Ei se kone voi mitenkään olla 2.5 koska se on kuitenki merkattu lohkoon.2.8 lukee lohkossa ja tietokone sanoo samaa eli m52b28.
Toisaalta olet kyllä asian suhteen ihan oikeassa...
Mutta jokainen meistä tietää sen että sitä voimaa saisi aina olla edes vähän enemmän...
Mutta tuolla imusarjavirityksellä saa tehot kätevästi pois.. vai ajatko jatkuvasti +5000rpm kierroksilla?
Otetaan tämä aihe nyt uudestaan käsittelyyn.Onko se rienausta jos menen vaihtamaan sen paljon puhutun m-50:sen imusatsin?Jos vääntöhuipun kierrosluku nouseekin vähän niin haittaako se jos siitä saa omasta mielestään tarpeeksi iloa sinne+5000rpm?Toki jos sen teen että vaihdan niin saatte varmasti tietää ainakin kiihtyvyysarvoerot ja persdynon tulokset.Se rullilla käyttäminen oma hommansa..Mutta jos kiihtyvyysarvot mitataan vaikka 5 kertaa ja lasketaan keskiarvo niin kai sen luulisi riittävän.Kun en ole nähnyt yksiäkään dynolappuja missä vakio 2.8:sin tehot olisivat laskeneet tai vääntöhuippu noussut tolkuttoman korkealle sillä kyseisellä imusarjalla.Sitten jos vielä otetaan huomioon se että tuo moottori VOI olla 3.0l ja putkistomuutokset+todennäköisesti eri nokat.
En tekisi yhtään mitään ja vaikka tekisitkin, ensin auto rullille ja onko tässä ne MST tehot tallella vai ei.
Jos tämä bemu tuunattu saksassa jonkun firman toimesta, en lähtisi muuttamaan heidän virityksiään jos ja kun rullilla todetaan että siellähän on kaikki tallella eikä koneena joku vaihdettu perus523.
Jos tähän lähdetään suomitallivirityksiä tekemään, tää on pian 13 kpl tusinasta löytyviä perusähtäreitä.
Pidetään nyt MSTeenä tai tehdään tusinabemu.
Ei se kone voi mitenkään olla 2.5 koska se on kuitenki merkattu lohkoon.2.8 lukee lohkossa ja tietokone sanoo samaa eli m52b28.
Toisaalta olet kyllä asian suhteen ihan oikeassa...
Mutta jokainen meistä tietää sen että sitä voimaa saisi aina olla edes vähän enemmän...
En tekisi yhtään mitään ja vaikka tekisitkin, ensin auto rullille ja onko tässä ne MST tehot tallella vai ei.
Jos tämä bemu tuunattu saksassa jonkun firman toimesta, en lähtisi muuttamaan heidän virityksiään jos ja kun rullilla todetaan että siellähän on kaikki tallella eikä koneena joku vaihdettu perus523.
Jos tähän lähdetään suomitallivirityksiä tekemään, tää on pian 13 kpl tusinasta löytyviä perusähtäreitä.
Otetaan tämä aihe nyt uudestaan käsittelyyn.Onko se rienausta jos menen vaihtamaan sen paljon puhutun m-50:sen imusatsin?Jos vääntöhuipun kierrosluku nouseekin vähän niin haittaako se jos siitä saa omasta mielestään tarpeeksi iloa sinne+5000rpm?Toki jos sen teen että vaihdan niin saatte varmasti tietää ainakin kiihtyvyysarvoerot ja persdynon tulokset.Se rullilla käyttäminen oma hommansa..Mutta jos kiihtyvyysarvot mitataan vaikka 5 kertaa ja lasketaan keskiarvo niin kai sen luulisi riittävän.Kun en ole nähnyt yksiäkään dynolappuja missä vakio 2.8:sin tehot olisivat laskeneet tai vääntöhuippu noussut tolkuttoman korkealle sillä kyseisellä imusarjalla.Sitten jos vielä otetaan huomioon se että tuo moottori VOI olla 3.0l ja putkistomuutokset+todennäköisesti eri nokat.
Aika monessa bmw:n manuaalissa on 5 suora ja 4 alle.
No sitten se murikan välitys on harva.
Kohtuu hyvänä vertailumallina edellinen kulkupeli w202 c280 Mersu.
Sillä ei oikeastaan ykkösvaihdetta tarvinnut edes parkkipaikkanopeuksissa ja moottori(joka oli hyvävetoinen) tuntui sitten vääntävän alhaalta tosi hyvin.
MUTTA se ei kulkenut 2-vaihteella likimainkaan 100km/h,kun taas Mst ottaa todellista nopeutta lähemmäs 110km/h.Ja 200 menee 4:sella helposti rikki.Tosin mersussa oli tietääkseni iso Getrag kun Mst:ssä aski taitaa olla Zf:fän tekemä.
Tulipahan tänään laitettua orkkis ilmanputsari paikoilleen.Tuntuu oudolta ku imuäänet ei kuulu sisälle niinku ei pakoäänetkään "normi"kierroksilla.Paha mennä sanomaan vielä että onko liikahtamisen suhteen tapahtunut mitään mutta ajotietokoneen mukaan kulutus tippui jonkin verran.
"BMW dealers Wiesmann, for the further technical development to the services of MST uses is content with comparatively modest interventions. MST Chef Karl-Otto Noelle, formerly technical head at Alpina, provides a modified muffler and modifications before the electronic engine management. As a result, the performance of the otherwise pristine 4.4-liter V8 rises from 286 to 315 hp. The ten percent performance boost is achieved by a much shorter final-drive ratio (3.15 instead of 2.81), which increases the rpm level and thus the engine responds better on the gas pedal. The sixth running gear of the transmission is thus not an overdrive anymore, but allows the eight-cylinder, to achieve its rated speed."
Eli DME:hen muutoksia tai huijausboksi (ei ihan pysty sanomaan), rev limitteriä hiukan ylöspäin ja lyhyempi perä.
Niin,V8:sissa.Mullahan on vissiin suora 6?Eikä mulla ainakaan kovin tiheä perävälitys ole jos 80km/h nopeudessa on n.1850rpm
"BMW dealers Wiesmann, for the further technical development to the services of MST uses is content with comparatively modest interventions. MST Chef Karl-Otto Noelle, formerly technical head at Alpina, provides a modified muffler and modifications before the electronic engine management. As a result, the performance of the otherwise pristine 4.4-liter V8 rises from 286 to 315 hp. The ten percent performance boost is achieved by a much shorter final-drive ratio (3.15 instead of 2.81), which increases the rpm level and thus the engine responds better on the gas pedal. The sixth running gear of the transmission is thus not an overdrive anymore, but allows the eight-cylinder, to achieve its rated speed."
Eli DME:hen muutoksia tai huijausboksi (ei ihan pysty sanomaan), rev limitteriä hiukan ylöspäin ja lyhyempi perä.
Leave a comment: