Originally posted by conna
View Post
Mst-Wiesmann "523"
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ääni tälle kun kerran 523i on alkujaan.Originally posted by conna View PostMistä siis selviää että on alkuperäinen MST tekele eikä jäljeenpäin (suomessa?) kasattu 523 mihin on pistetty m52b28 & MST verhoilun osaa?
Löytyykö rekisteriote mikä on suomeen tuotaessa ollut?
Trafilt varman löytyy ainakin kopio.
Dokumentit saa kyllä katsastusasemalta.
Leave a comment:
-
Tuo lehtiartikkeli on vaan vuotta vanhempi kuin auto,ja siitä selviää että ainakin silloin ovat virittäneet 528:seja eikä 523:sia.Ei varmasti alkuperäistä löydy mistään,kopiot ehkä ja sitäkin ikuisena realistina epäilen...Originally posted by conna View PostMistä siis selviää että on alkuperäinen MST tekele eikä jäljeenpäin (suomessa?) kasattu 523 mihin on pistetty m52b28 & MST verhoilun osaa?
Löytyykö rekisteriote mikä on suomeen tuotaessa ollut?
Trafilt varman löytyy ainakin kopio.
Ja vastaus ensimmäiseen kysymykseen:Ei vielä mistään.Kai
Leave a comment:
-
Mistä siis selviää että on alkuperäinen MST tekele eikä jäljeenpäin (suomessa?) kasattu 523 mihin on pistetty m52b28 & MST verhoilun osaa?
Löytyykö rekisteriote mikä on suomeen tuotaessa ollut?
Trafilt varman löytyy ainakin kopio.
Leave a comment:
-
Niin tuo Mst:ssä oleva.Mulla on alle puoli vuotta sitten puhjennut toinen silmä,ja jopa minä erotan sen että noissa Hartgen ja Mst:n moottoreissa on eri imusarja.Originally posted by BeamR View Postno sanotaan nyt sitten: Äkkiseltään näytti ihan M52:n imusarjalta.Last edited by 528-Mst; 24-11-2014, 21:39.
Leave a comment:
-
Albumissa pari uutta kuvaa konehuoneesta jos kiinnostaa.
Miten kenelläkään ei ole sanottavaa sen imusarjan suhteen???
Leave a comment:
-
Pitääpä tarkistaa kun pääsee nosturille.Siis että onko sellaista tarraa,en mä pyörittelemään viitsi alkaa,ei niin paljon häiritse...Originally posted by bemmeri View PostJos se perävälitys vaivoo mieltä tai muuten kiinnostaa. Niin nosta auton perä ylös ja kato oisko takakannen kiinnityspultin alla se lätkä tallessa jossa välitys sanotaan (myöskin samasta lätkässä näkyy "S" jos olisi se lukko). Semmoinen metallilipare johon stanssattu numerot.
Jos ei lätkää enää ole, niin pyöritä kardaania ja laske/katso montako kierrosta kardaania pitää pyörittää että pyörät pyörii täyden kierroksen. Parin kympin tarkkuuteen pääset tuolla pyörittäselläkin, tarkemminkin jos huolellisesti tekee.
Leave a comment:
-
Ei ole e39:ssä, perän päällä on viivakooditarra jossa välitys lukee.Originally posted by bemmeri View Postkato oisko takakannen kiinnityspultin alla se lätkä tallessa jossa välitys sanotaan (myöskin samasta lätkässä näkyy "S" jos olisi se lukko).
Leave a comment:
-
Jos se perävälitys vaivoo mieltä tai muuten kiinnostaa. Niin nosta auton perä ylös ja kato oisko takakannen kiinnityspultin alla se lätkä tallessa jossa välitys sanotaan (myöskin samasta lätkässä näkyy "S" jos olisi se lukko). Semmoinen metallilipare johon stanssattu numerot.
Jos ei lätkää enää ole, niin pyöritä kardaania ja laske/katso montako kierrosta kardaania pitää pyörittää että pyörät pyörii täyden kierroksen. Parin kympin tarkkuuteen pääset tuolla pyörittäselläkin, tarkemminkin jos huolellisesti tekee.
Leave a comment:
-
Ei voida ei.Originally posted by ritariässä View PostMutta jos lehtivertailussa vastakkain hartge ja MST, ei voitane puhua aivan nollapajasta. Täällä suomessa kaikki on harvinaista.
Jos tää on keulamällätty tekniikanvaihdos, missä vaiheessa otteeseen tullut merkintä isommista tehoista, ilmeisesti jo tuontivaiheessa saksan reksiteriotteesta?
Jotta tää juttu etenee ja jos ei muuten, auto penkkiin ja kolehti kasaan jos MSTn omistajan kassa tyhjä
Täytyy myöntää että vituttaa yllättävän lievästi.Toisaalta tietääpähän että kun tuo ei ole likimainkaan alkuperäinen missään suhteessa niin sitten se ei ole mikään pyhäinhäväistys kutitella sitä lisää...Ja nyt minä varmaan olen saanut vastauksen siihen miksi topicin aloitin.Eli kiitos kaikille osallistuneille.
Josko sitä kolehtia ei tarvitsisi kerätä,vaikka jalo ajatus onkin...
