Mst-Wiesmann "523"

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Missä siellä lohkossa lukee 2.8? Mulla ei yhdessäkään m52:ssa ole lohkossa lukenu iskutilavuutta. Kannessa etupäässä kyllä lukee kaikissa 2.5 vaikka ovat 100% varmasti 2.8 litraa iskutilavuudelta. BTW samaa lohkoa käytetään niin 2.8 kuin 2.5 litraisissa koneissa.
    Imusarjan puolella lohkoa.Mitäs todisteita sulla on siitä että ovat 100%varmasti 2.8:seja?Ootko mitannu iskunpituuden ja porauksen? sylinterit desimitalla?Mittoja ja kuvia kehiin vaan......Ja ois kyllä joku jaksanu nähdä vaivaa että saanut Bmw:n oman diagnostiikan valehtelemaan moottorityypin ja koon.

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    Originally posted by 528-Mst View Post
    Ois kiva
    Kaikkea paskaa säkin näköjään totena pidät. Vai että esittelyautot paalataan. Tosi kuuma uutinen, varmista vielä, vaikka tähän ketjuun

    Niin. Kohteliaastikin on yritetty antaa vinkkejä ja linkkejä sekä tarjottu jopa kivikovaa faktaa mutta ei vaan näytä kelpaavan.

    Mulle on just nyt muodostunut vahva näkemys että aivan se ja sama onko linttas eisenmann, wiesmann vaiko mst, jakojäännös on kuitenkin 99 pros tod näk loppuun poljettu mopo ilman oikeaa identiteettiä.

    Katotaan keväällä.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by 528-Mst View Post
    Varmaan samaan aikaan kun on moottorikin vaihdettu?Ja nyt viimeisen kerran,523 on 2.5 litrainen,eikö niin?
    Jos auton konehuoneessa on moottori joka on sekä lohkon merkintöjen ja tietokoneen mukaan m52b28,niin ei ole alkuperäinen tuohon koriin?
    2.5=2.8? Vai onko joku oikeasti onnistunut tekemään m52b28:sista 2.5:sen?
    Selittäkää tuo,ja lopettakaa jankuttaminen siitä että "vaan sisusta ja merkit vaihdettu"....
    Missä siellä lohkossa lukee 2.8? Mulla ei yhdessäkään m52:ssa ole lohkossa lukenu iskutilavuutta. Kannessa etupäässä kyllä lukee kaikissa 2.5 vaikka ovat 100% varmasti 2.8 litraa iskutilavuudelta. BTW samaa lohkoa käytetään niin 2.8 kuin 2.5 litraisissa koneissa.

    EDIT Noita kuvia kun katsoo, niin muuta ihmeellistä koneessa ei näytä olevan, kuin vaihdettu peltisatsi. Loppu pakoputkikin on orkkis, paitsi ylimääräset hitsaussaumat pakosarjan laippojen jälkeen.
    Last edited by Pazi88; 25-11-2014, 11:00.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by 528-Mst View Post
    Keväällä.Vieläkään eivät anna dynottaa nastarenkaat alla.
    Kesärenkaat konttiin ja dynoon alle. Nopea juttu jos on tunkki ja pulttipyssy dynopaikalla tarjolla.

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by nullzwei View Post
    Ei viHnu, nyt riittää
    Ois kiva

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by nullzwei View Post
    Entäs sitten. 2.5-litraisen vakiopadan tilalle viskattu 2.8-litrainen vakiopata, höystettynä muutamalla merkillä?

    Oletkos pohtinut hassua vaihtoehtoa, että se 2.5-litrainen olikin se viripata ja nyt se kiekuu jossain muualla kuin sun konehuoneessa...

    Penkkikäyrät kehiin. Loppuu mutuilu, puolin ja toisin.
    Keväällä.Vieläkään eivät anna dynottaa nastarenkaat alla.
    Ja olen pohtinut.Kaikki nämä asiat selviää ennenpitkää.

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    Originally posted by 528-Mst View Post
    Piru ku ei puhu saksaa... Jännää on se että nykyäänki ne esittelyautot lähetetään suomesta takas saksaan ja paalataan.Näin sanoi wetterin ex-työntekijä
    Ei viHnu, nyt riittää

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    Originally posted by 528-Mst View Post
    Varmaan samaan aikaan kun on moottorikin vaihdettu?Ja nyt viimeisen kerran,523 on 2.5 litrainen,eikö niin?
    Jos auton konehuoneessa on moottori joka on sekä lohkon merkintöjen ja tietokoneen mukaan m52b28,niin ei ole alkuperäinen tuohon koriin?
    2.5=2.8? Vai onko joku oikeasti onnistunut tekemään m52b28:sista 2.5:sen?
    Selittäkää tuo,ja lopettakaa jankuttaminen siitä että "vaan sisusta ja merkit vaihdettu"....
    Entäs sitten. 2.5-litraisen vakiopadan tilalle viskattu 2.8-litrainen vakiopata, höystettynä muutamalla merkillä?

    Oletkos pohtinut hassua vaihtoehtoa, että se 2.5-litrainen olikin se viripata ja nyt se kiekuu jossain muualla kuin sun konehuoneessa...

    Penkkikäyrät kehiin. Loppuu mutuilu, puolin ja toisin.

    Leave a comment:


  • jumbo
    replied
    Penkit ainakin jälkikäteen verhoiltu nahalla, ei saumat täsmää mitenkään e39:sin orkkisnahkojen kanssa. Ja penkit muutenkin ihmeen kireen ja litteen näköiset, eli ihan kangaspenkkien muotoiset.

