Olen nyt tässä pari viikkoa topicin eskaloitumista seurannut mielenkiinnolla ja nyt täytyy oikein jo jotain sanoakin.. Tässähän nyt tietysti kun kerran käyttöautosta on kyse niin omistaja voisi jättää puheet täällä omaan nojaansa ja ajella rauhassa tuonne kevääseen asti jos ja kun sillon nyt kerran todisteita saadaan tuon penkityksen merkeissä..
Omasta mielestäni tässä nyt kokeneet kanssaharrastajat ovat antaneet sen verran päteviä lausuntoja ja tehneet niin laajoja tutkimuksia liittyen kyseiseen autoyksilöön vertaillen saatuja tietoja aitoihin mst:n virittämiin peleihin ja niiden tuntomerkkeihin että itse kyseisen auton omistajana olisin jo uskonut moneen kertaan että tässä nyt ei ainakaan kyse ole aidosta pelistä.. Tällöinhän selvityksen alle jää enää tekniikka joka selviää helpoiten siellä penkissä.. Jos omistajalla ei ole halua nähdä pientä vaivaa kesätassujen lainaamisen merkeissä ja käydä rullilla jonka jälkeen todistaa tietonsa/epäilyksensä auton tekniikasta niin kannattaako tuota juupaseipäs väittelyä ja vittuilua kanssaharrastajille jatkaa ennen sitä kevättä kun saadaan faktoja pöytään jos asiaa vielä haluat selvittää? Ei täällä foorumin autoharrastajille riitä todisteeksi että lohkon kylkeen nyt on jotain raapustettu ja koneeseen on jotain lätkiä liimailtu kuten tässä huomataan..
Ei herneitä omistajalle, kunhan esitin mielipiteeni
Kiitos asiallisesta korjauksesta.
Kumpaa tuo kyseinen laite sitten on alunperin ollut?Esittely ilmeisesti?
Esittelyauto, jonka joku virallinen dealeri on tilannut asiakkaidensa koeajoja varten.
Esituotannon autot on testiyksilöitä joilla hiotaan ongelmat tuotannosta ja autoista pois ennen varsinaisia myyntikappaleita. Nämä tuhotaan lopulta tehtaan toimesta eikä niiden PITÄISI päätyä ikinä myyntiin (toki tiedetään jokunen tapaus että näitä on päässyt ulos linjalta, mutta se ei liity tähän autoon mitenkään).
Värinänvaimennin on se takapöntössä kiinnioleva iso "kumitulppa". Sitä on saksalainen insinööriryhmä hieronut viikkokausia ja saanut sillä jonkun resonanssin pois...
Ei kyllä nyt valitettavasti tullu otettua kuvia mittauksista. Mutta tulle koneelle kännykän muistiinpanoista katsottuna männän etäisyys dekkitasosta on AKK:ssa 86mm ja YKK:ssa 2mm, eli isku 84mm. Poraus 84mm, eli 3,14 x 4,2²cm x 8,4cm x 6 = 2791,6 cc eli ~2,8 litraa.
523 pakoputken halkasijaa en ulkoa muista, mutta melko jöötiä se on vakionakin. Ainakin 2,5 tuumaa, mutta takuuseen en mene. Lähinnä tuo putkisto juttu siksi, koska tuo näyttää joka ikiseltä yksityiskohdalta orkkis pakoputkelta. Takapöntöllä on jopa tuo värinänvaimennin ja vielä tähän päivään mennessä en ole nähnyt sellaista aftermarket putkistoa, johon olisi laitettu noita BMW orkkis putkissa olevia värinänvaimentimia. Ja noita netin kuvia kun katsoo oikesta MST-wiesmanin tuotoksista, niin ulostuloissa on kaiverrettuna firman logo. Onko tuossa?