Leave a comment:
-
Mutta jos lehtivertailussa vastakkain hartge ja MST, ei voitane puhua aivan nollapajasta. Täällä suomessa kaikki on harvinaista.
Jos tää on keulamällätty tekniikanvaihdos, missä vaiheessa otteeseen tullut merkintä isommista tehoista, ilmeisesti jo tuontivaiheessa saksan reksiteriotteesta?
Jotta tää juttu etenee ja jos ei muuten, auto penkkiin ja kolehti kasaan jos MSTn omistajan kassa tyhjä
Leave a comment:
-
M-50 imusatsi
Ja tuossa artikkelissa selvisi sitten sekin että Hartge on näköjään käyttänyt sitä paljon puhuttua m:50:sen imusarjaa ja hävinnyt sekä tehossa että väännössä ja tuolla vakio imusarjalla käyräkin parempi.
Leave a comment:
-
Sen kun tietäisi.Pitää yrittää numeroita tarkistella.Originally posted by Zoui View PostArtikkelin nähtyäni voin jo olla 100% varma aikaisemmin mainitsemastani asiasta puskurin ja valojen suhteen... mutta onkohan laitettu kone siinä samalla keulamällin yhteydessä(?)
Leave a comment:
-
Tunnut tietävän asioista,niin kerro miten se voisi olla pelkästään 523 johon vaihdettu sisusta?Originally posted by BeamR View Poston kyllä niin sekava ketju ettei tästä oikein ota selvää että onko tuota MST/Wiesmann -asiaa jo saatu maalin, mutta:
BMW Wiesmann on ollut saksalainen BMW dealeri, jonka nimi on muuttunut AHAG Dulmeniksi
-> http://www.ahag-group.de/ahag-duelme...g-duelmen.html
melko hauskat fanisivut:https://www.facebook.com/ahag.bmw.mini?fref=photo
BMW Wiesmann on sitten väännellyt omia viriversioitaan eri bemareista/mineistä tyyliin 80-luvun Stockmann-turbo Sierrat, tässä heidän mainosvideo vuodelta 2011: https://www.facebook.com/video.php?v...042&permPage=1
Ja MST Wiesmann on samaa puulaakia Wiesmannin kanssa (se autovalmistaja) http://www.handwerk-und-industrie.de/firma/97754
Eli tekee viripalikoita noihin bemaripohjaisiin härveleihin. mikä tämän Wiesmannin ja tuon dealeri Wiesmannin yhteys on, on mulle hämärän peitossa. Ei välttämättä mitään yhteyttä.
ja sitten vielä loppuun 528:sta vertailu 90-luvulta; vakio vs Hartge vs MST.
Mitä kaikki tämä tarkoittaa? topicin autoa ei välttämättä ole myyty tuolta BMW Wiesmannilta, eikä siinä välttämättä ole mitään muuta MST Wiesmannia kuin merkit sisustassa. Tottakai siinä voi olla softa ja nokat ja vaikka mitä, mutta se on toissijaista tässä kohtaa. Mielenkiintoisempaa on, että ko auto on oikeasti 523, mutta 170kW merkinnöillä ja (ilmeisesti) 2.8 lohkolla. Eli suomeksi: tekniikanvaihto. Tekisikö ALPINAN moottori 320i E36:sta aidon ALPINAn?
Sitten siihen laitteen erikoisuuteen. Hartgella on kilpaurheilutausta, ja se on jokseenkin tunnettu virimerkki. ALPINAlla on todella pitkä ja kunniakas kilpaurheilutausta, ja sen tuntee kaikki. MST: jo tämä topic kertoo että kukaan ei tunne sitä lainkaan, joten voidaanko sitä pitää mitenkään kovin erikoisena asiana (Joku jo mainitsikin verrokiksi vaikka Puukan kyhäelmät ysärillä)? Kait joo, jos ko auto olisi samaan tyyliin alkuperäinen ALPINA tms, mutta kun todennäköisesti kyseessä on parhaimmillaankin tekniikanvaihto, ja huonoimmillaan pelkät merkit sisustassa, niin en nyt olis kovin innoissani tästä. Dynolaput olisi mielenkiintoinen nähdä.
Toki, melko erikoinen case kyllä, mutta en maksaisi yhtään ekstraa tuollaisesta erikoisuudesta.
Minun ymmärtämykseni mukaan 523:sessa on 2.5-litrainen moottori
Ja jos nokalla olevassa moottorissa on merkintä 2.8,niin se ei varmaan ole silloin 2.5?
Ei ole vielä tullut vastaan 2.8 lohkoa joka rakennettu jotakuta huijatakseen jotenkin 2.5-litraiseksi...Taitaa yleensä olla toisinpäin.
Ei alpinan virittämä moottori tee mistään autosta alpinaa..
Jotain tuollaista olen tässä odotellut.Kiitti linkistä ja mielipiteestä.Ja jos se huolettaa niin en minäkään siitä ole mitään extraa maksanut että on "Mst".Kuten varmaan myynti-ilmoituksesta voi tarkistaa.Last edited by 528-Mst; 24-11-2014, 20:31.
Leave a comment:
Leave a comment: