Mst-Wiesmann "523"

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hemi
    replied
    Originally posted by conna View Post
    Mistä siis selviää että on alkuperäinen MST tekele eikä jäljeenpäin (suomessa?) kasattu 523 mihin on pistetty m52b28 & MST verhoilun osaa?
    Löytyykö rekisteriote mikä on suomeen tuotaessa ollut?
    Trafilt varman löytyy ainakin kopio.
    Teho?

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Originally posted by conna View Post
    Mistä siis selviää että on alkuperäinen MST tekele eikä jäljeenpäin (suomessa?) kasattu 523 mihin on pistetty m52b28 & MST verhoilun osaa?
    Löytyykö rekisteriote mikä on suomeen tuotaessa ollut?
    Trafilt varman löytyy ainakin kopio.
    Ääni tälle kun kerran 523i on alkujaan.

    Dokumentit saa kyllä katsastusasemalta.

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by conna View Post
    Mistä siis selviää että on alkuperäinen MST tekele eikä jäljeenpäin (suomessa?) kasattu 523 mihin on pistetty m52b28 & MST verhoilun osaa?
    Löytyykö rekisteriote mikä on suomeen tuotaessa ollut?
    Trafilt varman löytyy ainakin kopio.
    Tuo lehtiartikkeli on vaan vuotta vanhempi kuin auto,ja siitä selviää että ainakin silloin ovat virittäneet 528:seja eikä 523:sia.Ei varmasti alkuperäistä löydy mistään,kopiot ehkä ja sitäkin ikuisena realistina epäilen...

    Ja vastaus ensimmäiseen kysymykseen:Ei vielä mistään.Kai

    Leave a comment:


  • conna
    replied
    Mistä siis selviää että on alkuperäinen MST tekele eikä jäljeenpäin (suomessa?) kasattu 523 mihin on pistetty m52b28 & MST verhoilun osaa?
    Löytyykö rekisteriote mikä on suomeen tuotaessa ollut?
    Trafilt varman löytyy ainakin kopio.

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    no sanotaan nyt sitten: Äkkiseltään näytti ihan M52:n imusarjalta.
    Niin tuo Mst:ssä oleva.Mulla on alle puoli vuotta sitten puhjennut toinen silmä,ja jopa minä erotan sen että noissa Hartgen ja Mst:n moottoreissa on eri imusarja.
    Last edited by 528-Mst; 24-11-2014, 21:39.

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    no sanotaan nyt sitten: Äkkiseltään näytti ihan M52:n imusarjalta.

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Albumissa pari uutta kuvaa konehuoneesta jos kiinnostaa.
    Miten kenelläkään ei ole sanottavaa sen imusarjan suhteen???

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Jos se perävälitys vaivoo mieltä tai muuten kiinnostaa. Niin nosta auton perä ylös ja kato oisko takakannen kiinnityspultin alla se lätkä tallessa jossa välitys sanotaan (myöskin samasta lätkässä näkyy "S" jos olisi se lukko). Semmoinen metallilipare johon stanssattu numerot.
    Jos ei lätkää enää ole, niin pyöritä kardaania ja laske/katso montako kierrosta kardaania pitää pyörittää että pyörät pyörii täyden kierroksen. Parin kympin tarkkuuteen pääset tuolla pyörittäselläkin, tarkemminkin jos huolellisesti tekee.
    Pitääpä tarkistaa kun pääsee nosturille.Siis että onko sellaista tarraa,en mä pyörittelemään viitsi alkaa,ei niin paljon häiritse...

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    kato oisko takakannen kiinnityspultin alla se lätkä tallessa jossa välitys sanotaan (myöskin samasta lätkässä näkyy "S" jos olisi se lukko).
    Ei ole e39:ssä, perän päällä on viivakooditarra jossa välitys lukee.

    Leave a comment:


  • TuoAntti
    replied
    Jos se perävälitys vaivoo mieltä tai muuten kiinnostaa. Niin nosta auton perä ylös ja kato oisko takakannen kiinnityspultin alla se lätkä tallessa jossa välitys sanotaan (myöskin samasta lätkässä näkyy "S" jos olisi se lukko). Semmoinen metallilipare johon stanssattu numerot.
    Jos ei lätkää enää ole, niin pyöritä kardaania ja laske/katso montako kierrosta kardaania pitää pyörittää että pyörät pyörii täyden kierroksen. Parin kympin tarkkuuteen pääset tuolla pyörittäselläkin, tarkemminkin jos huolellisesti tekee.

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Mutta jos lehtivertailussa vastakkain hartge ja MST, ei voitane puhua aivan nollapajasta. Täällä suomessa kaikki on harvinaista.

    Jos tää on keulamällätty tekniikanvaihdos, missä vaiheessa otteeseen tullut merkintä isommista tehoista, ilmeisesti jo tuontivaiheessa saksan reksiteriotteesta?

    Jotta tää juttu etenee ja jos ei muuten, auto penkkiin ja kolehti kasaan jos MSTn omistajan kassa tyhjä
    Ei voida ei.


    Täytyy myöntää että vituttaa yllättävän lievästi.Toisaalta tietääpähän että kun tuo ei ole likimainkaan alkuperäinen missään suhteessa niin sitten se ei ole mikään pyhäinhäväistys kutitella sitä lisää...Ja nyt minä varmaan olen saanut vastauksen siihen miksi topicin aloitin.Eli kiitos kaikille osallistuneille.
    Josko sitä kolehtia ei tarvitsisi kerätä,vaikka jalo ajatus onkin...