Ei nuo vielä ole mitään todisteita...Tarkoitatko värinänvaimentimella resonaattoria?En ole koskaan niitä ulostuloja kiillottanut mutta epäilen että ei ole kaiverruksia.Se takapönttö on kyllä oikeasti vanha,mutta ehyt.Eikä siitä löydy mitään Bmw:n merkintöjä.
Ootko kattonut koneesta valmistajan antaman nron? Tässä kannattaa enkä nyt yrittää rauhoittua ja miettiä eri vaihtoehtoja. Joku täälläkin oli ostanut Saksasta e28 ALPINAN ja siinä oli kaikki liput ja laput mutta oli silti feikki.
Asiat ei yhtään parane sillä että jankkaat ja et pysty avaamaan silmiäsi ja kuuntelemaan mitä toiset yrittää sanoa. Toki me kaikki toivotaan että se on aito.
Mutta ehkä helpointa olisi jos menet sinne penkiin ja lainaat jonkun kesäfillareita?
Jos se kone nyt kuitenkin tuntuu puuskuttavan ihan hyvin.
Tarkoitatko moottorin sarjanumeroa?En sitä ole tullut katsoneeksi/etsineeksi.En edes tiedä mistä löytyy..Silmät on kyllä auki,toisella vaan näkee vitun huonosti.Ja kai se tässä vaiheessa on jo selvää että se ei ole "aito".Vaan se aito on mällätty ja siitä siirretty palikat eri koriin.Ja ihan satavarmasti suurin osa porukasta toivoo että se on kaikkea muuta kuin alkuperäinen Mst,onhan tuo tullut selväksi jo aikaa sitten.
Käyn tässä yön hiljaisuudessa riskeeraamassa kortin ja otan erinäisen määrän aikoja joita voi verrata sitten siihen lehtiartikkeliin.(Jos löytyy sulaa motaria sen verran.)
Keväällä penkkiin
Entä ne todisteet?Missä ne on?Kuvia mittaustuloksista?Se että joku on joskus pikkupäissään rullamitalla sylinteriä mittaillut ja sitten "muistelee" että niinhän se oli niin onko se silloin faktaa?Ei tuollaset mutuhommat mene läpi....
Alatko ymmärtää mistä kyse?
Ei kyllä nyt valitettavasti tullu otettua kuvia mittauksista. Mutta tulle koneelle kännykän muistiinpanoista katsottuna männän etäisyys dekkitasosta on AKK:ssa 86mm ja YKK:ssa 2mm, eli isku 84mm. Poraus 84mm, eli 3,14 x 4,2²cm x 8,4cm x 6 = 2791,6 cc eli ~2,8 litraa.
523 pakoputken halkasijaa en ulkoa muista, mutta melko jöötiä se on vakionakin. Ainakin 2,5 tuumaa, mutta takuuseen en mene. Lähinnä tuo putkisto juttu siksi, koska tuo näyttää joka ikiseltä yksityiskohdalta orkkis pakoputkelta. Takapöntöllä on jopa tuo värinänvaimennin ja vielä tähän päivään mennessä en ole nähnyt sellaista aftermarket putkistoa, johon olisi laitettu noita BMW orkkis putkissa olevia värinänvaimentimia. Ja noita netin kuvia kun katsoo oikesta MST-wiesmanin tuotoksista, niin ulostuloissa on kaiverrettuna firman logo. Onko tuossa?
Vanha perus E39 523i, joka joskus mällätty ja konekin porsinut. Kolarikorjaus tehty ja alkuperäisen koneen tilalle vaihdettu vakio 2,8? jonka tilavuudesta ei kuitenkaan mitään varmuutta. Turha tuota on mihinkään penkkiin viedä ja huudattaa siellä vanhaa väsynyttä moottoria, kun ei sieltä kuitenkaan mitään ihmeellisiä lukemia ulos tule. Kosahtaa kohta sekin ja taas ollaan vaihtamassa moottoria. Max parin tonnin väsynyt kolmeysi, jossa muutama tingeltangel-merkki ja kauhea älämölö foorumilla.
Leave a comment: