Mst-Wiesmann "523"

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by Zoui View Post
    Olihan siellä koneesta prosentit otteessa(?)
    15 yhteensä.Konttorilla sanoivat että johtuu just koneesta ja alustasta.Kun ollut tiedossa että viritetty.

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    Kerätäänkö porukalla kolehti dynottamista varten ja joku foorumilainen lainaa kesäfillareita oulun seudulta penkkivedon ajaksi? Joku kakssilmänen foorumilainen voi varmaan ajaa sen sinne dynoonkin jos omistaja ei itse näe.
    Onko siinä sun mielestä jotain kovinkin hauskaa että miehellä puhkeaa silmä?

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Laitan teille kohta kuvia niin päätelkää itse.Löysin jotain joka todistaa sen että alkuperäinen kori on ainakin kyseessä.Ja jos katsotte öljynsuodatinta ja venakoppaa niin hoksaatte että moottori on uudempi kuin kori.Korin ja mittriston sarjanumerot täsmääävät ja SAKSALAISESSA lapussa lukee 232hp sekä se että kuka auton on ostanut Bmw-Wiessmannilta missä kyseinen auto on myös huollettu useasti.

    Nyt ois albumissa muutama huono kuva vanhoista papereista...
    Last edited by 528-Mst; 25-11-2014, 21:26.

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by peeämwee View Post
    +1 siitä mitä joku sanoi pakosarjasta. Vaihda vaan ne letkut jne. ja dynota keväällä. Ehkä nyt ei kuitenkaan kannata mennä repimään hulluna yöllä jos toinen silmäkään ei ole täysin kunnossa. Eli asioille tärkeysjärjestys. Pikaista paranemista silmän kanssa, tiedän millaista on olla puolikuntoinen. Vaikka nyt jankattaisiin siitä penkistä vielä(kuten minäkin olen tehnyt) niin jätä asiat omaan arvoonsa. Elämä on kantapään kautta opettanut tällaista vanhaa setää että terveys on se kaikista tärkein.
    Kiitos tuosta.Mun auto on vähä erikoinen tapaus,mutta ei oo joka jampalla silikonisilmää silkkitikeillä höystettynä..
    Last edited by 528-Mst; 26-11-2014, 07:31.

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    MST jos on tehnyt 3-litraisen version alunalkaen niin se on nimenomaan tehty 523:sta ei 528:sta, koneen liikkuvat menevät vaihtoon ja tarvittavat osat on samoja kummassakin suuttimia lukuunottamatta joten aihioksi on turha ottaa kalliimpaa 2.8-litraista.

    2,8-litrainen on sitten erikseen, sehän on käytännössä vain softaviritys plus nokat.

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Kerätäänkö porukalla kolehti dynottamista varten ja joku foorumilainen lainaa kesäfillareita oulun seudulta penkkivedon ajaksi? Joku kakssilmänen foorumilainen voi varmaan ajaa sen sinne dynoonkin jos omistaja ei itse näe.

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Edelleen, otteen teho ja moottorin tilavuus ilman että otteessa on merkintä moottorin vaihdosta ja kasvaneesta tehosta?

    Nämä pienemmät viripajathan tilaavat auton kaikkine tilausvarustein ja muuttavat+vaihtavat omat kilkkeensä tilalle, jolloin se mitä orggis varustelista sisältää ei kerro mitään.
    Eli, se mikä mm.sisusta on varustelistassa ja mitä pajan jälkeen, on ainakin ihan eri asia.
    Olihan siellä koneesta prosentit otteessa(?)

    Leave a comment:


  • peeämwee
    replied
    +1 siitä mitä joku sanoi pakosarjasta. Vaihda vaan ne letkut jne. ja dynota keväällä. Ehkä nyt ei kuitenkaan kannata mennä repimään hulluna yöllä jos toinen silmäkään ei ole täysin kunnossa. Eli asioille tärkeysjärjestys. Pikaista paranemista silmän kanssa, tiedän millaista on olla puolikuntoinen. Vaikka nyt jankattaisiin siitä penkistä vielä(kuten minäkin olen tehnyt) niin jätä asiat omaan arvoonsa. Elämä on kantapään kautta opettanut tällaista vanhaa setää että terveys on se kaikista tärkein.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Edelleen, otteen teho ja moottorin tilavuus ilman että otteessa on merkintä moottorin vaihdosta ja kasvaneesta tehosta?

    Nämä pienemmät viripajathan tilaavat auton kaikkine tilausvarustein ja muuttavat+vaihtavat omat kilkkeensä tilalle, jolloin se mitä orggis varustelista sisältää ei kerro mitään.
    Eli, se mikä mm.sisusta on varustelistassa ja mitä pajan jälkeen, on ainakin ihan eri asia.

    Leave a comment:


  • [Raver]
    replied
    Originally posted by 528-Mst View Post
    Mikä se on tässä oulunseudulla hyvä paikka käyttää rullilla?:think
    Originally posted by bayer69 View Post
    Dyno Test Center Jäälissä.
    Originally posted by BeamR View Post
    EDIT: en tiedä missä päin auto vaikuttaa, mutta mulla on yhdet hyvät 18" E39 kesäpyörät leveyttä 275 eli pitäisi pitojenkin riittää ja otan mukaan myös pulttipyssyn ja hallitunkin, jos dynolle päästään ja paikka on lähellä.
    Pitkä on matka Nii ja onhan tässä ammattikorkealla tekniikan yksikössä kans penkki(sekä 2wd että 4wd) niin ei tartte jääliin asti ajaa jos ei siellä päin asustele. :think

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by r.w. View Post
    Niin siis päteviä lausuntoja mistä?
    ei mistään pelkkää mutuilua ja valistuneita arvauksia, olet siinä aivan oikeassa.