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by MNi View Post
    Mallisarjan alkuvaiheessa dealerille tilattu auto esittelykäyttöön: KLIK ja KLIK. HEA = HandlerErstAusstattung
    Piru ku ei puhu saksaa... Jännää on se että nykyäänki ne esittelyautot lähetetään suomesta takas saksaan ja paalataan.Näin sanoi wetterin ex-työntekijä

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Yksi vaihtoehto on että ovat ostaneet viritystä varten mahdollisimman kevyen ja halvan (moottorivikaisen?) 523i aihion joka on sattunut olemaan kangas penkeillä ja penkit verhoiltu jälkikäteen, kun on niskatukiin tehty myös logot.

    Nyt vaan se auto rullille, jos se on kunnossa, niin näkee paljonko siellä on löylyä.
    Pitkästä aikaa taas asiallista tekstiä..Se menee rullille keväällä.Sitte kun kesärenkaat alla,jostain syystä nastat alla dynottaminen kielletty....Kyllä se sieltä vielä selviää aikanaan.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by 528-Mst View Post
    S999A AUFTRAGSSTEUERUNG HEA Job control "HEA"

    Mikä tuo alimmainen oikein on?Ja hyvä että ei oo ollu sitä monitoimirattia.Varmaan ab:ssa jotain kun sinnepäin antoi vikakoodia aikaisemmin.
    Ja kiitos taas kun näit vaivaa että saa tietää mitä sinne on ruksattu.Melkoinen lista kuitenki.
    Mallisarjan alkuvaiheessa dealerille tilattu auto esittelykäyttöön: KLIK ja KLIK. HEA = HandlerErstAusstattung

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by 528-Mst View Post
    Muuten hyvä mutta tuotakaan ei konetta avaamatta tiedä.(tarkkaa kokoa)Eikö se jo pelkästään todista silti jotain että jos kori on alkuperäinen 523,ja lohkossa lukee 2.8 niin silloin sille moottorille on JOTAIN tehty.Suomeksi sanottuna vaihdettu.

    "vai olisko tässä autossa vain sisustus napattu jostain mälliautosta"???No se ei perkele ole mahdollista!!!!!VIELÄ KERRAN:523 on 2.5 litrainen,ja jos nokalla on vähintään 2.8 niin silloin se ei ole varmaan alkuperäinen.Suuri osa porukasta ei taida viitsiä lukea likimainkaan koko ketjua ja sitten jankataan samoista asioista koko ajan.
    okei, jäi yksi oleellinen kirjainyhdistelmä pois: "vai olisko tässä autossa vain MST-sisustus napattu jostain mälliautosta". ootko nyt tyytyväinen?

    Tekniikka on joo vaihdettu, sehän on selvää, JOS se lohko on 2.8. Mutta onko siinä tekniikassa mitään MST:n tekemää, niin sitähän ei tiedä tässä vaiheessa, konetta avaamatta, vanha erkkikään. Varsinkaan kun ei ole edes dynolappuja esillä.

    Sisustus taasen on aivan varmasti napattu jostain toisesta autosta, koska ALUNPERIN, TEHTAAN LISTAUKSEN MUKAAN tässä autossa on ollut tummanharmaa kangassisustus, eli samaa kamaa kuin on esim noissa ovien alaosissa edelleen.

    Suurin kysymyshän nyt kuuluu, että MISSÄ VAIHEESSA noita MST-himmeleitä on autoon ilmestynyt:
    - uutena dealerillä (melko epätodennäköistä nykyisten todisteiden valossa)
    - jälkikäteen jostain mälliautosta tullut tähän sisustus (aivan varmasti)
    - jostain mälliautosta tullut 2.8 tekniikka ilman MST-virejä (paljon mahdollista)
    - jostain mälli-MST:stä tullut tekniikka tähän autoon (mahdollista, mutta sitä ei kukaan tiedä ilman dynoa/koneen avausta)

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Tehdas tilaus kyllä, mutta aivan mihin tahansa jälleenmyyjälle. Jos olis suoraan mennyt uutena mst:ole, niin miksi kangasverhoilulla otettu jos kerran nahat tulee kuitenkin?

    Yksi vaihtoehto on että ovat ostaneet viritystä varten mahdollisimman kevyen ja halvan (moottorivikaisen?) 523i aihion joka on sattunut olemaan kangas penkeillä ja penkit verhoiltu jälkikäteen, kun on niskatukiin tehty myös logot.

    Nyt vaan se auto rullille, jos se on kunnossa, niin näkee paljonko siellä on löylyä.

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Niin, just samanlaiset on joku vaihtanut sun autoon jossain vaiheessa. Uutena niitä ei siellä ole ollut. Sekin jo viittaa siihen ettei auto ainakaan heti uutena ole mst:n pajalla ollut. Jos koskaan. Voi olla ihan kuten jo aiemmin mainittiin , vain jonkun omistajan toimesta siirretty kolaroidusta aidosta mst pelistä tähän koppaan sisustaa ja merkkejä.
    Varmaan samaan aikaan kun on moottorikin vaihdettu?Ja nyt viimeisen kerran,523 on 2.5 litrainen,eikö niin?
    Jos auton konehuoneessa on moottori joka on sekä lohkon merkintöjen ja tietokoneen mukaan m52b28,niin ei ole alkuperäinen tuohon koriin?
    2.5=2.8? Vai onko joku oikeasti onnistunut tekemään m52b28:sista 2.5:sen?
    Selittäkää tuo,ja lopettakaa jankuttaminen siitä että "vaan sisusta ja merkit vaihdettu"....

    Leave a comment:

Working...
X