukan ylöspäin ja lyhyempi perä.
    Niin,V8:sissa.Mullahan on vissiin suora 6?Eikä mulla ainakaan kovin tiheä perävälitys ole jos 80km/h nopeudessa on n.1850rpm
    Last edited by 528-Mst; 23-11-2014, 10:09.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Ko. lehdestä pikakäännös avustetuna googlekäännöksenä:

    "BMW dealers Wiesmann, for the further technical development to the services of MST uses is content with comparatively modest interventions. MST Chef Karl-Otto Noelle, formerly technical head at Alpina, provides a modified muffler and modifications before the electronic engine management. As a result, the performance of the otherwise pristine 4.4-liter V8 rises from 286 to 315 hp. The ten percent performance boost is achieved by a much shorter final-drive ratio (3.15 instead of 2.81), which increases the rpm level and thus the engine responds better on the gas pedal. The sixth running gear of the transmission is thus not an overdrive anymore, but allows the eight-cylinder, to achieve its rated speed."

    Eli DME:hen muutoksia tai huijausboksi (ei ihan pysty sanomaan), rev limitteriä hiukan ylöspäin ja lyhyempi perä.

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    Lehden E39 oli 540i.



    Sinne hukkuu....

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Taitaa olla tuossa:


    edit. näköjään tuo olikin jo täällä...
    Oli joo,mutta harva on tainnut edes katsoa.

    Leave a comment:

Working...
X