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Mutta jos lehtivertailussa vastakkain hartge ja MST, ei voitane puhua aivan nollapajasta. Täällä suomessa kaikki on harvinaista.

    Jos tää on keulamällätty tekniikanvaihdos, missä vaiheessa otteeseen tullut merkintä isommista tehoista, ilmeisesti jo tuontivaiheessa saksan reksiteriotteesta?

    Jotta tää juttu etenee ja jos ei muuten, auto penkkiin ja kolehti kasaan jos MSTn omistajan kassa tyhjä

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    M-50 imusatsi

    Ja tuossa artikkelissa selvisi sitten sekin että Hartge on näköjään käyttänyt sitä paljon puhuttua m:50:sen imusarjaa ja hävinnyt sekä tehossa että väännössä ja tuolla vakio imusarjalla käyräkin parempi.

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by Zoui View Post
    Artikkelin nähtyäni voin jo olla 100% varma aikaisemmin mainitsemastani asiasta puskurin ja valojen suhteen... mutta onkohan laitettu kone siinä samalla keulamällin yhteydessä(?)
    Sen kun tietäisi.Pitää yrittää numeroita tarkistella.

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    on kyllä niin sekava ketju ettei tästä oikein ota selvää että onko tuota MST/Wiesmann -asiaa jo saatu maalin, mutta:

    BMW Wiesmann on ollut saksalainen BMW dealeri, jonka nimi on muuttunut AHAG Dulmeniksi
    -> http://www.ahag-group.de/ahag-duelme...g-duelmen.html
    melko hauskat fanisivut:https://www.facebook.com/ahag.bmw.mini?fref=photo
    BMW Wiesmann on sitten väännellyt omia viriversioitaan eri bemareista/mineistä tyyliin 80-luvun Stockmann-turbo Sierrat, tässä heidän mainosvideo vuodelta 2011: https://www.facebook.com/video.php?v...042&permPage=1

    Ja MST Wiesmann on samaa puulaakia Wiesmannin kanssa (se autovalmistaja) http://www.handwerk-und-industrie.de/firma/97754
    Eli tekee viripalikoita noihin bemaripohjaisiin härveleihin. mikä tämän Wiesmannin ja tuon dealeri Wiesmannin yhteys on, on mulle hämärän peitossa. Ei välttämättä mitään yhteyttä.

    ja sitten vielä loppuun 528:sta vertailu 90-luvulta; vakio vs Hartge vs MST.


    Mitä kaikki tämä tarkoittaa? topicin autoa ei välttämättä ole myyty tuolta BMW Wiesmannilta, eikä siinä välttämättä ole mitään muuta MST Wiesmannia kuin merkit sisustassa. Tottakai siinä voi olla softa ja nokat ja vaikka mitä, mutta se on toissijaista tässä kohtaa. Mielenkiintoisempaa on, että ko auto on oikeasti 523, mutta 170kW merkinnöillä ja (ilmeisesti) 2.8 lohkolla. Eli suomeksi: tekniikanvaihto. Tekisikö ALPINAN moottori 320i E36:sta aidon ALPINAn?

    Sitten siihen laitteen erikoisuuteen. Hartgella on kilpaurheilutausta, ja se on jokseenkin tunnettu virimerkki. ALPINAlla on todella pitkä ja kunniakas kilpaurheilutausta, ja sen tuntee kaikki. MST: jo tämä topic kertoo että kukaan ei tunne sitä lainkaan, joten voidaanko sitä pitää mitenkään kovin erikoisena asiana (Joku jo mainitsikin verrokiksi vaikka Puukan kyhäelmät ysärillä)? Kait joo, jos ko auto olisi samaan tyyliin alkuperäinen ALPINA tms, mutta kun todennäköisesti kyseessä on parhaimmillaankin tekniikanvaihto, ja huonoimmillaan pelkät merkit sisustassa, niin en nyt olis kovin innoissani tästä. Dynolaput olisi mielenkiintoinen nähdä.

    Toki, melko erikoinen case kyllä, mutta en maksaisi yhtään ekstraa tuollaisesta erikoisuudesta.
    Tunnut tietävän asioista,niin kerro miten se voisi olla pelkästään 523 johon vaihdettu sisusta?
    Minun ymmärtämykseni mukaan 523:sessa on 2.5-litrainen moottori
    Ja jos nokalla olevassa moottorissa on merkintä 2.8,niin se ei varmaan ole silloin 2.5?
    Ei ole vielä tullut vastaan 2.8 lohkoa joka rakennettu jotakuta huijatakseen jotenkin 2.5-litraiseksi...Taitaa yleensä olla toisinpäin.

    Ei alpinan virittämä moottori tee mistään autosta alpinaa..
    Jotain tuollaista olen tässä odotellut.Kiitti linkistä ja mielipiteestä.Ja jos se huolettaa niin en minäkään siitä ole mitään extraa maksanut että on "Mst".Kuten varmaan myynti-ilmoituksesta voi tarkistaa.
    Last edited by 528-Mst; 24-11-2014, 20:31.

    Leave a comment:

Working...
X