    Originally posted by r.w. View Post
    Eikö se nyt näytä todennäköiseltä, että auto on toimitettu karvalakkimallisena diileritoimituksena BMW:ltä suoraan pajalle jossa ainakin sisusta on verhoiltu uudestaan ja mahdollisesti myös kone vaihdettu.
    Ei, ottaen huomioon että omistaja oli jo kysellyt autosta ko. pajalta eikä sitä siellä tunnettu.

    Mutta täsmennetään nyt: olisihan se ihan hauska sattuma että tuo olisi heti uutena toimitettu jollekin saksalaiselle viripajalle tuunattavaksi, ja vaikkei olisi, niin jos siinä on joku MST viriviritekniikka nyt paikallaan, niin antaahan se varmasti paljon lystiä omistajalleen.

    Päivän päätteeksi se nyt kuitenkin on ihan vaan E39, jossa on saman verran tehoa kuin uudemmassa 530i:ssä. Eipä noita Alpina B10 E34:kaan tunnuta paljon arvostavan jos ei siellä ole niitä kahta turboa, tuntuu että E34 540i on kovemmin arvostettu.

    Tai (jos tämä auto on jälkikäteen tehty tekniikanvaihto), tuleeko ALPINA B10 E39:stä kovinkin eksoottinen ja haluttava erikoisuus, jos joku menee tunkemaan sinne 2JZ-tekniikan
    Vai onko sekin vaan yet another tekniikanvaihto, mutta hyvällä mielikuvituksella. (no joo, onhan se aika härski).

    EDIT: en tiedä missä päin auto vaikuttaa, mutta mulla on yhdet hyvät 18" E39 kesäpyörät leveyttä 275 eli pitäisi pitojenkin riittää ja otan mukaan myös pulttipyssyn ja hallitunkin, jos dynolle päästään ja paikka on lähellä.

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by r.w. View Post
    Niin siis päteviä lausuntoja mistä?

    Eikö se nyt näytä todennäköiseltä, että auto on toimitettu karvalakkimallisena diileritoimituksena BMW:ltä suoraan pajalle jossa ainakin sisusta on verhoiltu uudestaan ja mahdollisesti myös kone vaihdettu. Tuo sisusta nimittäin ei todellakaan ole värinsä puolesta BMW:n tekele.

    Suuri kysymysmerkki on kone, mutta siitäkin voi sanoa ainakin sen, että pakosarja ei todellakaan ole vakio eikä myöskään mitään 200e bulkkirosteria Kiinasta, millainen löytyy jokaisen E36:n konehuoneesta.

    Ihan mielenkiintoiselta ja pitämisen arvoiselta yksilöltä vaikuttaa, kunto vaan on aivan kamala mutta rahalla siitä selviää.


    Tuolta se kyllä vaikuttaa. Todella kiinnostavaa olisi nähdä penkkitulos ja aivan varmasti joku lainaa niitä kesäpyöriä, että saa auton penkkiin. Kyllä minä ainakin uskon että tuo auto on alunperin MST:n tekemä, mutta nää omistajan kommentit alkaa olla jo aika jäätävää huumori tasoa.

    Tässä vaiheessa omistajalle vaan saattaa hiipiä jännäkakka housuun, eikä uskalla viedä autoa penkkiin, jos ei moottori olekaan viritetty, vaan vaihdettu vakioon jossain välissä. Menee sen jälkeen hohto koko autosta, jos se onkin vakio moottorilla ja loppuun ajettu.

    Leave a comment:


  • GARFFi
    replied
    Tulis nyt kevät jo!

    Leave a comment:


  • *PexU*
    replied
    OT:
    Tämä alkaa kyllä "vähitellen" saamaan foorumin parhaan huumoripläjäyksen piirteitä, osittain omistajansa ja pieneksi osaksi myös kommentoijien puolesta

    Tämän läpilukiessaan (ja kun auto sinne penkkiin vihdoin pääsee) toivotaan että se on jotain sitä mitä omistaja odottaa ja pelätään samalla toki "pahinta" että on vaan tekniikan/sisustan/merkkien vaihto.

    Zemppiä sinne, kaikesta huolimatta
    Last edited by *PexU*; 25-11-2014, 13:15.

    Leave a comment:


  • r.w.
    replied
    Originally posted by TorQuel View Post
    Omasta mielestäni tässä nyt kokeneet kanssaharrastajat ovat antaneet sen verran päteviä lausuntoja ja tehneet niin laajoja tutkimuksia liittyen kyseiseen autoyksilöön vertaillen saatuja tietoja aitoihin mst:n virittämiin peleihin ja niiden tuntomerkkeihin että itse kyseisen auton omistajana olisin jo uskonut moneen kertaan että tässä nyt ei ainakaan kyse ole aidosta pelistä..
    Niin siis päteviä lausuntoja mistä?

    Eikö se nyt näytä todennäköiseltä, että auto on toimitettu karvalakkimallisena diileritoimituksena BMW:ltä suoraan pajalle jossa ainakin sisusta on verhoiltu uudestaan ja mahdollisesti myös kone vaihdettu. Tuo sisusta nimittäin ei todellakaan ole värinsä puolesta BMW:n tekele.

    Suuri kysymysmerkki on kone, mutta siitäkin voi sanoa ainakin sen, että pakosarja ei todellakaan ole vakio eikä myöskään mitään 200e bulkkirosteria Kiinasta, millainen löytyy jokaisen E36:n konehuoneesta.

    Ihan mielenkiintoiselta ja pitämisen arvoiselta yksilöltä vaikuttaa, kunto vaan on aivan kamala mutta rahalla siitä selviää.

    Leave a comment:

Working...
X